Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:23

Jawel, maar toen werd er niet op gehandhaafd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:30

Ah oke :j
Ja illegaal is illegaal tenslotte ..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:56

Nou ja, toen werd er ook wel op gehandhaafd. Maar ze hadden die test punten inderdaad nooit weg moeten halen.

Ik ben benieuwd naar hoe de testen met legaal geteelde wiet gaan uitpakken. Volgens mij is de partydrug markt nog vele malen groter en lucratiever en is het legaliseren er van een lange, lange weg met veel obstakels (en niet alleen nationaal). Maar wie weet komen er goede inzichten uit.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 19:36

Legaliseren lijkt me een heel goede stap. The war on drugs in Amerika heeft tot heel veel menselijk leed geleid. Dat moet je niet willen. Legaliseren maakt ook dat je beter voor mensen kunt zorgen die verslaafd zijn en idd testen.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 00:09

UO: Mensen die alcohol of drugs nodig hebben om een leuk feestje te kunnen vieren zijn sneu.... (duikt weg := )

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 00:58

Nou ja als je dat echt nodig hebt om een leuk feestje te maken, dat vind ik ook wel sneu.
Als je het gebruikt voor een extra boost of omdat je dat lekker vindt ofzo, dan vind ik dat weer anders.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 06:25

Ik ben sneu |( Ik vind feestjes stom als ik nuchter ben en de rest dronken o.i.d. Dan loop ik me te ergeren, ben moe, kan niet meelachen met niet-leuke grapjes en wil niet meeblèren met Rob de Nijs. Dus ga dan maar naar huis.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 07:29

spotless schreef:
UO: Mensen die alcohol of drugs nodig hebben om een leuk feestje te kunnen vieren zijn sneu.... (duikt weg := )

mee eens :j

#wijsneusmodusaan // Edit: Alcohol is ook drugs #wijsneusmodusuit
Laatst bijgewerkt door Cer op 03-07-23 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:03

Ik ben sinds mijn 19e bijna altijd bob geweest. Eerst omdat ik de enige was die de auto van mijn ouders mee mocht nemen en later vanwege een partner zonder rijbewijs. Dan kom je er snel achter welke feestjes de moeite zijn en welke eigenlijk alleen maar tijdverspilling zijn.
Een feestje dat niet leuk is zonder alcohol is geen feestje.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:05

BaileyMix schreef:
Ik ben sneu |( Ik vind feestjes stom als ik nuchter ben en de rest dronken o.i.d. Dan loop ik me te ergeren, ben moe, kan niet meelachen met niet-leuke grapjes en wil niet meeblèren met Rob de Nijs. Dus ga dan maar naar huis.

Ik vind feestjes stom wanneer anderen dronken zijn.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Maar dat maakt niet dat ik zelf ga drinken, ik ga niet, of ik ga weg als blijkt dat iedereen fors aan het drinken is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:39

spotless schreef:

Ja helemaal mee eens eigenlijk. Voor mij geen UO.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:14

Maar waarom gelijk mensen sneu vinden? Ik snap dat eigenlijk echt niet.
Ik zie dat vaker bij UO’s voorbij komen. Mensen niet begrijpen om de dingen die ze doen, oké, maar ze gelijk sneu vinden, dat vind ik pas sneu. :')

Ik ken best veel introverte mensen die op een feestje altijd wel iets op hebben, omdat ze anders te snel overprikkeld raken van een feestje terwijl ze feestjes wel leuk vinden. Prima toch?
Ik ben zelf vaker nuchter dan dat ik iets op heb, mijn tolerantie voor dingen is gewoon niet hoog en vaak hoeft het van mij ook niet. Maar heel af en toe kan het voor mij wel een dimsensie toevoegen. Betekend wel dat ik regelmatig omringd ben door mensen die wel iets op hebben, maar dat is soms best wel grappig.

Mensen die grenzeloos zijn in drugs en niet meer voor zichzelf kunnen zorgen, dat vind ik een ander verhaal. Maar dan maak je jouw gedrag iemand ander zijn probleem.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:16

Ik vind het ook niet sneu, maar ik heb er zelf niks mee. Ik heb sowieso niet zoveel met feestjes eigenlijk :D (en dat is volgens mij pas echt een UO :)) )

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:16

Niobe schreef:
Nou ja als je dat echt nodig hebt om een leuk feestje te maken, dat vind ik ook wel sneu.
Als je het gebruikt voor een extra boost of omdat je dat lekker vindt ofzo, dan vind ik dat weer anders.

zo ook mee eens.
Echt nodig hebben vind ik ook raar.

Zelf ben ik meestal bob en dan is het precies wat sizzle zegt een feestje wat net leuk is zonder alcohol is geen feestje.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:29

prompter schreef:
Ik vind het ook niet sneu, maar ik heb er zelf niks mee. Ik heb sowieso niet zoveel met feestjes eigenlijk :D (en dat is volgens mij pas echt een UO :)) )

Oke ik ga in mijn ultieme mierenneukmodus bij voorbaat excuus :P MAAR uitspraken zoals "ik vind X niet leuk", "ik heb niets met activiteit Y", "ik lust geen Z" etc. zijn per definitie geen UO's, dat noemen we feiten :)

Mijn ergernis blijft dat grofweg de helft van dit topic uit zulke uitspraken lijkt te bestaan :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:40

Suliko schreef:
Maar waarom gelijk mensen sneu vinden? Ik snap dat eigenlijk echt niet.
Ik zie dat vaker bij UO’s voorbij komen. Mensen niet begrijpen om de dingen die ze doen, oké, maar ze gelijk sneu vinden, dat vind ik pas sneu. :')

Het ligt aan hoe het gezegd wordt..als iemand iets neemt omdat die dat zelf leuk vinden, prima.
Als iemand iets neemt 'omdat hét anders niet leuk ís" vind ik net een nuance verschil. Ik vraag me af of je bijv jezelf dan wel leuk vindt? :+
Als iemand niks neemt en er dan gezegd wordt "ah joh neem nou! doe niet zo ongezellig!" .. dat vind ik sneu. (wat bijv bij alcohol / gebak, snoep heel gangbaar is om te zeggen)

Maar goed, ik kom ook niet op dat soort gelegenheden :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:54

spotless schreef:

Echt nodig hebben of doen?

Ik heb het niet nodig, ik gebruikte niet altijd een pilletje of een wijntje maar ik vind het soms wel gezellig.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:12

Urbanus schreef:
spotless schreef:

Echt nodig hebben of doen?

Ik heb het niet nodig, ik gebruikte niet altijd een pilletje of een wijntje maar ik vind het soms wel gezellig.

Echt nodig hebben als in anders vind ik het nooit leuk. Maar dat kan idd ook aan het feestje liggen. Dan is het imo een sneu feestje :+ ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:14

Oké.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:35

Ik denk dat er ook wel een verschil in kan zitten van "Ik ga naar een feestje, dus ik móet alcohol of drugs hebben" of "Jezus wat een saai feestje, heeft er iemand keta?!"

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:43

Niobe schreef:
Ik denk dat er ook wel een verschil in kan zitten van "Ik ga naar een feestje, dus ik móet alcohol of drugs hebben" of "Jezus wat een saai feestje, heeft er iemand keta?!"

:')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:34

Uo: muziek staat bijna altijd en overal te hard (feestjes, cafés, concerten etc)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:38

Laurora schreef:
Uo: muziek staat bijna altijd en overal te hard (feestjes, cafés, concerten etc)

De Bershka ;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:48

Laurora schreef:

Eens! Echt overal. De bioscoop is ook nauwelijks nog te doen, bloedende oren na Guardians of the Galaxy, zo hard dat t stond :\.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:56

_San87_ schreef:
Laurora schreef:

Eens! Echt overal. De bioscoop is ook nauwelijks nog te doen, bloedende oren na Guardians of the Galaxy, zo hard dat t stond :.

Ohja die hoort er ook nog bij!
Een maand of twee terug naar Avatar: way of the water geweest, mijn eerste bioscoop bezoek sinds corona, zat gewoon de halve film met m'n handen tegen m'n oren. Was ook meteen de laatste keer bioscoop voor mij.
Geluidsexperts zeggen al járen dat het geluidsniveau uit de klauwen loopt, mag wel iets aan gedaan worden, het moet toch leuk blijven voor iedereen imo.