Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:39

Oei Nayomie, beterschap!!

DezeNaam
Bruine verkleuring kan idd wel eens voorkomen, zeker bij temperatuur verschillen bv. Zolang het niet bol staat en goed ruikt, is er meestal niet snel wat aan de hand. Maar ik ben zelf wel; bij twijfel gooi ik het toch weg want ik wil er ook geen risico mee nemen. Dus ik gooi daardoor soms misschien wel te vroeg iets weg, maar goed hihi.

---

En de mensen die nog reageerden op m'n ergernis:
Helaas zijn de ouders wel hetzelfde - kinderen hebben die 'ik maak me nergens druk om' houding wel van hun overgenomen dus (al vind ik het sowieso not done om je kind de verantwoording te geven van zo'n ongeleid projectiel en ze daarmee alleen laten lopen in een wijk met veeeel honden). Die laten de hond achterom ook gewoon los naar het grasveldje om de hoek om 'm even snel uit te laten' en kijken dus ook niet op of om ervan als de hond dus op bv. zoals ons afgestormd komt, want Arya vind die hond in principe leuk en wil dan ook spelen als het even kan - wat aan de lijn niet mag van ons, maar als die hond door blijft gaan snap ik wel dat m'n 1 jarige jonge hond dat nog niet 100% kan negeren.

Die vrouw heeft door de maanden heen ook al vaak staan klagen bij m'n man: 'ja wat een rothond; hij bijt ons en hij luistert maar niet en bla bla'. Ze krijgen 'm dus ook nooit fatsoenlijk te pakken als ie dus weer eens losschiet. En dan kun je wel zeggen: misschien moet je 'm eens een anti ontsnappingstuig omdoen... Maar ze zien de ernst gewoon echt niet ervan in. Vraag me ook af of dit bij andere mensen in de wijk ook opvalt, of dat het toevallig telkens pech is en bij ons gebeurd. Ik ben nu wel blij dat we onze vorige hond niet meer hebben, die door angstagressie uitviel en zeker als een hond in Zijn ruimte kwam. Dat was gewoon echt echt echt niet leuk geweest. Maar na een jaar van dit begin ik er idd nu wel echt klaar mee te zijn. En wij worden straks aangekeken door anderen, omdat onze hond dan staat te blaffen om half 12 's avonds. Heb ook al eens wat subtiele opmerkingen laten vallen, m'n man ook, maar dat pikken ze natuurlijk niet op en ik ben normaal niet iemand wat zo een confrontatie aan gaat, maar denk dat ik toch echt mezelf eens bij elkaar moet gaan rapen binnenkort.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:52

cursebreaker schreef:
Oei Nayomie, beterschap!!

DezeNaam
Bruine verkleuring kan idd wel eens voorkomen, zeker bij temperatuur verschillen bv. Zolang het niet bol staat en goed ruikt, is er meestal niet snel wat aan de hand. Maar ik ben zelf wel; bij twijfel gooi ik het toch weg want ik wil er ook geen risico mee nemen. Dus ik gooi daardoor soms misschien wel te vroeg iets weg, maar goed hihi.

---

En de mensen die nog reageerden op m'n ergernis:
Helaas zijn de ouders wel hetzelfde - kinderen hebben die 'ik maak me nergens druk om' houding wel van hun overgenomen dus (al vind ik het sowieso not done om je kind de verantwoording te geven van zo'n ongeleid projectiel en ze daarmee alleen laten lopen in een wijk met veeeel honden). Die laten de hond achterom ook gewoon los naar het grasveldje om de hoek om 'm even snel uit te laten' en kijken dus ook niet op of om ervan als de hond dus op bv. zoals ons afgestormd komt, want Arya vind die hond in principe leuk en wil dan ook spelen als het even kan - wat aan de lijn niet mag van ons, maar als die hond door blijft gaan snap ik wel dat m'n 1 jarige jonge hond dat nog niet 100% kan negeren.

Die vrouw heeft door de maanden heen ook al vaak staan klagen bij m'n man: 'ja wat een rothond; hij bijt ons en hij luistert maar niet en bla bla'. Ze krijgen 'm dus ook nooit fatsoenlijk te pakken als ie dus weer eens losschiet. En dan kun je wel zeggen: misschien moet je 'm eens een anti ontsnappingstuig omdoen... Maar ze zien de ernst gewoon echt niet ervan in. Vraag me ook af of dit bij andere mensen in de wijk ook opvalt, of dat het toevallig telkens pech is en bij ons gebeurd. Ik ben nu wel blij dat we onze vorige hond niet meer hebben, die door angstagressie uitviel en zeker als een hond in Zijn ruimte kwam. Dat was gewoon echt echt echt niet leuk geweest. Maar na een jaar van dit begin ik er idd nu wel echt klaar mee te zijn. En wij worden straks aangekeken door anderen, omdat onze hond dan staat te blaffen om half 12 's avonds. Heb ook al eens wat subtiele opmerkingen laten vallen, m'n man ook, maar dat pikken ze natuurlijk niet op en ik ben normaal niet iemand wat zo een confrontatie aan gaat, maar denk dat ik toch echt mezelf eens bij elkaar moet gaan rapen binnenkort.

Misschien heel banketstaaf maar een telefoontje naar de wijkagent?

Loeky01

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 13:58

Koppels die samen in de sportschool staan en de setjes voor elkaar keihard tellen. Dwars door m'n oortjes heen. Ik denk dat je vriend toch echt wel tot 8 kan tellen schat. Bedoel, als je iemand aanmoedigt; go for it. Maar tellen voor een ander. Hm :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 15:04

We moeten weer klussen. Maar geen zin meer

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 15:17

Rauw vlees op straat, hond die het niet los wil laten en perongeluk mn hand grijpt :\

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:52

Cursebreaker ik zou de wijkagent even mailen/bellen.
Die kan je vastwel helpen of advies geven.

Ik had een verjaardag. Mooiweer dus lekker in de tuin.
Helaas gingen 2 vrouwen roken, elke 10 minuten een nieuwe peuk.
Op een gegeven moment kwam er visite met jonge baby de tuin in.
Ik vroeg de vrouwen of ze willen stoppen met roken. Maar dat vonden ze onzin.
Subtiel (ahum) als ik ben gezegd dat hetasociaal was. Verteld tegen de huiseigenaren en toen ben ik naar huis gegaan.
Ik vind het sowieso al niet kunnen om zonder het te vragen maar te gaan roken in eengroep mensen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:58

luuntje schreef:

Subtiel (ahum) als ik ben gezegd dat hetasociaal was. Verteld tegen de huiseigenaren en toen ben ik naar huis gegaan.
Ik vind het sowieso al niet kunnen om zonder het te vragen maar te gaan roken in eengroep mensen.

Ik kan daar ook echt niet tegen, maar bij een baby roken dat is al helemaal asociaal zeg!

Ik erger me eraan dat ik pas om 8 uur in slaap viel, en om 11 uur al weer wakker was. En aan een aantal idiote mensen online..

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:09

Buurkind wat ik tot binnen kan verstaan. Ja mijn deur is open maar er zitten 3 opritten, de paddock van mijn paarden, de tuin van de buren (30 meter breed) en 2 heggen en een houten hek tussen hun tuin en mijn keuken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:12

luuntje schreef:

Alhoewel ik roken ook niet fijn vind had ik er toch niks van gezegd jullie zijn alle 3 te gast. Dat is aan de gene bij wie je op bezoek bent. Ik snap wel heel goed dat je weg gegaan bent.

Ik erger mij aan de mevrouw die een pot jam op mijn voet liet vallen in de supermarkt.
Voor de schrik kreeg ik wel een chocolade reep van de kassa medewerker :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:42

Dat mijn buurman en buurvrouw gaan trouwen niet dat dat erg is maar ze hebben besloten om het verder te vieren in eigen tuin. Wij wonen in een vrij groot rijtjeshuis maar de tuinen zijn vrij klein. Ook kon het laat worden en met muziek.... En dat op een doordeweekse dag terwijl ik de dag erna gewoon weer een dagdienst heb. Twijfel om gewoon op mijn werk te gaan slapen aangezien die mogelijkheid er wel is. Zit eigenlijk niet te wachten om tot 5 uur muziek aan te horen.

Snap wel feest in eigen tuin i.v.m corona maar 30 man past al niet in de tuin

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:11

Dat onze vriezer ermee opgehouden is en we daar te laat achter kwamen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:16

Dat ik een smart Watch wil aanschaffen, al weet welke in wil maar niet durf over te gaan tot de koop :Y)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:38

Justme_Lisaa schreef:
Dat ik een smart Watch wil aanschaffen, al weet welke in wil maar niet durf over te gaan tot de koop :Y)

Doen! Krijg je geen spijt van

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:53

@Amandavd & luuntje
Bedankt voor de tips! Zat ik inderdaad ook al aan te denken. Denk dat hij wel gaat zeggen dat we misschien eerst zelf moeten proberen op te lossen, maar wie weet. Misschien kunnen ze handhaving een paar x langssturen zodat ze een flinke boete kunnen geven ofzo haha.

@Amanda
Ahh nee wat rot van de vriezer. Zo zonde, alles kunnen weggooien dus denk ik :(

@Mand
Ah wat rot zeg! Maar wel goed dat je ingrijpt. Als je soms die verhalen ziet van vergiftigde honden. Ik ben bang dat Arya van mij zoiets dus ook zou eten, dus ik probeer ook altijd goed op te letten. Vind het maar eng als je ziet wat sommige engerds op straat gooien.

Sorry dat ik op de rest niet gereageerd heb; vind het zo rot om alles via de telefoon te doen en zit nu niet achter de pc.

En ik erger me aan Brandnetels. Ti*fusdingen. Vanmorgen met de binnenkant van m'n linkerarm er langs gegaan en heb er nog steeds een mega geirriteerde huid van |(
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 02-08-20 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:57

Ik wil een nieuwe skill leren nu ik vakantie heb + weinig te doen vanwege corona. Maar ik niet kan bedenken wat

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:09

Mijn paard heeft mok
Afbeelding

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:37

Escamilla schreef:
Ik wil een nieuwe skill leren nu ik vakantie heb + weinig te doen vanwege corona. Maar ik niet kan bedenken wat

Wil je iets creatiefs of iets professioneels? En wat kun je al? Haken is bijv. erg leuk, koop een setje naalden en een bol garen bij de Zeeman en je kunt voor 2 euro een hele dag bezig zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:40

Ik was met aanhanger oppad, bijna gearriveerd op bestemming verkeerd gereden, wou achteruit kwam iemand naast me dus wou vooruit, auto doet het niet meer. Een dik uur verder en pa en ma zijn gekomen en we kunnen weer naar huis

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:16

Film waarin ze een vreselijke herkenbare voiceover hebben gebruikt. Echt een dooddoener van een scène :')

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:19

Ik vraag me ff af of je, als je na 10 jaar nog niet over een liefde heen bent, dat ooit nog gaat gebeuren.
Ik erger me ook aan het feit dat ik nu niet naar Turkije mag. Waar ik 2 jaar heb gewoond, wat echt als thuis voelt. Waarschijnlijk hangen momenteel die twee dingen wel samen...voel me zo ongelukkig. Daar bovenop komt dat ik getrouwd ben dus me nog eens even extra k* en schuldig voel om deze gevoelens.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:44

Afspraak met iemand. Dus kom daar aan, is er niemand. Ik bellen oh sorry vergeten. Ja bedankt kon wel wat leukers bedenken dan voor niks wachten.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:47

Justme_Lisaa schreef:

Ik heb de mijne nu bijna een week en wil niet meer zonder. Echt doen, wordt zo gelukkig van die kleine dingetjes die je nu extra kan doen :j

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:09

Foaly schreef:
Escamilla schreef:

Wil je iets creatiefs of iets professioneels? En wat kun je al? Haken is bijv. erg leuk, koop een setje naalden en een bol garen bij de Zeeman en je kunt voor 2 euro een hele dag bezig zijn :+

Meer iets voor de leuk zegmaar, niet persé iets professioneels. Haken zou voor mij te weinig uitdaging in zitten. Ik dacht zelf eerst aan mijzelf Spaans aanleren. Maar dat is lastig als er niemand in de buurt is die dat ook kan om mee te oefenen. Dus nu zoek ik iets anders :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:11

Keyboard leren spelen?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 23:04

Dat geen idee heb wat ik moet aantrekken op de uitvaart van mijn oma aankomende dinsdag. Ik heb 1 zwarte jurk met brede schouderbanden maar dat is denk ik weet niet gepast