Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 07:11

Banyu schreef:
Zou je eventueel met je baas over je financiële zorgen kunnen praten, of is dat gek?

Dat ligt aan de verstandhouding, maar er zijn zeker bazen die daar voor open staan.

poes

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 08:23

Zeker Banyu. Is er iets specifiek wat je van hem verwacht of wil je enkel je hart luchten ?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:00

poes schreef:
Zeker Banyu. Is er iets specifiek wat je van hem verwacht of wil je enkel je hart luchten ?

Nee, gewoon eventjes babbelen, dus hard luchten mss wel, met eventueel een oplossing. Zeker nu de benzine prijzen zo hoog zijn ook.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:01

Welke inchmaat mountainbike heb ik nodig voor een persoon van 1.70? Schijnt dat daar een verschil in zit met normale fietsen?

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:10

Captain schreef:
Welke inchmaat mountainbike heb ik nodig voor een persoon van 1.70? Schijnt dat daar een verschil in zit met normale fietsen?

Ik heb een 26 inch, dus 26 inch wielen :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:12

Banyu schreef:
poes schreef:

Nee, gewoon eventjes babbelen, dus hard luchten mss wel, met eventueel een oplossing. Zeker nu de benzine prijzen zo hoog zijn ook.

Wij hebben daarvoor een vertrouwenspersoon / bedrijfsmaatschappelijkwerk. Jullie misschien ook? Gaat bij ons via de arbo-ondersteuning.
Dat voelt misschien wat veiliger dan met je leidinggevende / werkgever.
Zo'n persoon kan je ook wat handvatten geven om beter met je zorgen /stress om te kunnen gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 10:43

Net gebeld door een nummer dat niet bestaat.hoe kan dat? Ik nam op stilte en daarna de geen bereik toon. Terugbellen levert dezelfde toon en de melding dat het nummer niet bestaat.

Banyu :(:)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 10:47

Banyu schreef:
poes schreef:

Ik vind dat je baas er best voor je mag zijn, ook voor even luchten van privé zorgen :j
Uiteraard beperkt maar even zeggen wat je bezig houdt moet echt kunnen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:14

Kan je in het buitengebied op zondag wel grasmaaien?Vraag ik mij af.Ik doe het nooit,maar morgen moet het gebeuren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:18

Britta31 schreef:
Kan je in het buitengebied op zondag wel grasmaaien?Vraag ik mij af.Ik doe het nooit,maar morgen moet het gebeuren.

Als het geen zwartekousen plek is prima.
Hier in de buurt is juist bedrijvigheid in het weekend. Logisch. Dan hebben de mensen tijd.

We houden wel rekening met het tijdstip.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:33

Britta31 schreef:

Lijkt mij, als je in een niet al te gelovig gebied zit, dat dat prima kan. Ik zou er niet gek van opkijken ;)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:14

Captain schreef:

Dat is anders dan gewone fietsen inderdaad en afhankelijk van de lengte van je benen en verhoudingen benen/lichaam. Dat is dus niet zomaar te zeggen welke frame maat nodig is.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:16

miicchhellee schreef:
Captain schreef:

Ik heb een 26 inch, dus 26 inch wielen :D

Je hebt verschillende inchmaten bij mountainbikes. De wielen zijn in inchmaten, maar de frames ook ;)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:18

Ik heb een wat vreemde vraag :') maar ben wel oprecht benieuwd.

Als jullie op Whatsapp een emoji versturen (bijvoorbeeld zo'n duim of hand), selecteer je dan jouw eigen huidskleur of is dat random?

Ik stuurde zelf altijd gewoon een blank duimpje maar niet heel bewust ofzo. Maar nu stuurt iemand die ik sinds kort ken donkere duimpjes (en diegene is dus ook donker van huidskleur) en ik vraag mij dus af of dat soms een bewuste keuze is :')

Ik heb volgens mij ook wel eens een geel duimpje/handje verstuurd maar die donkere dan weer niet.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:22

Fearn schreef:

Als jullie op Whatsapp een emoji versturen (bijvoorbeeld zo'n duim of hand), selecteer je dan jouw eigen huidskleur of is dat random?

Ik stuurde zelf altijd gewoon een blank duimpje maar niet heel bewust ofzo. Maar nu stuurt iemand die ik sinds kort ken donkere duimpjes (en diegene is dus ook donker van huidskleur) en ik vraag mij dus af of dat soms een bewuste keuze is :')

Ik heb volgens mij ook wel eens een geel duimpje/handje verstuurd maar die donkere dan weer niet.

Ik doe de blanke. Mijn buurvrouw is donker, die doet altijd de donkere, haar man is een beetje gelig (geen Aziaat, maar gewoon gelige huid) en die stuurt ook altijd de gelige.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:28

Iedereen die ik ken stuurt de standaard gele want minder werk en emoji=geel

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:28

Fearn schreef:

Ik wissel af tussen alle kleurtjes. Dus mijn duim is donker, high five geel, etc.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:29

Ik doe altijd de knalgele, omdat ik het HEEEEL ERG STOM vindt dat die dingen huidskleurafhankelijk zijn gemaakt. Is een blank duimpje anders dan een bruin duimpje? Weg met al die kleurtjes. Niemand is zo geel. Dan is goed weer gewoon goed.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:47

Ik doe ook altijd de gele emoticons, ik vind het gedoe om de 'goede' te selecteren.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:56

Britta31 schreef:

Ik ben benieuwd waarom dit eventueel niet zou mogen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:01

Sheran schreef:

Dit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:08

Sheran schreef:

Ja hier ook.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:08

Captain schreef:

Ook normale fietsen hebben verschillende inchmaten. zoals eerder gezegd: hangt vooral van je lichaam af. Mijn man en ik zijn beide bijna even lang, scheelt misschien 5cm, waarbij ik een grotere inchmaat nodig heb, omdat ik lange benen heb. Mijn man heeft korte beentjes en heeft een kleinere inchmaat nodig. Je hebt op internet wel tabellen waar het instaat, maar ook dan houden ze geen rekening met lange of korte benen, maar kijken ze puur naar de lengte van het hele lichaam.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:03

Ik vind het hele huidskleurgebeuren in emoji's maar onzinnig dus stuur altijd knalgeel, een witte vriendin stuurt altijd de bruine, gewoon omdat het kan en onzinnig is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:15

Ik doe wat ik als eerste krijg, kost minder moeite :')