Lego

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 10:39

xoranlover schreef:
Ik heb 3 boeketten, een bloemstuk en de orchidee. En de Panda, simba en nog creators.

Insecten vind ik ook gaaf. Die wil ik ook nog wel.

Heb je hier foto's van?

karuna
Drukke kabouter

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 10:57

Ik heb denk ik nagenoeg alle boeketten (ook de vier seizoenen mini plantjes) en bloemen en planten, alleen boeket rozen niet en niet die boom met al die roze of groene knopjes en wat losse bloemen heb ik niet omdat ik ze niet mooi vind. Ik heb ook de insecten. Die zijn leuk om te maken.

Deels is al gemaakt deels nog niet. Ik heb ze vooral in frankrijk om wat kleurigs te hebben dat niet uitdroogt

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 11:04

karuna schreef:
Ik heb denk ik nagenoeg alle boeketten (ook de vier seizoenen mini plantjes) en bloemen en planten, alleen boeket rozen niet en niet die boom met al die roze of groene knopjes en wat losse bloemen heb ik niet omdat ik ze niet mooi vind. Ik heb ook de insecten. Die zijn leuk om te maken.

Deels is al gemaakt deels nog niet. Ik heb ze vooral in frankrijk om wat kleurigs te hebben dat niet uitdroogt

De bonsai enz vindt ik ook niet zo mooi.
Ik ben nu aan het kijken naar de giraf, tijger, pauw, papegaai of de panda :=
Even de leuke prijzen in de gaten houden.
Kruidvat heeft 2 + 1 en eind maart een legobeurs in de buurt.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 11:30

Ik heb de rozenboeket, Japanse abrikoos, boeket met wilde bloemen, chrysant, bloemenboeket en de paradijsvogelplant.

Ojaa en de unicorn creator. :')

MikeyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 13:57

Ik lees al een tijdje mee in dit topic. Heel gaaf om jullie bouwwerken te zien en mee te lezen wat iedereen met de afgebouwde sets doet. Als kind vond ik lego echt geweldig. Toen vond ik vooral technisch lego fascinerend, al die bewegende delen, hydrauliek etc, fantastisch! Ik merk dat ik nu vooral val voor het mooie eindresultaat, de bloemen en gebouwen enzo.

Nu denk ik er al een tijdje over om het weer op te pakken. Ik zie alleen dat Lego er tegenwoordig heel anders uitziet dan vroeger (niet meer alleen vierkante blokjes zeg maar, maar ook grotere stukken). Dus wat ik me steeds afvraag is hoe lang je nog bezig bent met het bouwen. Ik hou wel van een beetje een uitdaging/puzzelen. Ben steeds bang dat als ik een wat kleinere set koop (bloemen bijvoorbeeld) om het eens te proberen, dat die binnen no time in elkaar zit. Wat is jullie ervaring hiermee?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 14:18

Die boeketten zijn voor mij tussendoortjes. Simpel recht toe rechtaan bouwen. De grotere sets ben je wel even aan het nadenken

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 17:02

Hier wat verschillende sets, alles wel seizoensgebonden. Denk aan voorjaarsvogeltjes, winter ijsberen, boeketten, bloemen en ‘recent’ dus het grotere werk gekocht in de vorm van de boomhut en a-frame cabin. *D

Ik vind de boeketten vooral leuk als ze staan, kwa bouwen wel geinig om verschillende technieken te zien maar best ‘saai’ bouwwerk.
De kleine creator sets zijn leuk maar toch ook wel snel klaar. Merk dat het grote bouwwerk voor mij het leukste is. Al ben ik dan ook vooral bezig met opletten hoe ik modificaties kan doen. :))

Toevallig vandaag klaar met de A-frame, meteen een brick bestelling klaar gezet voor wat mods en verandering van herfst naar zomerbladeren **\O/** **\O/**

MikeyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 23:42

karuna schreef:
Die boeketten zijn voor mij tussendoortjes. Simpel recht toe rechtaan bouwen. De grotere sets ben je wel even aan het nadenken

Dank je wel. Dat is goed om te weten :)

Tezzy schreef:
De kleine creator sets zijn leuk maar toch ook wel snel klaar. Merk dat het grote bouwwerk voor mij het leukste is. Al ben ik dan ook vooral bezig met opletten hoe ik modificaties kan doen. :))

Toevallig vandaag klaar met de A-frame, meteen een brick bestelling klaar gezet voor wat mods en verandering van herfst naar zomerbladeren **\O/** **\O/**

Kijk, ik leer nu al een boel bij! :) Ik had geen idee dat je ook modificaties kon doen. En bricks had ik al wel voorbij zien komen, maar nog geen idee wat dat was :D

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 07:31

De definitie van modificatie is dan wel weer voor iedereen verschillend. Afwijken van de bouwinstructie is al een mod. Maar je kan veel verder gaan dan dat, een compleet andere build maken van de bricks bijvoorbeeld.
In mijn geval is het vooral aanpassingen doen die ik ‘concept versterkend’ vind voor de originele build. De boomhut heb ik extra bladeren gegeven voor een vollere boom, een extra kleur groen voor meer kleur diepte en ik ben nog zoekende in hoe ik 4 seizoenen ga maken. Er zijn groen en bruine bladeren meegeleverd maar ik zoek net even meer. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 17:32

Vanmiddag bouwen met uitzicht. Zo n lekker weer dat ik maar voor uit de wind in de zon ben gaan verderbouwen met de grote orchidee

Afbeelding

De eindstand van vanmiddag

Afbeelding

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:44

Ooh heerlijk in de zon Karuna!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 16:04

Hey iedereen, wat leuk om hier andere LEGO-fans te vinden!

Ik werk bij het Belgische Dreamland, dat nu onderdeel is van ToyChamp en ook veel samen doet met Intertoys. Superleuk om alle nieuwe LEGO-sets te zien binnenkomen! De botanical sets zijn mega populair, en de nieuwe Disney-set, Heihei, is bijna niet bij te houden – die vliegt echt de deur uit.

Zelf ben ik pas begonnen met bouwen, iets wat ik vroeger eigenlijk nooit deed. Maar ik ben helemaal into de Marvel-sets, want ik ben ook groot fan van de films en series.

MikeyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 23:40

Dat ziet er heerlijk uit Karuna!

Karuna en Tezzy: jullie reacties hebben me het laatste zetje gegeven. Dank daarvoor!
Ik hikte nog enorm tegen de prijs aan, maar vond gisteren op marktplaats een nieuw en gesealde set voor een mooie prijs hier in de buurt. En heb er geen spijt van! Al heerlijk aan het bouwen geweest.

Het is de treehouse geworden :)

Afbeelding

Ik kan helaas niet lang rechtop zitten of staan, dus dan moet je soms even creatief zijn. Maar een oud projectje van m'n geliefde bleek een perfect schoottafeltje. Werkt echt verbazend goed! Wel met een kleine hindernis, want de hond doet het liefst dutjes op m'n rechterarm _O- <3
Ik ben rechts, maar blijkt dat Lego-en met links ook prima gaat +:)+

Afbeelding
Afbeelding

Het fundament is gelegd (letterlijk ;) ). Heb nu al zin om verder te bouwen :)

Doen jullie trouwens ook aan lichtjes-sets voor jullie projecten?

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 07:30

Super leuk, en fijn dat je nog een set hebt kunnen vinden!
Wat je doet is creatief bouwen 2.0 haha :D Je hebt geluk dat je hond lekker ligt te slapen ipv wil mee helpen :P

Zelf doe ik niks met lichtjes in de build, al zijn er wel leuke opties te vinden geloof ik.

Hier dan ook maar een foto’tje van mijn Treehouse met mod en het verschil in dak van de Aframe mod/geen mod

Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:11

Ik heb sneeuwwitje huis en boutique hotel met verlichting.
Afbeelding
Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 14:48

Hier twee asml chip machines met verlichting en de notre dame. Ik vind het prachtig maar het kost zo ontzettend veel geld :wow:

Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:21

De notre dam zag ik dinsdag in de supermarkt staan, de prijs viel me nog mee maar veel te groot :+

MikeyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 11:01

Tezzy schreef:
Hier dan ook maar een foto’tje van mijn Treehouse met mod en het verschil in dak van de Aframe mod/geen mod

]

Oh heel gaaf! Dat bladerdek! En volgens mij onderin ook meer gevuld toch?
Ruigere dak van het A-frame is ook mooi geworden!

Ik vind die lichtjes ook heel gaaf lijken.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het eindresultaat straks ga neerzetten of weer terug in de doos ga doen. Maar als ik hem ga neerzetten dan zou zo'n lichtset erbij wel heel tof zijn.

Ik zie dat er nogal wat verschil zit in prijzen van lichtsets. Zijn die dure het waard tov de goedkope? (Ali enzo). Ik kan me voorstellen dat ze allemaal in China gemaakt worden...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 22:33

Leuk die 2 machines zo bij elkaar. Zag gisteren nog iemand die de onderste net gekocht had, maar die is toch wel een stukje minder en eenvoudiger als de bovenste.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 23:24

Neonlight schreef:
Leuk die 2 machines zo bij elkaar. Zag gisteren nog iemand die de onderste net gekocht had, maar die is toch wel een stukje minder en eenvoudiger als de bovenste.

Wel logischer te bouwen, echt gebaseerd op de mother of all breakdowns en dus erg leerzaam als nieuwkomer

Ik heb mezelf net toch maar getrakteerd op de exe5000 :oo, verwachte levertijd is april, maar foto’s volgen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 22:41

Stille meelezer meld zich ook. Zo’n mooie sets komen hier voorbij, ik geniet er altijd van. Leuk ook dat sommigen bezig zijn met mods en ohhh die snowwhite met lampjes erbij is echt te gek!

Hier vandaag sinds lange tijd weer eens een set afgemaakt. Had deze met kerst gekregen; Simba van the Lion king set. Super tof en erg van genoten om te maken.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Mijn zoon heeft vandaag de fortnite Lama gemaakt, die is ook echt superleuk vind ik.

Afbeelding

We hebben echt nog veel liggen om te maken dus eens kijken wat ik binnenkort ga starten.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 22:52

Die simba is echt super leuk. Staat hier ook in de kast.

De RB 20 op de helft.
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 10:41

Oh die RB20 lijkt me ook echt heel gaaf om te doen <3

Ik ben ondertussen met de Hogwarts Express begonnen. Moet vandaag een beetje rustig aan doen dus dan maar lekker door met Lego.

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:39

De grote red bull is klaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:57

Nice!

Ik zag dat ze net bij de kruitvat de kleine F1 auto's in de aanbieding hadden. Wel 2 hele euro's korting. :=

Ik wil eigenlijk de kleine redbull, maar die zag ik er niet tussenstaan.