Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:15

Sanet schreef:
Ik vind kinderbijslag onzin.

Ik ook, maar dat zeg ik al een jaar of 20 :P Dat geld beter gebruiken voor iets waar de kinderen (en liefst ook de samenleving op korte of lange termijn) echt zelf rechtstreeks van profiteren en dat niet gebruikt wordt voor luxe extraatjes. Volgens mij komt het bij de meeste mensen ook gewoon op de grote hoop.

Nu we zelf ook een kind hebben ga ik het niet weigeren ofzo :=
Maar ik vind het nog steeds onzin want als je nou echt alleen maar door die kinderbijslag over de streep getrokken wordt om toch maar wel aan kinderen te beginnen dan is dat ook niet wenselijk lijkt mij :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-09-19 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:19

Resistance schreef:
Ik vind dat er een toets moet komen voordat je mag stemmen. Die voor IEDEREEN makkelijk haalbaar is, zolang je maar je onderzoek hebt gedaan. Er zijn teveel mensen die geen idee hebben waar ze voor stemmen (inclusief ikzelf), en een toetsje voor het stemmen zou een mooie stok achter de deur zijn om je even te verdiepen.

En wil je je niet verdiepen, waarom zou je dan wel willen stemmen? :+ Als het je kennelijk toch allemaal geen reet uitmaakt?

Ik vind zoiets op het eerste gezicht een goed idee, maar als je er even iets verder over nadenkt vind ik het tricky. Want wie maakt die toets dan? En wie bepaalt welke antwoorden juist zijn? Er zijn nogal wat zaken waarbij het lastig is waarbij er nogal heel uiteenlopende meningen zijn.

Is Europa goed of slecht? Moeten er wel of niet meer wegen aangelegd worden? Moet de belasting omhoog of omlaag? Moet je mensen dwingen bepaalde medische handelingen te ondergaan? Dat soort dingen waarbij je nogal veel kanten op kan redeneren en er toch best onderbouwde meningen zijn voor totaal andere standpunten.

Wie gaat dan bepalen wat goed of slecht is? Want zo zwart-wit is het allemaal niet.

En zomaar wat losse feitjes kennen dat zegt op zich ook niet zo gek veel over je inzicht in de materie.

purny

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:26

Ik heb een hekel aan het koningshuis en aan koningsdag.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:27

purny schreef:
Ik heb een hekel aan het koningshuis en aan koningsdag.

Zelfde.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:27

Elke dag douchen is overbodig. Als je doucht is 9 van de 10 zeep overbodig. Elke keer als je iets aan hebt gehad je kleding wassen is overbodig.

Alcohol is een harddrug, nicotine ook.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:28

Amaryllis schreef:
Ik vind het sneu hoe sommige mensen hun voorkeur om kindloos te blijven (prima) moeten verkondigen door alles wat met kinderen te maken heeft af te kraken.
Alsof het een psychische vorm van anticonceptie is om zo vaak en zo onaardig mogelijk te verkondigen hoe je kinderen haat.

Eens, de reacties zijn vaak buitenproportioneel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:31

verootjoo schreef:
Marjo schreef:
Ik denk dat dat vooral gaat over uitkeringsgerechtigde die makkelijk kunnen werken. En in dat opzicht kan ik er wel inkomen.

Het stelsel in Nederland is alleen zo krom dat er situaties kunnen ontstaan waarbij je als je gaat werken je minder inkomen krijgt als wanneer je uitkering krijgt. En in dat geval begrijp ik wel dat mensen niet gaan werken.

In het ideaalplaatje krijgt iedereen een basis inkomen waarvan je rond kan komen, en moet je werken om het aan te vullen voor dagjes uit etc.

Dat lijkt me ook ideaal ja.
Want voor mensen net op de rand van alle toeslagen loont het niet om te werken.
In mijn omgeving is pas iemand gescheiden en is daardoor minder gaan werken, omdat het makkelijker rondkomen is met alle toeslagen en die verliest ze als ze meer werkt, en zou daardoor dus beduidend minder inkomen hebben.

Ik vind dat werken altijd lonend zou moeten zijn. Soms wordt je afgestraft omdat je werkt.
Nou, dan hou ik thuis wel m’n handje op hoor.

Ben ik eens dat werken altijd lonend zou moeten zijn :j

MAAR. ik vind het eigenlijk ook niet terecht dat je niet in je eigen onderhoud voorziet, als je dat kan.
Even simpel gezegd:

Pietje moet 5 dagen in de week werken om 1000 euro te verdienen.
Jantje is zielig en hoeft niks te doen en krijgt dan die 1000 euro in de schoot geworpen.

Is het eerlijk dat als Jantje toch een paar uurtjes in de week gaat werken en daar 200 euro mee verdient, hij 1200 euro te besteden heeft? Terwijl Pietje veel meer werkt en op die 1000 euro blijft steken?

Eigenlijk is het volgens mij dan toch eerlijker als Jantje 200 euro verdient met werken, dat die dan nog de rest aangevuld krijgt en die 200 euro dus gewoon van zijn uitkering af gaat.

Ik snap dat mensen het dan zo zien dat hij "gestraft" wordt om te gaan werken maar eigenlijk denk je dan een beetje krom. Volgens mij is het dan toch het eerlijkst als je gewoon werkt wat je aan kan, en dat de rest aangevuld wordt tot een minimum loon vanuit een uitkering.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:34

Palmera schreef:
Ik vind dat een wereldwijde eenkindspolitiek ingevoerd moet worden.
En gewoon met gedwongen abortus erbij, wél gratis anticonceptie.

Hm, het grootste nadeel is dat de wereldbevolking dan na éèn generatie bestaat uit egocentrische eenlingen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:36

pmarena schreef:
verootjoo schreef:

In mijn omgeving is pas iemand gescheiden en is daardoor minder gaan werken, omdat het makkelijker rondkomen is met alle toeslagen en die verliest ze als ze meer werkt, en zou daardoor dus beduidend minder inkomen hebben.

Ik vind dat werken altijd lonend zou moeten zijn. Soms wordt je afgestraft omdat je werkt.
Nou, dan hou ik thuis wel m’n handje op hoor.

MAAR. ik vind het eigenlijk ook niet terecht dat je niet in je eigen onderhoud voorziet, als je dat kan.
Even simpel gezegd:

Jantje is zielig en hoeft niks te doen en krijgt dan die 1000 euro in de schoot geworpen.

Is het eerlijk dat als Jantje toch een paar uurtjes in de week gaat werken en daar 200 euro mee verdient, hij 1200 euro te besteden heeft? Terwijl Pietje veel meer werkt en op die 1000 euro blijft steken?

Eigenlijk is het volgens mij dan toch eerlijker als Jantje 200 euro verdient met werken, dat die dan nog de rest aangevuld krijgt en die 200 euro dus gewoon van zijn uitkering af gaat.

Ik snap dat mensen het dan zo zien dat hij "gestraft" wordt om te gaan werken maar eigenlijk denk je dan een beetje krom. Volgens mij is het dan toch het eerlijkst als je gewoon werkt wat je aan kan, en dat de rest aangevuld wordt tot een minimum loon vanuit een uitkering.

Zoals jij t beschrijft klinkt het eerlijk, maar zo is het dus niet....
Kennisje is pas gescheiden, werkte voorheen 3,5 dag ongeveer, net geen recht op toeslagen. Nu dus alleen, en door minder inkomen nu zorgtoeslag, huurtoeslag, kindgebonden budget. Werkt nu een stuk minder en heeft daardoor meer inkomen. Want als ze meer gaat werken vervalt zorg en huurtoeslag.
Ik vind het raar dat het kan, maar zou dus precies hetzelfde doen, zeker met een kind erbij.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:36

Kuggur schreef:
Palmera schreef:
Ik vind dat een wereldwijde eenkindspolitiek ingevoerd moet worden.
En gewoon met gedwongen abortus erbij, wél gratis anticonceptie.

Hm, het grootste nadeel is dat de wereldbevolking dan na éèn generatie bestaat uit egocentrische eenlingen...

Wat is er mis met egocentrische eenlingen ? }> :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:38

Pantykous schreef:
Elke dag douchen is overbodig. Als je doucht is 9 van de 10 zeep overbodig. Elke keer als je iets aan hebt gehad je kleding wassen is overbodig.

Alcohol is een harddrug, nicotine ook.

Eens.

Ook al zit ik dan aan de harddrug :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:38

Ik zei niet dat ik er vies van was, ik zeg alleen dat ik het een harddrug vind :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:41

:D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:45

Nou enig kinderen egocentrische 1-lingen noemen is ook wel een mening waar je wat over kan zeggen :=
Is ook wel een erg achterhaalde mening geloof ik want menig enig kind houdt meer rekening met anderen dan een kind dat altijd strijd moet leveren met broers / zussen :P

Ik snap het wel hoor als mensen gaan rekenen dat ze dan liever niet werken. Je zou er sowieso niet op achteruit moeten gaan als je gaat werken. Maar dan moet die optie er imo gewoon niet zijn, dat ze zonder werken beter af zijn, terwijl ze prima aan de slag kunnen. Ze krijgen dan dus teveel in de schoot geworpen denk ik :=

Weet verder niet hoe dat gaat in de praktijk tegenwoordig, of je wel flink achter de vodden gezeten wordt om werk te vinden?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:58

Ik vind per persoon 1 kind. Dus per koppel 2 kinderen.

Dan hou je de bevolking wél stabiel (hoewel die ook wel minder kan..)

Als ik een kind zou krijgen met een geestelijke handicap zou ik het laten weghalen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:07

elnienjo schreef:
Kinderbijslag afschaffen en dat bedrag reserveren voor opleidingen zodat een puber niet gelijk bij hoeft te lenen als ie van het middelbaar komt en z'n ouders niets meer voor 'm willen betalen.

Dit!!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:12

pmarena schreef:
Nou enig kinderen egocentrische 1-lingen noemen is ook wel een mening waar je wat over kan zeggen :=

Dat is dan, helemaal ontopic één van mijn onpopulaire meningen ( ik heb er nog wel een paar gezien de opwinding die mijn deelname aan bokt regelmatig veroorzaakt...) :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:20

Riddershow schreef:
Nikass schreef:
Is er een specifieke reden waarom je vindt dat mensen die een uitkering ontvangen geen leuk leven mogen hebben?

Zijn uitjes en huisdieren dan noodzakelijk voor een leuk leven? De werkenden moeten ook keuze maken waar ze hun geld aan uit geven. Als weinig inkomsten of uitkering betekend dat je geen hond kunt betalen is dat gewoon pech hebben. Neem dan een poes of een cavia. Die kosten meestal minder. En waarom moet je altijd naar dure pretparken als wandelen, een goedkopere dierentuin oid ook gewoon kan.

Maar als zij nu twee weken droog brood willen eten zodat ze dan een uitje kunnen doen, is dat toch hun keuze?
Niemand bepaald toch hoe jij je salaris uitgeeft? Waarom dan wel willen bepalen hoe iemand zijn uitkering uitgeeft?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:21

Marjo schreef:
Ik denk dat dat vooral gaat over uitkeringsgerechtigde die makkelijk kunnen werken. En in dat opzicht kan ik er wel inkomen.

Het stelsel in Nederland is alleen zo krom dat er situaties kunnen ontstaan waarbij je als je gaat werken je minder inkomen krijgt als wanneer je uitkering krijgt. En in dat geval begrijp ik wel dat mensen niet gaan werken.

In het ideaalplaatje krijgt iedereen een basis inkomen waarvan je rond kan komen, en moet je werken om het aan te vullen voor dagjes uit etc.

Nou, dan hou ik thuis wel m’n handje op hoor.[/quote]

Even simpel gezegd:

Ik snap dat mensen het dan zo zien dat hij "gestraft" wordt om te gaan werken maar eigenlijk denk je dan een beetje krom. Volgens mij is het dan toch het eerlijkst als je gewoon werkt wat je aan kan, en dat de rest aangevuld wordt tot een minimum loon vanuit een uitkering.[/quote]

me wajong werkt het ook zo

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:22

Leerzaam topic toch wel :j

Qua paardensport ben ik een van de weinige die de bewegingen van Totilas verschrikkelijk vind. Te gemaakt en te bizar ...vooral TE. Een paard moet in harmonie met zichzelf kunnen lopen en niet deze onnatuurlijke gooi en smijt bewegingen maken met die benen.
Paardensport/dressuursport gaat kapot met dit soort paarden als fokdoel.

Ook een die niet echt populair is :D
Katten horen niet op straat in steden en grote dorpen.
Je bent als katteneigenaar verantwoordelijk voor jouw dier. De kans dat zo'n dier gewond raakt/doodgereden/meegenomen/voor overlast zorgt is erg groot.
Jij wil er een dan zorg je ook dat het dier of binnen blijft of in je eigen tuin kan blijven. Maar dat vergt wel wat werk natuurlijk :))
Als honden eigenaar betaal je belasting en zit je aan vele regeltjes vast alsin aan de lijn, piep opruimen en als er schade is door de hond weten ze je ook rap te vinden. Allemaal logisch maar dus niet van toepassing bij katteneigenaren.

Lui die met politie in aanraking komen en waarbij dat door eigen toedoen niet zachtjes gaat geen podium geven en juist achter de agenten staan. Stop met de mediahetse die er telkens volgt zonder een volledig beeld te tonen. In veel gevallen letterlijk (niet alleen het stukje film waarbij er even hardhandig opgetreden wordt... nee het stukje vooraf ook)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:22

Pantykous schreef:
Ik zei niet dat ik er vies van was, ik zeg alleen dat ik het een harddrug vind :D

Maar alcohol is ook officieel een harddrug, dus dat is geen mening maar een feit. :P Nicotine weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:26

Mondy schreef:
Leerzaam topic toch wel :j

Qua paardensport ben ik een van de weinige die de bewegingen van Totilas verschrikkelijk vind. Te gemaakt en te bizar ...vooral TE. Een paard moet in harmonie met zichzelf kunnen lopen en niet deze onnatuurlijke gooi en smijt bewegingen maken met die benen.
Paardensport/dressuursport gaat kapot met dit soort paarden als fokdoel.

Voor mij is deze niet unpopular… ben het er volledig mee eens. Heb de hype nooit begrepen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:29

Eens met Mondy over de katten en politie.
Politie staat met de rug tegen de muur, het geweld tegen ze wordt steeds heftiger dus moeten ze zeker worden gesteund!
Katten, spreek me er niet van, ze gebruiken mijn buurvrouw tuin als kattenbak :r
Zijn van een stel van de hoek en zij is nogal van vrijheid blijheid maar denk dat ze eerdaags een probleem gaat krijgen want laat niet mijn schutting slopen door die _-:( katten.
Ik kan er gewoon niet bij dat mensen willens en wetens hun beesten overlast laten bezorgen bij hun buren :n

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:30

Ik snap dat van de katten. Vraag me wel af hoe het qua ongedierte zou zitten zonder katten op straat?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:06

poes schreef:
Ik snap dat van de katten. Vraag me wel af hoe het qua ongedierte zou zitten zonder katten op straat?

Er dreigt schijnbaar al een muizen- en rattenplaag en dat is nu met buitenkatten.

Weet niet wat je liever hebt ratten of katten?