Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Hiraeth schreef:Hier nog een interessante link over de befaamde pinkpopbui van zes jaar geleden: https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuw ... aald/6247/
Ik weet de heisa daaromheen nog goed, want veel mensen vonden het ronduit gevaarlijk dat het hele terrein nog vol stond met mensen. Maar ja, waar moet je heen met een vol festivalterrein?
Overigens kruipt Nederland wel vaker door het oog van de naald, maar dit was qua situatie wel écht even een ding waar we veel geluk mee hebben gehad.
sureido schreef:Dat geloof ik zeg, wat een enge ervaring lijkt me dat. Voelde je dat het heftig weer ging worden of had je dat eigenlijk helemaal niet door? Lijkt me echt heel akelig om mee te maken. Ik ben zelf best bang voor onweer in de nacht (overdag vind ik het wel leuk) maar zou in dat geval echt in paniek raken denk ik terwijl je daar juist niks aan hebt.
Waarom komt trouwens onweer eigenlijk hier zo vaak 's nachts en bijvoorbeeld in Amerika is het extreme weer met die tornado's eigenlijk vaak overdag?
NatasjavE schreef:sureido schreef:Dat geloof ik zeg, wat een enge ervaring lijkt me dat. Voelde je dat het heftig weer ging worden of had je dat eigenlijk helemaal niet door? Lijkt me echt heel akelig om mee te maken. Ik ben zelf best bang voor onweer in de nacht (overdag vind ik het wel leuk) maar zou in dat geval echt in paniek raken denk ik terwijl je daar juist niks aan hebt.
Waarom komt trouwens onweer eigenlijk hier zo vaak 's nachts en bijvoorbeeld in Amerika is het extreme weer met die tornado's eigenlijk vaak overdag?
Het ging allemaal erg snel. Zo was het een prachtige dag, zo trok de lucht dicht en ging de lucht van licht grijs, naar donker, grijs paars en bijna zwart.
Ja toen hadden we wel door dat we een schip met zure appels over ons heen zouden krijgen.
We gingen schuilen in de tent. Ik had wel nog zo iets van is het wel verstandig om naar binnen te gaan. Maar ik dat ook direct die tenten zijn berekend op orkaankracht.
15 minuten later stonden we buiten en had mijn man een ijzeren paal op zijn hoofd gekregen (bloede flink maar bleek niet ernstig)
Later bleek er iemand in die tent ernstig gewond te zijn en die is geloof ik in het ziekenhuis overleden.
Wat heel bizar was dat de luchtdruk heel vreemd was. Je merkte dat met ademhalen. Kan het niet goed uitleggen. Maar was heel vreemd.