Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:52

Ik ben vooral benieuwd of de zkh-opnames hier op gaan volgen of niet. Of daar al rem op zit dankzij de vaccinaties.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:53

Die nemen ook toe inmiddels op dagelijkse basis, weekgemiddelde is nog gelijk aan week ervoor. -O- Ik zal even opzoeken

Citaat:
Het aantal opnames voor covid-19 in het ziekenhuis was afgelopen kalenderweek met 1113 opnames ongeveer hetzelfde als de week ervoor. Hetzelfde gold voor het aantal opnames op de intensive care. Op de IC's werden afgelopen kalenderweek 224 mensen met covid-19 opgenomen. De grafiek laat zien dat juist de laatste dagen het aantal coronapatiënten weer iets lijkt toe te nemen.

Citaat:
Het aantal besmettingen neemt in bijna alle leeftijdsgroepen neemt toe, behalve in de leeftijdscategorie 70+. Ook het aantal meldingen in het verpleeghuis nam verder af. Dit komt waarschijnlijk doordat steeds meer ouderen gevaccineerd zijn.

Vooral het r getal stijgt ook voor de oude variant. Die zit ook weer boven de 1
Citaat:
Van de varianten die rondgaan lijkt de Zuid-Afrikaanse het meest besmettelijk, met op 12 februari een geschat reproductiegetal van 1,37. Daarbij merkt het RIVM op dat deze variant in ons land weinig voorkomt, waardoor de schatting van het R-getal een grote onzekerheidsmarge heeft.

De Britse variant wordt berekend op 1,26. Ook het R-getal van de klassieke variant is weer gestegen en ligt volgens de laatste cijfers op 1,02. Gezamenlijk levert dat een R-waarde van 1,14 op.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:56

Volgens nos nog niet:

Citaat:
Ziekenhuisopnames stabiel
Het aantal opnames voor covid-19 in het ziekenhuis was afgelopen kalenderweek met 1113 opnames ongeveer hetzelfde als de week ervoor. Hetzelfde gold voor het aantal opnames op de intensive care. Op de IC's werden afgelopen kalenderweek 224 mensen met covid-19 opgenomen. De grafiek laat zien dat juist de laatste dagen het aantal coronapatiënten weer iets lijkt toe te nemen.

Wat ook logisch is want die vertragen 1-2 weken op de cijfers.

Edit: oh je was aan het aanpassen.
En ja, dat de R stijgt is dan een logisch gevolg. En nkg niet tgv de laatste versoepeling dus hij gaat nog verder stijgen. De vraag is wat dat doet voor de zorg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:59

De laatste zin gaat het om. De grafiek laat zien dat juist de laatste dagen het aantal patienten weer lijkt te stijgen. ŵWeekgemiddelde is nog gelijk maar met dus toename aan het laatste stukje

Gister 69 meer op gewone afdeling dan dag ervoor

4 meer op de ic

Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:15

karuna schreef:
Citaat:
Het zogenoemde reproductiegetal ging fors omhoog: van 0,99 op 5 februari naar 1,14 op 12 februari. Dat betekent dat 100 mensen in Nederland op dat moment 114 anderen infecteerden. Daarmee neemt de epidemie toe. Het RIVM noemt de vooruitzichten 'niet goed'.

Gaat lekker zo. En versoepeling en mensen en bedrijven en winkels die zich niet meer aan de regels houden. En praten dat voor zichzelf goed. Toch maar even illegaal naar de kapper, of winkelen, of op het illegaal geopende terras zitten. Of ontvangen zoals mijn vader meer mensen dan mag. Dat wordt fijn weergegeven door het r getal. -O- kan me daar best boos om maken. Spelen met andermans gezondheid. ;( Waardoor alles nog meer oploopt en dadelijk de boel wer helemaal dicht mag.

#) :n

Hoezo illegaal naar de kapper? Dat mag toch nu gewoon. Net als de winkels op afspraak.

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:28

Vanaf 3 maart ja. Iedereen die voor die tijd is geknipt na de sluiting heeft poep aan de regels en de kapper ook

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:30

karuna schreef:
Vanaf 3 maart ja. Iedereen die voor die tijd is geknipt na de sluiting heeft poep aan de regels en de kapper ook

Nou sorry vandaag maakt dan ook verder niks uit. Verder is de berichtgeving daarin ook dubbel. Eerder werd gesproken over 2 maart.
Scholen dan wel al vanaf gisteren (en dan word je wel op de vingers getikt door de inspectie als je niet meteen ze op school laat komen :') )
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 02-03-21 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:32

Citaat:
Vanaf 3 maart mogen de meeste contactberoepen weer aan het werk. Bijvoorbeeld kappers, masseurs en chiropractors. Sekswerkers mogen nog niet aan het werk.

Kopie van rijksoverheid.nl echt vanaf 3 maart

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:33

Noem het beestje dan gewoon bij naam Karuna ipv die onderwater sneren naar Tienus.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:35

Waarom zou ik dat doen als ik van veel meer mensen weet die afgelopen weken naar de kapper zijn geweest. Of in een winkel En daar gewoon doodleuk voor uit komen. Het is er niet maar een maar best veel. Ik doe niet aan persoonlijke aan vallen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:36

Tja ik ben ook bij de Makro geweest waar al tijden de non food artikelen ook gewoon te krijgen zijn. Die hebben ook geen verplichte sluiting gekregen trouwens, was alleen om drukte te verminderen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 02-03-21 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:36

tienus63 schreef:
Ik ben vandaag tegen de regels in naar de kapper geweest. Heerlijk!
Het is een stuk luchtiger gemaakt.
Daarna mezelf op nieuwe spijkerbroek en shirt getrakteerd.
Er waren geen klanten in de winkel, tegen eigenaresse gezegd dat ik gisteren telefonisch een afspraak had gemaakt.

Heerlijk heb je er van genoten?
Ik heb mijn wimper extensions weer laten zetten
Soms heb je dat nodig..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:39

karuna schreef:
Waarom zou ik dat doen als ik van veel meer mensen weet die afgelopen weken naar de kapper zijn geweest. Of in een winkel En daar gewoon doodleuk voor uit komen. Het is er niet maar een maar best veel. Ik doe niet aan persoonlijke aan vallen.

Karuna, niets ten nadele van jou maar het valt wel op dat jij hele bendes mensen kent die zich blijkbaar niet aan de regels houden, of je moet het van feesboek halen. Je ziet niemand, je spreekt niemand, je hebt één contact en toch elke keer weer dat belerende toontje over mensen die zich niet aan de regels houden, kijk de andere kant op. Zullen ze misschien ook wel van jou zeggen wanneer de camper weer voor staat , weet jij veel of ze een kind hebben die kapper is of gewoon mensen die stoer willen doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:45

Geen feestboek hier, ik zie misschien niemand maar spreek ze wel.
Belerend of niet. Feit is de regels zijn er zodat de boel beter wordt. Als er genoeg nensen zich er niet aan houden gaat dat gewoon niet lukken. En blijven de maatregelen langer, gaan er meer mensen dood en zitten mensen nog langer buiten de maatschappij omdat de risicos te groot zijn.

Opzij kijken helpt ook niet. Ik ben geen struisvogel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:47

Nou goed dat ligt dan eerder aan jou omgeving gok ik zo. En als het je zo stoort kan je er ook voor kiezen die mensen niet meer te spreken.
Ben blij dat ik het niet herken en al zou vandaag mij dus echt geen bal interesseren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:48

Hier komen alleen mijn ouders op bezoek, gemiddeld 1 keer per 1,5 week. Wij gaan zelf nergens op bezoek, of je moet de bezoekjes aan stal meetellen, waar we de overbuurman ooit buiten zien op 3 meter afstand.
Mijn schoonouders komen wel vanaf donderdag voor 4 dagen deze kant op (huisje gehuurd in de buurt), en dat vind ik erg spannend. Zij kennen nu 1 persoon die corona heeft gehad, zeggen dat ze heel erg opletten maar gaan nog overal op bezoek en knuffelen nog iedereen. Heb ook al tegen manlief gezegd dat ik van knuffels niet gediend ben. De laatste keer dat ze hier waren, afgelopen zomer, hebben ze ook geknuffeld, en uiteindelijk maar meegedaan want manlief had ook al de nodige knuffels gehad. Maar mijn ouders heb ik ook vanaf maart niet 1 keer meer aangeraakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:48

Er word ook geadviseerd om zo min mogelijk reisbewegingen te maken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:52

secricible schreef:
Ik ben vooral benieuwd of de zkh-opnames hier op gaan volgen of niet. Of daar al rem op zit dankzij de vaccinaties.

Ik ben bang dat de ziekenhuis opnames nog gaan stijgen.
Dit omdat nu de verpleeghuizen zijn geënt en oudere, die al niet meer naar het ziekenhuis/ic kwamen.
De groep die de cohort afdeling en de ic overspoelt is nog niet aan de beurt geweest.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:30

De 70+ kwam wel in het zkh hoor. Niet op de IC maar wel degelijk nog voor opnames :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:35

Die in een verpleeghuis zaten niet.
En die thuis woonden wel, maar hoeveel zijn er daar nu van geënt? Nog maar een kleine groepje.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:38

Ook vphbewoners worden nog wel ingestuurd hoor. Niet de 90-jarige dame met ernstige dementie maar we hebben ook andere bewoners ;) daar zitten er genoeg bij die onder bepaalde omstandigheden nog ingestuurd worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:42

Dat is niet de groep die de ziekenhuizen op bijna code zwart zet zeg maar :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:44

Ik denk dat iedere groep op dit moment bijdraagt om de piek van de derde golf te vertragen tot de vaccinaties en het goede weer het tij keren :D

Maar zoals gezegd, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:47

Alle beetjes helpen, maar ik ben bang voor nu nog net niet genoeg voor de ziekenhuizen om dar wat lucht te krijgen.
Ik denk zeker als de 65-75 gevaccineerd is dit wel enorm te merken gaat zijn en uiteraard de mensen met obesitas.
Wanneer zijn mensen met COPD enz aan de beurt? Die zijn nu ook wel overtallig aanwezig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:57

Echwel schreef:
tienus63 schreef:
Ik ben vandaag tegen de regels in naar de kapper geweest. Heerlijk!
Het is een stuk luchtiger gemaakt.
Daarna mezelf op nieuwe spijkerbroek en shirt getrakteerd.
Er waren geen klanten in de winkel, tegen eigenaresse gezegd dat ik gisteren telefonisch een afspraak had gemaakt.

Heerlijk heb je er van genoten?
Ik heb mijn wimper extensions weer laten zetten
Soms heb je dat nodig..

Zeker van genoten. En nog meer van korte bezoek aan kledingzaak genoten.

Ik ervaar de opmerking van karuna overigens niet als sneer.
Wel idiote regels van de overheid.
Scholen 1 maart, winkels 2 maart en kapper 3 maart.

Ik woon gelukkig in gebied waar de besmettingen nu een tijdje de laagste van Nederland zijn.