[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:34

VuurVleugels schreef:
Echt heel veel respect voor jou Luxor, super goed van je!

Mijn (toch al zeer fragiele) kinderwens begint rap af te nemen en toch... Zoveel mensen die ineens in verwachting zijn. Vrienden, maar ook pesters van vroeger. En dan voel ik me toch een soort van mislukt, nog steeds aan het studeren op m'n 28e en geen plannen tot trouwen/kinderen met mijn vriend. Iedereen krijgt maar baby's en ik... Ja, wat doe ik eigenlijk?

Zo stom hoe die maatschappelijke druk je kan laten voelen alsof je niks op orde hebt.

Jouw leven, jouw keuzes. De enige foute keuze is de keuze die je maakt die niet van jou is maar is ingegeven door je omgeving/sociale druk. "Omdat het zo hoort". Echt het recept voor ellende en verdriet.
Sommige keuzes maak je voor het leven, laat dat dan in elk geval jouw keuzes zijn. Er is geen goed of fout. Alleen maar "word ik er gelukkig van of niet". En dan kies jij voor jouw geluk. Een ander doet dat niet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:35

Urbanus schreef:
Ieder kiest z'n eigen pad op z'n eigen tempo.

Luister naar deze wijze woorden, kunnen zo op een tegeltje!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:43

__Sannne schreef:
Urbanus schreef:
Ieder kiest z'n eigen pad op z'n eigen tempo.

Luister naar deze wijze woorden, kunnen zo op een tegeltje!

Delftsblauw met een randje.

Femke_Tweety

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:51

Een gouden randje

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:53

Roodvos schreef:
De enige foute keuze is de keuze die je maakt die niet van jou is maar is ingegeven door je omgeving/sociale druk. "Omdat het zo hoort".

En deze op een tegeltje ernaast!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:15

VuurVleugels schreef:

Mijn (toch al zeer fragiele) kinderwens begint rap af te nemen en toch... Zoveel mensen die ineens in verwachting zijn. Vrienden, maar ook pesters van vroeger. En dan voel ik me toch een soort van mislukt, nog steeds aan het studeren op m'n 28e en geen plannen tot trouwen/kinderen met mijn vriend. Iedereen krijgt maar baby's en ik... Ja, wat doe ik eigenlijk?

Zo stom hoe die maatschappelijke druk je kan laten voelen alsof je niks op orde hebt.

Ik snap goed wat je bedoelt hoor. Het lijkt me soms ook heel makkelijk en fijn om wel een kinderwens te hebben, zou een hoop gedoe schelen

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:20

Mij lijkt het altijd juist meer gedoe als ik een kinderwens zou hebben. Scheelt me een hoop energie, geld en grijze haren om geen kinderen te hebben. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:21

Super goed toch dat je lekker studeert ipv hersenloos koters uitpoept *\o/*

Ik heb tot mijn 32e gestudeerd en dat beviel prima. Geen burgerlijk gezeur, geen slapeloze nachten door jankende blagen, lekker veel vakantie. Echt lekker van genieten, want dat studeren ga je nog missen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:22

Mews schreef:
Mij lijkt het altijd juist meer gedoe als ik een kinderwens zou hebben. Scheelt me een hoop energie, geld en grijze haren om geen kinderen te hebben. :=

Ik ook hoor, single en dan stress van oohh oliebol geen man = geen kind.. Vreselijk :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:05

VuurVleugels schreef:

Ooh mag je je niets van aantrekken hoor!
Ik ben de oudste van mijn mama haar kinderen. Als het over (niet-bestaande) kleinkinderen gaat, vragen de mensen haar altijd wanneer ik er éindelijk eens aan ga beginnen, want ik ben tenslotte al 33 jaar.
Moet je mijn mama eens horen, ik vind haar antwoord altijd héérlijk!

Ze wilt wel heel graag kleinkinderen hoor, daar niet van! Maar ze weet dat ik ab-so-luut geen kinderwens heb, die heb ik nooit gehad, en mijn mama wist wel beter dan "die verandert nog wel van gedachte" te geloven, zij kent haar dochter tenslotte heb beste!
Dus verkondigt zij altijd héél trots dat ze zo ontzettend trots op me is, omdat ik weet wat ik (niet) wil, en dat ze heel blij is dat ik niet bezwijk aan die maatschappelijke druk. Ze zou het veel erger dat ik daar wél aan bezwijk, puur omdat de druk te hoog zou zijn, en dat ze daardoor kleinkinderen zou krijgen; dan dat ze het erg vind dat ik van haar nooit een oma zal kunnen maken.

Je hoeft geen huis te kopen, je hoeft niet te trouwen, en je hoeft al helemaal geen kinderen te maken als je daar geen zin in hebt. Stand strong!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:07

Amber_anne schreef:
VuurVleugels schreef:

Ik snap goed wat je bedoelt hoor. Het lijkt me soms ook heel makkelijk en fijn om wel een kinderwens te hebben, zou een hoop gedoe schelen

Het makkelijkste antwoord wat de mond snoert als men die discussie met je aangaat: ik kan geen kinderen krijgen.

Opgelost :j Je kan ze ook niet krijgen, want je wilt ze niet. Ik vind het geen leugen.
Mocht ik zwanger geraken, maak ik dezelfde keuze als Luxor - ik kan ze écht niet krijgen, want ik wil ze écht niet.
En het snoert wel degelijk de mond hoor. Maakt mij niet uit hoe mensen dat in hun hoofd interpreteren, als die eindeloze discussie maar ophoudt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:30

Dat hele maatschappelijke idee van een relatie moeten hebben, een koophuis, een kind is gewoon ontzettend suf.

Je moet niet vergelijken met een ander, of een andere situatie naar beneden halen ter meerdere glorie van jezelf om jezelf te overtuigen dat je iets goed doet.

Je doet het goed, punt. Als je volledig content bent met de plek waar je staat hoef je niet af te geven op mensen die op hun 50e terug naar school gaan of kinderen nemen en thuis blijven.

Het is niet aan anderen om te bepalen of jij je ontwikkelt. Het is ook niet aan jou om te bepalen of anderen zich ontwikkelen.

Klinkt allemaal lekker cliché maar clichés zijn vaak waarheid.

Je hoeft niet op je 22e afgestudeerd te zijn, voor je 30e een kind (of überhaupt een kind) en een koophuis met tuin op het zuiden en een auto voor de deur.

Succes zit hem in hoe je je voelt, hoe content je bent met het leven dat je leidt, de keuzes die je maakt.

Mensen die een latje naast je leven leggen zijn vaak niet de gelukkigen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:37

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:38

Urbanus schreef:
Dat hele maatschappelijke idee van een relatie moeten hebben, een koophuis, een kind is gewoon ontzettend suf.

Je moet niet vergelijken met een ander, of een andere situatie naar beneden halen ter meerdere glorie van jezelf om jezelf te overtuigen dat je iets goed doet.

Je doet het goed, punt. Als je volledig content bent met de plek waar je staat hoef je niet af te geven op mensen die op hun 50e terug naar school gaan of kinderen nemen en thuis blijven.

Het is niet aan anderen om te bepalen of jij je ontwikkelt. Het is ook niet aan jou om te bepalen of anderen zich ontwikkelen.

Je hoeft niet op je 22e afgestudeerd te zijn, voor je 30e een kind (of überhaupt een kind) en een koophuis met tuin op het zuiden en een auto voor de deur.

Succes zit hem in hoe je je voelt, hoe content je bent met het leven dat je leidt, de keuzes die je maakt.

_O_ _O_ En die laatste zin slaat de spijker op z'n kop.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 01:18

Urbanus schreef:

Ja. Ik heb een koophuis met tuin op het zuiden, oosten, noorden én westen en een auto voor dat huis, of ernaast of erachter. En ook nog een paardentrailer, zitmaaier en veegmachine. Mag ik nu nog meepraten?
:+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 01:49

Roodvos schreef:
Urbanus schreef:

Ja. Ik heb een koophuis met tuin op het zuiden, oosten, noorden én westen en een auto voor dat huis, of ernaast of erachter. En ook nog een paardentrailer, zitmaaier en veegmachine. Mag ik nu nog meepraten?
:+

Nee want ik ben jaloers in mijn net geen 50 vierkante meter appartementje met balkonnetje op het oosten.

En als ik het niet heb, mag jij het ook niet hebben.
:j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:00

Urbanus schreef:

Wanneer ga je eens ECHT werken?

Nee geintje ik vind kinderen die 5 dagen naar de opvang gaan intens zielig. En zou thuisblijven als ik kinderen had.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:23

Mijn vent is zaterdag jarig nu komen mijn schoonouder, m’n eigen ouders en m’n broer met z’n kids.. ik hoop zo dat m’n schoonmoeder niet over haar beginnen van ah toch leuk kinderen.

Aantal jaar geleden was ze nog erger., ze wou zelf keer gesprek met mijn moeder (om m’n moeder over te halen of ze niet met willeke wilt praten om kinderen te nemen.. )

Bleek later dat m’n vriend toen het uit was met zijn ex (relatie van 11 jaar en zei maakte het uit) keer gezegd heb nu wordt ik nooit vader (hij was toen bijna 30)

Hij zelf zegt dat kan ik mij niet herinneren en als dat zo was kwam het ook puur vanwege dat de maatschappij dat van je verwacht

Ik was vanaf date 1 al duidelijk wil je kids?? Dan blijft het bij 1 date, en denk maar niet dat veranderd wel? Want dat is gewoon niet zo haha

Gelukkig vind mijn vent zich nu te oud (38)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:29

MarlindeRooz schreef:
Urbanus schreef:

Nee geintje ik vind kinderen die 5 dagen naar de opvang gaan intens zielig. En zou thuisblijven als ik kinderen had.

Nou.. dat.
Stille meelezer hier met ook absoluuuuut geen kinderwens. Iedereen die ons kent(vriendlief en mij) die weten dat we eerder een hekel hebben aan kinderen. Dat is ook iets wat ik direct zeg als er iemand begint over kinderen of wanneer er hier kinderen komen oid. En soms zitten er best exemplaren tussen die we/ik best kunnen hebben. Dus waarvan we t best overleven als we er op visite gaan. Maar daar houd t op.
T enige kind die we allebei oprecht leuk vinden is die van mn beste vriendinnetje. Maar wat hierin wel veel scheelt is hoe t kind zelf is, haar manier van opvoeden en ze weet precies wat wij vervelend vinden etc etc.

Maar om terug te komen op de uitspraak hierboven.
Afgelopen weekend zijn vrienden van ons op bezoek geweest. Hij heeft absoluut geen kinderwens. Echt niet. Maar zijn vriendin wel. Als “compromis” is er dus besloten dat er 1 kind komt. Toppunt; het word haar “project”… als in; hij gaat niet minder werken. Hij gaat er verder niet echt iets voor opgeven.
Toen kwam de kinderopvang ter sprake. Ze is nu een paar weken zwanger en hebben de kinderopvang al uitgekozen. Dat moet blijkbaar zo vroeg. Kregen te horen dat t 8,5 per uur kost en dat ze maandelijks 1300 kwijt zijn aan de opvang. Even snel rekenen zegt dan dat t kind voor 38 uur per week naar de opvang gaat..

en t is niet dat zij een hele bijzondere carrière heeft oid. Totaal niet.

Buiten dat weten ze dat wij echt 0,0 met kinderen hebben en we zijn gewoon echt heel de avond bestookt met alles rondom die baby en zwangerschap. Tot aan t niet naar de wc kunnen van de ijzertabletten.. alle testen echo’s etc

En wat ons persoonlijk behoorlijk verkeerd viel is het “drama” wat er door haar gemaakt werd over dat ze t al een half jaar probeerden zonder succes. Dat ze dat halfjaar al bezig waren met op uur en tijd “seks” te hebben omdat dat dan beter was en grotere kans gaf. Waarop ze zei; op een gegeven moment heb ik t los gelaten en toen was t gelijk raak..
Uiteraaaard was t ook mega banketstaaf dat in die tussentijd zijn zus zonder problemen zo zwanger werd van de 2e die (ik geloof) nu een maand eerder geboren word dan die van hun. En was zoooo banketstaaf voor hun dat t bij die zus wel gelijk lukte en bij hun niet en die zus heeft zich er echt rot over gevoeld omdat er zo’n ding van gemaakt werd en hun het al zooooolang probeerde zonder succes..

Daar hadden we oprecht moeite mee. Een half jaar “proberen” is nog niet mega lang.. zeker niet voor iemand die vanaf ongeveer 17 jr (ze is inmiddels 30)aan de pil gezeten heeft tot dat halfjaar geleden..

Zo klaagmodus weer uit :o

Mocht iemand het verhaal herkennen.. graag gewoon binnen dit topic houden ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:00

MarlindeRooz schreef:
Urbanus schreef:

;(

Als ze naar school gaan. Ik wil sowieso niet meer terug naar het onderwijs dus ik moet zelf terug naar school.

Kiwiwitje, wat een bijzonder onsympathiek verhaal, zij klinkt niet bepaald als een feestje. Sowieso vind ik echt ontzettend achterlijk om een kind te nemen met iemand die er niks mee heeft.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:35

Urbanus schreef:

Hear hear!

Naast kinderloos maak ik meer keuzes die 'maatschappelijk niet horen'.

(Nooit op een manier die anderen schaadt overigens)

Sinds ik dat 'gewoon' ben gaan doen, ben ik veel meer 'op mijn plek'.

Dat betekent oop dit moment redelijk alternatief wonen,en mogelijk in de toekomst een jaar reizend wonen zelfs.
Dat betekent een voor mij fulltime universitaire studie op mijn 42e
Dat betekent geen make-up en wel kleding die ik comfortabel vind.

Dat betekent niet dat ik make-up bij anderen afkeur, dat betekent niet dat ik huisje boompje beestje werk afkeur, dat betekent niet dat ik mensen die zich modieus kleden afkeur. In tegendeel, zolang zij zich daar goed bij voelen prima, en dat meen ik oprecht.

Maar sinds ik kies wat bij mij past, ben ik echt een stuk leuker in de omgang :')

En ja, daar vinden mensen wat van. Zowel positief als negatief.
Prima. Ze vinden toch wel wat, ook als je je veel meer volgens de standaardnorm gedraagt. Zoveel is me wwl duidelijk inmiddels.

Dus het is ofwel mensen hebben een mening, je doet wat hoort en voelt je daar niet prettig bij.

Ofwel mensen hebben een mening, je doet iets minder wat 'hoort' en bent daar zelf wel gelukkig mee.

Dat stuk 'een mening' is er toch wel
Dat zou het verschil niet moeten maken zeg maar.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:04

fleurtjeuh schreef:
Nee want ik ben jaloers in mijn net geen 50 vierkante meter appartementje met balkonnetje op het oosten.

En als ik het niet heb, mag jij het ook niet hebben.
:j

:(:) :(:) Y;(
Je mag wel een keer koffie komen drinken :9k ?
Kindvrij, maar niet katvrij vrees ik.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:22

Kiwiwitje wat een verschrikkelijke avond zeg jeetje, hoe heb je ze er niet uitgezet

Een kind is ook iets waar je samen voor kiest. Niet een project. Leuk ook voor het kind om te weten dat je vader je eigenlijk niet wilde maar mama werd er zo gelukkig van :r

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:23

Iedereen is zometeen welkom in onze kindvrije achtertuin in Apeldoorn. *\%/*

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:29

Ik be gelukkig gezegend met familie en vrienden die vinden dat je dit soort dingen helemaal zelf moet beslissen. Wel of geen kinderen, carriere of thuisblijfmoeder, vijf katten of een boot, klein appartement op je 45e of een villa, gewoon geen mening over uiten, als het past bij die persoon, dan is het goed.

Ik denk dat ik degenen die er anders over denken uit mijn kenniskring gezet heb. Qua familie, mijn directe familie denkt er hetzelfde over als ik en de oudere generatie die vind dat je per se een relatie,kind, huistuintjebeestje moet hebben is inmiddels bijna allemaal overleden.