Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik blijf voor je duimen! Chivance schreef:Ik wil hier ook een oproep doen aan iedereen die zegt van 'oh wat erg ...' om jezelf aan te melden bij de bloedbank (of hoe jullie dat ook noemen, bij ons is dit via het Rode Kruis - België-)als je gezondheid en leeftijd het toelaat. Ikzelf ben aangemeld als donor (sinds ongeveer 11 jaar) en geef ook regelmatig bloed, plasma en bloedplaatjes. En voor degene die dat laatste twijfeltje hebben, het is echt niet eng of pijnlijk, doen dus zou ik zeggen!Wie weet is er ergens iemand die je hier ontzettend gelukkig mee kan maken!!!
Zelf ben ik over enkele jaren opgeroepen omdat er iemand was die zijn type beenmerg gedeeltelijk overeen kwam met het mijne, na enkele onderzoeken bleek helaas dat het niet genoeg overeen kwam, maar dit was geen probleem want er was iemand anders die de zieke persoon (wij wisten enkel dat het iemand van Dusseldorf was, verder anoniem) beter kon helpen.
Yellowfish voor jou nog heel veel beterschap, ik duim voor je!
Aan alle lezers van dit topic, komop doen zou ik zeggen!
Knap hoor..
Veel succes met diegene die nog volgen, en nogmaals sterkte met de verdere behandeling.
Helaas heeft mijn bijdrage aan de overhoring van Romaan nou niet echt voor een hoger cijfer gezorgd, maar ach.. ik ben weer wat bio-kunde rijker
Dat doe je goed hoor!
!!!

!
) dus de eerste 3 heb ik binnen! 

' Tuurlijk! ' dus, spullen naar boven gebracht, bloed af laten nemen en weer naar beneden om eens verder te informeren. Het ging om een programma met dezelfde insteek als 'Hello, Goodbye' van Schiphol (het verhaal achter mensen daar), maar dan dus voor het AMC. Dus toen mocht ik heel spontaan aan komen lopen (
) en toen stond meneer de presentator (Art Rooijakkers, van Peking Express) daar te wachten en toen mocht ik eventjes 'mijn verhaal' vertellen.. heb gelijk maar een subtiele oproep tot donoren gedaan 
leuk was iig dat Art onder de indruk was van mijn verhaal en twee daagjes later boven nog gezellig even kwam kletsen

)
ze bleken te weinig propofol (narcosemiddel) gegeven te hebben, en dus werd ik wakker. En wel TIJDENS mijn beenmergpunctie! Ja, dat deed goed zeer
heb iets gemompeld in de zin van ' fiets dit doet zeer ' en toen hebben ze me meer propofol gegeven dus alles is goedgekomen uiteindelijk, maar prettig was het niet! Na de puncties gelijk mijn chemo aangehangen. Deze was vrijdagochtend klaar met indruppelen; ik voelde me prima! Vrijdagavond was een (voor mij onverwachts, we hadden geen uitnodiging gehad maar de verpleging heeft toch kunnen regelen dat ik meemocht) uitje naar Artis! Voor de kinderafdelingen van het AMC, het UMC en de VU was artis een avondje na sluitingstijd geopend, allemaal leuke dingen.. hier en daar achter de schermen kijken enzovoorts.. heen in zo'n prachtige stoet met politieauto's, brandweerwagens, ambulances en porsches (waar ik uiteraard inzat
) en alle stoplichten op groen zo door de stad heen
helaas begon op een gegeven moment mijn chemo goed in te werken en stortte ik echt compleet van mijn hoeven. Gelukkig was ik niet de enige die daar last van had en waren ze daar dus op ingesteld; de ambulances stonden klaar om iedereen evt. eerder terug te rijden naar het ziekenhuis.
!
zo maar even een douche nemen en dan de boeken weer in, moet binnen nu en eh.. anderhalve week nog twee tentamens natuurkunde inhalen en aangezien ik al een halfjaar geen natuurkundeboek heb ingezien..
blijkt dus dat je 3 wensen moet opgeven, en ik weet er maar 1 ?
nu had die mevrouw tegen mijn vader gezegd dat ik me daar niet druk over hoef te maken, 'dat zij binnen een halfuurtje weten wat ik nou echt graag wil'.. Nou, ik ben benieuwd! 
donoren zijn zo hard nodig!