Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:30

Mmm, Pink Ladies <3. Heb ik hier ook altijd. Zijn alleen wel écht stervensduur. Meestal heb ik er 2 of 3 en zit ik aan ongeveer 1,5€. Ze hadden vorige week wel een aanbieding op de Pink Ladies bij de Hoogvliet: 2 sixpacks ervan voor 4€, echt niet duur. Maar vind ze ook een stuk minder lekker en ze zijn ook kleiner dan de losse. Maargoed, dan neem ik er wel 2 :D.

Soms nemen we met een aantal een doos via het werk, dat is inkoop, dus wel een heel stuk goedkoper. Probleem is alleen dat het per 5kg en dat krijg ik nooit in mn eentje op. Dat is wel het grote nadeel van hier: zo veel groente en fruit te koop voor inkoop, maar alles gaat per doos of bepaalde gewicht en dat is voor 1p (+konijnen) echt veel te veel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:36

Appels kun je wel echt lang bewaren in de koelkast heb ik gemerkt. Ik vind soms appels terug die ik maanden geleden in de la van de koelkast heb gestopt en die zien er dan nog prima uit en smaken nog heerlijk :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 14:25

Nou ik heb dus fuij nu want ik dacht die wel lekker te vinden maar vind ze vrij smakeloos, denk dat ik een iets zuurdere appel wel lekkerder vind.... Maar niet te zuur :')
En deze appels waren ook nog eens stervensduur := 4 voor 2,50.... :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:37

Wow Yonker, wat goed zeg!

Ik heb niet meer echt een strak budget, maar doe wel veel bewuster boodschappen. Dat scheelt ook al een hoop! Gisteren was ik wel zo enorm klaar en koud en bleh dat ik patatjes heb gehaald :') Maar om het gebrek aan vitamientjes te compenseren wel een smoothie gemaakt met wat ik nog in de koelkast heb liggen: spinazie, banaan, appel en sinaasappelsap :9

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:14

Yonker; ik pak eigenlijk altijd jonagold
Die hebben net een beetje een lekker zuurtje
En lekker fris
En gewoon een Nl appel over het algemeen
Pink lady , had er een tijd terug weer eens een paar gehaald in ene aanbieding , maar toen smaakten ze me echt niet
En Ze moeten ook allemaal geïmporteerd worden uit landen met een langer seizoen ivm laatrijpend ras wat in Nl niet gekweekt kan worden voor productie, dat staat me ook tegen(en verklaard de idiote prijs)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:53

Cranny Smiths misschien iets voor je Nel?
Die zijn wel vrij zuur, maar ik vind ze persoonlijk ook erg lekker. At ze altijd voordat de Pink Ladies hier bekend waren :D.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:11

wij hebben sinds een week een nieuwe eigenaar op de groentewinkel zitten. met sommige dingen echt koopjes...

3 mango's en 4 stronkjes witlof voor maar 1,55.

mango's waren 3 voor 1 euro.
en witlof 0.39 per 500 gram,
ik denk dat ik daar vaker heen ga.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:11

Damn zulke mango's wil ik ook!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:13

Wow, dat is goedkoop :oo

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:33

Wow lemanthia dat is echt heel goed. 1 euro per mango is al goedkoop. Nu 3 voor 1 euro!! WOW.
Kan je niet wat kopen en op de post doen voor ons? _O-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 16:48

Ik wil ook zo'n groentewinkel, hier is die echt stervensduur :')

Pink Lady vind ik idd wel lekker maar die zijn zo duur.
Granny zijn die groene toch? Denk dat die te zuur zijn. Ga iig even wat proberen :j Maar ik d8 dat dit lekkere appels waren... en reteduur maar ze waren dus helemaal niet zo lekker en ze worden ook nog eens snel rot... had al wat plekken terwijl ik ze pas maandag heb gekocht -O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:53

Oh wow, dat is inderdaad wel heel erg zonde! Ik koop eigenlijk alleen Pink Lady's en Granny's als ik er zin in heb en die doen het, zoals iemand hier al aangaf, echt wel een paar weken :j. Mocht ik een keertje misgrijpen dan vind ik het persoonlijk ook niet zo heel erg omdat het dan naar de konijnen gaat .Maar over het algemeen krijgen ze erg weinig appel. Kanzi's moet je niet nemen trouwens. Zit qua smaak wel bij Pink Lady's maar zijn van een stuk mindere kwaliteit.

Zo jeetje, dat is inderdaad heel goedkoop. Maarrr... Is het dan ook nog wel een beetje goed te houden? Over het algemeen betekenen zulke prijzen bij g&f dat het restjes zijn en snel(ler) op moet..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:14

Ik ben blij als het weer tijd is voor het zomerfruit :) . Ik haal af en toe een tros bananen, maar dat is omdat ik echt heel weinig fruit lust en wat ik wel lekker vind is nu én te duur én niet lekker omdat het verkeerde seizoen is nu.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:16

Yv_ schreef:
Oh wow, dat is inderdaad wel heel erg zonde! Ik koop eigenlijk alleen Pink Lady's en Granny's als ik er zin in heb en die doen het, zoals iemand hier al aangaf, echt wel een paar weken :j. Mocht ik een keertje misgrijpen dan vind ik het persoonlijk ook niet zo heel erg omdat het dan naar de konijnen gaat .Maar over het algemeen krijgen ze erg weinig appel. Kanzi's moet je niet nemen trouwens. Zit qua smaak wel bij Pink Lady's maar zijn van een stuk mindere kwaliteit.

Zo jeetje, dat is inderdaad heel goedkoop. Maarrr... Is het dan ook nog wel een beetje goed te houden? Over het algemeen betekenen zulke prijzen bij g&f dat het restjes zijn en snel(ler) op moet..

Witlof zag er erg mooi uit.
maggo'staat hadden ze harde en zachte

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:09

Ik heb de jonagolds van de aanbieding van de AH :j

Ik ben deze week al over mijn budget :(

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:31

Ik eet niet zo graag appels, mijn dochter wel en die is net zo happy met de buitenbeentjes appeltjes van de AH :) een zak met appels voor 1 euro.
En de Ah heeft ook een zak met bananen voor 1 euro en een zak met buitenbeentjes peertjes voor ook een euro dacht ik. Dan kunnen we wel weer een week vooruit :)
Zo af en toe koop ik daar ook nog wat seizoensfruit bij, nu mandarijnen en mineola's enzo in de aanbiedingen.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:49

Nooo, mijn zus belde dat de mango's daar in de aanbieding waren voor 50 cent.. Net een weekend dat ik er niet langs kan :(

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 19:02

Ik heb hier bij de ah alleen maar appels gezien als buitenbeentjes en die zagen er nier echt goed uit ik de zin van rotte plekken.... geen peren helaas want ben gek op peren!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:23

De buitenbeentjes appels hier zijn, op 1x na, echt heel goed :) wat misvormt of klein maar dat maakt mijn 'ik neem 3 happen en vind het wel weer best' peuter niet uit :))

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:27

ik haal appels hier bij de bio-boerderij (zoals wij het noemen :Y)
is een kilo voor 1 euro, heb je er 3 of 4 voor. Ik vind ze heerlijk :j

ik heb deze week nog geen boodschappen hoeven doen. Verwacht ook weinig te hoeven halen eigenlijk :')
werk deze week 6 avonddiensten dus eet op mijn werk.. zal wel wat brood moeten halen & beleg, en wat te eten voor mijn nachtdiensten vanaf maandag.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:48

Ik haal ook wel druiven trouwens. Laatste tijd vaak wel ergens in de aanbieding. 2 bakken voor 3 euro. Zowel op de markt als bij de AH vorige week. Die van de AH zijn erg lekker.
Mijn dreumes doet hier een moord voor

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:08

Ik haal fruit meestal op woensdag op de markt. Dan heb ik 3kg gemixt voor 5,- Meestal zitten er appels, bananen, mandarijnen, peren en druiven in. Echt ideaal en meestal super kwaliteit.

In de zomermaanden hebben de blauwe druiven (hele zoete), witte druiven (iets frisser), aardbeien, frambozen, appels, kersen en peren uit eigen tuin. Daar ben ik echt verschrikkelijk blij mee en veel onderhoud hebben de bomen niet eens nodig. Ik heb nu voor het eerst onze 3 mini-moestuinbakken in gebruik (traditionele moestuin hebben we vaarwel gezegd) en ben heel benieuwd hoeveel we daar in kunnen kweken.
Qua fruit vind ik het wel heel jammer dat we in de zomer vaak veel te veel hebben. Onze kleinste druivenrank produceerde afgelopen zomer maar liefst 86 biologische trossen. We overwegen nu dus maar een klein kraampje neer te zetten in de zomermaanden, of het anders desnoods te doneren.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:22

Wij hebben afgelopen weekend bij de Aldi fruit gekocht. En ik ga ook wel eens naar de groenteboer als ik tijd en zin heb.
Bij de Aldi hadden we een kilo bananen voor €0,99, een zak conference peren €1,59 en kiwi's in de aanbieding ik geloof zes in een pakje voor €1,25 of zo. Vind dat best meevallen :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:25

Vorige week goedkoop met 20 euro. Deze week tot nu toe nog geen boodschappen gedaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:33

Van de 70 euro kan ik morgen nog naar de pedicure. Dus ben voor 30 euro klaar qua eten