Ailill schreef:Mwoh, als persoon A persoon B als zakdoekje wil slijten is persoon B daar nog altijd bij, lijkt me. D'r vanuit gaande dat het beide volwassen personen zijn met enig besef en (zelf)respect.
Om nu iemand van het net te plukken en 4 jaar lang fictief in je leven te laten vloeien vind ik wat verder gaan, dan ben je echt langdurig heel verkeerd bezig. Zelfs tot kei hard liegen t.o.v. je vrienden/familie. Daarnaast vind ik dit naar identiteitsdiefstal neigen, erg heftig en de gevolgen kunnen enorm zijn. Stel nu dat zijn daadwerkelijke verloofde een foto online was tegen gekomen?
Op zich wel. Maar dit is puur persoonlijk. Ik heb altijd al een gruwelijke hekel gehad aan narcisten, aan mensen die zichzelf helemaal geweldig vinden en de rest van de wereld als verlengstuk van hun ego beschouwen. In mensen die onzeker of ongelukkig zijn en hun heil in escapisme zoeken kan ik me juist heel goed inleven. Ik ben - jaren geleden, gelukkig - heel zwaar en ongelukkig verliefd geweest en heb toen ook best heftige dingen gedaan. Niet opzettelijk, ik stond er niet bij stil wat de gevolgen waren. Dus ja, ik snap zo iemand. (Al waren mijn daden niet van deze orde natuurlijk.)
Maar ik heb hierboven ook al duidelijk gezegd dat ik het niet zou aanraden, of aan de andere kant zou willen staan.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 26-02-17 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt