Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:54

Maar het bestellen op internet word sowieso steeds meer, corona of niet, dus drukker krijgen jullie het toch wel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:22

Nirvana_ schreef:
Rennie89 schreef:
Pakketje is nog steeds niet aangemeld in de app (staat er wel in maar niet die eerste oranje blokje). Echt schandalig.

Is het pakketje dan uberhaupt wel bij PostNL ingeleverd?

Absoluut. Ik heb met de leverancier al contact gehad en het was dinsdag direct verzonden. Helaas heeft PostNL hier dus een flink zooitje van gemaakt terwijl het hier dus gaat om meerdere compressiekleding voor na een plastische chirurgische ingreep, wat dus zaterdag plaatsvond (niet voor mijzelf) en dus echt hoge noodzaak had om op tijd te komen. PostNL heeft een valse belofte gedaan waardoor ik dus op de laatste dag een andere oplossing moest vinden. En het pakketje staat nu nog steeds als niet aangemeld.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 07:41

nynke55 schreef:
Maar het bestellen op internet word sowieso steeds meer, corona of niet, dus drukker krijgen jullie het toch wel.

Maar dan moet er toch opgeschaald worden als er steeds vertraging is? Ik snap de frustratie wel omdat er nog altijd heel veel pakjes en ook brievenbus post vertraagd geleverd worden. Corona en veel bestelen op internet is niet meer nieuw.

Donderdag heb ik met DPD een pakje naar Duitsland verstuurd en dat was er zaterdag. Het kan dus wel.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 07:48

Marije_jiplover schreef:
Klopt, uitsteken is echt een no-go, dubbelvouwen zou idd ook niet moeten hoeven, maar ik weet dat er enkelen zijn die het op die manier wel doen.

Overigens beseffen sommige mensen niet welk effect sommige brievenbussen op de handen van de postbezorgers hebben.
Mijn man komt bij 1 wijk standaard met kapotte vingers thuis vanwege handetende brievenbussen.
En een keer in gesprek met een bewoner van een huis met een zeer lastige brievenbus, bleek de tochtborstel er gewoon achterstevoren in te zitten.
Die mevrouw heeft de borstel omgedraaid en sindsdien is die brievenbus ineens een stuk gemakkelijker in gebruik.

Geef je man als tip om die bussen met twee handen te doen. Een hand duwt ze open, met de andere duw je post in.
Zo krijg je amper kapotte vingers.

Tip van de ene postbode aan de andere

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 07:51

Urielle schreef:
Corona is er inmiddels meer dan een jaar, en is de eerstkomende maanden nog niet weg. Dan ben je als management toch ver achter de feiten aan aan het hobbelen?
De combinatie lockdown, Black Friday, feestdagen was echt even ruk, maar dat had inmiddels toch echt getackeld moeten zijn.

Ik werk nu bijna een jaar als pakketsorteerder bij PostNL en het is echt nog steeds bizar druk := Eind februari, begin maart was het even wat rustiger maar sinds een paar weken trekt het weer gigantisch aan. Afgelopen woensdag na Pasen hadden we gewoon weer 48000 pakketten :+ En de hoeveelheid banen waar we de pakketten op kunnen gooien of het aantal docks voor bezorgers verandert niet. Ja of je moet hele depots gaan verbouwen, routes aanpassen, etc waardoor het werk ook weer stil komt te liggen of toch in ieder geval vertraging oploopt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:46

Smee__ schreef:
Urielle schreef:
Corona is er inmiddels meer dan een jaar, en is de eerstkomende maanden nog niet weg. Dan ben je als management toch ver achter de feiten aan aan het hobbelen?
De combinatie lockdown, Black Friday, feestdagen was echt even ruk, maar dat had inmiddels toch echt getackeld moeten zijn.

Ik werk nu bijna een jaar als pakketsorteerder bij PostNL en het is echt nog steeds bizar druk := Eind februari, begin maart was het even wat rustiger maar sinds een paar weken trekt het weer gigantisch aan. Afgelopen woensdag na Pasen hadden we gewoon weer 48000 pakketten :+ En de hoeveelheid banen waar we de pakketten op kunnen gooien of het aantal docks voor bezorgers verandert niet. Ja of je moet hele depots gaan verbouwen, routes aanpassen, etc waardoor het werk ook weer stil komt te liggen of toch in ieder geval vertraging oploopt.

Ik snap echt wel dat het druk is, werk trouwens zelf ook in de transport, naast dat ik veel online ben gaan bestellen door corona en ken alle facetten echt wel.

Maar het was al lang duidelijk dat deze drukte aan ging houden dus met dat excuus kom je gewoon niet meer weg (gericht aan directie /management, niet aan jou uiteraard). Je hebt gewoon bepaalde verplichtingen aan je klanten en als je dat voor langere tijd niet waar maakt, dan raken zij ook hun klanten kwijt. Dan kun je zeggen, joh, die ene particulier... Maar slechte reviews op internet kunnen een bedrijf ook kapot maken.

Dus ja, bij ons zijn er routes opgesplitst, werken er meer bezorgers die in 3 shifts beginnen met de eerste rondes, worden er meerdere routes per chauffeur ingedeeld (bijvoorbeeld eerst een rondje binnenstad of een bepaald industrieterrein snel snel afhandelen om daarna te komen laden voor grotere gebieden met de adressen verder uit elkaar), moesten er aanpassingen gedaan in het sorteerproces...
De andere bedrijven lijken het ook weer op orde te hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:48

Maar deze discussie begon om een brievenbuspakketje... Dus geen normaal pakket die door de pakketdienst bezorgd wordt.

Ik zou graag willen kunnen aangeven dat ik dingen niet via de post wil ontvangen. Helemaal niet als ik wel betaal voor pakket, maar toch via post komt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:54

Voor de post geldt hetzelfde. Eventueel door aparte postbodes in te zetten op de brievenbuspakketjes die niet mee kunnen met de postbode op wiens route ze ingedeeld staan.

(Daarnaast wellicht ook een taak voor directie / management of de brievenbuspakketjes wel onder die noemer kunnen vallen want dat schijnt op regelmatige basis ook fout te gaan, om de verzendkosten te drukken.)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:23

MyWishMax schreef:
Maar deze discussie begon om een brievenbuspakketje... Dus geen normaal pakket die door de pakketdienst bezorgd wordt.

Ik zou graag willen kunnen aangeven dat ik dingen niet via de post wil ontvangen. Helemaal niet als ik wel betaal voor pakket, maar toch via post komt.

Dat verschilt per punt tot punt.
Hier 2 punten in de buurt.
Punt 1, hier gaan alle pakketten in een kar, brievenbuspakket na inscannen in de postzak bij de gewone post.
Punt 2, hier gaan alle pakketten en brievenbuspakketten in de kar.

Want we hier wel veel zien is dat de karren gewoon niet opgehaald worden, waar ze eerder 2x daags deze op kwamen halen.
Voor de punten ook een drama want weten soms gewoon niet waar ze de pakketten moeten laten omdat alle karren al vol staan.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:28

MyWishMax schreef:

Dit laatste is ook mijn ergernis. Wel verzendkosten betalen voor pakket en het vervolgens krijgen via de brievenbus. :\

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:33

Precies! En juist ook een pakket willen vanwege t&t en dat ik het gewoon niet in de brievenbus wil, want blijft altijd uitsteken. Of ik vind het gewoon te duur om het niet te kunnen volgen.

Soms ligt dat ook aan de verzender, maar niet altijd. Vorige keer iets via DHL laten bezorgen, dus sowieso een pakket. Maar door corona doen die ook aparte dingen met bezorgen. Die propte het dus in brievenbus omdat het een klein pakket was. Niet aangebeld, pakket kon niet verder en gewoon weg gaan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:43

Nou ik had ook een bijzondere met DHL!

Pakketje was op 11 maart verstuurd naar een DHL punt. Vervolgens bleef die hanger op sorteercentrum. Meermaals contact met DHL geweest en elke keer was er een ander verhaal. Dan was het pakket te groot en bleef die daarom hangen, dan weer was die zonder reden retour afzender gegaan , andere keer dachten ze er gewoon wat vertraging was maar alles verder in orde zou de volgende komen.

Uiteindelijk heeft verkoper onderzoek in laten stellen. En kwam hieruit het pakketje kwijt was en ze vergoeding per kilo kreeg (en ook ontvangen heeft)

afgelopen dinsdag, 6 april dus bijna een week later! Kijk ik ineens onder onze overkapping en denk huh wat ligt daar nu. Is dat het pakketje dat DHL kwijt was. Ook niemand aangebeld ofzo. Gewoon daar neer geflikkerd. En dus naar mijn huis gestuurd ipv naar het DHL punt. De track en trace was overplakt met een nieuwe.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:45

Aan de andere kant, brievenbuspakketjes hoef je dus niet voor thuis blijven, en zijn goedkoper, vind ik toch wel handig. Als ze een beetje vlot geleverd worden, dat wel.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:34

Brievenbuspakjes moeten afgevoerd worden naar Mail, als ze op een container gaan, komen ze bij pakketten terecht, en worden ze weer doorgestuurd, wat dus voor vertraging kan zorgen. Dus als ze in een postzak gaan, is het vaak het snelste.
Of het moet een aparte container zijn, met een RC-label dat het brievenbuspost is.

Wij hebben een wat grotere brievenbus, als we niet thuis zijn duwt de pakketbezorger ook kleine pakketten verzonden als pakket door de brievenbus. Ik heb er niet zo'n moeite mee, vind het beter dan weer de buren lastig vallen of naar een pakketpunt moeten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:46

mvdende schreef:
ryukapple schreef:
Hier is het idd heel druk met brievenbus pakketjes. Op dal dagen hebben postbezorgers soms bijna meer pakketjes dan post. En er zit natuurlijk een max aan hoeveel pakketjes een postbezorger bij zijn wijk mee kan nemen. Zoveel past er ook weer niet in de fietstassen

In mijn tijd als postbode bij Postnl, paste regelmatig niet alle post in de 2 fietstassen, dan moest je gewoon een paar keer heen en weer fietsen.

Dus "het past niet in de fietstassen" vind ik een kul argument.

Dan fietst de postbode maar een aantal keer heen en weer.

Het is verdorie ondertussen april en ze hebben de postbezorging nog niet op orde. In de december periode is het te begrijpen, maar het is nu toch een stuk rustiger dan afgelopen december. Óók mét lockdown.

Voorlopig gaat mijn pakketje niet meer komen vandaag -:(-

Je hebt niet door dat we nog steeds in een wereldwijde pandemie zitten en dat alles vertraging heeft?

De winkels zijn op afspraak open, fiets lekker zelf naar de stoffenwinkel als het zo broodnodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:47

Hier staan pakjes gewoon altijd voor de deur als we er niet zijn (of bezorger denkt dat we er niet zijn) :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:50

Onze DHL bezorger rijdt gewoon weg als het te lang duurt. Pakket ligt dan voor de deur en weg is ie := . We wonen in een straat waar wat kapper zitten, er zit een bakker, een 2e hands winkel en nog wat andere winkeltjes. Dus best wel wat mensen in de straat. Paar keer aangegeven al bij DHL, maar helpt niet echt.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:34

Hier ook inderdaad.
Bezorger belt aan, legt pakket voor de deur. Ik zie hem al naar de buren gaan. Dus ik denk nee, niet naar de buren! Ik ben er wel. Oh, het staat gewoon voor de deur.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:40

Peerke_ schreef:
Brievenbuspakjes moeten afgevoerd worden naar Mail, als ze op een container gaan, komen ze bij pakketten terecht, en worden ze weer doorgestuurd, wat dus voor vertraging kan zorgen. Dus als ze in een postzak gaan, is het vaak het snelste.
Of het moet een aparte container zijn, met een RC-label dat het brievenbuspost is.

Wij hebben een wat grotere brievenbus, als we niet thuis zijn duwt de pakketbezorger ook kleine pakketten verzonden als pakket door de brievenbus. Ik heb er niet zo'n moeite mee, vind het beter dan weer de buren lastig vallen of naar een pakketpunt moeten.

Nee gaat niet in een aparte container, gewoon met alle pakketten.
Tel daarbij op dat ze niet eens alle dagen meer afgehaald worden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:43

Vind postnl zeld altijs fiin .
Wacht nu sinds 7 april op een pakketje wat met dhl moet komen, vanuit duitsland blijkbaar. Maar echt die tracecode als ik volg, snap er niks van! Postnl is daar zoveel makkelijker in

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:19

DHL neemt hier de tijd niet eens om aan te bellen krijg gewoon een briefje in de bus dat ze mij gemist hebben laatst had ik hem te pakken want de tussen deur stond open toen stond hij al met het briefje om de hand en pakketje nog in de bus ...
Post Nl baal ik van dat er sinds de nieuwe bezorger steeds pakketten voor de deur geplant worden. Als ik buitenaf zou wonen zou het mij niet uitmaken maar ik woon aan een doorgaande weg aan de school route dus ja liever niet ... ik heb wel medelijden met onze gewone post bezorger want ik bestel vaak bij Ali en dan zit dat vaak tussen het gewone post maar past het net niet in de bus... heb hem al eens een doos merci gegeven omdat ik vind dat hij gewoon super z’n best doet of hij het nu wel of niet druk heeft ...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:03

AliExpress pakketjes zijn echt onze gezamenlijke vijand op het werk :') Vooral die irritante kleine rotpakketjes die regelmatig uit de tray stuiteren omdat ze zo licht zijn en storing veroorzaken :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:07

Smee_ van die glibberige folieverpakkinkjes bedoel je?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:26

Ja denk het wel. Ik vind het altijd een beetje voelen als van die hele dunne vuilniszakken :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:27

Smee__ schreef:
AliExpress pakketjes zijn echt onze gezamenlijke vijand op het werk :') Vooral die irritante kleine rotpakketjes die regelmatig uit de tray stuiteren omdat ze zo licht zijn en storing veroorzaken :+

Sorry :') :o