Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 11:23

_Nadia_ schreef:
Voor de UK hebben ze nu ipv Europa de VS toegevoegd, Vinted is daar relatief nieuw en de Amerikanen hebebn toch een hele andere verwachting van shipping en customer service. Ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren als ze hun order in een cornflake doos ofzo binnen krijgen.
Vinted betaald tijdelijk de import kosten en alles, en de verzendkosten zijn lager dan binnen de UK.

Ik hoop dat we op een gegeven moment ook de EU krijgen, daar koop ik liever dan uit de VS

En ik zou toevoegen van UK geweldig vinden! Vooral engelse boeken en serviesgoed en oude M&S kleding, zo tof spul dat daartussen zit!

Konstantine

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 11:50

Jaaaa M&S, en boeken! Ik ben voor!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 12:48

Gisteren enkele advertenties opnieuw online gezet, omdat het de laatste weken erg stil was met favorieten meldingen. Nu meteen wat verkocht en ook op wat andere items weer favorieten meldingen. Loont toch wel :D

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 13:48

Mag ik hier even ranten en om advies vragen -O-

Ik heb al een aantal keer iets verkocht via vinted en dat was geen probleem. Nu voor het eerst iets gekocht, maar wát een drama!

Ik bestelde een kledingitem uit Duitsland. Verzendkosten waren meer dan het item zelf, maar prima ik had het ervoor over (zoek al een tijdje hiernaar). Van tevoren nog gevraagd of het in goede staat was. Toen zei ze "in goede staat en geen vlekken of gebruikssporen". Krijg ik het pakket binnen en ja hoor... 3 zeer zichtbare vlekken aan de voorkant. Nog geprobeerd te wassen maar het gaat er echt niet uit. Ik baalde als een stekker!

Daarna gevraagd of het retour kon, want zo ging ik het toch niet dragen. En ik voelde me aardig belazerd _-:( De retourkosten zouden van het totaalbedrag afgaan en toen heb ik even getwijfeld, maar oké prima. Dus binnen 2 dagen na ontvangst retour aangevraagd en ik moest het vóór 24-11 om 10:00 verzenden. Doordeweeks ben ik in een andere stad, dus kon het alleen dit weekend doen. Ook was ik ontiegelijk druk en had pas zondag tijd, maar nee het DPD pakketautomaat accepteerde geen digitale QR code (was níét gespecificeerd vooraf!) en de bemande punten waren natuurlijk gesloten. Dus vanochtend haasten om het bij een ander pakketpunt af te leveren, bestaat die niet meer! En toen was het al na 10 uur...

Iets na twaalven ben ik naar een andere locatie gefietst want eerder kon ik niet. Pakket kunnen afgeven en ik dacht pfoe, gelukt. Kijk ik in mijn mail, zie ik dat DRIE minuten voor het afleveren de retouraanvraag was geannuleerd, en mijn geld was vrijgegeven aan de verkoper. Ik heb de hele wereld bij elkaar gescholden geloof ik :=

Ik heb zowel de verkoper als de vinted klantenservice benaderd hierover maar krijg met beiden geen contact. Gewoon niemand reageert! En nu verlies ik dus geld terwijl het pakket wel al afgeleverd is. Iemand enig idee wat ik kan doen? Vinted lijkt geen telefoonnr. te hebben, mijn moeder tipte daarom al om de consumentenbond te benaderen over de slechte klantenservice. Ik wil dus echt gewoon graag mijn geld terug van dit hele debacle maar ik heb geen idee hoe.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:16

Dat is erg balen, vooral omdat het item ondanks navragen tegenviel en je moeite moest doen voor het retourneren. Toch vrees ik dat je hier weinig mee kunt. Als de verzendkosten hoger waren dan de waarde van het items dan zou ik een keer zuchten en weer doorgaan. Dat is echt het risico van tweedehands kopen en net een vervelende samenloop van omstandigheden (o.a. jouw beperkte mogelijkheden van versturen en pakketpunt gesloten). Gebeurt vast niet nog eens!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 14:19

Vreemd dat de code voor de retour het nog wel doet dan?
Ik denk inderdaad ook dat je het beste je verlies kunt nemen, ook al is de situatie oneerlijk.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:39

Zo vervelend als je wat anders krijgt dan de afspraak. Maar het te laat verzenden ligt totaal bij jou helaas..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 15:56

T probleem met UK en EU is dat de UK nu ook pro sellers heeft en bedrijven moeten een persoon "in dienst" hebben in de EU als aanspreekpunt, een zogenaamde Authorised Representative. Dit is echt idioot duur voor kleine bedrijven en dan zouden ze dus de pro sellers moeten weren van internationale listingen. Gezien ze de meest basic dingen al niet op orde krijgen denk ik niet dat dat ze gaat lukken.
Als bedrijf zijn wij ook gestopt met verzenden naar de EU, het is er niet meer uit te halen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 16:20

Je kan een mailtje doen naar legal@vinted.co.uk (niet zeker of het mailadres juist is, kan iemand dit bevestigen?). Ik heb een tijd geleden ook maandenlang gezeik gehad en uiteindelijk m'n geld teruggekregen. In mijn ervaring is het de aanhouder die wint, maar het heeft mij dus wel maanden en een hoop frustratie en mails gekost. Ging om een stevig bedrag dus heb het er niet bij laten zitten. Is denk ik onderdeel van het verdienmodel van vinted, zo'n baggere service dat mensen denken 'ach laat maar, dat is het me niet waard'.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 17:02

Hier al 2 dagen het probleem dat ‘nieuwe’ items bij mijn opgeslagen zoekopdrachten plots volgens relevantie gesorteerd staan en de nieuwe dus niet meer overgaan.
Pas ik alles aan, nieuwe zoekopdracht maken en 2 min later weer hetzelfde probleem als er iets nieuw is.

Nog iemand?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 17:10

tengeltje11 schreef:
Hier al 2 dagen het probleem dat ‘nieuwe’ items bij mijn opgeslagen zoekopdrachten plots volgens relevantie gesorteerd staan en de nieuwe dus niet meer overgaan.
Pas ik alles aan, nieuwe zoekopdracht maken en 2 min later weer hetzelfde probleem als er iets nieuw is.

Nog iemand?

Nee klopt, heb ik ook

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 17:21

Mijn ervaringen met Spaanse mensen is dat ze wel bieden maar uiteindelijk niet kopen?

Heeft hier ook iemand een label printer voor de labels?
Lukt MR en vinted to go daar ook mee?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 18:43

Ben ik ook wel benieuwd naar!

Hier is een pakketje in een nabijgelegen stad afgeleverd ipv in eigen stad, maar dan ook precies in de binnenstad. Dan moet ik eerst ergens betaald gaan parkeren. Zo geen zin in. En het pakketje was gisteren afgeleverd maar het moet al voor zaterdagochtend afgehaald zijn? Ik dacht altijd dat je daar langer de tijd voor had.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 18:46

Bij sommige verzend services maar 5 dagen

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 20:20

Oef ik zou het rot vinden voor de verkoper maar die zou ik retour laten gaan

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 20:26

Bij ons is het naastgelegen pakketpunt gesloten. Ik moet nu ook naar het centrum en dan dik parkeergeld betalen. Normaal verkoop ik dingen nog wel voor €3 maar nu echt niet meer. Kost me meer dan dat het oplevert.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 20:44

Ik vind het irritant als ik ergens op zoek. Dat ik dan gelijk bij home alleen maar dezelfde soort producten krijg. Is daar wat aan te doen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 21:46

Heey allemaal.. heeft iemand hier ervaring met verzenden uit Duitsland?

Ik heb een trui uit Duitsland gekocht, via de Vinted Go verzendservice.. maar de verkoopster zei dat ze er een vreemd verzendlabel bij kreeg en denkt dat het niet klopt.
Ik vind het inderdaad ook wel raar, een label van GLS met het woord ‘retour’ erop.. maar misschien is dat normaal??
Heeft iemand enig idee?
Dit is het label:
Afbeelding

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 21:49

Heeft ze eerder iets via GLS gedaan?dat deze nog als download stond en opnieuw open gegaan is.

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 22:03

8nnemiek schreef:
Heey allemaal.. heeft iemand hier ervaring met verzenden uit Duitsland?

Ik heb een trui uit Duitsland gekocht, via de Vinted Go verzendservice.. maar de verkoopster zei dat ze er een vreemd verzendlabel bij kreeg en denkt dat het niet klopt.
Ik vind het inderdaad ook wel raar, een label van GLS met het woord ‘retour’ erop.. maar misschien is dat normaal??
Heeft iemand enig idee?
Dit is het label:
[ Afbeelding ]

Ik verzend via Duitsland en ik krijg dus ook steeds retourlabels als ik iets verkoop. De pakketjes komen wel goed aan, maar dus wel met een raar label. Ik ben er nog niet achter hoe ik dit kan aanpassen/melden.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 22:14

Retourlabel staat gek genoeg op alle GLS labels, maar komt gewoon goed aan met VintedGo.
Hoort op de 1 of andere manier zo, misschien tijdelijk omdat systemen nog aangepast moeten worden?

Maar komt goed dus!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 22:54

Hoe zit het dan met de tracking van Duitsland naar Nederland met VintedGo/GLS? Ik heb wat gekocht, maar in de Vinted app zie ik alleen de tracking van GLS die al 3 dagen op "aangekomen bij sorteercentrum" staat. Op de website van GLS staat dat het pakket bezorgd is, waarvan ik dan maar hoop dat het betekent dat het pakket door GLS is overgedragen aan VintedGo. Hoort de tracking in de Vinted app automatisch aangepast te worden naar VintedGo?

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 23:03

Naborah schreef:
Hoe zit het dan met de tracking van Duitsland naar Nederland met VintedGo/GLS? Ik heb wat gekocht, maar in de Vinted app zie ik alleen de tracking van GLS die al 3 dagen op "aangekomen bij sorteercentrum" staat. Op de website van GLS staat dat het pakket bezorgd is, waarvan ik dan maar hoop dat het betekent dat het pakket door GLS is overgedragen aan VintedGo. Hoort de tracking in de Vinted app automatisch aangepast te worden naar VintedGo?

Ik gok dat als het eenmaal in Nederland is het te tracken is in de Vinted app, maar dat ga ik komende dagen even navragen.
De melding dat het pakket er is komt wel van VintedGo met bijbehorende QR-code.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 06:44

Bedankt voor alle reacties! Dan zeg ik dat ze hem gewoon op de post kan doen, en zal het vast goed komen :D

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 07:08

Bij mij is Duitsland via GLS/VintedGo tot nu toe zonder problemen aangekomen.

cocktailtime schreef:
Ik vind het irritant als ik ergens op zoek. Dat ik dan gelijk bij home alleen maar dezelfde soort producten krijg. Is daar wat aan te doen?

Bij mijn weten niet, ik zoek nu een Taylor Swift vest voor een vriendin en mijn aanbevelingen zijn alleen nog maar Taylor Swift merch :') ;( tijdje terug had ik al hetzelfde toen ik een kinderboek kocht als cadeautje. Dat soort dingen zoek ik nu eerst in een incognito venster op, maar dat is niet handig bij zoekopdrachten die je een tijdje in de gaten moet houden.