Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:04

Ik heb echt een vreemde koper. Ze zou iets komen ophalen morgen, maar ze stelt het met de meest aparte redenen steeds uit. Nou, heb ik helemaal geen haast en kan het mij eigenlijk niks schelen, maar nu heb ik maar gezegd dat ik er nog even over na moet denken.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:07

imaudy schreef:
Ik heb echt een vreemde koper. Ze zou iets komen ophalen morgen, maar ze stelt het met de meest aparte redenen steeds uit. Nou, heb ik helemaal geen haast en kan het mij eigenlijk niks schelen, maar nu heb ik maar gezegd dat ik er nog even over na moet denken.

Ik ben nu wel benieuwd wat die aparte redenen zijn?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:15

TheNovelist schreef:
imaudy schreef:

Ik ben nu wel benieuwd wat die aparte redenen zijn?

Via pb hihi

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:18

Ik ben een leuke koper op dit moment.....

Ga begin april op mezelf wonen en heb iets gezien dat ik wil hebben...
Dus gevraagd of het echt in de weg staat of nog een maand kan blijven staan hihi. Groot lom ding waar ik liever niet mee blijf slepen....
Gelukkig staat het niet echt in de weg en willen de mensen het gerust voor me bewaren .

Dus hoop dat alles goed gaat en ik het over een maand kan gaan ophalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:37

Ontving vanochtend plots een berichtje van iemand waar ik tijdje contact mee had en wat toen stilviel. Of het item er nog was.
Dat is het geval. Ze wou het toch graag nog overnemen voor de overeengekomen prijs. Heb intussen de betaling en gegevens al binnen :D
Straks pakje klaarmaken en dan maandag richting de post om het te verzenden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:13

Mayflower_ schreef:
Mijn oplichter (had een zadel gekocht, maar die was niet geleverd) heeft het geld weer teruggestort. Heb haar op FB gezet met naam en toenaam en binnen een dag had ik het geld weer. Wellicht een optie voor diegene hier die opgelicht zijn?
Binnen een uur wist ik bijna al haar gegevens.

Super fijn dat je het geld weer terug hebt +:)+

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:15

Daphara schreef:
Maris schreef:
En wat kan je doen als je een beoordeling krijgt van iemand die niets van je gekocht heeft ? We hebben wel contact gehad, maar ze bood gewoon veel te laag. Item is inmiddels verkocht, maar nu dus een beoordeling van een niet-koper.

Tja, ik heb ook wel eens de mogelijkheid gehad om een verkoper te beoordelen waarvan ik niets gekocht heb.
Ik heb daar één keer gebruik van gemaakt toen de verkoper mijn bod geaccepteerd had en zich even later toch terug trok. Doorgaans negeer ik de mogelijkheid om verkopers te beoordelen waarvan ik niets gekocht heb.

Zelf zorg ik dat ik als verkoper altijd vriendelijk blijf en op onzin biedingen reageer ik gewoon niet.
Mocht iemand toch merkbaar ontevreden zijn over ons contact, dan blokkeer ik die persoon (was tip van een bikker hier) dan kunnen ze je ook niet negatief beoordelen. Dat heb ik laatst dus een keertje gedaan.

je kan er dus helemaal niets aan doen ?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:24

Oeps, vandaag was ik even een slechte marktplaats koper. Zou iets ophalen in de stad, tijd vergeten, meteen een berichtje gestuurd dat ik er direct aankwam. kwam uiteindelijk 20 minuten te laat aan.... schaamde me kapot |o
verkoper vond het gelukkig niet erg :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:07

Donderdag kreeg ik een bericht op Mp van iemand.
Ik bied de vraagprijs.

Oké.. ophalen of versturen ..
Gisteravond kreeg ik bericht met versturen graag en het volledige adres

Ik stuur betaalverzoek en tot op heden niets gehoord..
Misschien ben ik ongeduldig maar ik vind dat toch een beetje vreemd

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:21

Ik kom ook even inbreken! :)

IK heb de 24e Dr Martens gekocht op marktplaats voor €50 excl vzk. Schoenen waren wel gedragen dus de prijs vond ik niet heel raar.
Naam, bankrek nmr gecheckt online en er was niks te vinden over de dame.
Nadat ik het bedrag had overgemaakt radiostilte. Ze antwoord niet meer op mijn berichten, leest ze niet, helemaal niks.

Op mijn telefoon kan ik nog wel op haar profiel komen, via de computer echter niet? dan geeft mp aan dat de pagina onvindbaar is.
De dame is verder ook nergens te vinden online. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen nu -O-

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:55

Lotus83 schreef:
Ik bied de vraagprijs.

Ik zou nog even afwachten. Hoewel als ik iets overneem of verkoop op marktplaats, het graag ook gelijk afgehandeld wil hebben, ipv paar dagen moeten wachten.. Zo irritant vind ik dat. :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:50

Laurora schreef:
Oeps, vandaag was ik even een slechte marktplaats koper. Zou iets ophalen in de stad, tijd vergeten, meteen een berichtje gestuurd dat ik er direct aankwam. kwam uiteindelijk 20 minuten te laat aan.... schaamde me kapot |o

Hier nog even op terugkomend,
Bij deze persoon heb ik dus pissebedden gekocht voor in mijn bioactieve bak.
Ik heb ze gekocht alszijnde porcellionides pruinosus.
blijken ze bij thuiskomst een compleet andere soort te zijn >;)
Nou heb ik ze niet op naam gekocht, maar op kleur, dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Maar ik kan me voorstellen dat het stevig balen is als je een bepaalde soort zoekt en je een compleet andere soort geleverd krijgt.
wat zouden jullie doen? Berichtje erachteraan of gewoon maar laten? (het gaat me echt niet om het geld of de dieren, ze waren een paar euro. Maar principieel vind ik dit niet tof)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:57

Annabel schreef:

IK heb de 24e Dr Martens gekocht op marktplaats voor €50 excl vzk. Schoenen waren wel gedragen dus de prijs vond ik niet heel raar.
Nadat ik het bedrag had overgemaakt radiostilte. Ze antwoord niet meer op mijn berichten, leest ze niet, helemaal niks.

Op mijn telefoon kan ik nog wel op haar profiel komen, via de computer echter niet? dan geeft mp aan dat de pagina onvindbaar is.
De dame is verder ook nergens te vinden online. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen nu -O-

Zou ze je dan geblokkeerd hebben?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:34

pissebedden mag je hier gratis ophalen.. brrrr...

ik wilde een flessenlam kopen.. gevraagd wat ie kostte:25 euro.

okay. Dan wil ik hem wel graag. Kan ik hem maandag ophalen?

zegt ie:kun je ook vanavond? 20 euro. Het was half 10 en ik moest uur rijden, dus nee... morgen gaat wel.

nee, kan niet. Dan maandag na 16 uur. 30 euro nag je hem ophalen.

heb toen aangegeven dat ik op deze manier geen zaken wilde doen. Gingen wel meer dingen niet soepel, dus dan niet, hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:34

Annabel schreef:

Even afwachten, anders aangifte gaan doen. Heb dit helaas ook gehad. Kan je PB op welke naam het bankrekeningnummer stond? Misschien is het dezelfde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:46

IHN schreef:

zegt ie:kun je ook vanavond? 20 euro. Het was half 10 en ik moest uur rijden, dus nee... morgen gaat wel.

heb toen aangegeven dat ik op deze manier geen zaken wilde doen. Gingen wel meer dingen niet soepel, dus dan niet, hoor.

Hier vind je ze zelfs regelmatig gratis :) Ik snap wel dat de prijs elke dag omhoog gaat. Melk is gewoon onwijs duur. Heb nu ook besteld om mijn voorraad aan te vullen maar het is al €4.50 voor een zakje biest -O- Ik hoop dat je snel wat vindt!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:12

Banyu schreef:
Lotus83 schreef:
Ik bied de vraagprijs.

Ik zou nog even afwachten. Hoewel als ik iets overneem of verkoop op marktplaats, het graag ook gelijk afgehandeld wil hebben, ipv paar dagen moeten wachten.. Zo irritant vind ik dat. :+

Krijg geen enkele reactie meer.
Bericht is ook niet gelezen

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:57

DeMolenhoek schreef:
IHN schreef:

Hier vind je ze zelfs regelmatig gratis :) Ik snap wel dat de prijs elke dag omhoog gaat. Melk is gewoon onwijs duur. Heb nu ook besteld om mijn voorraad aan te vullen maar het is al €4.50 voor een zakje biest -O- Ik hoop dat je snel wat vindt!

Maar als je zo redeneert, dan zou een paard ook elke dag duurder moeten worden en een oud paard onbetaalbaar :D . Je spreekt een prijs af, lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:02

Het is niet ongewoon om, als je een paard koopt en deze blijft nog wat langer op stal staan bij de verkoper, om deze onkosten te vergoeden :) Zeker bij een flessenlam gaat het de eerste dagen flink qua kosten (ook een extra vitamineshot nodig etc) Daarna stabiliseert zich dat. Ik snap het dus zeker dat er elke dag €5 bij komt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:19

IHN schreef:

Heel eerlijk, dit vind ik vrij logisch. Heeft met de melk en het werk te maken. Al snap ik dat sommigen dat niet gewend zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:57

Ik vind het wel een beetje apart, eerst is hij €25, dan €20 als hij nu meteen weg kan, en om die 2 dagen komt er ineens weer een tientje bij.. Het is wel een levend wezen dat weggaat en als mensen dat om half 10 s'avonds nog even snel willen regelen dan zou ik er ook niet zoveel vertrouwen in hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:59

Duidelijk geen ervaring met de tijd, energie en geld dat in een flessenlam kruipt :) (nachtvoedingen, warmtelamp, dure melkvervangers, medicatie etc)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:59

dees_daan schreef:
Ik vind het wel een beetje apart, eerst is hij €25, dan €20 als hij nu meteen weg kan, en om die 2 dagen komt er ineens weer een tientje bij.. Het is wel een levend wezen dat weggaat en als mensen dat om half 10 s'avonds nog even snel willen regelen dan zou ik er ook niet zoveel vertrouwen in hebben.

Weet je hoeveel werk een Potlam is? Ik wel en de gebroken nachten zijn niet lollig. Dus ik snap best dat hij aandringt op zo snel mogelijk ophalen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:02

Het lam snap ik wel hoor. 's Avonds laat nog ophalen scheelt de eigenaar een gebroken nacht, dan snap ik best dat hij zegt dat er dan wel wat af kan. Duurder worden bij langer wachten idem, er zit in een fleslam heel veel tijd/energie/geld.

Laurora schreef:
Laurora schreef:

Hier nog even op terugkomend,
Bij deze persoon heb ik dus pissebedden gekocht voor in mijn bioactieve bak.
Ik heb ze gekocht alszijnde porcellionides pruinosus.
blijken ze bij thuiskomst een compleet andere soort te zijn >;)
Nou heb ik ze niet op naam gekocht, maar op kleur, dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Maar ik kan me voorstellen dat het stevig balen is als je een bepaalde soort zoekt en je een compleet andere soort geleverd krijgt.
wat zouden jullie doen? Berichtje erachteraan of gewoon maar laten? (het gaat me echt niet om het geld of de dieren, ze waren een paar euro. Maar principieel vind ik dit niet tof)

Daar zou ik denk ik wel even achteraan mailen. Als diegene ter goeder trouw je die dieren onder die naam heeft verkocht zal 'ie blij zijn met de info.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:03

Binnen een paar dagen vind ik dat hij 25 euro moet blijven.