wat is het doel van de anti-boeren-beweging?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:44

Lees het "bewust kinderloos" topic maar eens door, daar vind je de ware redenen van de moderne, materialistiche en ja, egocentrische mens geen tijd energie en geld in het opvoeden van een paar kinderen te willen steken.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:09

Askja schreef:
En laten we even realistisch blijven. De mensheid stopt niet met het eten van vlees. Wereldwijd groeit zelfs de vraag naar vlees. In Nederland, en dat zal voor meer westerse landen gelden, daalt de overall vleesconsumptie en stijgt daarnaast de vraag naar meer milieu- en diervriendelijk geproduceerd (biologisch) vlees ten opzichte van het standaard geproduceerde vlees. Betekent dit dat de vleessector de productie moet verlagen of aanpassen? Nee, want Azië vormt vanwege de toenemende welvaart daar een enorme groeimarkt. Daar gaan ze echt niet massaal plantaardige producten eten.
In plaats van maar door te drammen over het heil van het veganistisch Utopia is het realistischer je te richten op concrete maatregelen om binnen de bestaande situatie de belasting van het milieu en het dierenwelzijn te verbeteren. Helaas is dat nu net het probleem met utopisten; die weigeren te erkennen dat de wereld zich weigert te voegen naar hun idealen. Liever een pragmaticus die al schipperend en water bij de wijn schenkend kleine verbeteringen totstandbrengt dan een idealist die zijn eigen standpunt heilig verklaart, daarmee mensen slechts tegen zich in het harnas jaagt en uiteindelijk niks bereikt.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Amen, niets meer aan toe te voegen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:54

Kuggur schreef:
Lees het "bewust kinderloos" topic maar eens door, daar vind je de ware redenen van de moderne, materialistiche en ja, egocentrische mens geen tijd energie en geld in het opvoeden van een paar kinderen te willen steken.

ja en nee als het je niets doet en je hebt niets met kinderen niet aan beginnen! dat voorbeeld heb ik zelf als kind gezien en dat is niet leuk voor het kind!!!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:00

Kuggur schreef:

Klopt. En daar ben ik één van.
Ik schaam mij daar niet voor.

Een kind heb je niet voor even. Maar het leven.
En daar heb ik géén zin in óf tijd voor.
Mijn beweegredenen is ook geld. Ik ben niet rijk. Wat heb ik zo'n koter te bieden? Een goede opleiding kan ik niet betalen voor ze. En om ze dik in studieschuld te zetten. Nopee

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:06

Kuggur schreef:

Best wel offtopic: maar welke beslissing je ook neemt rondom kinderen, het is altijd een egocentrische en egoistische beslissing. Wel of geen kinderen, dat draait altijd om jou en jouw wensen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:06

Beetje kort door de bocht kuggur.
Ja het kost bergen geld en als je dan geen oer gevoel hebt beter er geen te willen. Beter dan de duizenden kinderen die verwaarloosd worden al dan niet expres door ouders die het eigenlijk niet kunnen betalen.

Ik wil er ook geen. Ik vind ze niet leuk.
Maar zo ben ik ook al 30 jaar chronisch ziek. Geen goed plan om dan kinderen te willen. Maar ook daar zijn de meningen over verdeeld.
Dan ook nog flink wat ziektes in de naaste familie.

Ik vind ook deze wereld geen leuke.
Moet daar een kind opgezet worden? Ik vind ook van niet.

En die niet aardige wereld komt vind ik omdat we met teveel zijn.
Dat zal in IJsland een ander gevoel geven. Maar ik vind Nederland te vol.
Maar ook de wereld.
Daar wil ik niet aan mee doen.

Kuggur

Re: wat is het doel van de anti-boeren-beweging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:57

Ah, ik zie dat jullie mijn punt volledig missen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:59

Wat is je punt dan? :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:12

Het punt is dat bewust kinderloos door een paar posters hier als altruische zelfopoffering voor het milieu naar voren wordt geschoven.

En begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima als mensen besluiten geen kinderen lop de wereld te zetten, genoeg mensen hier. Ik vind er overigens óók niets mis mee als je wel een paar koters produceert (als je het aantal niet overdrijft...;))

Maar de redenen die ook meestal in dat topic worden aangegeven zijn materialistischer en egocentrischer dan een offer voor de planeet brengen.....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:17

Dan had ik je wel goed begrepen, vandaar ook mijn uitleg.
Ik denk dat er maar weinig mensen om 1 reden besluiten geen kinderen te nemen en dat milieu zelden een hoofd reden zal zijn.

Maar als mensen wel de vlees eter verketteren en denken zelf zo enorm goed bezig te zijn.
Op een wijze als dit (of het daar mee eens zijn):
Citaat:
Ik vind het ook gewoon zuur dat mensen zo veel vlees eten. Daar sta je dan met je zonnepanelen, zelf geteelde groenten, fruit en aardappels en elektrische auto. Af en toe dan moet er weer iemand bewijzen dat ze zo mannelijk zijn door een halve kilo vlees naar binnen te werken, maar ook door een rijdende milieuramp voor de deur te hebben staan en het huis tropisch te stoken.

Dan mag ik toch ook aannemen als iemand zo gebrand is op het milieu dat er geen kinderen gaan komen en dat vakanties ook niet verder gaan dat dat de elektrische auto aan kan.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:24

In plaats van iemand die het al erg goed doet "verketteren", om even in je eigen woorden te blijven, kun je ook gewoon accepteren dat het altijd beter kan en dat je soms moet accepteren dat alsmaar met je vingertje blijven wijzen naar andermans fouten je ook gewoon zelf eens die balk uit je ogen kan vissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:32

Lillith24 schreef:
In plaats van iemand die het al erg goed doet "verketteren", om even in je eigen woorden te blijven, kun je ook gewoon accepteren dat het altijd beter kan en dat je soms moet accepteren dat alsmaar met je vingertje blijven wijzen naar andermans fouten je ook gewoon zelf eens die balk uit je ogen kan vissen.

_/-\o_

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:04

Lillith24 schreef:
In plaats van iemand die het al erg goed doet "verketteren"...

Want vegatarisch of veganistisch leven is "het erg goed doen" en vlees, hoe biologisch en uit eigen achtertuin niet? Wie verketterd wie ook al weer?

, om even in je eigen woorden te blijven, kun je ook gewoon accepteren dat het altijd beter kan...

Door bijvoorbeeld vlees en zuivel direct bij de boer te kopen.

en dat je soms moet accepteren dat alsmaar met je vingertje blijven wijzen naar andermans fouten je ook gewoon zelf eens die balk uit je ogen kan vissen.

Wijs eerst maar die vinger naar jezelf met al je vooroordelen over de vleeseters, gebruik die vinger dan ook meteen om je oogkleppen af te zetten.

Even de bal teruggekaatst. Ik hoop dat de boodschap duidelijk is.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:12

Bij het bal terugkaatsen vergeet je dat 'biologisch vlees of vlees uit eigen achtertuin' nog steeds garant staat voor de dood van een dier. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:14

Niet vergeten maar wel geaccepteerd.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:22

De dieren ook?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:29

Dat noem je nu natuur en omnivoren. Meer energie ga ik niet steken in jouw berichten want je doet zelf ook waarvan je vleeseters beschuldigd. Daarbij loop je al 4 pagina's steeds in herhaling te vallen, compleet niet zinnig om daar nog iets mee te doen.

Je schreef "de toekomst is plantaardig", maak daar maar van dat er nog steeds vlees wordt geconsumeerd en dit altijd zo zou blijven.

Edit, echter is het aan ons om dit verantwoord voor mens en dier te gaan doen en af te komen van die idiote industrieën en in- en export. Terug naar productie van eigen bodem.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 05-04-17 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:29

PlantsTho schreef:
De dieren ook?

Wat doe jij als je een mug in de slaapkamer hebt?
Of als één van je huisdieren vlooien heeft?
Als er kakkerlakken in je keuken hebt rondlopen?

Of maak je verschil tussen de dieren?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:49

Lillith24 schreef:

En daar geef je zelf ook het voorbeeld van? Kijk je even in de spiegel?

Magda verwoord het erg goed.

Ik ben zelf de laatste die vind dat ik het goed doe. Of daar in de buurt van komt. Verhef Me ook niet boven andere. In tegenstelling van enkele wijzende hier.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:54

bruintje123 schreef:
Maar als mensen wel de vlees eter verketteren en denken zelf zo enorm goed bezig te zijn.
Op een wijze als dit (of het daar mee eens zijn):
Citaat:
Ik vind het ook gewoon zuur dat mensen zo veel vlees eten. Daar sta je dan met je zonnepanelen, zelf geteelde groenten, fruit en aardappels en elektrische auto. Af en toe dan moet er weer iemand bewijzen dat ze zo mannelijk zijn door een halve kilo vlees naar binnen te werken, maar ook door een rijdende milieuramp voor de deur te hebben staan en het huis tropisch te stoken.

Dan mag ik toch ook aannemen als iemand zo gebrand is op het milieu dat er geen kinderen gaan komen en dat vakanties ook niet verder gaan dat dat de elektrische auto aan kan.

Ik ben vorig jaar voor het eerst in een vliegtuig gestapt, gedwongen door een opleiding. Ik blijf heel graag hier, maar helaas werd mij vriendelijk verzocht om toch te gaan. Dus nee, ik ga niet drie keer per jaar heel de wereld rond.

En tja, kinderen, moet ik mij daar op Bokt voor verantwoorden? Er is ook nog een partner die daar iets over te zeggen gaat hebben. Daarnaast ben ik niet perfect, we're only human ;)

Ik zeg eerlijk dat mensen die kilo's kiloknaller (haha) per week naar binnen werken niet mijn beste vrienden zullen worden. Ik vind het milieu belangrijk, ik doe mijn best en ik betreur het dat mensen het nodig vinden om zo veel vlees te eten. Ik ga ook gewoon met vrienden naar barbecues en ik beloof plechtig dat ik nog niemand uit vega-frustratie zijn benen heb gebroken, echt waar.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:02

PlantsTho schreef:
Bij het bal terugkaatsen vergeet je dat 'biologisch vlees of vlees uit eigen achtertuin' nog steeds garant staat voor de dood van een dier. :)

Jij vergeet dat jouw principes staan voor het uitsterven van alle gedomesticeerde gebruiksdierrassen, en op zijn minst alle carnivore huisdieren.
Goh, wat zouden al die dieren dáár van vinden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:04

Maar als jij je niet hoeft te verantwoorden voor je eventuele kinderwens, waarom moet ik me dan verantwoorden voor mijn stukje vlees?

Ieder z'n keus...

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:09

Sorry, als je beste argument is "maar hullie doen ut veulergurrrrergurrrr!!!11!1!1!1!!!" dan heb je de discussie gewoon verloren. Waarom moet iemand die geen vlees eet direct perfect zijn? Accepteer gewoon dat diegene iets beter doet dan jij zelf. Stop met vlees eten.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:13

amoj schreef:
Maar als jij je niet hoeft te verantwoorden voor je eventuele kinderwens, waarom moet ik me dan verantwoorden voor mijn stukje vlees?

Ieder z'n keus...

Als ik dat zo heb laten klinken dat was dat niet de bedoeling. Maar eet jij een halve kilo gehakt op een avond? Ik vind een mooi stuk vlees niks mis mee, wel jammer dat er een dier dood voor moet.

Mijn mening veranderd naar wel aanleiding wat ik voor mijn neus krijg. Die leuke waterbuffelboer die zijn dieren zo mooi houdt? Helemaal prima. Een rapportage over mishandelde en zieke paarden die in onze snacks terecht komen? Hmm, wat minder.

Ik moet zeggen dat het commentaar weer begint te komen, het barbecue seizoen komt er namelijk weer aan. Ik heb helaas een paar sneue figuren in mijn kennissenkring zitten die mij veroordelen voor het eten van een vegaburger (helemaal zonder vega praat van mijn kant :')). Vorig jaar is dit zo uit de hand gelopen dat ik er echt ziek van werd. Je zou bijna weer vlees gaan eten om van het gezeur af te zijn, ware het niet dat ik ze die voldoening niet gun :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:14

Lillith24 schreef:
Sorry, als je beste argument is "maar hullie doen ut veulergurrrrergurrrr!!!11!1!1!1!!!" dan heb je de discussie gewoon verloren. Waarom moet iemand die geen vlees eet direct perfect zijn? Accepteer gewoon dat diegene iets beter doet dan jij zelf. Stop met vlees eten.

Waarom doet diegene iets beter dan? Ik vind vleeseten niet per definitie iets slechts en zie een vegetariër niet als iemand die iets 'beter' doet dan ik :=