Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:09

Ik lees overal dat kringloop tegenwoordig niet meer voor goedkoop staat. Wel jammer dat deze ontwikkeling steeds verder gaat. Voor mij is een deel van de lol van een kringloop bezoeken er zo wel af. Dan ga ik liever voor restantenwinkels, heb je tenslotte toch nieuw.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:25

germie schreef:
Ik lees overal dat kringloop tegenwoordig niet meer voor goedkoop staat. Wel jammer dat deze ontwikkeling steeds verder gaat. Voor mij is een deel van de lol van een kringloop bezoeken er zo wel af. Dan ga ik liever voor restantenwinkels, heb je tenslotte toch nieuw.

Klopt. Ik ga ook bijna niet meer naar de kringloop hierdoor. Veel te duur.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:02

Gister in de kringloop geweest. Hing een partij kleding van costes met prijskaartje. Een shirtje meegenomen en drie boekjes. Merk ook dat de kringloop steeds duurder wordt. Echt goedkoop dingen op de kop tikken is er niet bij.
Afbeelding
Afbeelding

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:04

Hier in de buurt zijn de kringloopwinkels helaas echt niet goedkoop, hoewel er nog wel verschil zit tussen de diverse winkels. Soms kom je iets leuks tegen voor een klein / redelijk bedrag, maar op andere momenten zijn de prijzen bizar en de kwaliteit niet eens overtuigend. Wankele kastjes of beschadigingen zijn heel normaal, maar evengoed betaal je dan de hoofdprijs. Boeken durven ze hier bij 1 winkel standaard gerust 2-4 euro per stuk voor te vragen. Behalve als ze er teveel hebben, dan gaan de oudere weeknummers in de uitverkoop.

Ik vind het nog steeds leuk om rond te snuffelen (en kom ook nog regelmatig wel met iets thuis :+ ) maar het is echt een businessmodel geworden en niet direct leuk meer voor mensen met een kleine beurs.

Ze hebben hier nu ook een samenwerkingsverband om fietsen op te knappen en dan weer te verkopen. Nou weet ik dat fietsen duur zijn, maar een 20 jaar oude standaard fiets, met roestplekken en andere duidelijke gebruikerssporen voor 125 euro verkopen, vind ik niet normaal ... en als ze er mooi uitzien, vragen ze ruim boven de 200 euro -O- . Vind ik geen kringloopprijzen eigenlijk...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:09

Ik merk het hier ook, zeker mijn lokale kringloop durft prijzen te vragen af en toe :')

Het ligt eraan hoe leuk ik iets vind of ik het betaal, maar ik laat tegenwoordig vaker dingen staan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:27

Maar geven jullie dan ook reviews in bijvoorbeeld de kringloop app? Ik doe dat wel. Ik zet er dan gewoon bij dat het te duur geworden is. Want als je het niet meldt, dan blijft het wel doorgaan natuurlijk.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:03

Hier is het nog leuk winkelen bij de kringloop. Ik had vandaag:
een vestje voor mijn oudste dochter voor 1 euro
een eenhoornboek met recepten en knutsels voor 1,50
een dvd van hotel Transylvania (favoriete film van mijn jongste) voor 25 cent
Coöperatief spel van Sunny Spiel voor 1,50

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:31

Wij krijgen 1 maart de sleutel van ons huis. Aangezien we beide van 'oudere' spullen houden zijn we met enige regelmaat in een kringloop winkel te vinden.
Het valt me op dat de prijzen die gevraagd worden heel erg verschillen per winkel. Zo hebben we afgelopen weekend bij 2 verschillende kringlopen exact dezelfde lampen gevonden :D . Super fijn want we wilden er eigenlijk ook 2. Bij de ene winkel kostte de lamp €21,50 en de andere winkel €4,50. Best een groot verschil.
De meeste kastjes/tafeltjes hebben we via marktplaats gekocht. Zo hadden we meer keus en het bleek bij toeval ook vaak goedkoper dan een kringloop.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 17:50

Ik kwam vandaag deze tegen <3 Geen plek voor, anders wist is het wel. Maar ook weer een gevalletje "iemand daar weet dat die dingen geld waard zijn". An sich niet gek duur voor wat het is, maar ook echt geen kringloopprijs...

Afbeelding

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 17:52

germie schreef:
Maar geven jullie dan ook reviews in bijvoorbeeld de kringloop app? Ik doe dat wel. Ik zet er dan gewoon bij dat het te duur geworden is. Want als je het niet meldt, dan blijft het wel doorgaan natuurlijk.

Ja ik geef vaak een revieuw in de app en via Google.

Ik ben ook gek op kringloopwinkels maar idd bij de meeste zijn de prijzen veels
te hoog.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 17:57

Ik gebruik de app niet, ik heb geen internet onderweg. Ik moet morgen wat ophalen in Vaassen, dus ik duik Stillema even in.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:33

Marieke1495 schreef:
Heeft iemand nog tips rondom Groningen voor leuke kringloopwinkels? Ga vrijdag een rondje doen met een vriendin. Meubels zijn niet aan ons besteed trouwens.

Heb je de kringloop app? Daar staan de meesten wel in :j Hangar 050 werd me hier aangeraden, maar ben er zelf nog niet geweest. Hergebruik Weiting in Tolbert is ook erg leuk! Zelf overigens niks gekocht maar een hele nette winkel.

Wat betreft prijzen, ik zie hier vooral verschil bij meubelen. Sommige kringlopen vragen daar nog best veel voor, terwijl ik ze op marktplaats goedkoper of zelfs gratis zie staan. Gelukkig shop ik daar niet voor, en de kleine spulletjes zijn eigenlijk overal waar ik tot nu toe ben geweest wel goedkoop! Het meest wat ik heb uitgegeven was 10,- en toen had ik ook wel een stuk of 15 dingetjes. Vond ik niet duur in elk geval :)

Ik ben tot nu toe het meest fan van de grote winkels of de wat ‘rommeligere’ winkels (no offense, dat vind ik dus juist leuk :D ) en heb ook het idee dat die het goedkoopst zijn. Bij de grotere vaak ook nog wel mogelijkheid om te onderhandelen, de spullen zijn hier dan vaak ook niet geprijsd.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:54

Ik wil ook even opscheppen! In de kringloop in kampen de volledige (nieuw en onbeschreven) level 1 cursus van pat parelli kunnen bemachtigen voor maar 5 euro :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:05

Ik heb laatst wat kerst cadeautjes gekocht

Deze lampenkap voor 1,75
Afbeelding

Dit kleine retro bakje voor mijn zusje die een Instagram heeft voor haar gerechten
Afbeelding

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:08

Anoeska27 schreef:
Ik gebruik de app niet, ik heb geen internet onderweg. Ik moet morgen wat ophalen in Vaassen, dus ik duik Stillema even in.

Vandaag vijf bordjes voor strijkkralen gekocht voor 30 cent, een kerstboek van Christofoor en eentje van de Vier Windstreken, beiden voor 1,50. Daarna bij W&D nog een boek gekocht voor 50 cent.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:23

Dat zijn toch wel echt kringloopprijsjes die hier nu voorbij komen :j

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:23

Héél karig deze keer... alleen een poohbeertje met I love you en het stripboek van Penny, Spetter het circuspaard. :)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:54

CoonArt schreef:
Héél karig deze keer... alleen een poohbeertje met I love you en het stripboek van Penny, Spetter het circuspaard. :)

Ik zie dat jij heel veel van paarden verzamelt, ik heb nog een doos vol met paardenbeeldjes (en dan echte, niet van die barbiepaarden) mocht je interesse hebben mag je hem hebben, maar ik denk dat verzenden een probleem wordt ivm gewicht en schade..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:55

Ania schreef:
CoonArt schreef:

Ik zie dat jij heel veel van paarden verzamelt, ik heb nog een doos vol met paardenbeeldjes (en dan echte, niet van die barbiepaarden) mocht je interesse hebben mag je hem hebben, maar ik denk dat verzenden een probleem wordt ivm gewicht en schade..

I'm listening.... je hebt PM! :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:46

Ik hoop nog een keer wat mooie koffie tafel boeken tegen te komen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 00:13

De prijs in de kringloop wordt bepaald door vraag en aanbod. 25 jaar geleden was het niet zo hip om een kringloopwinkel te bezoeken, én marktplaats bestond niet. De prijzen waren ook navenant.
Als iets van goede kwaliteit is, vind ik het geen probleem om daarvoor te betalen. Nog steeds is het een tegenwicht tegen de consumptiemaatschappij.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 10:09

Ik plaats in het weekend een foto - ik heb echt een super leuke koop gedaan!

Ik kwam een mand tegen die vol zat met boekjes van De bibliotheek van de tweede wereldoorlog. Ik dacht eerst "oei dat zijn er wel heel veel". Ja, 53 stuks.. maar.. het is mijn passie, en ik volg een opleiding als gids in een Fort.. dus.. 0.25 euro x 53 = 13.25 euro = DEAL! :D
Verder nog een tijdschrift over D-day en een roman gescoord. Totaalbedrag was 16.nogwat euro :)

Edit - even een foto van Catawiki geleend, gaat om deze serie:

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:16

LWDaisy schreef:
Ik plaats in het weekend een foto - ik heb echt een super leuke koop gedaan!

Ik kwam een mand tegen die vol zat met boekjes van De bibliotheek van de tweede wereldoorlog. Ik dacht eerst "oei dat zijn er wel heel veel". Ja, 53 stuks.. maar.. het is mijn passie, en ik volg een opleiding als gids in een Fort.. dus.. 0.25 euro x 53 = 13.25 euro = DEAL! :D
Verder nog een tijdschrift over D-day en een roman gescoord. Totaalbedrag was 16.nogwat euro :)

Edit - even een foto van Catawiki geleend, gaat om deze serie:

[ [url=m/u4uakE.jpg]Afbeelding[/url] ]
wow, goeie greep!!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:23

Afbeelding :D

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:31

Hahaha, geniaal Britta :')