Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:23

_Nadia_ schreef:
Voor de UK hebben ze nu ipv Europa de VS toegevoegd, Vinted is daar relatief nieuw en de Amerikanen hebebn toch een hele andere verwachting van shipping en customer service. Ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren als ze hun order in een cornflake doos ofzo binnen krijgen.
Vinted betaald tijdelijk de import kosten en alles, en de verzendkosten zijn lager dan binnen de UK.

Ik hoop dat we op een gegeven moment ook de EU krijgen, daar koop ik liever dan uit de VS

En ik zou toevoegen van UK geweldig vinden! Vooral engelse boeken en serviesgoed en oude M&S kleding, zo tof spul dat daartussen zit!

Konstantine

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:50

Jaaaa M&S, en boeken! Ik ben voor!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:48

Gisteren enkele advertenties opnieuw online gezet, omdat het de laatste weken erg stil was met favorieten meldingen. Nu meteen wat verkocht en ook op wat andere items weer favorieten meldingen. Loont toch wel :D

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:48

Mag ik hier even ranten en om advies vragen -O-

Ik heb al een aantal keer iets verkocht via vinted en dat was geen probleem. Nu voor het eerst iets gekocht, maar wát een drama!

Ik bestelde een kledingitem uit Duitsland. Verzendkosten waren meer dan het item zelf, maar prima ik had het ervoor over (zoek al een tijdje hiernaar). Van tevoren nog gevraagd of het in goede staat was. Toen zei ze "in goede staat en geen vlekken of gebruikssporen". Krijg ik het pakket binnen en ja hoor... 3 zeer zichtbare vlekken aan de voorkant. Nog geprobeerd te wassen maar het gaat er echt niet uit. Ik baalde als een stekker!

Daarna gevraagd of het retour kon, want zo ging ik het toch niet dragen. En ik voelde me aardig belazerd _-:( De retourkosten zouden van het totaalbedrag afgaan en toen heb ik even getwijfeld, maar oké prima. Dus binnen 2 dagen na ontvangst retour aangevraagd en ik moest het vóór 24-11 om 10:00 verzenden. Doordeweeks ben ik in een andere stad, dus kon het alleen dit weekend doen. Ook was ik ontiegelijk druk en had pas zondag tijd, maar nee het DPD pakketautomaat accepteerde geen digitale QR code (was níét gespecificeerd vooraf!) en de bemande punten waren natuurlijk gesloten. Dus vanochtend haasten om het bij een ander pakketpunt af te leveren, bestaat die niet meer! En toen was het al na 10 uur...

Iets na twaalven ben ik naar een andere locatie gefietst want eerder kon ik niet. Pakket kunnen afgeven en ik dacht pfoe, gelukt. Kijk ik in mijn mail, zie ik dat DRIE minuten voor het afleveren de retouraanvraag was geannuleerd, en mijn geld was vrijgegeven aan de verkoper. Ik heb de hele wereld bij elkaar gescholden geloof ik :=

Ik heb zowel de verkoper als de vinted klantenservice benaderd hierover maar krijg met beiden geen contact. Gewoon niemand reageert! En nu verlies ik dus geld terwijl het pakket wel al afgeleverd is. Iemand enig idee wat ik kan doen? Vinted lijkt geen telefoonnr. te hebben, mijn moeder tipte daarom al om de consumentenbond te benaderen over de slechte klantenservice. Ik wil dus echt gewoon graag mijn geld terug van dit hele debacle maar ik heb geen idee hoe.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:16

Dat is erg balen, vooral omdat het item ondanks navragen tegenviel en je moeite moest doen voor het retourneren. Toch vrees ik dat je hier weinig mee kunt. Als de verzendkosten hoger waren dan de waarde van het items dan zou ik een keer zuchten en weer doorgaan. Dat is echt het risico van tweedehands kopen en net een vervelende samenloop van omstandigheden (o.a. jouw beperkte mogelijkheden van versturen en pakketpunt gesloten). Gebeurt vast niet nog eens!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:19

Vreemd dat de code voor de retour het nog wel doet dan?
Ik denk inderdaad ook dat je het beste je verlies kunt nemen, ook al is de situatie oneerlijk.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:39

Zo vervelend als je wat anders krijgt dan de afspraak. Maar het te laat verzenden ligt totaal bij jou helaas..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:56

T probleem met UK en EU is dat de UK nu ook pro sellers heeft en bedrijven moeten een persoon "in dienst" hebben in de EU als aanspreekpunt, een zogenaamde Authorised Representative. Dit is echt idioot duur voor kleine bedrijven en dan zouden ze dus de pro sellers moeten weren van internationale listingen. Gezien ze de meest basic dingen al niet op orde krijgen denk ik niet dat dat ze gaat lukken.
Als bedrijf zijn wij ook gestopt met verzenden naar de EU, het is er niet meer uit te halen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:20

Je kan een mailtje doen naar legal@vinted.co.uk (niet zeker of het mailadres juist is, kan iemand dit bevestigen?). Ik heb een tijd geleden ook maandenlang gezeik gehad en uiteindelijk m'n geld teruggekregen. In mijn ervaring is het de aanhouder die wint, maar het heeft mij dus wel maanden en een hoop frustratie en mails gekost. Ging om een stevig bedrag dus heb het er niet bij laten zitten. Is denk ik onderdeel van het verdienmodel van vinted, zo'n baggere service dat mensen denken 'ach laat maar, dat is het me niet waard'.