Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cursebreaker schreef:Oei Nayomie, beterschap!!
DezeNaam
Bruine verkleuring kan idd wel eens voorkomen, zeker bij temperatuur verschillen bv. Zolang het niet bol staat en goed ruikt, is er meestal niet snel wat aan de hand. Maar ik ben zelf wel; bij twijfel gooi ik het toch weg want ik wil er ook geen risico mee nemen. Dus ik gooi daardoor soms misschien wel te vroeg iets weg, maar goed hihi.
---
En de mensen die nog reageerden op m'n ergernis:
Helaas zijn de ouders wel hetzelfde - kinderen hebben die 'ik maak me nergens druk om' houding wel van hun overgenomen dus (al vind ik het sowieso not done om je kind de verantwoording te geven van zo'n ongeleid projectiel en ze daarmee alleen laten lopen in een wijk met veeeel honden). Die laten de hond achterom ook gewoon los naar het grasveldje om de hoek om 'm even snel uit te laten' en kijken dus ook niet op of om ervan als de hond dus op bv. zoals ons afgestormd komt, want Arya vind die hond in principe leuk en wil dan ook spelen als het even kan - wat aan de lijn niet mag van ons, maar als die hond door blijft gaan snap ik wel dat m'n 1 jarige jonge hond dat nog niet 100% kan negeren.
Die vrouw heeft door de maanden heen ook al vaak staan klagen bij m'n man: 'ja wat een rothond; hij bijt ons en hij luistert maar niet en bla bla'. Ze krijgen 'm dus ook nooit fatsoenlijk te pakken als ie dus weer eens losschiet. En dan kun je wel zeggen: misschien moet je 'm eens een anti ontsnappingstuig omdoen... Maar ze zien de ernst gewoon echt niet ervan in. Vraag me ook af of dit bij andere mensen in de wijk ook opvalt, of dat het toevallig telkens pech is en bij ons gebeurd. Ik ben nu wel blij dat we onze vorige hond niet meer hebben, die door angstagressie uitviel en zeker als een hond in Zijn ruimte kwam. Dat was gewoon echt echt echt niet leuk geweest. Maar na een jaar van dit begin ik er idd nu wel echt klaar mee te zijn. En wij worden straks aangekeken door anderen, omdat onze hond dan staat te blaffen om half 12 's avonds. Heb ook al eens wat subtiele opmerkingen laten vallen, m'n man ook, maar dat pikken ze natuurlijk niet op en ik ben normaal niet iemand wat zo een confrontatie aan gaat, maar denk dat ik toch echt mezelf eens bij elkaar moet gaan rapen binnenkort.
luuntje schreef:Cursebreaker ik zou de wijkagent even mailen/bellen.
Die kan je vastwel helpen of advies geven.
Ik had een verjaardag. Mooiweer dus lekker in de tuin.
Helaas gingen 2 vrouwen roken, elke 10 minuten een nieuwe peuk.
Op een gegeven moment kwam er visite met jonge baby de tuin in.
Ik vroeg de vrouwen of ze willen stoppen met roken. Maar dat vonden ze onzin.
Subtiel (ahum) als ik ben gezegd dat hetasociaal was. Verteld tegen de huiseigenaren en toen ben ik naar huis gegaan.
Ik vind het sowieso al niet kunnen om zonder het te vragen maar te gaan roken in eengroep mensen.
luuntje schreef:Cursebreaker ik zou de wijkagent even mailen/bellen.
Die kan je vastwel helpen of advies geven.
Ik had een verjaardag. Mooiweer dus lekker in de tuin.
Helaas gingen 2 vrouwen roken, elke 10 minuten een nieuwe peuk.
Op een gegeven moment kwam er visite met jonge baby de tuin in.
Ik vroeg de vrouwen of ze willen stoppen met roken. Maar dat vonden ze onzin.
Subtiel (ahum) als ik ben gezegd dat hetasociaal was. Verteld tegen de huiseigenaren en toen ben ik naar huis gegaan.
Ik vind het sowieso al niet kunnen om zonder het te vragen maar te gaan roken in eengroep mensen.
Escamilla schreef:Ik wil een nieuwe skill leren nu ik vakantie heb + weinig te doen vanwege corona. Maar ik niet kan bedenken wat
Foaly schreef:Escamilla schreef:Ik wil een nieuwe skill leren nu ik vakantie heb + weinig te doen vanwege corona. Maar ik niet kan bedenken wat
Wil je iets creatiefs of iets professioneels? En wat kun je al? Haken is bijv. erg leuk, koop een setje naalden en een bol garen bij de Zeeman en je kunt voor 2 euro een hele dag bezig zijn