Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Eens...
Maar verder denk ik wel dat er genoeg informatie is om er zelf goed mee om te kunnen gaan...
Er heerst ook verdeeldheid betreft aanpak.. de ene helft wil alles NOG veel strenger, de andere helft vind alles te los... Ik denk zelf dat dat niet goed aan te sturen is, vooral in een land waar we gewend zijn om uiteindelijk zelf te bepalen wat we doen.
Soms vraag ik me af wat er zou gebeuren als Rutte zou zeggen : "Nou, jullie zijn het er niet mee eens? Ga het zelf maar lekker regelen, wij kijken nergens meer naar, de groeten"en zien wat er dan gebeurt.. volgens mij wordt dat ook geen prettig plaatje
SusanH schreef:Ik heb ook niet zoveel vertrouwen meer in de aanpak. Zeker na de laatste persco. Het is niet meer uit te leggen toch? Een limiet op het aantal mensen in je huis maar je mag wel hutje mutje in het vliegtuig om maar een voorbeeld te noemen.
mysa schreef:nynke55 schreef:nu lijkt het vaak dat het opeens uit de lucht komt vallen en we allemaal als een kip zonder kop rondrennen.
Dat komt ten eerste doordat het virus in China de kop op stak en men daar niet adequaat gereageerd en geïnformeerd heeft. Ten tweede is een pandemie zo ongeveer het lastigste wat er is, globalisering met te veel landen, te veel overheden, veel democratieën die vaak een trage besluitvorming laten zien omdat er iedereen er iets van mag vinden (gelukkig maar).
SusanH schreef:Ik heb ook niet zoveel vertrouwen meer in de aanpak. Zeker na de laatste persco. Het is niet meer uit te leggen toch? Een limiet op het aantal mensen in je huis maar je mag wel hutje mutje in het vliegtuig om maar een voorbeeld te noemen.
Bruls op een persco schreef:,,Thuis kunnen we niet ingrijpen. We gaan verder uitzoeken of daar iets aan te doen is.”
De Gelderlander schreef:Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad en burgemeester van Nijmegen, noemt het ‘een misser’ in de coronawet dat controles bij mensen thuis uitgesloten zijn.
purny schreef:https://www.ad.nl/binnenland/onvrede-over-coronabeleid-groeit-nederland-ernstig-verdeeld~a84342bb/
Hier ben ik het mee eens, dat zie ik hier op bokt ook
Marie_Anne schreef:Meer macht voor veiligheidsregio's: 'Zorgelijk, zij besturen nu het land' - https://nos.nl/l/2344758
Ik vind dit wel problematisch, ik heb die Bruls al een paar keer dingen horen zeggen waarvan ik denk. Die moet niet teveel macht krijgen en de burgemeesters ook niet wat mij betreft.
Bruls op een persco schreef:,,Thuis kunnen we niet ingrijpen. We gaan verder uitzoeken of daar iets aan te doen is.”De Gelderlander schreef:Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad en burgemeester van Nijmegen, noemt het ‘een misser’ in de coronawet dat controles bij mensen thuis uitgesloten zijn.
Ik vind dit een groot nadeel van een regionale aanpak.
purny schreef:https://www.ad.nl/binnenland/onvrede-over-coronabeleid-groeit-nederland-ernstig-verdeeld~a84342bb/
Hier ben ik het mee eens, dat zie ik hier op bokt ook
Cer schreef:Marie_Anne schreef:Meer macht voor veiligheidsregio's: 'Zorgelijk, zij besturen nu het land' - https://nos.nl/l/2344758
Ik vind dit wel problematisch, ik heb die Bruls al een paar keer dingen horen zeggen waarvan ik denk. Die moet niet teveel macht krijgen en de burgemeesters ook niet wat mij betreft.
Dat vind ik inderdaad ook echt wel een dingetje wat niet zou moeten ...
ik ben ook heel benieuwd wat er in die nieuwe wet komt... ik kan de inhoud nu nergens meer vinden... Ik hoop dat DeJonge vasthoudt aan 'we kunnen achter de voordeur niet controleren en dat willen we zou houden', maar idd die tussen neus en lippen opmerkingen als 'we gaan kijken wat we daar verder mee kunnen' zijn een beetje verontrustend
nynke55 schreef:ik persoonlijk vind vbvhet vliegen nog niet zo een probleem maar wel dat jan en alleman overal vandaan je land in, of terug komt en verschillende hoofdsteden in verschillende landen incl NL nu broeinesten zijn van het virus.SusanH schreef:Ik heb ook niet zoveel vertrouwen meer in de aanpak. Zeker na de laatste persco. Het is niet meer uit te leggen toch? Een limiet op het aantal mensen in je huis maar je mag wel hutje mutje in het vliegtuig om maar een voorbeeld te noemen.
Het vliegen is al zo vaak uitgelegd, ik snap niet dat mensen dat nu nog niet snappen. Niet dat ik het allemaal maar goed vind, maar dit vind ik een redenering van niks.
Popstra schreef:ik persoonlijk vind vbvhet vliegen nog niet zo een probleem maar wel dat jan en alleman overal vandaan je land in, of terug komt en verschillende hoofdsteden in verschillende landen incl NL nu broeinesten zijn van het virus.
Dat moet toch haast wel met het toerisme verband houden!?
Marie_Anne schreef:Popstra schreef:ik persoonlijk vind vbvhet vliegen nog niet zo een probleem maar wel dat jan en alleman overal vandaan je land in, of terug komt en verschillende hoofdsteden in verschillende landen incl NL nu broeinesten zijn van het virus.
Dat moet toch haast wel met het toerisme verband houden!?
In Amsterdam zijn de meeste besmettingen in de stadsdelen Nieuw West en Centrum. In het Centrum komen veel toeristen, maar ook dagjesmensen, in Nieuw West echter niet. Dat ligt echt aan de bewoners zelf.
https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwso ... tadsdelen/
Cer schreef:Ik zag het tot nu toe alleen op twitter staan, maar ik vind er beangstigende beelden tussenstaan.. agenten zijn duidelijk in de minderheid, en mensen krijgen steeds meer lef richting politie. Ze gooien stenen en duwen tegen de agenten..en weigeren te luisteren naar aanwijzingen om weg te gaan. En hoeveel mensen dan vinden dat de politie te hard ingrijpt en dat het NSBers zijn.. echt.. ongelooflijk