Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:54

leren en je voorbereiden voor je verslagen kun je uit je boek.. want dat moet niet vanaf een pc...
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 26-11-07 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:54

Jaduuh schreef:
Dat viel te verwachten. Scheve mond

CtjeLief schreef:
je hebt ook altijd boeken waar je uit kunt leren.. je kunt me niet wijsmaken dat je niets kan doen zonder pc.. no way..

Uh, ja zo ver kom je die 3 uur en die andere 3 dan?

Als je 6 uur over hebt, kun je ook naar huis gaan en daar aan het werk gaan met je PC..
Zo kun je overal een probleem zoeken..

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:55

Of een laptop aanschaffen.. Vork

Emilia

Zo jullie gaan hard...*gaat ff bijlezen*

CtjeLief

Citaat:
Als je 6 uur over hebt, kun je ook naar huis gaan en daar aan het werk gaan met je PC..
Zo kun je overal een probleem zoeken..

ja en zo kun je OOK het beste proberen te maken van een niet altijd even gunstige situatie.. maar ik hoor ALLEEN maar geklaag en uitvluchten....

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:56

SuuZzel schreef:
Of een laptop aanschaffen.. Vork

maaaar dat kannie!

want ja hoe kun je nou een bijbaan hebben bij een schoolweek van hoeveel wat het ook alweer? 24 uur?
Dan houd je toch geen prive leven over!

want je moet natuurlijk ook nog je eigen kamer stofzuigen naast die vele uren school!

duhh Haha! ROFL

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:56

Zo ziek,, al dat geweld en waarom??

echt nu krijgen al die stakende mensen al hun zin (wat ik echt dom vind! ik bedoel nu gaan ze door en word overal voor gestaakt)

maar goed iedereen zijn zin.. en dan word er nog gestaakt,,,

TRIEST!!

somige mensen weten gewoon niet van stoppen,, en dan komen er ongelukken ja!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:57

Het gaat niet alleen om het aantal les uren, dat maakt mij ook niet uit. Ik mag blij zijn dat ik kan leren.
Maar het gaat me wel om de kwaliteit van deze uren. 15 uur per week spenderen in een lokaal waarin een docent zit die geen verstand van zaken heeft en waar het alleen rumoerig is heb ik niets aan.

5 uur per week, oke. Daar kan ik mooi mn huiswerk in maken. Maar 15 uur per week omdat we anders te weinig uren hebben vind ik onzin.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:57

Jaduuh schreef:
KiWiKo schreef:
in mijn tijd WAS er niet eens een pc

en zeker wel tussenuren Lachen Lachen

En hoefde je dus ook geen verslagen, PO's en dergelijke te maken op de computer. Knipoog

neeeee hoooooor das echt iets van de laatste tijd Koe Wij moesten het met het handje schrijven......... en was het niet netjes genoeg, dan moest je het gewoon overschrijven......... Niks delete, en het woordje opnieuw.......

waar gaaaaaat dit over Lachen Lachen Lachen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:58

SuuZzel schreef:
CtjeLief schreef:
je hebt ook altijd boeken waar je uit kunt leren.. je kunt me niet wijsmaken dat je niets kan doen zonder pc.. no way..

Uh, ja zo ver kom je die 3 uur en die andere 3 dan?

Zo kun je overal een probleem zoeken..[/quote]

Nee die uren ben je dus verplicht op school te zitten. Knipoog

Je moet geen conclusies trekken, uit een aantal reacties. Want ik probeer er wel 't beste van te maken, ik zat vorig jaar áltijd in m'n boeken in tussenuren. Maar ik red het niet alleen met m'n boek, ik heb de uitwerkingen ook nodig. Nou daar krijgen wij geen boeken of wat dan ook voor hoor. Nee, je krijgt alles tegenwoordig op cd'rom erbij.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:59

Ilzjuh schreef:
Emilia schreef:
En je wilt niet weten wat een werk dat school oplevert!

Het was zijn proeftijd. Ze konden hem van school trappen zonder een nieuwe school voor hem te zoeken. Knipoog Jongen is een vriend van mij, hij zit nu zonder school, dus hij had zichzelf er uiteindelijk meer mee dan de school hoor.

Een leerplichtig iemand kan niet zonder school zitten...Die MOET naar school!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:59

het overige kun je thuis doen, maar je kunt altijd wel WAT doen in je tussenuren, kom op jongens...! omgaan met moeilijke situaties HOORT bij het leven, en je kunt er niet altijd voor vluchten of voor staken..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:00

Inderdaad, problemen moet je oplossen beetje flexibiliteit, zelfs op jonge leeftijd.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:01

KiWiKo schreef:
neeeee hoooooor das echt iets van de laatste tijd Koe Wij moesten het met het handje schrijven......... en was het niet netjes genoeg, dan moest je het gewoon overschrijven......... Niks delete, en het woordje opnieuw.......

Geen probleem als ik alles met de hand zou moeten schrijven, ik schrijf vaak genoeg eerst alles en dan typ ik het pas over. Beetje jammer dat de leraren het niet meer accepteren als je het niet uittypt.

Maar ik ben hier wel klaar, heb m'n zegje gedaan. Er zijn genoeg mensen die hier hun standpunt en conclusies al klaar hebben en niets doen met argumenten van anderen. Dan heeft een discussie ook geen zin.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:02

Docenten moeten ook flexibel zijn..Wat denk je van al die verschillende leerlingen die je in 1 klas hebt!

Jantine_

Jaduuh schreef:
Geen probleem als ik alles met de hand zou moeten schrijven, ik schrijf vaak genoeg eerst alles en dan typ ik het pas over. Beetje jammer dat de leraren het niet meer accepteren als je het niet uittypt.

Maar ik ben hier wel klaar, heb m'n zegje gedaan. Er zijn genoeg mensen die hier hun standpunt en conclusies al klaar hebben en niets doen met argumenten van anderen. Dan heeft een discussie ook geen zin.

Hier ben ik het mee eens, heb een tijdje bijgelezen Ja

Jaduuh

CtjeLief schreef:
het overige kun je thuis doen, maar je kunt altijd wel WAT doen in je tussenuren, kom op jongens...! omgaan met moeilijke situaties HOORT bij het leven, en je kunt er niet altijd voor vluchten of voor staken..

Niet altijd nee, ik kan me ook niet herinneren dat ik in die 5 jaar dat ik op de middelbare zit ooit gestaakt heb.

Junip

CtjeLief schreef:

Alles wat ik moet en kan doen heb ik in de helft van mijn tussen uren al af. Daar heb ik die andere helft niet meer voor nodig

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:03

Jaduuh schreef:
KiWiKo schreef:

Als iemand zijn handschrift zo slecht is, laat ik het ook uittypen.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:05

katiavl schreef:
Maar denkt niemand van jullie aan een toekomstige carriere, wat je nu doet... is heel belangrijk voor later. Zeker in een wereld waar je moet vechten om een job, hoe beter de prestatie... hoe meer kans.

Toen ik 15 was, waren we allemaal al aan het dromen... dokter, leraar enzo. Heb het gevoel dat kinderen dat niet meer doen..

Denk dat er nog weinig zijn die ervan dromen om het onderwijs in te gaan! Zal eerder in een nachtmerrie voorkomen Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:05

Citaat:
Alles wat ik moet en kan doen heb ik in de helft van mijn tussen uren al af. Daar heb ik die andere helft niet meer voor nodig

scheelt dan weer mooi de helft van de tijd voor je huiswerk NA schooltijd.. heb je de helft meer tijd voor leuke dingen zoals je paard/pony of vrienden, andere hobby's etc..
je kunt het glas ook eens halfvol zien, in plaats van halfleeg, toch?! Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:06

waar ik trouwens achter gekomen ben .. is dat ik met 1040 uur.. MINDER uren behoor te krijgen Clown hebben jullie het wel eens nagezocht?

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:07

CtjeLief schreef:
Citaat:

scheelt dan weer mooi de helft van de tijd voor je huiswerk NA schooltijd.. heb je de helft meer tijd voor leuke dingen zoals je paard/pony of vrienden, andere hobby's etc..
je kunt het glas ook eens halfvol zien, in plaats van halfleeg, toch?! Knipoog

Je snapt denk ik niet wat ik bedoel.
Waar heb ik de andere helft van mijn tussen uur dan voor?
Om uit mijn neus te vreten? Als ik die tussen uren af zou trekken van mijn laatste uren, zou ik meer tijd hebben voor mn paard. Die heb ik nu niet want ik ben steeds pas om kwart over 4 uit doordat ik zoveel tussen uren heb.
De enige reden waarom ik de helft van mijn tussen uren niets doe op school is omdat ik die 1040 uur moet vullen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:09

tja overuren waren er 20 geleden ook al hoor.. kun je over zeuren, moeilijk over doen, maar het is iets wat standaard voorkomt, bij iedereen! Dus wat kun je doen? lopen miepen, of het beste ervan maken! kun je ook even socializen met mede scholieren.. Knipoog

als tussenuren een op te lossen probleem was, was het... tadaaa...: OPGELOST!
want iedereen ervaart er hinder door, maar ja.. het beste er van maken..
zoals ik al zei, het wijnglas halfvol zien!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:11

Didoo schreef:
Je snapt denk ik niet wat ik bedoel.
Waar heb ik de andere helft van mijn tussen uur dan voor?
Om uit mijn neus te vreten? Als ik die tussen uren af zou trekken van mijn laatste uren, zou ik meer tijd hebben voor mn paard. Die heb ik nu niet want ik ben steeds pas om kwart over 4 uit doordat ik zoveel tussen uren heb.
De enige reden waarom ik de helft van mijn tussen uren niets doe op school is omdat ik die 1040 uur moet vullen.

Tjeutje ........ ik was vandaag pas om 18:30 uit......... en moest wel om 08:15 beginnen!!! nog even snel boodschappen gedaan na het uit komen, koken, stofzuigen...... kleren voor morgen klaar leggen........... Kind onder de douche....................

Meis............. sterkte!