Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:17

Mijn zus komt thuis met de auto (2e auto van mn ouders, wij delen de auto al rij ik er het meeste in) en ze is de ijskrabber vergeten mee te nemen bij haar thuis (niet direct naast de deur). Ik sta zeer vroeg op en moet daardoor als het wat kouder is geweest altijd krabben. Zo ga ik er vanuit dat ik morgen ook moet krabben, maar ze wil dit nu niet oplossen oftewel ze zadelt mij nu op met haar probleem dat ze altijd dingen kwijt is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:17

Heb je geen oud laken dat je over de voorruit kan hangen? Meestal voorkom je daarmee dat je moet krabben. Anders kijken of je een alternatief in huis hebt dat kan werken als krabber

Dat gezegd hebbende. Ik moet de mijne nog nog even inpakken zo

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:23

Foaly schreef:
De baas heeft een haan bij de kantoorkippen gezet. En dat beest gaat nu al de hele dag af. Waarom _-:(

Omdat het een haan is.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:24

Het gaat ook om de zijramen die je eerst los moet maken voor de deur open kan, leuke van een cabrio :+
Ik heb wel een speciaal doek voor de voorruit, maar haar redenatie is omdat zij het hele weekend niet heeft hoeven krabben, is het onzin om het nu te regelen.
Het gaat mij eigenlijk ook deels om we bhhet principe dat we een auto delen en zij weer dingen kwijt maakt en het haar gewoon geen bal kan schelen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:25

Dat ik geen idee heb of ik de goede kant op ga met mijn opdracht, maar de docent reageert nooit op de mail en het voorbeeld dat we hebben gehad is niet representatief, want er werd gezegd dat ''we niet op dat niveau hoefden te zitten.'' :')

@Taartjee: Ik zie op de site staan dat Jumbo ijskrabbers verkoopt, dus ik zou haar daarlangs sturen of even pijlen of je er een kan lenen bij een lieve buur die die dag toch niet weg moet :)

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:35

Ik heb in halverwege december gesolliciteerd bij een super leuk bedrijf waar ik afgelopen jaar seizoenswerk voor heb gedaan. Toen gaven ze al wel aan nog een sollicitant te hebben voor de kerst en begin januari iets zouden laten horen. Een super leuk gesprek gehad van beide kanten liet ze al weten toen ik weg ging. Ik had nog niks gehoord dus ik dacht ik ga even peilen hoe het er mee staat. Hebben ze woensdag nog een sollicitant -O- ik merk dat ik daar heel onzeker van word omdat ik niet weet hoeveel sollicitaties er geweest zijn en andere sowieso meer ervaring hebben dan ik in die sector. Ik was al heel blij met het seizoenswerk, maar ik wil zo graag meer!

Kimberley_

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:39

Aan mezelf.. het lijkt mijn medisch psych en mijn gewone psych als ik even een paar dagen alleen weg ga. Ik wil dit ook heel graag maar vind het zo lastig om mijn man dit te zeggen want ook al zeg ik dat het niet aan hem ligt.. hij gaat dit wel zo voelen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:42

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:46

Het is net al een beetje ontploft...
M'n moeder kwam net thuis en vroeg hoe en wat, m'n zus geeft aan dat er (op een mega sarcastische manier) een "groot probleem" is en dat de ijskrabber bij haar thuis ligt. M'n moeder vraagt of ik haar dan naar huis wil brengen met de auto om de ijskrabber mee te nemen, maar heb gewoon andere plannen vanavond en daarnaast ben ik gewoon een beetje geïrriteerd dus lijkt me geen goede combi. Daarnaast ga ik dan vervolgens weer haar slordigheid oplossen waar ik ook geen zin in heb. Vervolgens wil ik wat uitleggen, waarom ik het wel belangrijk vind dat die ijskrabber in de auto ligt, gaat zij keihard over mij heen schreeuwen waarop ik vraag of ze me uit wil laten praten waarop zij "NEE" schreeuwt. Toen had ik het gehad, heb naar haar geschreeuwd dat ze een naar mens is en ben naar m'n kamer gegaan.

Ik heb haar daarna weg horen gaan met de auto en even later kwam ze weer terug, ik gok dus dat ze een ijskrabber heeft gekocht en nu is ze weer naar huis met het OV.

Mijn zus en ik botsen sowieso al heel erg snel, maar ik kan het echt niet hebben dat ze gewoon zo slordig met dingen om gaat en er zo makkelijk over denkt. En als ze dan ook nog zo asociaal over me heen gaat lopen schreeuwen dan knapt er iets bij mij...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:57

Huuuuuuhhhh, mijn pakket is retour omdat het geweigerd is aan mijn adres?

Oké, ik was niet thuis, sorry! Maar had briefje opgehangen waar hij het neer mocht zetten. Anders gaat het hier altijd naar de buren. Gaat altijd goed, behalve vandaag opeens?

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:59

Froukje schreef:
Dit :x
[ [url=m/NFA8LR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Froukje, ben jij er al doorheen? Ik erger me ook kapot aan dit stomme systeem, sta vanaf 9 uur vanmorgen in de wacht
Afbeelding
en moet nu nog 203 minuten...

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:22

Dat ik weer ben overboden in de zoektocht naar een huis. Deze markt is echt hel voor starters!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:23

Aan een man in volledig zwarte kleding met een zwarte labrador die een zebra over stak. Halve hartverzakking, please voetgangers doe iets lichts aan of maak gebruik van verlichting. Ik stond overigens op tijd stil, daar niet van. Maar ik hou er niet van als ik ineens iets zie bewegen voor mijn auto.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:28

Flying_Angel schreef:

Oké, ik was niet thuis, sorry! Maar had briefje opgehangen waar hij het neer mocht zetten. Anders gaat het hier altijd naar de buren. Gaat altijd goed, behalve vandaag opeens?

Dat zijn nog eens verrassingen, of niet?

1 bezorgdienst hier geeft dat sowieso als melding, als ik dat op tijd door heb, laat ik hem naar een pakketpunt brengen.
Maar zelfs dat ging de laatste keer niet goed, geweigerd door het pakketpunt jaja, ben nu dus nog steeds op mijn kerstpakket aan het wachten -O- ( 12 dec besteld)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:29

Ik heb gesport en nu heb ik zin in taart en chocola en chips en frisdrank. Ik denk dat ik zo maar een banaan neem :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:36

Veldbloem schreef:
Froukje schreef:
Dit :x
[ [url=m/NFA8LR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Froukje, ben jij er al doorheen? Ik erger me ook kapot aan dit stomme systeem, sta vanaf 9 uur vanmorgen in de wacht
[ [url=m/zKTZ1p.jpg]Afbeelding[/url] ]
en moet nu nog 203 minuten...

O mijn god, ik dacht dat wij al lang moesten wachten..

Wij zaten om 8 uur klaar en was om 12.50 uur door de wachtrij heen en heb toen de aanvraag kunnen doen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:01

zigranta schreef:
Flying_Angel schreef:

Dat zijn nog eens verrassingen, of niet?

1 bezorgdienst hier geeft dat sowieso als melding, als ik dat op tijd door heb, laat ik hem naar een pakketpunt brengen.
Maar zelfs dat ging de laatste keer niet goed, geweigerd door het pakketpunt jaja, ben nu dus nog steeds op mijn kerstpakket aan het wachten -O- ( 12 dec besteld)

Wij hadden schijnbaar sinds 4 december een pakketje bij de voordeur liggen
En kwamen daar gister pas achter _O-
Wij zeiden vorige week al, goh is dat pakketje al onderweg...
Gelukkig ligt het bij de voordeur wel droog maarja.

Ik wou eigenlijk weer op de kop hangen, oftewel op de grond liggen en benen op de bank.
Dat geeft veel rust in mijn rug.
Maar ze liggen zo lekker
Afbeelding

(ja er liggen 2)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:24

taartjee schreef:
Mijn zus komt thuis met de auto (2e auto van mn ouders, wij delen de auto al rij ik er het meeste in) en ze is de ijskrabber vergeten mee te nemen bij haar thuis (niet direct naast de deur). Ik sta zeer vroeg op en moet daardoor als het wat kouder is geweest altijd krabben. Zo ga ik er vanuit dat ik morgen ook moet krabben, maar ze wil dit nu niet oplossen oftewel ze zadelt mij nu op met haar probleem dat ze altijd dingen kwijt is.

Het ‘dekseltje’ van een CD-hoesje doet het beter dan menig ijskrabber. Heb je niet nog ergens een oud hoesje liggen?
Of de ‘drinkrand’ van een plastic (hardplastic, geen wegwerp) beker of kom.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:27

Een cassettebandhoesje is ook een prima ijskrabber.

En je kunt daar ook prima een spin mee vangen om netjes buiten te zetten.
*oudere bokker hier*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:28

AmyII schreef:
taartjee schreef:

Het ‘dekseltje’ van een CD-hoesje doet het beter dan menig ijskrabber. Heb je niet nog ergens een oud hoesje liggen?

Of gewoon heel simpel. 10 min voordat je vertrekt auto starten blower et hards. Kachel op et warmst.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:30

Marije_1997 schreef:
AmyII schreef:

Of gewoon heel simpel. 10 min voordat je vertrekt auto starten blower et hards. Kachel op et warmst.

Maar dat is niet zo heel milieu vriendelijk :n

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:32

Marije_1997 schreef:
taartjee schreef:

Niet doen als je een sterretje hebt :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:32

Dammie schreef:

*oudere bokker hier*

die heb ik niet eens meer liggen :D

Oud bankpas of dergelijke gaat ook goed.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:34

DuoPenotti schreef:
Dammie schreef:

*oudere bokker hier*

die heb ik niet eens meer liggen :D

Oud bankpas of dergelijke gaat ook goed.

Plastic dekseltje van de pot honing, pindakaas of pasta…
Met een beetje creatief denken kom je een heel eind.

Ik raad het overigens wel af om met een glas (drinkglas) te krabben, dan heb je straks je ruit vol krassen

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:38

Thanks voor de tips!
De blazers aanzetten doet iets, maar niet snel genoeg. Doordat de auto een cabrio is, is hij heel vochtig vanbinnen waardoor het ijs vaak ook aan de binnenkant zit en ook echt goed vast zit. Daarnaast duurt het vaak al minimaal 10 minuten om de auto te ontwasemen :') (altijd de airco aan en begin de deur een stukje open als het raam nog niet naar beneden kan om het ontwasemen te versnellen)

We moeten nu de komende tijd de ijskrabber uit de andere auto delen, dus ik ga heel hard hopen dat het niet meer zo hard gaat vriezen. Er is namelijk geen nieuwe krabber gekocht en ik vertik het om een nieuwe te kopen, want zo komt ze er weer lekker goed onderuit...