Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:54

Anoniem schreef:
Aangevallen? Totaal niet, bijzonder dat je dat eruit haalt, ik verduidelijk dat ik het niet had over partners, maar heel algemeen.

Als een man een deur voor jou openhoudt of je voor laat gaan vind jij dat dus niet prettig? Wat doe je dan?

Ik reageer dan gewoon met "jij was hier eerst, dus ga maar door". Ik voel me daar inderdaad niet prettig bij. Uitzonderingen uiteraard als het behulpzaam is omdat ik bijvoorbeeld met een stel zware afvalzakken door de deur probeer te komen.

Verder geloof ik dat er even wat verkeerde opvatting van geschreven tekst was :o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:59

Ik vind het behoorlijk onprettig als iemand mij op zo'n manier behandelt, zeker in het geval van collega's. Zo heb ik een collega die dit bijna standaard voor mij doet en ook heel vaak aanbied mijn lunch te betalen als ik weer sta te twijfelen of ik wel of geen kroket neem (heb altijd eigen brood mee, dus is dan extra) :roll: Ik ben niet zo groot, dus voor mij komt het best intimiderend over, alsof ik 'incompetent' ben. Laat mij gewoon mijn gang gaan, ik kan prima zelf door de deur en kan ook prima zelf bepalen of ik wel of geen extra lunch koop.

In het geval van staan stuntelen met zware tassen voor een deur vind ik het wat anders :P Bloemen maakt je mij ook totaal niet blij mee trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:17

_Mirjam schreef:
Anoniem schreef:
Aangevallen? Totaal niet, bijzonder dat je dat eruit haalt, ik verduidelijk dat ik het niet had over partners, maar heel algemeen.

Als een man een deur voor jou openhoudt of je voor laat gaan vind jij dat dus niet prettig? Wat doe je dan?

Ik reageer dan gewoon met "jij was hier eerst, dus ga maar door". Ik voel me daar inderdaad niet prettig bij. Uitzonderingen uiteraard als het behulpzaam is omdat ik bijvoorbeeld met een stel zware afvalzakken door de deur probeer te komen.

Verder geloof ik dat er even wat verkeerde opvatting van geschreven tekst was :o

Geschreven tekst is soms gewoon lastig te interpreteren. Opgehelderd!
En duidelijk standpunt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:42

Anoniem schreef:
Naar aanleiding van een grappige situatie bij een deur met een collega. In de categorie "hoe heurt het eigenlijk":
Volgens de etiquette houdt een man een deur voor een vrouw open en afhankelijk van de gelegenheid waar zij naar binnen gaat (onbekend of bekend terrein voor haar) gaat de man voor of de vrouw.

Tegenwoordig kunnen wij vrouwen natuurlijk prima zelf de deur openen en kijken of het ergens veilig is voor ons, ik bedoel, emancipatie enzo. ;)
Maar toch kan ik het ontzettend waarderen, dat stukje ouderwetse manieren.
Deuren openhouden, stoel aanschuiven, man betaald in horecagelegenheid, bloemetje meenemen, je kent het wel, dat ouderwetse.
Ik zelf hou net zo makkelijk de deur voor wie dan ook open, betaal regelmatig gewoon zelf, vermoord bloemen dus doe maar niet en zeg altijd dat ik zeer geemancipeerd ben tot er een spin zit. Maar toch vind ik het ook fijn, een stukje respect ook. Best dubbel.

Maar past dit nog wel in deze tijd? Iedereen wenst natuurlijk een gelijke behandeling of is anti stereotypische rolverdeling.
Wat vinden jullie?

Ik werk met bijna alleen maar mannen, ze doen bijna altijd de deur voor me open. Vind ik leuk, past nog steeds bij de tijd en heel soms een beetje ongemakkelijk :o zonder te weten waarom. Het gaat om het gebaar, niet om man VS. Vrouw voor mij.

Met wat ouwehoeren doe ik ook wel eens de deur open voor een man natuurlijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:06

Ghostattack schreef:
Ik vind het behoorlijk onprettig als iemand mij op zo'n manier behandelt, zeker in het geval van collega's. Zo heb ik een collega die dit bijna standaard voor mij doet en ook heel vaak aanbied mijn lunch te betalen als ik weer sta te twijfelen of ik wel of geen kroket neem (heb altijd eigen brood mee, dus is dan extra) :roll: Ik ben niet zo groot, dus voor mij komt het best intimiderend over, alsof ik 'incompetent' ben. Laat mij gewoon mijn gang gaan, ik kan prima zelf door de deur en kan ook prima zelf bepalen of ik wel of geen extra lunch koop.

In het geval van staan stuntelen met zware tassen voor een deur vind ik het wat anders :P Bloemen maakt je mij ook totaal niet blij mee trouwens.

Ik begrijp je wel, want ik sta er dus ook een beetje dubbel in, maar... zegt dit niet gewoon wat over jouzelf? (en mij soms ook) Is het niet juist onzekerheid of gebrek aan eigenwaarde waarom je het gebaar negatief opvat?
(Tenzij we het hebben over iemand die gewoon opdringerig of claimend is uiteraard).

Wat is er verder mis met bloemen? (die kun je ook van een vrouw krijgen overigens ;) )

annetm

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:57

Als de track en trace van PostNL aangeeft dat mijn pakketje vandaag wordt bezorgd tussen 08.00 en 10.30, kan ik hem dan vandaag nog verwachten? Status is Zending bij PostNL

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:03

Nee. Want dan had er bij de status "bezorger is onderweg" gestaan.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:26

Ik houd van een galante man. Maar ben ook vrij traditioneel ingesteld. Ik vind het fijn als de man ook echt de man is. Ik vind het zeker niet neerbuigend maar juist een teken van respect naar mij toe.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:54

Mijn winterjas moet echt nodig in de was. Nu stel ik dat altijd zo lang mogelijk uit want na het wassen worden ze nooit beter maar het kan echt niet meer :o .
Maar nu is de vraag; hoe was ik een winterjas?
Wegbrengen? Zelf wassen?
Korte was/Lange was?
Het is een Anky jas, vulling is polyester, in label staat 30 graden en verder niks er mee doen..

Ik ben vooral heel bang dat het niet goed gaat.. Dit is by far de beste winterjas ooit. Elke andere jas had ik er al lang in gegooid en gedacht 'ik zie wel' maar deze jas... :n

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:16

Sowieso een wasbol toevoegen (tennisbalachtig ding, gewone tennisbal werkt ook). Dat voorkomt dat de vulling gaat klonteren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:20

Love_Rosie schreef:
Mijn winterjas moet echt nodig in de was. Nu stel ik dat altijd zo lang mogelijk uit want na het wassen worden ze nooit beter maar het kan echt niet meer :o .
Wegbrengen? Zelf wassen?
Korte was/Lange was?
Het is een Anky jas, vulling is polyester, in label staat 30 graden en verder niks er mee doen..

Ik ben vooral heel bang dat het niet goed gaat.. Dit is by far de beste winterjas ooit. Elke andere jas had ik er al lang in gegooid en gedacht 'ik zie wel' maar deze jas... :n

Je zou Anky Technical Casuals een bericht kunnen sturen met de vraag hoe je hun jassen het beste wast.
Ik snap wel dat je met zo'n jas voorzichtig wilt zijn.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:20

Ik was mijn gewatteerde jassen (en andere was waar ik echt zuinig op ben) gewoon op het allerfijnste programma, laagste toerental en temperatuur. Dat gaat altijd goed := Zeker als er in het label staat dat het moet kunnen. Tennisballen trucje ken ik ook maar dat durf ik dan weer niet en is met bovenstaande maatregelen ook niet nodig geweest.
Allerveiligste optie als je het echt niet aandurft is denk ik gewoon lekker naar de stomerij brengen.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:28

Naar de stomerij brengen is veiliger maar ik ken mezelf; dan is ie volgende winter nog niet schoon. En hij is toch wel vies op een manier dat ik me er af en toe voor begin te schamen :o .

Krijg je met een tennisbal niet overal gele pluisjes?

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:34

Tennisbaltruuk wordt hier ook toegepast, werkt perfect! Ik voeg 1x in het jaar ook zo'n flesje waterdichtspul toe van HG is dat geloof ik. Dan kan je jas weer helemaal mee en maakt hij de stof weer goed bestand tegen water.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:26

Waarom ziet mijn paard alles wat kleiner is dan een meter permanent als haar kind? Die knol draagt duiven op dr rug en heeft de stalkat gebeten omdat die een muis had gepakt... daarna is ze bij die muis gebleven, oren plat naar arme kat, tot muis terugging naar holletje. De hond is bang van haar omdat ze hem achtervolgt. Heb dr nu een veulen in gestoken, zodat ze volgend jaar een echt veulentje heeft want pfffft

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:16

Love_Rosie schreef:
Wegbrengen? Zelf wassen?
Korte was/Lange was?

Wat voor jas gaat het om?

Ik flikker zelf regelmatig mijn winterjassen in de was, zowel de nette jassen als de paardenjassen (die laatsten wat vaker natuurlijk)... Maar het is nog nooit verkeerd gegaan.

Op jaaaaren geleden een wollen jas na... Ik dacht dat hij (was maar 70 euro) niet van echt wol was... Wassie dus wel :+ :') Die paste dus niet meer B-)

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:36

Ik heb hem er in gegooid. Lijkt goed te zijn gegaan.

Haha onze hond slaapt op een matras. Daar lag een groot wollen kleed op, moest minstens 1x dubbel en dan lag ie er nog ruim over heen. 3x wassen verder en hij is formaat kindermatras :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:39

Shanna schreef:
Wat als de 2e wereldoorlog niet gestopt was? Hoe zou de wereld er dan nu uit hebben gezien?

De serie 'The man in the high castle' gaat daar over. Heel tof.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:10

Ik vind dat ik teveel snoep, maar ik ben niet te dik (totaaaaal niet). Maar als nadelen van suiker zie ik eigenlijk toch vooral 'je wordt er dik van'. Zijn er nog andere nadelen? Overtuig me!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 13:17

Het is verslavend, het werkt negatief op het behouden van een stabiel bloedsuiker niveau. Eh....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:20

Stemmingswisselingen door suikerrush en suikerdips, vermoeidheid en slechtere concentratie door het onstabiele suikerniveau, donkere wallen onder je ogen, droge huid, verlaagde weerstand en daardoor vatbaarder voor verkoudheid en griepjes, slecht tandglazuur

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:31

Sheran schreef:
Ik vind dat ik teveel snoep, maar ik ben niet te dik (totaaaaal niet). Maar als nadelen van suiker zie ik eigenlijk toch vooral 'je wordt er dik van'. Zijn er nog andere nadelen? Overtuig me!

Verhoogde kans op hart en vaatziekten en verhoogde kans op kanker.
Overtuigend genoeg?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:51

Jaaa, dat helpt allemaal, bedankt!
Nu nog alternatieven vinden, dat is lastig :'). Er bestaan gewoon zoveel makkelijke zoete dingen :P

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:13

Iemand een idee wat voor struik ik heb? Dit is de 'vrucht'. Ik kan het echt niet vinden, ook niet op plantnet.
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:12

Sheran schreef:

Docu The Magic Pill Op Netflix... Heel interessant. Misschien een beetje too much, maar ik eet zelf al kha en vind dat gewoon lekkerder :o