[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:28

Ayasha schreef:
Ik snap sowieso niet waarom het tegenwoordig allemaal "uniek" moet zijn. Het zijn toch allemaal special little snowflakes. En daarmee per definitie niet meer uniek. :+
Komen in dat topic idd namen voorbij dat ik denk "met zo'n ouders heb je geen pestkoppen meer nodig."

Niks mis met de namen Golv en Wolf >;) .

:') _O-.

Ayasha
Blogger

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:32

Dat zijn nog twee namen die in de relatief doenbare categorie vallen uit dat topic...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:33

Ik vind ze vreselijk _O-. Je noemt je kind toch verdorie niet Golv _O-. Of Wolf _O-. Gooi er een Dolf bij en je hebt een mooi trio :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:34

Een leerkracht in de middelbare school had haar zoontje Siemen genoemd. Hele klas 18-jarigen natuurlijk krom van het lachen. ofwel denk je aan Siemens, ofwel aan de engelse vertaling van die naam :+

Dat namentopic... je schaamt je als kind toch levenslang rot in sommige gevallen? je hoort trots te zijn als je net als je klasgenootjes je eigen naam kan schrijven. Moeten een hoop van die stakkers daar nog bijna een extra jaar les voor volgen omdat de ouders zo graag een aparte schrijfwijze wilden. En eens je dat onder de knie hebt moet je hem alsnog levenslang spellen/corrigeren omdat niemand überhaupt weet hoe je hem hoort te schrijven.

beatje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Oké. Er zit hier een poedersuiker kind in de trein. Met een speelgoed politieauto. En die kan meerdere geluidjes maken die we om en om horen. Komt door mijn koptelefoon heen. Dit wordt een lang uur. :+

Je hebt in de trein toch ook raampjes die open kunnen? Afpakken ,buiten gooien en zeggen dat hij nu achter een boef aan is.

Daar ging mijn thee :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:39

_San87_ schreef:
Ik vind ze vreselijk _O-. Je noemt je kind toch verdorie niet Golv _O-. Of Wolf _O-. Gooi er een Dolf bij en je hebt een mooi trio :').

Nou liever Wolf dan "Sjefke" (fijn als je een stoere kerel van 20 bent.) of "ids" of "fos" (wtf?) of Bridge (tegen dat je 70 bent willen de vrouwen dan wel met je spelen gok ik.) of Panda. Serieus? Panda?!!!
Als ik op een sollicitatie gesprek moet komen zeg ik toch liever "aangenaam, Wolf" dan "Aangenaam, Panda."
Wolfe is tenminste nog een engelse jongensnaam. En Kimi, voor een jongen?! Of Jackie... (zo spreek ik mijn jack russell regelmatig aan.)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:41

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:

Nou liever Wolf dan "Sjefke" (fijn als je een stoere kerel van 20 bent.) of "ids" of "fos" (wtf?) of Bridge (tegen dat je 70 bent willen de vrouwen dan wel met je spelen gok ik.) of Panda. Serieus? Panda?!!!
Als ik op een sollicitatie gesprek moet komen zeg ik toch liever "aangenaam, Wolf" dan "Aangenaam, Panda."
Wolfe is tenminste nog een engelse jongensnaam. En Kimi, voor een jongen?! Of Jackie... (zo spreek ik mijn jack russell regelmatig aan.)

Kimi komt van Kimi Raikonen gok ik zo.

Maar geen van bovenstaande namen zou ik kiezen :').

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:43

Nee ik ook niet. Maar als ik dan móet dan liever Wolf _O-

Maar heb nu al compassie met de kinderen van straks want dat hele ‘unieke namen’ gezeik wordt alleen maar erger lijkt het.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:56

_San87_ schreef:

Het laminaat op de bovenverdieping heet gölv (van de Ikea )

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:11

Kimi Raikkonen <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:19

Niobe schreef:
Kimi Raikkonen <3

Aaah toch met dubbel K. Ik twijfelde nog :').

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:24

Sws je kind een dier of zelfstandig naamwoord noemen vind ik compleet koekoek. Of van die bizarre namen waarbij de spelling duidelijk maakt hoe speciaal de ouders en het wolkje zijn := Zoals de naam Joe maar geschreven als Djoh. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:27

Ik ben heel erg voor kiezen wat je mooi vindt. Gelukkig bestaat in Nederland de mogelijkheid je naam aan te laten passen als je dat echt wil.

Hadden mijn ouders mij zo'n sneeuwvlokjesnaam gegeven, dan stond ik zodra ik 18 was geworden meteen op t gemeentehuis.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:41

Soms hoor je namen en dan maar hopen dat je kind niet gaat stotteren.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:56

Als persoon met een moeilijk te schrijven naam + uit te spreken naam: Doe het je kind niet aan. Het is zwaar irritant om docenten, leraren, mensheid de hele tijd te moeten corrigeren voordat ze snappen hoe ik heet. Daarnaast is het op sollicitatie awkward en je krijgt altijd de vraag waar het vandaan komt.
Mijn standaard anwtoord is altijd dat mijn ouder speciaal wilde zijn :roll:
desondanks krijg ik wel vaak complimentjes over mijn naam en is het een goede gespreksstarter

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:07

Sonja_vR schreef:
_San87_ schreef:

Het laminaat op de bovenverdieping heet gölv (van de Ikea )

Ja golv is vloer in het Zweeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:08

Dat kind is gewoon op de vloer verwekt, kan niet anders als je het zo'n naam wil geven :')

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:15

Meteen bij de geboorte al gevloerd. -O-

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:24

Britta31 schreef:
Soms hoor je namen en dan maar hopen dat je kind niet gaat stotteren.

Klant van mn baas heet Ppppppetra. Vind t heel vervelend voor haar maar moet er altijd om lachen. Weet ook altijd gelijk wie ik aan de telefoon heb als ze belt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:39

xU_Blinghx schreef:
Als persoon met een moeilijk te schrijven naam + uit te spreken naam: Doe het je kind niet aan. Het is zwaar irritant om docenten, leraren, mensheid de hele tijd te moeten corrigeren voordat ze snappen hoe ik heet. Daarnaast is het op sollicitatie awkward en je krijgt altijd de vraag waar het vandaan komt.
Mijn standaard anwtoord is altijd dat mijn ouder speciaal wilde zijn :roll:
desondanks krijg ik wel vaak complimentjes over mijn naam en is het een goede gespreksstarter

Dat zegt mijn vriend ook altijd en dan is zijn naam alleen nog maar de buitenlandse spelling, met ph in plaats van een f.

Hij is constant mensen aan het verbeteren, kreeg op zijn contract nog zijn naam verkeerd geschreven en het ergste vind hij nog de vrienden die gewoon zijn naam met een f schrijven.

Hij heeft altijd geroepen dat mochten wij ooit in een vlaag van verstandsverbijstering zwanger raken dan krijgt het kind een normale naam met een normale spelling :+
Niet dat dat een punt van discussie is :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:41

Hahaha, bij mijn vriend is dat weer andersom, hij heet Stefan, maar mensen (zelfs familie) schrijven Stephan.

Dus om hem te pesten heb ik hem met ph in mijn telefoon gezet :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:49

Niobe schreef:
Hahaha, bij mijn vriend is dat weer andersom, hij heet Stefan, maar mensen (zelfs familie) schrijven Stephan.

Dus om hem te pesten heb ik hem met ph in mijn telefoon gezet :+

:')
Dat is dus de naam van mijn vriend idd.
Iedereen schrijft het met een f, dat maakt hem helemaal naar :') _O-

Ik snap het wel van vrienden, ik noem en schrijf altijd Steef, Steeph is het gewoon niet. Ik denk dat het bij onze vrienden daar vandaan komt.
Maar mijn inziens is het een gebrek aan intresse in de ander als je iemands naam al niet goed kan schrijven (tenzij je dislectie hebt)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:58

Ik heb een achternaam die ik altijd moet spellen en hoewel mijn voornaam echt niet moeilijk is moet ik altijd zeggen "met een h". Gezien ik dus Kathleen noem en ze 't standaard als Katleen schrijven. En voor mij voelt dat zelfs heel erg onnatuurlijk. _O-

Hoewel het een heel normale naam is, is het eigenlijk ook gewoon een rare naam. _O-
Ik geloof dat ik de Engelse schrijfwijze heb. Al zou dat ook met een C moeten zijn dan meen ik?

Mijn naam is blijkbaar ook een plek in Florida. :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:08

Haha, ik heb een vrij normale naam (Hannah) maar hoe mensen dat kunnen verpesten...
- Hanna
- Hanne
- Hanneke
- Hendrik (Ja echt serieus!!!)

Ik snap best dat als je mij mailt n.a.v. een telefoongesprek je het verkeerd schrijft maar als je reageert op een mail waar mijn naam zo'n 3x in staat en het dan nog steeds verkeerd schrijven?! Hoe dan?! Ook zo niet professioneel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:14

Gewoon je kind Mea Culpa noemen. Dat vat t krijgen van kinderen wel zo ongeveer samen :=.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:15

Hendrik := ernstig.
Dat laatste had ik laatst ook. Hoe moeilijk kan het zijn. Ik heb geen gangbare naam en kom een hoop foutieve spellingen tegen maar kan daar mijn schouders wel over ophalen. Maar als je Marylon heet en "Beste Merel," als aanhef in het antwoord op jouw mail krijgt, dan daal je stevig :+ zeker als je al meer dan eens met diegene te maken hebt gehad.