Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:15

Ik zit al een uur lang aan mijn komkommer te snuiven die ik nu voor tussendoor eet, maar ik ruik alleen een soort weeïge watergeur. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:23

ik ben benieuwd hoeveel mensen er hier in dit topic de neiging krijgen of hebben gehad om aan de komkommer te gaan sniffen. Ik ga het morgen doen, ben bij mijn ouders en dat staat zo stom :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:27

Komkommer stinkt ontzettend, ik kan er ook niet tegen als ik het eet.

Misschien is het wel iets wat van persoon tot persoon verschilt, net zoals dat er mensen zijn die koriander naar zeep vinden smaken en er ook mensen blijken te bestaan die het lekker vinden.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:29

Je moet ook de schil van de komkommer halen wil je 'm echt ruiken. Reken maar dat komkommer een geur heeft *D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:32

Ik heb geschild. :+ Of ik ben immuun voor de geur aangezien ik verzot ben op komkommer. :P Maar verschilt per persoon inderdaad. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:58

Ik ben bang voor lieveheersbeestjes :o , maar ja die stinken ook.

Heel veel mensen vinden dat , blij dat er hier lotgenoten zitten met komkommer die stinkt neus :P

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:30

Eíndelijk iemand die het met me eens is over de stinkende lieveheersbeestjes! De meeste mensen kijken me heel raar aan als ik dat zeg. :+

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:32

ik ben het er ook heelemaal mee eens! smerige beesten!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:33

Niks mis met mensen met een maatje meer.

Maar besloten hebben om er niet meer naast te gaan zitten.
De laatste keer zat ik al vrij dicht op het randje. Gaat mevrouw ook nog draaien met haar bips, om haar voet op de verwarming te kunnen zetten.
En toen zat ik nog maar met 1 bips op de stoel.
En dan vraag je vriendelijk, wordt je schaapachtig aan gekeken en gewoon genegeerd.

Mensen die doen alsof ze slapen en je negeren terwijl je vraagt of je er naast kan zitten.
Luidrugtige jeugd achter in de bus.

Mensen die achter in de bus stappen om in te checken, terwijl je er nog uit moet, en jij als een bal, alle kanten op wordt gekaatst.

Mensen met oordoppen, die hem zo hard hebben staan, dat jij die er naast zit gewoon kan mee zingen :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:38

helemaal mee eens!

ik heb ook niks tegen mensen die wat steviger zijn, maar als je aan de raamkant in de bus zit en zo iemand zit naast je kan dat soms behoorlijk oncomfortabel zitten.. maar dat is het risico van met het ov reizen denk ik dan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:29

UhNee schreef:
Je moet ook de schil van de komkommer halen wil je 'm echt ruiken. Reken maar dat komkommer een geur heeft *D

Ik heb even heel goed aan mijn geschilde komkommer gesnoven, maar ik ruik echt niks hoor :')

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:34

Ik vind komkommer ook echt niet lekker ruiken, maar de geur is gelukkig niet zo sterk dus daar kan ik me niet echt aan ergeren. Ik ruik het alleen als de persoon direct naast/voor/achter me komkommer aan het eten is. Manderijn daarentegen, ik heb het meteen door als iemand zo'n ding aan het eten is, verschrikkelijk die geur :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:02

Een tijdje terug zat ik in de trein, ik moest van den Haag naar Groningen en ik had de trein van 11 uur(ongeveer, kan best een half uur verschillen).
Omdat ik niet ontbijt(en eenmaal in Groningen moest ik snel met de auto naar de boot, dus ook daar geen tijd), had ik op het station even een broodje gehaald voor onderweg.
Ik had een croissantje met ham/kaas ertussen en een pistoletje gezond, inderdaad met ei ertussen. Ik weet dat ei een typische geur heeft(of je dat nou lekker vindt of niet) en ik had het meegekregen in een papieren zakje.

uiteindelijk rond een uur of 1 mijn broodjes gegeten en ik werd mij toch een partij agressief aangekeken. Ja ik weet dat die papieren zakjes, een voor mij irritant, geluid maken(en nee, ik zat niet in een stiltecoupé) en ik weet dat ei typisch ruikt.
Maar joh, ik ben blij dat ik in de trein even kan eten en dit viel echt niet in de categorie zwaar geurend eten.

Ik erger mij aan dat gedrag van mensen, die 'als blikken konden doden' blikken als je even een broodje eet.
Laat iemand gewoon even zijn broodje eten, weet jij veel hoelang die persoon moet reizen en hoeveel tijd het heeft om tussendoor wat te eten..

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:10

Ik vind dat daar soms ook echt wel overdreven op wordt gereageerd. Als je niet tegen etende mensen kunt kan je maar beter gewoon niet met de trein gaan, zeker niet rond deze tijden, ik vind het namelijk vrij normaal dat iemand om 13:00 toch trek begint te krijgen en gewoon begint aan zijn lunch. Ze zouden een speciale coupé moeten maken voor mensen die nergens tegen kunnen, een coupé waar je niet alleen stil moet zijn, maar waar je ook niet mag eten, drinken, lezen, kuchen, niezen, dan kunnen alle zeurpieten daar lekker uit het raam gaan zitten staren :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:13

En als ze daar nou ook verbieden om te ademen zijn we er voor eens en altijd vanaf. +:)+

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:16

_O- precies! Sommige mensen overdrijven wel heel erg hoor, ik ben nogal snel verkouden en soms krijg ik al chagrijnige blikken omdat ik dan wat harder adem dan de gemiddelde mens :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:18

Fish_n_Chips schreef:
Eíndelijk iemand die het met me eens is over de stinkende lieveheersbeestjes! De meeste mensen kijken me heel raar aan als ik dat zeg. :+

Hartgrondig met je eens zelfs. Heb je wel eens je koffie geproefd nadat er eentje in gevallen is?

:r :r :r

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:21

Lieveheersbeestjes zijn echt vieze beestjes, maar ik heb ook wel een hele goede reden om dat te vinden :')

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:24

oomens schreef:
Fish_n_Chips schreef:

Hartgrondig met je eens zelfs. Heb je wel eens je koffie geproefd nadat er eentje in gevallen is?

:r :r :r

Nee, en ik geloof je op je woord - ik ga het niet uitproberen. x)

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:27

Waar ruiken lieveheersbeestjes naar dan? :') :P

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:33

Ik kan de geur niet omschrijven, maar ik vind het gewoon vieze beestjes en hoef ze ook helemaal niet aan te raken. Als ik zo'n beest zie ben ik snel weg. Vieze, rare beesten.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:36

Ze ruiken niet per sé ergens náár. Het is meer dat je het ruikt en direct denkt "Da's een lieveheersbeestje". Echt een hele specifieke geur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:41

Ik gil bijna voor laptop weg , hou op pff :')

Ik ben ook xxl , ik krijg al blikken als ik door een volle bus loop van goh waar gaat dat mens zitten? Dus ik plof neer en dan 1 bil op de bank en dan hang ik maar richting gangkant. Vanuit mijn kant ook echt enorm een kwelling :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:52

Ik heb nooit lieveheersbeestjes geroken. Ik vind komkommers ook niet stinken

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:55

Ik vind ze altijd een beetje naar oorsmeer ruiken _O-