Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:22

Vulina schreef:
Ik geloof toch echt in de chloroquine en begrijp echt niet waarom dat niet wordt toegepast op de ernstig zieken..

Het wordt al toegepast in Nederland. Las het van iemand wiens vader (60+) op dit moment op de IC ligt, maar het werkt voor hem op dit moment nog niet. Misschien bij andere patienten wel. Ze proberen nu ook overal maar wat en wat voor de één werkt zal niet voor de ander werken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:22

_Penotti schreef:
Benzz schreef:
Ik word echt heel moe van Wilders..........

waarom?
Hij zegt het weer eens lomp, maar het klopt toch wat hij zegt?
Alle andere landen zijn strenger en er is gewoon niet bewezen dat immuniteit gaat werken.

Maar is er bewezen dat als we een paar weken of paar maanden (Wilders zijn woorden) in lockdown gaan het virus weg is of er een goed vaccin gevonden is?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:23

_Penotti schreef:
Karin_deB schreef:
Helemaal geen klachten. Zelfs de GGD was verbaasd.

mooi positief geluid tussen alle angstverhalen! <3

Hopelijk komen die niet alsnog en is t incubatietijd nog
Waarom ben je getest?

O lees nu pas de andere berichten
Gooi mijn vraag maar weg haha
Laatst bijgewerkt door tokedri op 18-03-20 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:24

_Penotti schreef:
Benzz schreef:

waarom?
Alle andere landen zijn strenger en er is gewoon niet bewezen dat immuniteit gaat werken.

Haat zaaien, paniek maken, chaos kweken en gebaseerd op niets maar werkelijk niets.

Hij is alleen maar bezig met zieltjes winnen voor de verkiezingen. Alles wat hij zegt is ook niet wetenschappelijk bewezen en sterker nog, de kans dat je na een lock down een 2de pandemie krijgt is vrij groot.

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #2

Wilder zegt wat een bepaald publiek wil horen.

Benzz

Movement schreef:
Benzz schreef:

Waarom? Naar mijn idee heeft hij het beste voor met de mensen.

Met zijn verkiezingsprogramma, daar heeft hij het beste mee voor, verder echt niets.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:25

Ik vraag me ook werkelijk af hoe hij een lockdown gaat zien van enkele maanden... In Italie en Spanje trekken de mensen na een paar al allerlei grappen uit de kast om toch maar uit huis te kunnen...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:25

_Penotti schreef:
Benzz schreef:

waarom?

Immuniteit gaat niet werken, dat gaf RIVM ook al toe.
Maar er wordt hier gerekend op een zelfregulerende bevolking, dus als mensen nu stoppen met hamsteren en zich idd gewoon wat meer isoleren ipv er massaal op uit te trekken, hoeven niet persé bouwmarkten en andere winkels dicht. Je voorkomt toch al dat mensen er een uitje van maken als de horeca dicht is. Dan krijg je hopelijk toch meer functionele shoppers die gewoon even halen wat ze nodig hebben en dan weer huiswaarts keren. Als Nederlanders daar niet toe in staat zijn, dan zullen er wellicht strengere maatregels nodig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:27

Belgen zijn daar blijkbaar niet toe in staat :roll: En ik weet niet hoeveel verschil er tussen Belgen en Nederlanders zit, haha.

Ik vind het gewoon zo frappant, is er een hele crisis en zoveel mogelijk thuisblijven, scholen dicht en noem het maar. En wat gaan de mensen doen? Oh, gezellig allemaal naar het tuincentrum of de doe-het-zelf-zaak om in huis/de tuin te klussen en daarna allemaal gezellig naar het recyclagepark. Kom op ...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-03-20 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:28

Benzz schreef:
Hij is alleen maar bezig met zieltjes winnen voor de verkiezingen. Alles wat hij zegt is ook niet wetenschappelijk bewezen en sterker nog, de kans dat je na een lock down een 2de pandemie krijgt is vrij groot.

Ik zie dit niet als haat zaaien. Wel op wijzen dat wij een heel ander beleid voeren.
We weten weinig, maar we gaan als Nederland wel in tegen de wereld gezonheidsorganisaties en vele expres hun adviezen.
Ja misschien doet Nederland het goed, maar vanuit Italie is het voor nu wel dat er een daling is na de lockdown. Wat dat later doet, nee dat weten we niet. Maar er op wijzen dat we al Nederland minder doen dan de rest hoort ook.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:30

elnienjo schreef:
Maar er wordt hier gerekend op een zelfregulerende bevolking, dus als mensen nu stoppen met hamsteren en zich idd gewoon wat meer isoleren ipv er massaal op uit te trekken, hoeven niet persé bouwmarkten en andere winkels dicht. Je voorkomt toch al dat mensen er een uitje van maken als de horeca dicht is. Dan krijg je hopelijk toch meer functionele shoppers die gewoon even halen wat ze nodig hebben en dan weer huiswaarts keren. Als Nederlanders daar niet toe in staat zijn, dan zullen er wellicht strengere maatregels nodig zijn.

Maar zelfs na de toespraak van Rutte word er gehamsterd, gaan mensen massaal naar de bouwmarkt en de ikea.
Blijkbaar erg veel domme mensen in Nederland. Die dus niet kunnen zelfreguleren.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:31

Benzz schreef:

Ik vind dat die gelijk heeft

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:31

_Penotti schreef:
[
Maar zelfs na de toespraak van Rutte word er gehamsterd, gaan mensen massaal naar de bouwmarkt en de ikea.
Blijkbaar erg veel domme mensen in Nederland. Die dus niet kunnen zelfreguleren.

Hoe meer er wordt gezegd 'niet hamsteren', hoe meer er gehamsterd wordt.
Hopelijk heeft na een week iedereen z'n bijkeuken goed gevuld en kunnen we weer naar een normaal bevoorrade supermarkt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:33

De Vlaamse regering neemt de gas-, electriciteits-, en waterrekening deze maand over van mensen die technisch werkloos zijn +:)+

PSvanLot

Photograph schreef:
Benzz schreef:

Waarmee ben je het eens en hoe zie je de uitvoering ervan?

elnienjo

[***] schreef:
Belgen zijn daar blijkbaar niet toe in staat :roll: En ik weet niet hoeveel verschil er tussen Belgen en Nederlanders zit, haha.

Ik vind het gewoon zo frappant, is er een hele crisis en zoveel mogelijk thuisblijven, scholen dicht en noem het maar. En wat gaan de mensen doen? Oh, gezellig allemaal naar het tuincentrum of de doe-het-zelf-zaak om in huis/de tuin te klussen en daarna allemaal gezellig naar het recyclagepark. Kom op ...

Er is genoeg schrik aan gejaagd om de mensen die het virus niet op willen lopen zichzelf te laten isoleren. Ook het cancelen van allerlei groepsgebeuren (theater etc) zorgt ervoor dat je geen buitenbeentje bent als je niet 'gezellig' uit gaat. Degenen die zich nu vrijwillig in de drukte wagen doen het zichzelf aan als ze toch besmet raken.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:34

Helaas blijven mensen kuddedieren.
Dus je hebt er ook een aantal bij die als ze zien dat andere mensen iets doen dat zij dat dan ook best wel kunnen doen.

Ik ben heel erg trots op mijn ouders geweest, aangezien zij hebben aangegeven dat wij voorlopig even niet "welkom" zijn bij hun. Eindelijk geen eigenwijze acties meer.

Hier op kantoor net een bedrijfsarts die concludeert dat als astmapatient dat je niet in de risicogroep valt. Vind dat nogal een gewaagde uitspraak of zit ik ernaast?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:34

_Penotti schreef:
Benzz schreef:

Ik zie dit niet als haat zaaien. Wel op wijzen dat wij een heel ander beleid voeren.
We weten weinig, maar we gaan als Nederland wel in tegen de wereld gezonheidsorganisaties en vele expres hun adviezen.
Ja misschien doet Nederland het goed, maar vanuit Italie is het voor nu wel dat er een daling is na de lockdown. Wat dat later doet, nee dat weten we niet. Maar er op wijzen dat we al Nederland minder doen dan de rest hoort ook.

Een jaar in Lockdown, niemand houd dat vol! Wij zijn veel sneller met alles dan Italie, die grepen pas in toen het veel verder was dan in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:35

Astma is wel een risico groep.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:35

_Penotti schreef:
elnienjo schreef:

Ik denk dat we niet onder een volledige lockdown uitkomen. Dat hebben we dan te danken aan alle mensen die nu nog steeds massaal er op uit trekken alsof er niets aan de hand is.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:36

Photograph schreef:
Benzz schreef:

Ik ben het eens & ik word er moe van. Maar beperking kan nog uitgesteld worden, aangezien de druk op de zorg nog te doen is. Je kan mensen hier toch niet tegen aan beschermen, al ga je een jaar in lockdown. De vraag is of ze de lockdown op tijd kunnen inplannen om de druk op tijd te verlagen en deze niet overschrijden.

Een lockdown kan je nml ook niet voor eeuwig volhouden. China ging wel in lockdown, komt eruit en zal later er weer ingaan, indien de zorg weer overbelast gaat worden. Dat gaat hier ook wel gebeuren en zal de nieuwe realiteit worden voor de komende tijd.
Laatst bijgewerkt door Karlijnxxx op 18-03-20 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:37

ruitje schreef:
Net zei van Dissel heel snel dat er onderzoeken zijn waaruit blijkt dat UV licht virussen kan doden. ( als antwoord op de vraag of de zomer straks ervoor zorgt dat we minder Corona hebben)

Even kijken of ik daar wat over kan vinden online :)

Virussen is erg algemeen en breed. Coronavirussen hebben een uitzonderlijk dikke envelop, misschien dat ze zich daarom anders gedragen. Ik geloof dat dit UV verhaal voor de Coronafamilie namelijk juist helemaal niet zeker is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:38

Ik denk dat een belangrijk verschil tussen de Chinese situatie en de Nederlandse situatie is dat de hele aanpak van het virus anders is. Daarnaast is de Chinese overheid veel meer autoritair en is er dus ook veel meer respect voor de overheid dan hier in NL. Een volledige lockdown is een leuk idee maar mensen zijn hier veel te individualistisch en de kans dat ze er ook echt naar luisteren is heel klein. Kijk alleen al naar maatregelen die nu genomen worden. Er wordt gevraagd om 1.5m afstand te houden, maar je hoeft maar 1 keer de Appie in te lopen of mensen komen al compleet in je aura.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:40

Lockdown gaat hier alleen maar werken met het leger op elke straathoek. Net zo’n debiel in de AH, wel haar trui voor de mond houden maar echt op 10cm cm afstand langs me heen lopen. :+ Dan heb je echt niet opgelet.

Ik heb nu gelukkig genoeg in huis om eventjes niet naar de supermarkt te hoeven. Scheelt weer drukte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:40

Ja joh, was net boodschappen aan het doen... kan m’n spullen nog niet op de band leggen of er staat Zon dombo in m’n nek te hijgen.
Wat begrijp je niet aan 1,5 meter