Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Echt serieus mvdende... Ik lees echt alleen maar negatieve zeikerige reacties van jou.. Overal heb je een weerwoord op... Overal wel een reden of twijfel... Overal wel weer een dingetje over de wet wat wel en niet mag...
Echt een achterlijke reactie over dat privesanitair.. Ik snap dat het duur is.. Maar door verdorie dat sanitair wat de campingeigenaar regelt kunnen die zeikerd die perse op vakantie willen tenminste op vakantie.....
Verwacht dan niet dat alles dezelfde prijs blijft...
Echt sorry hoor.. Maar word ff helemaal gek om continu jouw naam overal te zien met telkens zo'n manier van reageren.....
Karin schreef:Op het moment dat de campings open mogen hebben ze al een aantal maanden aan inkomsten misgelopen én ze hebben extra investeringen moeten doen. Ik vind het daarom persoonlijk niet zo vreemd wanneer een camping niet nu meteen geld terug kan geven, maar wel op een later moment.
lenaa_tje schreef:Maar volgend jaar het bedrag terug krijgen is ook het andere uiterste.
Brainless schreef:Ik kan mvdende wel wat begrijpen hoor.
Manlief en ik hadden een luxe lang weekend gereserveerd bij een wellness hotel (sauna's, zwembaden en ontbijt+lunch buffet + diner).
De prijzen zijn dan ook flink voor zo'n weekend.
Kregen bericht dat alle wellness was gesloten en er geen buffetten meer waren.
Je kreeg dan 's morgens op je kamer een ontbijt (2 broodjes pp, 2 gekookte eieren, 1/2 l sinaasappelsap + 2 zakjes oploskoffie + 2 theezakjes en direct extra broodjes + een flesje sinaasappelsap (en oploskoffie/thee + waterkoker) voor de lunch op de kamer.
Geen diner meer en alles in de buurt is natuurlijk ook dicht.
Toen ik aangaf dat ik dan wilde annuleren kon dat wel, maar kreeg geen geld terug... want ze waren open.
Dan baal je echt wel. Je betaalt nl flink geld voor alle extra's die ze normaal hebben.
Korting wilde ze ook niet geven want ze hadden al extra kosten om het eten te bezorgen op de kamers.
Verzetten was niet mogelijk helaas.
Karin schreef:lenaa_tje schreef:Maar volgend jaar het bedrag terug krijgen is ook het andere uiterste.
Ik zou zeggen: probeer het te regelen met het betreffende bedrijf als je het er niet mee eens bent.
Onder normale omstandigheden is het heel terecht om je geld terug te vragen en dat dan ook direct terug te krijgen.
We hebben nu echter te maken met omstandigheden die niet normaal zijn, en waar niemand om heeft gevraagd: bedrijven niet en consumenten niet. Dan mag er van beide kanten best wat flexibiliteit getoond worden om voor elkaar te krijgen dat er ook op de langere termijn nog gerecreëerd kan worden.
mvdende schreef:Marie_Anne schreef:Iedereen heeft het moeilijk nu mvdende, en in deze sector geldt dat helemaal. Als je zelf als klant weinig geld hebt kun je natuurlijk je geld terug vragen, maar als dat niet zo is kunnen mensen ook akkoord gaan met een fikse verhoging voor prive-sanitair.
Of akkoord gaan met omboeken of vouchers.
Je doet telkens net alsof die campings allemaal proberen hier een slaatje uit te slaan of mensen op te lichten, maar de meeste campings proberen gewoon te overleven.
Dat snap ik best, maar de consument wordt naar mijn idee best wel vergeten zo af en toe.
Net als bij deze camping. Dat er een prijsverhoging komt, ala. Maar doe dan €5 per dag ofzo en geen €15.
Zeker niet omdat de prijsstijging nu 50% bedraagt.
Daarnaast kiest iedereen wel een camping uit die past bij zijn/ haar wensen en budget.
Als je ineens 50% méér kwijt bent voor een camping dan dat je had berekent, dan snap ik heel goed dat je daar stevig van baalt.
Een camping van €420 in het laagseizoen is al niet echt een goedkope camping te noemen, nu die camping €630 gaat kosten in het laagseizoen, valt het zn beetje onder de duurste campings van Nederland.
De duurste campings van Nederland betaal je zo €900 per 2 weken midden in de zomervakantie, zelfs die zijn goedkoper dan €630 in het laagseizoen.
Edit:
Wat betreft privesanitair, ligt er ook aan hoe "luxe" dat privesanitair dan gaat zijn.
Voor een dixi zal ik echt nooit en te nimmer €15 per nacht gaan bijbetalen! Die dingen zijn echt een complete ramp! Stinken die krengen, even snel een plas op een evenement oid, prima, maar 2 weken in een dixi....mij niet gezien.
Wordt het privé sanitair een kleine cabine met normaal doorspoel toilet en een fatsoenlijke douche met in ieder geval een bankje en ruimte om je spulletjes op te ruimen is het een andere verhaal.
Paardenfan25 schreef:Ik vrees dat ondernemers overal toeslagen op leggen om te overleven. Ergens snap ik dat wel, maar zou betekenen dat sommige uitjes en vakanties alleen nog maar kunnen voor mensen met geld. Vraag mij af of ze daarmee hun doel bereiken. Ik ben best bereid om extra te betalen voor bijvoorbeeld uit eten of pretpark, maar zal dan een stuk minder vaak gaan. Dilemma’s ...
Karin schreef:Paardenfan25 schreef:Ik vrees dat ondernemers overal toeslagen op leggen om te overleven. Ergens snap ik dat wel, maar zou betekenen dat sommige uitjes en vakanties alleen nog maar kunnen voor mensen met geld. Vraag mij af of ze daarmee hun doel bereiken. Ik ben best bereid om extra te betalen voor bijvoorbeeld uit eten of pretpark, maar zal dan een stuk minder vaak gaan. Dilemma’s ...
Maar is er een redelijk alternatief waar zowel bedrijven als consumenten niet op hoeven toeleggen, zodat niemand voor een dilemma staat?
Het kan ook nog zo zijn dat er een opleving van het virus komt en dat het hele feest sowieso niet doorgaat: geen terrassen open, geen campings open, geen pretparken en musea open. De festivalzomer is al weg. In zo'n geval zullen er nóg meer vervelende keuzes gemaakt moeten worden, in een hoop gevallen zal er niet eens een keus zijn.
Ja, dat is een doemscenario. Maar hadden 'we' er twee maanden geleden rekening mee gehouden dat 'we' nu in de situatie zouden zitten zoals die nu is? Het kan helaas nog alle kanten op.
Paardenfan25 schreef:Ik vrees dat ondernemers overal toeslagen op leggen om te overleven. Ergens snap ik dat wel, maar zou betekenen dat sommige uitjes en vakanties alleen nog maar kunnen voor mensen met geld. Vraag mij af of ze daarmee hun doel bereiken. Ik ben best bereid om extra te betalen voor bijvoorbeeld uit eten of pretpark, maar zal dan een stuk minder vaak gaan. Dilemma’s ...
elnienjo schreef:Weet je wat ik pas erg vindt: dat de geemigreerde vader van een vriendin gisteren overleden is in zijn nieuwe thuisland en zij er niet naartoe kan om afscheid te nemen. Dát zijn pas problemen, niet of je een paar euro extra moet bijbetalen voor privésanitair.
Sheran schreef:Ik snap dat het allemaal super vervelend is, maar word wel naar van de mensen (niet jullie hoor) die zo aan het pushen zijn over de vakanties, de terrasjes en alle andere luxe dingen. Het is nooit goed: eerst moesten we in 100% lockdown en nu zijn mensen boos dat ze niet naar de sauna kunnen. Denk even iets verder dan je eigen ego. Zolang je het nog over 'wij' kunt hebben, gezond genoeg bent om op vakantie te gaan en genoeg geld hebt om op vakantie te gaan mag je je wat mij betreft vooral heel rijk rekenen.
Sheran schreef:Ik snap dat het allemaal super vervelend is, maar word wel naar van de mensen (niet jullie hoor) die zo aan het pushen zijn over de vakanties, de terrasjes en alle andere luxe dingen. Het is nooit goed: eerst moesten we in 100% lockdown en nu zijn mensen boos dat ze niet naar de sauna kunnen. Denk even iets verder dan je eigen ego. Zolang je het nog over 'wij' kunt hebben, gezond genoeg bent om op vakantie te gaan en genoeg geld hebt om op vakantie te gaan mag je je wat mij betreft vooral heel rijk rekenen.