Stom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 08:10

Als dit er door komt, vind ik dat stom. :o

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 08:14

En toch snap ik het ergens ook wel weer!

Ik vind het stom dat manlief de roze keuken niet mooi vindt die we afgelopen weekeinde hebben gezien -O-
En ja, ik heb zelf ook niet verwacht dat ik hem mooi zou vinden _O-
Verder past het ook totaal niet bij ons huis, maar toch wil ik hem 8-) :Y)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 08:17

Cayenne schreef:
En toch snap ik het ergens ook wel weer!

Ik vind het stom dat manlief de roze keuken niet mooi vindt die we afgelopen weekeinde hebben gezien :')
En ja, ik heb zelf ook niet verwacht dat ik hem mooi zou vinden _O-
Verder past het ook totaal niet bij ons huis, maar toch wil ik hem 8-) :Y)

Ik snap het niet. Vaak genoeg vrij genomen en thuis gebleven om eind van de dag te horen te krijgen sorry we redden het niet, we komen morgen.
Ja dan kan ik dus geen vrij mee krijgen. Dus dan zou je een boete moeten krijgen?

Al laat ik nu alles al standaard naar een punt sturen als dat kan, maar helaas kan dat nog niet altijd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 08:19

Dat ben ik met je eens hoor. Dan zouden ze ook niet meer moeten kunnen opschuiven qua tijd en dag maar echt streng aan het schema houden.
En dat is ook weer onmogelijk.

Wij laten ook standaard naar een pakketpunt sturen, maar het pakketpunt in ons dorp raakt zo langzamerhand overbelast :=

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 08:20

Nou, als ik elke keer moet betalen als PostNL zegt dat ze geleverd hebben maar gewoon verder gereden zijn, is het niet best. Terwijl ze het gewoon op de afgesproken plek neer kunnen leggen (die zeer zeker niet op de stoep in de regen is, wat ze regelmatig flikken, of bij de voordeur voor iedereen in het zicht, of letterlijk vast in de brievenbus). Laten de pakketdiensten maar eens een boete krijgen iedere keer dat ze er weer een zooi van maken, dat leek mij nou wel eens wat.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 08:21

Ik snap het ook niet. Ik werk thuis. Als de bel gaat (als ze al aanbellen) schiet ik direct naar beneden. Dan staat de bezorger soms al weer bij de bus als ik open doe en kan ik hem terug roepen.

En dan ben ik jong en goed ter been. :=

Maar ze wijzigen het bezorgmoment ook heel vaak. Nou heb ik bij PostNL ook gewoon neerzettoestemming gegeven, maar het zou toch te zot zijn als zij het bezorgmoment wijzigen en jij een boete krijgt omdat je er op het nieuwe bezorgmoment niet bent?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 08:37

Zullen ze eerst aan moeten bellen om te weten dat ik niet thuis ben...

Dat gaat er dus echt niet doorkomen want dat doen ze 9 van de 10 keer niet

En met neerzet toestemming toch naar pakket punt is ook al gebeurt.

Met andere woorden je straat ligt niet op de snelste route

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:19

Ik heb pas ook op mijn thuiswerkdag hond heel de dag in z'n ren gehouden (bezorgmoment wijzigde iedere keer al), zelf als een havik bij 't raam blijven zitten.

Kreeg ik ineens een e-mail: u was niet thuis.

Jawel... De poort stond open.. Ik zat bij het raam.. Zucht. Waarschijnlijk de wegafsluiting verderop tegengekomen en gedacht naaah.. Ik ga niet proberen de andere ingang van de straat te gebruiken.

En nu heb ik een pakket wat ik wel naar het pakketpunt kon sturen, maar die is al drie dagen uitgesteld. Ik heb hem dinsdag nodig. Als die er dan nóg niet is, vind ik dat sowieso ook stom.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:25

Het feit dat wij als stagaires geen inlogcode voor de schoolwifi krijgen, en daardoor alles via 4g moeten doen.
Krijg al geen stagevergoeding, moet ik ook nog extra betalen om genoeg data te hebben en gewoon mijn werk op stage te kunnen doen :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:26

Dat vind ik super stom!!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:29

Sherivey schreef:

[ Afbeelding ]

Zou voor ons gelukkig geen probleem zijn.
Ze weten dat ze het hier voor de deur mogen droppen en met regen in de papiercontainer....
Als het via DHL komt, dan legt onze vaste postbode het vaak in het halletje neer(als we wel thuis zijn maar bijvoorbeeld achter bij de paarden ofzo).

Als hermes of gls ofzo komt, dan hebben we vaak nog een briefje aan de deur dat ze het mogen neerleggen bij de deur.
Dan maken ze er een foto van en kunnen het dan neerleggen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:50

hagelslag schreef:
Sherivey schreef:

[ Afbeelding ]

Zou voor ons gelukkig geen probleem zijn.
Ze weten dat ze het hier voor de deur mogen droppen en met regen in de papiercontainer....
Als het via DHL komt, dan legt onze vaste postbode het vaak in het halletje neer(als we wel thuis zijn maar bijvoorbeeld achter bij de paarden ofzo).

Als hermes of gls ofzo komt, dan hebben we vaak nog een briefje aan de deur dat ze het mogen neerleggen bij de deur.
Dan maken ze er een foto van en kunnen het dan neerleggen

Das leuk als dat kan, maar als je in een woonwijk woont waar de voordeur zo in het zicht van de straat is, heb ik liever niet dat ze het gewoon voor de deur droppen. Kan zo meegenomen worden.

Nou heb ik een papierbak in de voortuim waar het in kan, maar straks bij mn nieuwe woning dus niet.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:50

Ik heb ook al een paar keer gehad dat ze eerst zeggen dat het over een week geleverd wordt en dan is er blijkbaar om 23:00 een mail gestuurd met dat het de volgende dag al komt en dan staan ze de volgende ochtend ineens om 8:00 op de stoep. Ik werk in de horeca, om dat tijdstip lig ik meestal nog in bed en ga niet in m'n pyjama de deur open doen 8)7
Of het bezorgmoment is tussen 8 en 22 en dat melden ze de avond ervoor. Ja, heb ook nog andere dingen te doen. Denk niet dat mijn werkgever er blij van wordt als ik spontaan vrij neem, omdat er misschien een pakketje komt (of niet, en dan wordt het de volgende dag).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 16:40

Als dat erdoorheen zou komen dan ga ik een deurbel met camera aanschaffen, dat is dan denk ik de enige manier om te kunnen bewijzen dat ze nooit hebben aangebeld wanneer een bezorger liegt dat je niet thuis was terwijl ze gewoon nooit naar je huis zijn gereden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 16:42

Telpeva schreef:
Als dat erdoorheen zou komen dan ga ik een deurbel met camera aanschaffen, dat is dan denk ik de enige manier om te kunnen bewijzen dat ze nooit hebben aangebeld wanneer een bezorger liegt dat je niet thuis was terwijl ze gewoon nooit naar je huis zijn gereden.

Daarom komt het er ook niet door want ze weten dat zelf ook wel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 19:50

Ik vind het gedoe in Amerika heel stom. Musk heeft een een of ander force ingesteld om bepaalde technische zaken over te nemen, en nu hebben ze een heleboel mensen bij de Weather service ontslagen. En vooral in de hoek van veiligheid enzo. Echt bizar. En dat is pas ontslagronde 1. Dat vind ik echt heel stom, want het gaat hier om levensgevaarlijke weersituaties zoals orkanen, overstromingen en tornado's. Dus heel weerland staat op zijn kop daar. Onbegrijpelijk en heel eng. En dus heel stom.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 20:17

Telpeva schreef:

Vandaag weer mooi voorbeeld: vriend en ik zaten beiden thuis te werken. Geen bel of kloppen gehoord.
Wil ik na mn werk de deur uit, staat er een pakket voor de deur. Gewoon open in het zicht voor iedereen die langsloopt...

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 21:45

Het mag dan ook wel de andere kant op. Een boete aan de klant betalen als ze niet binnen het aangegeven tijdvak bezorgen of dit veranderen. Sowieso kleinere tijdvakken en dat je zelf mag uitkiezen welke je wil. Gewoon niet te doen anders.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 21:53

Taalfouten

Ik moet altijd op m’n handen zitten als mensen beter als mij of mond op mond reclame gebruiken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 21:57

Selina schreef:
Taalfouten

Ik moet altijd op m’n handen zitten als mensen beter als mij of mond op mond reclame gebruiken.

Ohhhh. Hoe herkenbaar.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 21:59

Stom: mensen die hun kinderen filmpjes laten luisteren met het geluid aan in restaurants of het ov _-:(

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:02

Selina schreef:
Taalfouten

Bij mond op mond reclame heb ik wel eens gegrapt dat er dan sprake moet zijn van consent, maar er was niemand die het snapte :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:04

_/-\o_

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:22

SophievdV schreef:
Selina schreef:
Taalfouten

Bij mond op mond reclame heb ik wel eens gegrapt dat er dan sprake moet zijn van consent, maar er was niemand die het snapte :')

Als iemand mond op mond reclame zegt, dan is mijn standaard reactie: moest je reanimeren dan?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:24

Is dat dan reclame voor de Pfeiffer stichting of? :+