Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Natasha"]
Je hebt helemaal gelijk, Lov.
Maar wat gebeurd er nu als een Nederlander een bekende moslim dood?
[/quote]
Dat zal die ook berecht worden, of bedoel je dat niet?
[quote="Natasha schreef:Ik bedoel dat ik vrij mag zijn om sommige gebruiken van moslims te verafschuwen.
En dat gewoon moet kunnen zeggen.
Natasha schreef:Dan zijn we t daarover eens.
En ook over t feit dat we beiden tegen geweld zijn.
Tegen on vrijheid van meningsuiting toch ook?
Natasha schreef:Maar wat gebeurd er nu als een Nederlander een bekende moslim dood?
Lovely schreef:Ik ben voor vrijheid van meningsuiting zoals dat in de Grondwet beschreven staat. Maar ik vind niet dat men maar unbedingt moet kunnen zeggen wat men vindt. Om preciezer te zijn vind ik dat men natuurlijk wel een mening mag hebben, maar dat men altijd z'n best moet doen om die mening (of standpunt) te relateren aan de situatie, de omgeving of het vraagstuk. Door zaken in verband te zien, kan het wel eens zijn dat een mening beter anders geformuleerd moet worden om beter tot zijn recht te komen.
We hebben het eigenlijk over de moord op Theo en daar ben ik heel erg boos om, hoe durft dat pestpokkerotjong (reeds gecensureerd) dat te doen. Het gaat mij allereerst erom dat een mens een mens vermoord heeft en dat mag niet, nooit.
Natasha schreef:Het is altijd nog beter om te discuseren, hoe kwetsend dat ook uit de hand kan lopen, als om zaken op te kroppen.