Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:40

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:47

Ik heb ook niet zoveel vertrouwen meer in de aanpak. Zeker na de laatste persco. Het is niet meer uit te leggen toch? Een limiet op het aantal mensen in je huis maar je mag wel hutje mutje in het vliegtuig om maar een voorbeeld te noemen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:50

Eens...

Maar verder denk ik wel dat er genoeg informatie is om er zelf goed mee om te kunnen gaan...

Er heerst ook verdeeldheid betreft aanpak.. de ene helft wil alles NOG veel strenger, de andere helft vind alles te streng... Ik denk zelf dat dat niet goed aan te sturen is, vooral in een land waar we gewend zijn om uiteindelijk zelf te bepalen wat we doen.
Soms vraag ik me af wat er zou gebeuren als Rutte zou zeggen : "Nou, jullie zijn het er niet mee eens? Ga het zelf maar lekker regelen, wij kijken nergens meer naar, de groeten" :') en zien wat er dan gebeurt.. volgens mij wordt dat ook geen prettig plaatje :+

Edit: woord vervangen :') Bedankt Sheran
Laatst bijgewerkt door Cer op 20-08-20 10:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:52

Cer schreef:
Eens...

Maar verder denk ik wel dat er genoeg informatie is om er zelf goed mee om te kunnen gaan...

Er heerst ook verdeeldheid betreft aanpak.. de ene helft wil alles NOG veel strenger, de andere helft vind alles te los... Ik denk zelf dat dat niet goed aan te sturen is, vooral in een land waar we gewend zijn om uiteindelijk zelf te bepalen wat we doen.
Soms vraag ik me af wat er zou gebeuren als Rutte zou zeggen : "Nou, jullie zijn het er niet mee eens? Ga het zelf maar lekker regelen, wij kijken nergens meer naar, de groeten" :') en zien wat er dan gebeurt.. volgens mij wordt dat ook geen prettig plaatje :+

Haha, gelukkig zou dit geen verdeeldheid zijn. :))
Zijn er nu nog echt mensen die alles serieus te streng vinden? We mogen/mochten echt bijna alles!

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:57

Nja volgens mij wel... daar gaan de demonstraties toch ook over.?
Die 6 mensen binnen was ook weer een hoop gezeik over "ik betaal huur, ik bepaal wie ik binnenlaat" etc.. En de illegale feestjes zijn er ook niet voor niks.
Over de mondkapjes loopt nu een rechtzaak (volgens mij) en dat soort dingen..

En daartegenover de mensen die dus inderdaad veel strengere regels willen....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:59

SusanH schreef:
Ik heb ook niet zoveel vertrouwen meer in de aanpak. Zeker na de laatste persco. Het is niet meer uit te leggen toch? Een limiet op het aantal mensen in je huis maar je mag wel hutje mutje in het vliegtuig om maar een voorbeeld te noemen.

Het vliegen is al zo vaak uitgelegd, ik snap niet dat mensen dat nu nog niet snappen. Niet dat ik het allemaal maar goed vind, maar dit vind ik een redenering van niks.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:12

mysa schreef:
nynke55 schreef:
nu lijkt het vaak dat het opeens uit de lucht komt vallen en we allemaal als een kip zonder kop rondrennen.

Dat komt ten eerste doordat het virus in China de kop op stak en men daar niet adequaat gereageerd en geïnformeerd heeft. Ten tweede is een pandemie zo ongeveer het lastigste wat er is, globalisering met te veel landen, te veel overheden, veel democratieën die vaak een trage besluitvorming laten zien omdat er iedereen er iets van mag vinden (gelukkig maar).

En niemand vertrouwt elkaar en denkt zelf de wijheid in pacht te hebben. Zelfs toen het in Italie los barstte was hier de trend dat het niet naar hier zou kunnen komen en dat carnaval geen enkel risico zou vormen. Ik heb echt mijn twijfels over de capabelheid van het RIVM.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:12

Ik vind het prima dat er maatregelen zijn. Maar zorg dan dat er ook een lijn in zit. Het lijkt nu lukraak verzonnen per bedrijfstak. En leuk hoor, dat je bij de horeca je contact gegevens achter moet laten. Moest ik van de week zelfs doen toen ik een ijsje op het terras ging eten. Maar ik was langere tijd in de schoenenwinkel met mijn dochter (die doet heel lang over schoenen uitkiezen :+ ) daar kom ik ook verschillende mensen tegen en willen ze niks van me weten. Dat zorgt dat mensen het niet meer snappen en denken, ach laat ook maar. Dat is niet iets wat ik zelf verzin trouwens, 1 of andere neurowetenschapper/psycholoog (iig iemand die veel weet van mensen en gedrag) heeft dit onderstreept. En wat doen ze? In plaats van het duidelijker maken wordt het nog onlogischer.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:16

SusanH schreef:

Je mag dan wel kort op elkaar zitten in 'n vliegtuig, maar je voert geen animeerde gesprekken met die mensen om je heen en je graait niet met z'n allen uit bakjes snacks. Buiten dat moet je 'n masker dragen.

In privékring vervagen afstandsnormen nogal snel en voor je 't weet hangt iemand over je heen om 'n foto op je mobiel te bekijken of begint men na 'n paar drankjes steeds luider en met consumptie te spreken omdat met hoe meer mensen je bent, hoe meer er over elkaar heengeschreeuwd wordt.

Als je met datzelfde gezelschap van 6 personen een tafel in 'n restaurant reserveert dan is de kans groter dat het er wat beschaafder aan toe gaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:19

En daar is die Corona app een goede oplossing voor , wanneer minimaal 60 % van de bevolking hem download dan is er wel degelijk een vorm van bescherming en alarmering wanneer in die schoenenwinkel iemand is geweest, gelijktijdig met jou die even later positief getest word . Ook de meldplicht in de horeca zou dan weg kunnen zodat niemand zijn gegevens zoals naam en telefoonnummer achterlaten word gevraagd. Met de app ben je anoniem want alleen de telefoon van de positieve word uitgemeten met welke andere telefoon hij langer dan een kwartier contact heeft gehad.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:31

Cer schreef:
Wordt haar gegeven door dat soort reacties ;-)

In eerste instantie was ik benieuwd naar haar mening, motivatie dit te plaatsen.
Dit is de laatste reactie die ik er aan spendeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:00

Meer macht voor veiligheidsregio's: 'Zorgelijk, zij besturen nu het land' - https://nos.nl/l/2344758

Ik vind dit wel problematisch, ik heb die Bruls al een paar keer dingen horen zeggen waarvan ik denk :brr: . Die moet niet teveel macht krijgen en de burgemeesters ook niet wat mij betreft.
Bruls op een persco schreef:
,,Thuis kunnen we niet ingrijpen. We gaan verder uitzoeken of daar iets aan te doen is.”

De Gelderlander schreef:
Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad en burgemeester van Nijmegen, noemt het ‘een misser’ in de coronawet dat controles bij mensen thuis uitgesloten zijn.

Ik vind dit een groot nadeel van een regionale aanpak.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:05

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:07

Marie_Anne schreef:
Meer macht voor veiligheidsregio's: 'Zorgelijk, zij besturen nu het land' - https://nos.nl/l/2344758

Ik vind dit wel problematisch, ik heb die Bruls al een paar keer dingen horen zeggen waarvan ik denk :brr: . Die moet niet teveel macht krijgen en de burgemeesters ook niet wat mij betreft.
Bruls op een persco schreef:
,,Thuis kunnen we niet ingrijpen. We gaan verder uitzoeken of daar iets aan te doen is.”

De Gelderlander schreef:
Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad en burgemeester van Nijmegen, noemt het ‘een misser’ in de coronawet dat controles bij mensen thuis uitgesloten zijn.

Ik vind dit een groot nadeel van een regionale aanpak.

Dat vind ik inderdaad ook echt wel een dingetje wat niet zou moeten ...
ik ben ook heel benieuwd wat er in die nieuwe wet komt... ik kan de inhoud nu nergens meer vinden... Ik hoop dat DeJonge vasthoudt aan 'we kunnen achter de voordeur niet controleren en dat willen we zou houden', maar idd die tussen neus en lippen opmerkingen als 'we gaan kijken wat we daar verder mee kunnen' zijn een beetje verontrustend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:25

Cer schreef:
Marie_Anne schreef:

Dat vind ik inderdaad ook echt wel een dingetje wat niet zou moeten ...
ik ben ook heel benieuwd wat er in die nieuwe wet komt... ik kan de inhoud nu nergens meer vinden... Ik hoop dat DeJonge vasthoudt aan 'we kunnen achter de voordeur niet controleren en dat willen we zou houden', maar idd die tussen neus en lippen opmerkingen als 'we gaan kijken wat we daar verder mee kunnen' zijn een beetje verontrustend

Volgens mij is dit hem
https://www.tweedekamer.nl/downloads/do ... %20wet.pdf
Als de link niet werkt, die vond ik hier, onder 20 augustus, voorstel van wet.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... el%3A35526
Daar worden voor zover ik even snel kan bekijken woningen steeds uitgesloten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:37

nynke55 schreef:
SusanH schreef:

Het vliegen is al zo vaak uitgelegd, ik snap niet dat mensen dat nu nog niet snappen. Niet dat ik het allemaal maar goed vind, maar dit vind ik een redenering van niks.
ik persoonlijk vind vbvhet vliegen nog niet zo een probleem maar wel dat jan en alleman overal vandaan je land in, of terug komt en verschillende hoofdsteden in verschillende landen incl NL nu broeinesten zijn van het virus.
Dat moet toch haast wel met het toerisme verband houden!?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:43

Het komt ook omdat veel van die strandgangers in Griekenland en Spanje uitgebreid het nachtleven zijn ingedoken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 12:59

Popstra schreef:
ik persoonlijk vind vbvhet vliegen nog niet zo een probleem maar wel dat jan en alleman overal vandaan je land in, of terug komt en verschillende hoofdsteden in verschillende landen incl NL nu broeinesten zijn van het virus.

In Amsterdam zijn de meeste besmettingen in de stadsdelen Nieuw West en Centrum. In het Centrum komen veel toeristen, maar ook dagjesmensen, in Nieuw West echter niet. Dat ligt echt aan de bewoners zelf.
https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwso ... tadsdelen/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 14:32

Marie_Anne schreef:
Popstra schreef:

In Amsterdam zijn de meeste besmettingen in de stadsdelen Nieuw West en Centrum. In het Centrum komen veel toeristen, maar ook dagjesmensen, in Nieuw West echter niet. Dat ligt echt aan de bewoners zelf.
https://www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwso ... tadsdelen/

Wanneer ik dat staatje kijk is het West en Nieuw west en niet het centrum.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:04

Achjees.. er zijn weer demonstraties in Den Haag hoor... -O-
Met hele groepen een paar agenten omsingelen en dan stoer gaan lopen doen, en janken als je klappen krijgt... Ik snap best dat mensen wat vinden van de corona maatregelen, maar heb je echt niks beters te doen dan agenten treiteren?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:10

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:14

Ik zag het tot nu toe alleen op twitter staan, maar ik vind er beangstigende beelden tussenstaan.. agenten zijn duidelijk in de minderheid, en mensen krijgen steeds meer lef richting politie. Ze gooien stenen en duwen tegen de agenten.. :oo en weigeren te luisteren naar aanwijzingen om weg te gaan. En hoeveel mensen dan vinden dat de politie te hard ingrijpt en dat het NSBers zijn.. echt.. ongelooflijk :n

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:16

Cer schreef:
Ik zag het tot nu toe alleen op twitter staan, maar ik vind er beangstigende beelden tussenstaan.. agenten zijn duidelijk in de minderheid, en mensen krijgen steeds meer lef richting politie. Ze gooien stenen en duwen tegen de agenten.. :oo en weigeren te luisteren naar aanwijzingen om weg te gaan. En hoeveel mensen dan vinden dat de politie te hard ingrijpt en dat het NSBers zijn.. echt.. ongelooflijk :n

Dat zijn pas schapen lopen ook achter elkaar aan en jutten elkaar op om stenen te gooien.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 15:26

Wat een verschrikkelijke asos zeg!