verootjoo schreef:
Dat lijkt me ook ideaal ja.
Want voor mensen net op de rand van alle toeslagen loont het niet om te werken.
In mijn omgeving is pas iemand gescheiden en is daardoor minder gaan werken, omdat het makkelijker rondkomen is met alle toeslagen en die verliest ze als ze meer werkt, en zou daardoor dus beduidend minder inkomen hebben.
Ik vind dat werken altijd lonend zou moeten zijn. Soms wordt je afgestraft omdat je werkt.
Nou, dan hou ik thuis wel m’n handje op hoor.
Ben ik eens dat werken altijd lonend zou moeten zijn

MAAR. ik vind het eigenlijk ook niet terecht dat je niet in je eigen onderhoud voorziet, als je dat kan.
Even simpel gezegd:
Pietje moet 5 dagen in de week werken om 1000 euro te verdienen.
Jantje is zielig en hoeft niks te doen en krijgt dan die 1000 euro in de schoot geworpen.
Is het eerlijk dat als Jantje toch een paar uurtjes in de week gaat werken en daar 200 euro mee verdient, hij 1200 euro te besteden heeft? Terwijl Pietje veel meer werkt en op die 1000 euro blijft steken?
Eigenlijk is het volgens mij dan toch eerlijker als Jantje 200 euro verdient met werken, dat die dan nog de rest aangevuld krijgt en die 200 euro dus gewoon van zijn uitkering af gaat.
Ik snap dat mensen het dan zo zien dat hij "gestraft" wordt om te gaan werken maar eigenlijk denk je dan een beetje krom. Volgens mij is het dan toch het eerlijkst als je gewoon werkt wat je aan kan, en dat de rest aangevuld wordt tot een minimum loon vanuit een uitkering.