Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Staat toch gewoon letterlijk in het artikel uitgelegd waar hun angst en twijfel vandaan komt?
maar op de turkse tv vertellen ze toch hopelijk niet dat je magnetisch wordt van een vaccin??? t moet niet gekker worden...Citaat:Turkse en of buitenlandse zenders die kijken geen Nederlandse zenders of kranten.
Relaxed schreef:Cer, ik denk dat je geen idee hebt hoe dat in die culturen werkt.. Als daar zo'n diepgewortelde angst en wantrouwen zit én ze volgen het nieuws amper.. Ik snap niet waarom dat zo moeilijk te begrijpen is.
Pandora2 schreef:bigone schreef:Ik denk dat echt niemand vrolijk juichend die prik heeft gezet maar fijn dat gemiddeld 85 % het wel doet of allang gedaan heeft.
Als ik hier in de topics op bokt lees, denk ik toch echt wel dat heel veel mensen juist wel juichend die prik gaan halen zijn. Of het moet zijn dat ze zich in het echte leven compleet anders voordoen dan op internet, dat kan ook natuurlijk.
Er werd een hele tijd zelfs gefeliciteerd met de prik
Cer schreef:Nou in het thuisland wordt ook gevaccineerd neem ik aan, dus dat kan het niet zijn denk?
verootjoo schreef:Cer schreef:Nou in het thuisland wordt ook gevaccineerd neem ik aan, dus dat kan het niet zijn denk?
Ligt eraan uit elk thuisland ze komen. Als je een corrupte regering gewend bent die de ontvangen vaccinaties vanuit het westen voor veel geld doorverkoopt en de bevolking met slootwater vaccineert, snap ik dat wantrouwen wel.
Cer schreef:Relaxed schreef:Cer, ik denk dat je geen idee hebt hoe dat in die culturen werkt.. Als daar zo'n diepgewortelde angst en wantrouwen zit én ze volgen het nieuws amper.. Ik snap niet waarom dat zo moeilijk te begrijpen is.
Ik snap niet dat ze niet het jaar 2021 instappen..
zoals jij het beschrijft lijkt t net alsof ze in een andere wereld wonen? ik ga ervan uit dat ook die mensen voor zichzelf kunnen nadenken, nieuws kúnnen volgen (ook uit hun thuisland) en mee kunnen doen in de maatschappij (waar ze heus wel interactie mee hebben anders kunnen ze hier ook niet wonen denk)
en hebben we het over vluchtelingen? Ik heb het idee dat het nu ineens een andere groep wordt dan in het artikel van de volkskrant genoemd wordt.... Dat is ook een manier om nieuws te maken
Cer schreef:Relaxed schreef:Staat toch gewoon letterlijk in het artikel uitgelegd waar hun angst en twijfel vandaan komt?
"Hij heeft toch echt zelf op internet gezien dat je van een coronavaccin magnetisch kunt worden"
Ja dát lees ik wel.. maar serieus.... ik weet niet of ik moet lachen of huilen hierom....
Citaat:Mensen met een migratieachtergrond, becijferde de Amsterdamse GGD, raken twee tot vier keer zo vaak besmet met corona als hun autochtone landgenoten, worden vier keer zo vaak in het ziekenhuis opgenomen en komen anderhalf keer zo vaak te overlijden.
En daar steken ze dan ook niets van op...
Citaat:Ik vind het echt wel een grote groep die blijkbaar niet in staat is om goed na te denken...
Cer schreef:verootjoo schreef:
Ligt eraan uit elk thuisland ze komen. Als je een corrupte regering gewend bent die de ontvangen vaccinaties vanuit het westen voor veel geld doorverkoopt en de bevolking met slootwater vaccineert, snap ik dat wantrouwen wel.
Welke zijn dat dan? Hierbij denk ik dan aan afrika misschien? Of een land in Azie? maar ik kan me het eigenlijk niet voorstellen..
Van vluchtelingen, waar het even kort over ging, heb ik ook vaak begrepen dat dit (hoog) opgeleide mensen zijn (goed werk in hun thuisland, maar niet hier door allerlei domme regels). Van die mensen verwacht ik niet dat ze met een alu hoedje in huis gaan rondlopen..
Nja Pandora2, wat je zegt over Belgie.. dat is misschien ook wel zo idd... Maar de lage vaccinatiegraad, is dat dan ook niet erger wijken waar veel afrikaanse mensen wonen?
Needje schreef:Ik vind dat best erg.
Nou ben ik misschien iets té níet bang.
Maar mijn motto is toch echt dat ik nu leef. En ik ga niet jaren opgesloten zitten omdat ik bang ben om een ziekte op te pikken, terwijl ik net zo goed doodgereden kan worden op straat of m'n hart het ineens begeeft.
Relaxed schreef:Needje schreef:Ik vind dat best erg.
Nou ben ik misschien iets té níet bang.
Maar mijn motto is toch echt dat ik nu leef. En ik ga niet jaren opgesloten zitten omdat ik bang ben om een ziekte op te pikken, terwijl ik net zo goed doodgereden kan worden op straat of m'n hart het ineens begeeft.
Hier precies zo, ik lees ook wel eens dat het mensen energie kost om steeds op de 1,5 meter te moeten letten. Daaruit maak ik dan maar op dat ik er niet (meer) op let, want het valt me niet eens op of mensen het nu wel of niet doen..