[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:02

noviceh schreef:
Vreselijk, ik kan slecht tegen geweld, vooral waar kinderen bij betrokken zijn.
Onderstaand nieuwsbericht vond ik ook erg naar. Ik heb makkelijk praten, maar je eigen kind van 10 jaar oud verkopen aan een ‘oude’ kerel van 30 :n (zie filmpje).

https://amp.nos.nl/artikel/2429924-afgh ... onger.html

Dit vond ik ook zo hard. Ga je als verslaggever weer gewoon weg en wens je der geluk met het huwelijk ofzo :\

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:12

fleurtjeuh schreef:
Ik bedoelde met 'een paar' dat het bekende zijn. Niet iedere seriemoordenaar is bekend dus daar halen de meeste mensen hun voorbeelden niet vandaan
Snap ik. Maar diezelfde kenmerken zijn vaak ook van toepassing op de onbekende seriemoordenaars.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:14

Ailill schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ik bedoelde met 'een paar' dat het bekende zijn. Niet iedere seriemoordenaar is bekend dus daar halen de meeste mensen hun voorbeelden niet vandaan
Snap ik. Maar diezelfde kenmerken zijn vaak ook van toepassing op de onbekende seriemoordenaars.

Daar heb je ook helemaal gelijk in hoor. Ik bedoelde alleen te zeggen dat meeste mensen die niet als voorbeeld gebruiken omdat ze niet weten dat ze bestaan :P

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:45

furious schreef:
noviceh schreef:
Vreselijk, ik kan slecht tegen geweld, vooral waar kinderen bij betrokken zijn.
Onderstaand nieuwsbericht vond ik ook erg naar. Ik heb makkelijk praten, maar je eigen kind van 10 jaar oud verkopen aan een ‘oude’ kerel van 30 :n (zie filmpje).

https://amp.nos.nl/artikel/2429924-afgh ... onger.html

Dit vond ik ook zo hard. Ga je als verslaggever weer gewoon weg en wens je der geluk met het huwelijk ofzo :

Nee, de verslaggever gaat niet gewoon weg. De verslaggever doet wat ze moet doen, laten zien wat daar gebeurt in de hoop dat er iets aan gedaan wordt. En zoals je leest wordt er geprobeerd om het huwelijk tegen te houden door haar moeder geld te geven. Juist door dit vreselijk leed te laten zien kan er iets gedaan worden. Ogen sluiten helpt niet en werkt niet.

furious

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:48

Ik heb het een beetje krom geformuleerd. Maar je moet als verslaggever wel ''hard'' zijn om hier mee om te kunnen gaan. Dat je niet in janken uitbarst ofzo.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:06

Shenavallie schreef:
Gisteren werd ik echt naar van een aflevering waarin werd beschreven hoe een latere moordenaar van mensen als kind katten en kittens mishandelde tot de dood erop volgde. Dat vind ik zo afschuwelijk! Ben er nu nog naar van. Dat soort beesten mogen van mij gelijk al de rest van hun leven achter slot en grendel, getuige de vele nare acties die in de jaren erna bij mensen volgden.

Bedoel je: 'Don't F**k With Cats: Hunting an Internet Killer'?
ik vond hem gruwelijk, maar wel een goede documentaire! Vooral de vraag wat er met de moordenaar was gebeurd als hij niet zoveel aandacht kreeg

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:22

Die was serie was voor mij het moeilijkst om te bekijken. Puur doordat je ook videos kreeg te zien van zijn daden met de katten (niet dat ze overlijden).
Ik denk dat de moordenaar gewoon door ging hoor totdat die uiteindelijk gestopt werd maar "gelukkig" was het maar 1 slachtoffer.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:38

Mijn vriend heeft die gekeken, maar heb hem uitdrukkelijk gevraagd dat te doen als ik niet thuis ben. Heb ooit een paar seconden van een gillende kitten gehoord en dat is voor mij echt the stuff of nightmares. Kan veel hebben, maar dierenleed..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:41

oh nee zoiets ga ik niet kijken...echt niet.
Geen gemartel met dieren, dat gaat mij te ver.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:53

Ik had dat een tijd terug. Ging over kinderen die de verkeerde kant op gingen.

Ik herinner me nog een moeder. Ze zag er echt hopeloos en ontredderd uit. Alleen haar bijdrage kwam in beeld, maar stel je een interview setting voor.

Zij vertelde dat de hamster ooit verdwenen was. En dat hun puppy overleden was. En dat ze op een gegeven moment vanuit het raam zag hoe haar zoontje rustig met zijn hand naar de heg ging, een jong vogeltje uit het nest pakte en hem langzaam dood kneep. Krijg er nog rillingen van. Je verwacht waarschijnlijk dat je kind stopt wanneer het beestje begint te krijsen, maar dat deed hij niet. Hij pakte er nog een. En toen de moeder naar buiten liep en vroeg wat hij aan het doen was beschreef ze een koele blik, geen woorden en onverschilligheid.

Die dame heeft bij allerlei instanties aan de bel getrokken voor hulp voor het kind. Op een gegeven moment was ze ook bang voor hem. Kind heeft geen hulp gekregen en ze kreeg dus op een gegeven moment het nieuws dat haar kind iets heel ergs had gedaan. Had zo’n medelijden met die vrouw

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:01

ja een valse hond word ingeslapen...zo een niet...

Je zou idd de moeder maar zijn, want daar kun je niets aan doen.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:06

Ik heb het katten gebeuren even doorgespoeld. Gaat echt om een paar seconden, is niet zo dat je alleen zit te kijken naar dieren die gemarteld worden. Verder echt een goede aanrader voor mensen die docu's over moordenaars/psychopaten goed vinden

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:20

Luxorvalkje schreef:
Ik had dat een tijd terug. Ging over kinderen die de verkeerde kant op gingen.

Ik herinner me nog een moeder. Ze zag er echt hopeloos en ontredderd uit. Alleen haar bijdrage kwam in beeld, maar stel je een interview setting voor.

Zij vertelde dat de hamster ooit verdwenen was. En dat hun puppy overleden was. En dat ze op een gegeven moment vanuit het raam zag hoe haar zoontje rustig met zijn hand naar de heg ging, een jong vogeltje uit het nest pakte en hem langzaam dood kneep. Krijg er nog rillingen van. Je verwacht waarschijnlijk dat je kind stopt wanneer het beestje begint te krijsen, maar dat deed hij niet. Hij pakte er nog een. En toen de moeder naar buiten liep en vroeg wat hij aan het doen was beschreef ze een koele blik, geen woorden en onverschilligheid.

Die dame heeft bij allerlei instanties aan de bel getrokken voor hulp voor het kind. Op een gegeven moment was ze ook bang voor hem. Kind heeft geen hulp gekregen en ze kreeg dus op een gegeven moment het nieuws dat haar kind iets heel ergs had gedaan. Had zo’n medelijden met die vrouw

Ja, dat is toch 9 van de 10 keer, dat wanneer je kind begint met moorden van dieren, je toch echt aan de bel moet trekken omdat je waarschijnlijk een psychopaat op de wereld gezet hebt. Je zou maar de moeder zijn.. en niemand kan inderdaad nog wat doen :(

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:52

Hier de zus van een psychopaat. De hond moest het bij ons geregeld ontgelden als hij in de ogen van mijn broertje wat verkeerd had gedaan. "Gelukkig" geen moordneigingen maar eng is het wel.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:04

Jeetje, wat heftig Leandra!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:18

AvHdG schreef:
Shenavallie schreef:
Gisteren werd ik echt naar van een aflevering waarin werd beschreven hoe een latere moordenaar van mensen als kind katten en kittens mishandelde tot de dood erop volgde. Dat vind ik zo afschuwelijk! Ben er nu nog naar van. Dat soort beesten mogen van mij gelijk al de rest van hun leven achter slot en grendel, getuige de vele nare acties die in de jaren erna bij mensen volgden.

Bedoel je: 'Don't F**k With Cats: Hunting an Internet Killer'?
ik vond hem gruwelijk, maar wel een goede documentaire! Vooral de vraag wat er met de moordenaar was gebeurd als hij niet zoveel aandacht kreeg

Oeh, ik weet niet meer hoe het heette. Het ging om een jongen die eerst katten wat aandeed, toen meisjes op school, geld ging stelen en vervolgens een ouder stel vermoordde. Zijn broertje durfde al die tijd zijn broer niet te verlinken uit angst voor represailles. Die gozer/vent is uiteindelijk opgepakt, zou in eerste instantie de doodstraf krijgen, maar dat is uiteindelijk naar 65 jaar plus levenslang gegaan.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:47

Toch is het bij kinderen weer wel zo dat het tot een jaar of 5 niks hoeft te betekenen. Het besef dat andere dieren of mensen pijn kunnen hebben, daar wordt je niet mee geboren.

Dat wil niet zeggen dat alle 4- jarigen maar vogels mogen doodknijpen, maar ik bedoel dat je dan als ouder nog een goed gesprek kunt hebben. Bij een 9-jarige zou ik me wel zorgen maken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 18:49

Klopt helemaal!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:29

welmoed__ schreef:
Jeetje, wat heftig Leandra!

Ja, was heftig. Het was niet alleen de hond die het moest ontgelden. Ik heb nu geen contact meer met hem en dat hou ik ook graag zo.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:47

Leandra schreef:
Hier de zus van een psychopaat. De hond moest het bij ons geregeld ontgelden als hij in de ogen van mijn broertje wat verkeerd had gedaan. "Gelukkig" geen moordneigingen maar eng is het wel.

Wow, heftig. Gelukkig komt het niet te vaak voor:

Naar schatting heeft 3 procent van de mannen en 1 procent van de vrouwen psychopathische karaktertrekken. Ongeveer 15-30 procent van mensen die in de gevangenis verblijven, lijdt aan psychopathie. Bron:https://www.ensie.nl/psychologie/psychopathie

Ik ken ook een psychopaat. Deze man staat gelukkig niet dichtbij, maar een heel bijzonder (en best eng) iets om te ervaren. Hij zit sinds enkele jaren ook op een gesloten afdeling.
Hij leek zo charmant…

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:59

Dat charmante zie je ook vaak, daarom krijgen ze het vaak ook voor elkaar om een eventueel slachtoffer mee te lokken.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 23:29

Dat charmante is heel kenmerkend. Iedereen vond mijn broertje ook altijd zo aardig en charmant. Behulpzaam als het hem uitkwam maar owee als het niet goed ging. Dan was de wereld te klein en wist hij het zo te brengen dat het jouw schuld was.
Er waren vroeger ook maar een paar mensen die zijn ware aard kenden en zich niet lieten meeslepen. Mijn moeder erkende en besefte het pas echt toen ze door zijn toedoen een gebroken rug had. Dat is een paar jaar geleden. Hij is nu 37.

Het enge is dat vaak een deel van de hersenen niet werkt
Ze kennen geen empathie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 08:03

Wow... Heel heftig.

En zit hij nu vast?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:50

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:28

Sukkel. Hoe bedenk je dit?