Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:59

Jildau schreef:
Ik vind "ik heb een poets","ohja ik heb ook een poets" en "poetsmens" zo denigrerend klinken.. :o Ik weet dat jullie dat vast niet zo bedoelen en zal wel spreektaal zijn? Heb het hier nog nooit gehoord.
O, ik vind 'poets' echt een topwoord. Poets/schoonmaakster/hulp (in de huishouding), allemaal prima, zolang mensen het maar geen interieurverzorgster noemen. :') Dat woord kan ik echt niet uitstaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 10:01

Jildau schreef:
Ik vind "ik heb een poets","ohja ik heb ook een poets" en "poetsmens" zo denigrerend klinken.. :o Ik weet dat jullie dat vast niet zo bedoelen en zal wel spreektaal zijn? Heb het hier nog nooit gehoord.

Geen idee, 'hulp' vind ik ook niet zo klinken. Volgens mij is poets Vlaams en heb ik het van Bokt overgenomen _O-

rink

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:03

Nog een biecht? Is het een biecht geen idee ik schaam me er wel een beetje voor.. Ik ben na 7 maand huwelijk al weer gescheiden..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 10:04

7 maanden? Als het oplucht om te vertellen, vooral vertellen!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:05

rink schreef:
Nog een biecht? Is het een biecht geen idee ik schaam me er wel een beetje voor.. Ik ben na 7 maand huwelijk al weer gescheiden..

Oh, dit prikkelt mijn nieuwsgierigheid. <<)

Overigens: mijn zus haar tweede huwelijk hield ook ongeveer zolang stand. Het blijkt soms toch niet te werken.
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 06-06-22 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:06

Oeh! Vertel!

Ik heb de 2 jaar gehaald, dat was volgens omgeving ook raar haha

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:09

MarlindeRooz schreef:
Jildau schreef:

Hier is dat niet denigrerend hoor, en ik vind dat hele gedoe met dat je bepaalde dingen niet zo mag noemen erg storend. Vooral vanuit een hele kleine groep woke Amsterdammers.

Friese boerin hier uit dorp met 400 inwoners. :')

Ja weet niet wij zeggen gewoon schoonmaker / schoonmaakster. Poets klinkt als een vaatdoekje. :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:14

rink schreef:

Neeeeee
Jullie waren zo prachtig stel!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:20

Mkango schreef:
O, ik vind 'poets' echt een topwoord. Poets/schoonmaakster/hulp (in de huishouding), allemaal prima, zolang mensen het maar geen interieurverzorgster noemen. :') Dat woord kan ik echt niet uitstaan.

Bij mij komt een echtpaar die in 1,5 uur samen het hele huis doen. Enkelvoud en -ster is dus sowieso al niet goed :D.

Sterkte Rink :(:).
Schrijf het vooral van je af als je dat nodig hebt.
Eventueel in het "luisterend oor" topic. Daar kan het via de PB.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:31

Mijn biecht van vandaag is dat ik voor het eerst drugs gebruik. :') Zit aan de Ritalin van een vriendin om vandaag te studeren. Tot nu toe is het effect dat ik met superfocus dit topic aan het doorlezen was. Dus nu echt aan de slag!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:36

Hier in Brabant/Limburg zeggen ze poetshulp of poetsvrouw, vind dat idd altijd zo denigrerend klinken. Noem mezelf liever huishoudelijke hulp.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:38

rink schreef:

Ik ben d’r voor je hè! :knuffel:

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:55

Rink, potverdikkie dat is nooit leuk!

Is het een biecht? Geen idee.

Maar ik heb al weet ik het hoe vaak met een jongen gescharreld. Leuke kerel, niet teveel poespas.

Maar. Bij mijn beste vriendin staat hij bekend als player, niet goed voor vrouwen. Hij zou namelijk met een vriendin van haar iets gehad hebben en dat was niet zo lekker gelopen. Dus hield ik de boot eigenlijk af. Maar op elk feestje waar we beide komen is er enorme aantrekkingskracht. En aankomend weekend hebben we weer het zogenaamde schuurfeest. Ik kan niet beloven dat er niets gebeurd. Maar dan heb ik een beste vriendin die over de rooie is. :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:59

MyWishMax schreef:
Ik voel me wel eens vreselijk verwend. Ik heb namelijk wel een schoonmaker. Die komt elke week voor 3 uur en officieel zou hij zelfs opruimen, maar dat vind ik te erg. Maar dan komt er dus iemand mijn huis schoonmaken, terwijl ik op de bank zit. Ja, hij komt omdat ik het zelf niet kan, maar het voelt toch wel beetje ongemakkelijk. (En dan stopt deze straks na bijna 3 jaar en moet ik hopen dat vervanger fijn is en ik niet maanden zonder zit)

Hier ook.. ik voel me weleens schuldig dat iemand anders mijn huis aan het schoonmaken is terwijl ik lekker bij m'n paard ben. :') Ik ga dan weer niet op de bank zitten als hij er is, dat lijkt me voor hem heel ongemakkelijk. Zorg altijd dat ik of weg ben of op m'n kantoor zit.

Maar goed, hij wordt betaald en is er blij mee, en af en toe een extraatje met kerst en paaseitjes met pasen bijvoorbeeld, maakt dat ik me iets minder schuldig voel. :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:07

rink schreef:

Oh jeetje... :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:08

Sterre98 schreef:
Ik zit hier McDonald's naar binnen te werken omdat mn yoghurt op was vanochtend _O-

dan denk ik ook nog wel aan een biecht van mij, nou ja biecht.

nachtdienst gehad en de arts assistent had het al steeds over shoarma en dat hij baalde dat er niets meer open was om 4.00 uur.
Echt ik kreeg toen al zo'n honger in vette hap.
En ja na een nachtdienst heb je wel vaak het gevoel wat andere hebben als ze om 18.00 uur thuis komen van het werk.
En ik kwam altijd op weg naar huis langs de mac.
En die dag daar dus ook maar naartoe gegaan.

Ik vraag daar naar een quarterpounder. Nee die hadden ze niet om kwart over 7.
Een gewone hamburger dan? Nee ook niet.
Iets anders van vette hap dan was mijn vraag :D ze zullen wel gedacht hebben daar :))

Nee alleen maar croissant en een MC Egg.

bah bah dat wilde ik toen niet....

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:21

Oh in die categorie heb ik er ook wel eens _O- Ben wel eens met m'n huisgenoot naar de McDonald's gereden 's ochtends heel vroeg. We waren er al om half 7 en toen hebben we een halfuur in de auto gewacht tot ie open ging :') Wij kregen toen wel gewoon hamburgers en kipnuggets :))

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:23

Mijn biecht is dan dat ik McDonalds hamburgers de lekkerste vind die er zijn, en dan vooral de big tasty. Heb nog nooit een lekkerdere op.

Ik houd niet van dik vlees op mijn burger :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:25

Nu heb ik verdorie zin in mac terwijl ik probeer af te vallen. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:30

Gelukkig heb ik braaf asperges in huis en die vind ik zo een paar keer per jaar ook heel lekker. :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:31

MarlindeRooz schreef:
Nu heb ik verdorie zin in mac terwijl ik probeer af te vallen. :')

Ach joh, als je bijvoorbeeld een happymeal pakt en kipnuggets valt de schade best mee }>

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:32

Anoniem: Ik 'woon' al 3 jaar in een huurhuis waar ik nooit ben. Ik heb er hooguit 20x geslapen. Toen ik ging verhuizen kreeg ik net precies een relatie en ben ik altijd daar te vinden (hij heeft een eigen bedrijf aan huis en kan er eigenlijk niet weg). Maar ik durf m'n huur niet op te zeggen omdat m'n ouders er zo ontzettend veel tijd in hebben gestoken met helpen opknappen...
Ze weten ook wel dat ik er nooit ben. Maar het voelt zo banketstaaf tegenover m'n ouders...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:32

Captain schreef:
MyWishMax schreef:
Ik voel me wel eens vreselijk verwend. Ik heb namelijk wel een schoonmaker. Die komt elke week voor 3 uur en officieel zou hij zelfs opruimen, maar dat vind ik te erg. Maar dan komt er dus iemand mijn huis schoonmaken, terwijl ik op de bank zit. Ja, hij komt omdat ik het zelf niet kan, maar het voelt toch wel beetje ongemakkelijk. (En dan stopt deze straks na bijna 3 jaar en moet ik hopen dat vervanger fijn is en ik niet maanden zonder zit)

Hier ook.. ik voel me weleens schuldig dat iemand anders mijn huis aan het schoonmaken is terwijl ik lekker bij m'n paard ben. :') Ik ga dan weer niet op de bank zitten als hij er is, dat lijkt me voor hem heel ongemakkelijk. Zorg altijd dat ik of weg ben of op m'n kantoor zit.

Maar goed, hij wordt betaald en is er blij mee, en af en toe een extraatje met kerst en paaseitjes met pasen bijvoorbeeld, maakt dat ik me iets minder schuldig voel. :')

Hier is het vanuit de gemeente en ben ik dus verplicht thuis te zijn... Terwijl het idd wat ongemakkelijk kan zijn en het onzin js. Ja, bij een nieuwe ben ik er in het begin graag bij, maar deze komt al jaren en nog steeds mag ik officeel niet eens boodschappen doen. Of buiten kantooruren of andere dagen :=

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:39

fleurtjeuh schreef:
Anoniem: Ik 'woon' al 3 jaar in een huurhuis waar ik nooit ben. Ik heb er hooguit 20x geslapen. Toen ik ging verhuizen kreeg ik net precies een relatie en ben ik altijd daar te vinden (hij heeft een eigen bedrijf aan huis en kan er eigenlijk niet weg). Maar ik durf m'n huur niet op te zeggen omdat m'n ouders er zo ontzettend veel tijd in hebben gestoken met helpen opknappen...
Ze weten ook wel dat ik er nooit ben. Maar het voelt zo banketstaaf tegenover m'n ouders...

Dit vind ik met de huidige krapte op de woningmarkt dus wel echt redelijk schandalig. :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:40

Silenna schreef:
fleurtjeuh schreef:

Dit vind ik met de huidige krapte op de woningmarkt dus wel echt redelijk schandalig. :=

Ook mijn gedachte... Je ouders weten het toch al. Ga er weg en help daarmee een ander..