Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nirvana_ schreef:Rennie89 schreef:Pakketje is nog steeds niet aangemeld in de app (staat er wel in maar niet die eerste oranje blokje). Echt schandalig.
Is het pakketje dan uberhaupt wel bij PostNL ingeleverd?
nynke55 schreef:Maar het bestellen op internet word sowieso steeds meer, corona of niet, dus drukker krijgen jullie het toch wel.
Marije_jiplover schreef:Klopt, uitsteken is echt een no-go, dubbelvouwen zou idd ook niet moeten hoeven, maar ik weet dat er enkelen zijn die het op die manier wel doen.
Overigens beseffen sommige mensen niet welk effect sommige brievenbussen op de handen van de postbezorgers hebben.
Mijn man komt bij 1 wijk standaard met kapotte vingers thuis vanwege handetende brievenbussen.
En een keer in gesprek met een bewoner van een huis met een zeer lastige brievenbus, bleek de tochtborstel er gewoon achterstevoren in te zitten.
Die mevrouw heeft de borstel omgedraaid en sindsdien is die brievenbus ineens een stuk gemakkelijker in gebruik.
Urielle schreef:Corona is er inmiddels meer dan een jaar, en is de eerstkomende maanden nog niet weg. Dan ben je als management toch ver achter de feiten aan aan het hobbelen?
De combinatie lockdown, Black Friday, feestdagen was echt even ruk, maar dat had inmiddels toch echt getackeld moeten zijn.
Smee__ schreef:Urielle schreef:Corona is er inmiddels meer dan een jaar, en is de eerstkomende maanden nog niet weg. Dan ben je als management toch ver achter de feiten aan aan het hobbelen?
De combinatie lockdown, Black Friday, feestdagen was echt even ruk, maar dat had inmiddels toch echt getackeld moeten zijn.
Ik werk nu bijna een jaar als pakketsorteerder bij PostNL en het is echt nog steeds bizar drukEind februari, begin maart was het even wat rustiger maar sinds een paar weken trekt het weer gigantisch aan. Afgelopen woensdag na Pasen hadden we gewoon weer 48000 pakketten
En de hoeveelheid banen waar we de pakketten op kunnen gooien of het aantal docks voor bezorgers verandert niet. Ja of je moet hele depots gaan verbouwen, routes aanpassen, etc waardoor het werk ook weer stil komt te liggen of toch in ieder geval vertraging oploopt.
MyWishMax schreef:Maar deze discussie begon om een brievenbuspakketje... Dus geen normaal pakket die door de pakketdienst bezorgd wordt.
Ik zou graag willen kunnen aangeven dat ik dingen niet via de post wil ontvangen. Helemaal niet als ik wel betaal voor pakket, maar toch via post komt.
MyWishMax schreef:Maar deze discussie begon om een brievenbuspakketje... Dus geen normaal pakket die door de pakketdienst bezorgd wordt.
Ik zou graag willen kunnen aangeven dat ik dingen niet via de post wil ontvangen. Helemaal niet als ik wel betaal voor pakket, maar toch via post komt.
mvdende schreef:ryukapple schreef:Hier is het idd heel druk met brievenbus pakketjes. Op dal dagen hebben postbezorgers soms bijna meer pakketjes dan post. En er zit natuurlijk een max aan hoeveel pakketjes een postbezorger bij zijn wijk mee kan nemen. Zoveel past er ook weer niet in de fietstassen
In mijn tijd als postbode bij Postnl, paste regelmatig niet alle post in de 2 fietstassen, dan moest je gewoon een paar keer heen en weer fietsen.
Dus "het past niet in de fietstassen" vind ik een kul argument.
Dan fietst de postbode maar een aantal keer heen en weer.
Het is verdorie ondertussen april en ze hebben de postbezorging nog niet op orde. In de december periode is het te begrijpen, maar het is nu toch een stuk rustiger dan afgelopen december. Óók mét lockdown.
Voorlopig gaat mijn pakketje niet meer komen vandaag
Peerke_ schreef:Brievenbuspakjes moeten afgevoerd worden naar Mail, als ze op een container gaan, komen ze bij pakketten terecht, en worden ze weer doorgestuurd, wat dus voor vertraging kan zorgen. Dus als ze in een postzak gaan, is het vaak het snelste.
Of het moet een aparte container zijn, met een RC-label dat het brievenbuspost is.
Wij hebben een wat grotere brievenbus, als we niet thuis zijn duwt de pakketbezorger ook kleine pakketten verzonden als pakket door de brievenbus. Ik heb er niet zo'n moeite mee, vind het beter dan weer de buren lastig vallen of naar een pakketpunt moeten.