Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:55

Love, je klinkt als een echte Nederlander, een dierenvriend,het lijkt me niet dat ik jou in een hoofddoek achter je man zie aanlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:56

Nee en zeker geen 2 stappen achter hem .

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:57

Wist niet dat een clubhuis en een moskee hetzelfde waren. Hm.... zouden islamieten leuk vinden als ze wisten hoe hun moskee beschouwd werd, grinnik.

In zijn algemeen ben je dus zeer sympathiek als ik moet afgaan op hetgeen je hierboven schrijft. Alleen als het op de persoon af gaat ben je verrekte arrogant en soms zelfs zwart wit als je dat beter uit komt.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:58

Dan zijn we t daarover eens.
En ook over t feit dat we beiden tegen geweld zijn.

Tegen on vrijheid van meningsuiting toch ook?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:59

Desiree, graag discussieren over wat er gezegd wordt en niet op de man c.q. vrouw spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:02

Een moskee is niet alleen een bidhuis, maar heeft een wat bredere functie bij de moslims, vooral bij mannen (dat is dan weer een minpunt). Het idee achter en functie van een moskee is niet verkeerd an sich.

Op internet zijn wel meer mensen arrogant en zwart wit, ik weet zeker dat ik niet de enige ben Lachen.
Het liefst zag ik een wereld zonder oorlog, geweld, honger en enge ziektes; maar ik ben realist genoeg om te weten dat er een groot verschil tussen wens en werkelijkheid. Maar ik denk dat we de medemens niet op moeten geven, we mogen alleen maar oordelen over bepaalde individuen en meer niet.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:03

Natasha schreef:

Wat bedoel je precies?

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:04

Je hebt helemaal gelijk, Lov.
Maar wat gebeurd er nu als een Nederlander een bekende moslim dood?

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:05

Kayla schreef:
Wat bedoel je precies?

Ik bedoel dat ik vrij mag zijn om sommige gebruiken van moslims te verafschuwen.
En dat gewoon moet kunnen zeggen.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:06

Natasha"]
Je hebt helemaal gelijk, Lov.
[/quote]

Dat zal die ook berecht worden, of bedoel je dat niet?

[quote="Natasha schreef:
Ik bedoel dat ik vrij mag zijn om sommige gebruiken van moslims te verafschuwen.
En dat gewoon moet kunnen zeggen.

Ja hoor, waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:07

Natasha schreef:

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting zoals dat in de Grondwet beschreven staat. Maar ik vind niet dat men maar unbedingt moet kunnen zeggen wat men vindt. Om preciezer te zijn vind ik dat men natuurlijk wel een mening mag hebben, maar dat men altijd z'n best moet doen om die mening (of standpunt) te relateren aan de situatie, de omgeving of het vraagstuk. Door zaken in verband te zien, kan het wel eens zijn dat een mening beter anders geformuleerd moet worden om beter tot zijn recht te komen.

We hebben het eigenlijk over de moord op Theo en daar ben ik heel erg boos om, hoe durft dat pestpokkerotjong (reeds gecensureerd) dat te doen. Het gaat mij allereerst erom dat een mens een mens vermoord heeft en dat mag niet, nooit.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:07

Maar je moet gebruiken van moslims niet verwarren met gebruiken uit naam van de moslims.
Als ik moslims zie, spreek ik ze wel eens aan over bepaalde problemen en wil ik hun mening weten. Vaak verafschuwen zij dezelfde gebruiken als jij of ik. Veel van die gebruiken staan helemaal niet in de Koran beschreven. Dat heeft de cultuur erbij bedacht.

Ik vind daarom dat je best mag zeggen dat sommige culturen tamelijk beroerd in elkaar zitten. MAar ook dat wordt vaak als discriminatie opgevat..... Kijk, en dan gaan mensen wel heel ver he. Want daarmee wordt het eigenlijke probleem niet aangepakt maar gewoon ontkend.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 04-11-04 02:09, in het totaal 1 keer bewerkt

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:08

Kayla schreef:
Ja hoor, waarom niet?

Ik denk dat t dan echt oorlog wordt in Nederland. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:09

Natasha schreef:

Dan hoop ik dat dat pestpokkenrotjong (m/v) opgepakt wordt nog voordat hij met zijn ogen kan knipperen. Daarna is het aan de Officier om de moordenaar zo zwaar mogelijk te straffen.

Ik ben voor rechtsgelijkheid en dus denk ik hetzelfde. Het is nog erger, het voelt gewoon hetzelfde.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:11

Lovely schreef:
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting zoals dat in de Grondwet beschreven staat. Maar ik vind niet dat men maar unbedingt moet kunnen zeggen wat men vindt. Om preciezer te zijn vind ik dat men natuurlijk wel een mening mag hebben, maar dat men altijd z'n best moet doen om die mening (of standpunt) te relateren aan de situatie, de omgeving of het vraagstuk. Door zaken in verband te zien, kan het wel eens zijn dat een mening beter anders geformuleerd moet worden om beter tot zijn recht te komen.

We hebben het eigenlijk over de moord op Theo en daar ben ik heel erg boos om, hoe durft dat pestpokkerotjong (reeds gecensureerd) dat te doen. Het gaat mij allereerst erom dat een mens een mens vermoord heeft en dat mag niet, nooit.

Het is altijd nog beter om te discuseren, hoe kwetsend dat ook uit de hand kan lopen, als om zaken op te kroppen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:12

Toch begrijp ik wel wat Natasha bedoelt. Ze verwacht dan fellere reacties in Nederland, wanneer zoiets zou gebeuren.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:14

Desiree schreef:
Toch begrijp ik wel wat Natasha bedoelt. Ze verwacht dan fellere reacties in Nederland, wanneer zoiets zou gebeuren.

Het wordt dan oorlog vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:21

Natasha schreef:
Het is altijd nog beter om te discuseren, hoe kwetsend dat ook uit de hand kan lopen, als om zaken op te kroppen.

Dat is misschien zo. Maar wat ik bij dat stukje nog vergat te benoemen is dat hetgeen wat je naar buiten brengt (je mening dus), dat dat ook nog moet passen in geldende normen en waarden. Dat zorgt voor een stukje beheersing en daardoor blijft de zaak onder controle.
Als ik hoor dat men vindt dat alles maar gezegd moet worden, dan past dat volgens mij het beste bij anarchie. Er heeft nog nooit een samenleving gefloreerd onder anarchie en daarom denk ik dat je daar ver bij vandaan moet blijven.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:23

Zal ik de knuppel dan ook maar even in het hoenderhok gooien. Ik ben het met je eens, maar dit verwijt kon van Gogh natuurlijk ook vaak genoeg maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:29

*gooit knuppel terug* Haha!.
Dat deed Van Gogh ook vaak, knuppels in hoenderhokken gooien. Van hem vind ik dat hij zo af en toe best een punt had, maar dat hij het anders moest verwoorden. Vaak vond ik zijn meningen te extreem en zeker te bot verwoord. Wie luistert er nou serieus naar iemand die op zo'n manier over andere mensen praat? Theo was bekend om zijn meningen en uitspraken, maar hij deed tenminste niet zijn best om volgelingen om zich heen te verzamelen ofzo.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:36

Nou wederom ben ik het volledig met je eens, van Gogh wordt nu veelvuldig alleen maar met de vrijheid van meningsuiting in verband gebracht. In zekere zin begrijpelijk, maar het is in mijn ogen zeker zo, dat bepaalde dingen die hij heeft gezegd niet binnen die vrijheid vielen. Dat punt wilde ik even maken en ben het nu kwijt, voelt heerlijk Knipoog.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 02:36

Ik ben het helemaal eens met Lovely. (heb alleen vlug deze pagina bekeken)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:02

Telegraaf vandaag:

AMSTERDAM - Voor de Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft het onderzoek naar de aanslag een wrange bijsmaak.
Het gaat namelijk om de liquidatie van de zoon van een ex-werknemer. Theo's vader drs. J. van Gogh is een gepensioneerd functionaris van de toenmalige Binnenlandse Veiligheidsdienst.

Van Gogh senior werkte op de B-afdeling die zich bezighield met onderzoeken naar politiek extremisme.

Drs. van Gogh stond bij de dienst bekend om zijn grondige analysewerk. " Een ingetogen, rustige man", aldus oud-collega's. De heer en mevrouw Van Gogh, die woonachtig zijn in Wassenaar, zijn zwaar aangeslagen door het verlies van hun zoon en vader van hun kleinzoon. Pas gisteravond gaf de politie het stoffelijk overschot van hun zoon vrij.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:05

Eevn iets heel anders. Sting droeg gisterenavond zijn nummer Fragile op aan Theo van Gogh. Imposant om een vol Ahoy dan te horen meezingen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:09

Wow, dat vind ik wel heel toepasselijk.
Weet je dat dat ook het eerste nummer was dat ze op radio538 draaiden nadat het bekend geworden was?

(OT) Ben jij naar Sting geweest en was het een goed concert?