Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:23

Mijn punt had ik al gemaakt, even teruglezen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 19:30

Rennie89 schreef:
Dat had ik toch gedaan :P ik reed toen op gegeven moment zelfs onder de toegestane snelheid maar daarna toen het vrij was reed ik (op het stuk waar je altijd al 130 mocht) dus rond de 142 km. Maar omdat meneer de agent niet wist dat de snelheid daarvoor ook gewoon 130 was wou hij mij daarvoor schijnbaar toch aan de kant halen.

Je hebt toch ingehaald met een te hoge snelheid? Lees ik nou zo verkeerd? :o?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:33

@nynke55, Nou ik heb geen punt gezien behalve de punt . :D je probeert te doen overkomen dat ik geen respect voor de politie heb en niet inzie dat ik te hard heb gereden wat ik meerdere keren al heb ontkracht. Dus nee, vertel, wat is je punt? Je vind het woordje aannaaien vervelend, meneer de agent vind je ook al vervelend.. draait het dan niet meer om wat jij vindt ipv waar deze situatie feitelijk over ging? Namelijk een agent die op een onverantwoorde manier iemand aan de kant zet op basis van verkeerde informatie of onvolledige informatie en niet wilt toegeven dat de informatie niet klopte en dan nog een opmerking maakt welke ook niet van toepassing was (over dat ik rekening moet houden met remafstand maar dat dat moeilijk gaat als een bus voor je word gegooid). Nogmaals alle respect voor de politie, ik werk zelf nauw samen met de Koninklijke marechaussee en douane dus de overheid is niets nieuws voor mij, ook bevriend met mensen die werkzaam zijn bij de politie dus helemaal mooi. Maar ik heb geleerd dat je alles op feiten moet kunnen baseren en een gepaste reactie moet inzetten bij bepaalde acties. Hij heeft mij zeker 1,5 kilometer verder van het zogenaamde stuk waar je 100 km mocht rijden voorheen pas van de weg gehaald. Hij had veel eerder de mogelijkheid om op een normale manier mij te laten volgen en heeft dit niet gedaan. Pas op het allerlaatste moment voordat de afrit eindigt knalt hij hem ervoor, remt en neemt mij mee de afrit af. Niks veiligs of verantwoord aan. Ik rijd een polo, geen Audi RS6 die moeilijk is in te halen :+
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 29-10-20 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:33

Mijn hemel jongens. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:36

Ineke2 schreef:
Rennie89 schreef:
Dat had ik toch gedaan :P ik reed toen op gegeven moment zelfs onder de toegestane snelheid maar daarna toen het vrij was reed ik (op het stuk waar je altijd al 130 mocht) dus rond de 142 km. Maar omdat meneer de agent niet wist dat de snelheid daarvoor ook gewoon 130 was wou hij mij daarvoor schijnbaar toch aan de kant halen.

Je hebt toch ingehaald met een te hoge snelheid? Lees ik nou zo verkeerd? :o?

In het beginstukje waar ik dus voorbij de politie reed, reed ik dus van 140 naar 127 geloof ik bij de eerste inhaal stuk waar de politie achter mij reed. Pas verder waar je altijd al 130 mocht ging ik weer naar 140 en haalde nog 1 auto in met 145 omdat deze zelf ook 140 reed en ging toen naar rechts :) toen waren we inmiddels bij de betreffende afrit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 19:41

Citaat:
Pas verder waar je altijd al 130 mocht ging ik weer naar 140 en haalde nog 1 auto in met 145 omdat deze zelf ook 140 reed en ging toen naar rechts :) toen waren we inmiddels bij de betreffende afrit.

Met de politie in mijn kielzog had ik er dus niet voor gekozen om als je 130 mag, nog een auto in te gaan halen die al harder rijd dan is toegestaan. Dat bedoelde ik met mijn vorige bericht te zeggen. Zeker op een verder lege weg dan trek je extra de aandacht. Dat is in elk geval al gebleken. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:46

Als ik er langzaam naast had gereden was het nog gevaarlijker geweest. Ik heb altijd geleerd nooit met een paar km verschil inhalen maar even echt gas bijgeven omdat je anders vervelende situaties kan creëren en ik houd niet van schijnheiligheid dus ik rijd precies zoals ik normaal ook zou rijden, met of zonder politie achter mij. Denk dat als ik deze auto langzaam had ingehaald dat dit vervelender was geweest :+ maar dit zal vermoedelijk een verschil zijn in manier van rijden en dat kan hoor! Ik heb zelf altijd van de politie gehoord dat ze liever iemand hebben die gewoon doorrijd dan gaat remmen omdat ze politie zien of geforceerd rijden. Het gaat er om dat je niet bumperkleeft of roekeloos rijgedrag vertoont of niet extreem hard rijd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 19:52

Lees je zelf eigenlijk wel goed vraag ik mij af? Ik had gewoon NIET ingehaald. Niet harder, niet langzamer, gewoon niet. Degene die jij inhaalde reed immers al harder dan was toegestaan. Waarom dan ook nog eens inhalen met de neus van de politie er bovenop? Dán trek je dus aandacht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:58

Ik lees het zeker, ik geef toch antwoord op je vraag? Ik ga mijn snelheid niet opeens aanpassen omdat ik dat als schijnheilig ervaar :) als ik een bekeuring had gekregen had ik dat ook uiteraard geaccepteerd. Ik heb overigens nog nooit een bekeuring op de snelweg gehad en rijd altijd op de A4, een best populaire weg voor politie. Nooit problemen gehad. Vaak genoeg doorgereden met politie in mijn reet, zolang je geen gekke fratsen uithaalt is er voor hen ook geen reden om je staande te houden. :) ik heb in deze situatie alleen de aandacht getrokken omdat de agent verkeerde informatie had over de toegestane snelheid.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:10

Rennie89 schreef:
@nynke55, Nou ik heb geen punt gezien behalve de punt . :D je probeert te doen overkomen dat ik geen respect voor de politie heb en niet inzie dat ik te hard heb gereden wat ik meerdere keren al heb ontkracht. Dus nee, vertel, wat is je punt? Je vind het woordje aannaaien vervelend, meneer de agent vind je ook al vervelend.. draait het dan niet meer om wat jij vindt ipv waar deze situatie feitelijk over ging? Namelijk een agent die op een onverantwoorde manier iemand aan de kant zet op basis van verkeerde informatie of onvolledige informatie en niet wilt toegeven dat de informatie niet klopte en dan nog een opmerking maakt welke ook niet van toepassing was (over dat ik rekening moet houden met remafstand maar dat dat moeilijk gaat als een bus voor je word gegooid). Nogmaals alle respect voor de politie, ik werk zelf nauw samen met de Koninklijke marechaussee en douane dus de overheid is niets nieuws voor mij, ook bevriend met mensen die werkzaam zijn bij de politie dus helemaal mooi. Maar ik heb geleerd dat je alles op feiten moet kunnen baseren en een gepaste reactie moet inzetten bij bepaalde acties. Hij heeft mij zeker 1,5 kilometer verder van het zogenaamde stuk waar je 100 km mocht rijden voorheen pas van de weg gehaald. Hij had veel eerder de mogelijkheid om op een normale manier mij te laten volgen en heeft dit niet gedaan. Pas op het allerlaatste moment voordat de afrit eindigt knalt hij hem ervoor, remt en neemt mij mee de afrit af. Niks veiligs of verantwoord aan. Ik rijd een polo, geen Audi RS6 die moeilijk is in te halen :+

Quote: Ik rijd ook wel eens te hard, wil mij niet heiliger voordoen, maar het gaat mij er om (misschien is het gewoon je taalgebruik, zoals aannaaien) dat jij je foute snelheid hier vergoelijkt, terwijl je het foute gedrag van de agent niet kunt billijken. Oke, het is een agent, hij moet de regels kennen, maar misschien werkte hij voor het eerst daar in de buurt, of begon hij net als verkeersagent. Sowieso is het maar een mens, hij kan ook fouten maken en verkeerde inschattingen doen.
laat ik het zo zeggen: als ik was aangehouden had ik me bedacht dat ik inderdaad te hard had gereden en nu betrapt was, eigen schuld.

Het dik gedrukte, dat is mijn punt, sorry dat dat niet duidelijk was.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 20:12

Aha ok jij noemt het schijnheilig, ik noem het liever ‘ zonde geld in mijn zak willen houden’ :D

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:16

Kunnen jullie dit lekker via PB gaan doen ofzo? Paar posts is tot daaraan toe, maar inmiddels is dit al ruim twee pagina's aan de gang :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:17

Dit is gewoon een ergernis in het bokt verkeer... :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 20:25

Exitium schreef:
Kunnen jullie dit lekker via PB gaan doen ofzo? Paar posts is tot daaraan toe, maar inmiddels is dit al ruim twee pagina's aan de gang :')

Waarom? Het is compleet ontopic, beetje discussie moet kunnen op een discussie forum :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:27

Andere ergernis, slecht wegdek.

Bij ons in de Haarlemmermeer zijn veel lokale wegen er slecht aan toe.
Bekertje slagroom in je (scootmobiel/fiets)mandje doen en het heel thuis krijgen lukt niet.
Gemeente weet dit en zet borden neer met ‘ slecht wegdek’.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:29

nynke55 schreef:
Dit is gewoon een ergernis in het bokt verkeer... :+

_O-

De volgende is niet zozeer een ergenis in het verkeer, maar ik erger me ook mateloos aan mensen die tijdens het rijden foto's en filmpjes gaan posten op facebook/instagram..
Waarom hebben de mensen toch zo erg de drang om tijdens het rijden zoveel met de telefoon bezig te zijn.
En dan niet alleen de mensen die ik ken maar ook bn's, influencers etc.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 20:30

Oo ik kan mij helemaal je frustratie hierover voorstellen Luuntje :knuffel:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:35

Ik erger mij ook echt aan telefoongebruikers. Mijn tel blijft in zijn houder gedurende de hele rit. Meestal kan je die er ook uitpikken door rijgedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:43

Mijn tel ligt altijd in de middenconsole op automodus. Wil m niet in mn zicht.

Mijn allergrootste ergernis ooit was een boete voor 30 te hard... :+ in de trajectcontrole. Had me vergist in de tijd _O- die deed wel ff pijn

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 20:47

Ik bel en app echt nooit in een rijdende auto.
Soms gebruik ik mijn telefoon als navigatie, maar dan heb ik hem uiteraard niet vast en eventuele veranderingen doe ik stilstaand op een veilige plek.

En ja ik snap daarmee dan inderdaad ook niks van mensen die al rijdende met dat schermpje bezig zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:04

Hanafubuki schreef:
Mijn tel ligt altijd in de middenconsole op automodus. Wil m niet in mn zicht.

Mijn allergrootste ergernis ooit was een boete voor 30 te hard... :+ in de trajectcontrole. Had me vergist in de tijd _O- die deed wel ff pijn

Oef die is pijnlijk :7 hoe hoog is die boete?

Ik heb 3 x in 3 weken geloof ik uit mijn nachtdienst dezelfde flitspaal vergeten -O- alledrie 3 km te hard -O- maar is inmiddels al 3 jaar geleden ofzo :') maar baalde wel haha

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:07

Toen ik hetzelfde had was het iets van € 240,- geloof ik :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:08

Poeh dat is echt zuur :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 21:13

Ai die zijn mega duur...
Ik heb wel boetes gehad op zondag op een 80 weg waar je bij de stoplichten 50 mag en op die manier 6 flitsers op een paar kilometer.

Al heb je groen toch moet je dan afremmen tot 50 km op een lege weg.
Beetje in gedachten en je bent opeens voorbij een flitser met zo’n 60 km -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:14

Ik had een keer gemist dat de trajectcontrole op de ring bij Utrecht weer aangezet was op de parallelbaan :') Die heeft heeeeel lang uitgestaan, en ik kwam terug van zwangerschapsverlof en in de tussentijd is ie blijkbaar weer aangezet destijds.
Dat bleek iig uit de 4 boetes die ik daarna binnenkreeg :$ Het was kerstvakantie, niemand op de weg, en 80 is dan best langzaam.