Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JolisaJ

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:47

Oeps, foutje, te snel gelezen. :+

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:39

Hebben mannen en vrouwen andere gezichtsvelden?
Wij vrouwen kunnen als we recht naar voren kijken ook zien wat er naast ons gebeurt. Ik had gehoord dat mannen dat niet zien wat er naast hun gebeurt als ze recht voor uit kijken. Is dat waar? of niet waar?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:44

Bambi1995 schreef:
Wij vrouwen kunnen als we recht naar voren kijken ook zien wat er naast ons gebeurt. Ik had gehoord dat mannen dat niet zien wat er naast hun gebeurt als ze recht voor uit kijken. Is dat waar? of niet waar?

Volgensmij is dat waar en komt het omdat vrouwen vroeger veel op kinderen moesten passen en dus veel dingen tegelijk in de gaten moesten houden. Mannen focuste veel op 1 ding (jagen) en hebben daardoor niet zo'n groot gezichtsveld nodig

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:47

Steeph schreef:
Bambi1995 schreef:

Volgensmij is dat waar en komt het omdat vrouwen vroeger veel op kinderen moesten passen en dus veel dingen tegelijk in de gaten moesten houden. Mannen focuste veel op 1 ding (jagen) en hebben daardoor niet zo'n groot gezichtsveld nodig

Ik geloof dat niet..
Wel denk ik dat mannen zich minder bezig houden met wat er naast hun gebeurd en dat vrouwen gewoon alles mee willen krijgen, en daardoor dus ook veel "scherper" zijn in die dingen.
Mannen zijn niet zo druk met andere dingen en focussen ze zich meer op 1 ding. Maar geloof niet dat ze daardoor ook niets "kunnen" zien wat er naast hun gebeurd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:57

De uitleg van mayling lijkt mij een stuk logischer.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:01

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:30

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:45

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:01

Mayling27 schreef:
Ik geloof dat niet..
Wel denk ik dat mannen zich minder bezig houden met wat er naast hun gebeurd en dat vrouwen gewoon alles mee willen krijgen, en daardoor dus ook veel "scherper" zijn in die dingen.
Mannen zijn niet zo druk met andere dingen en focussen ze zich meer op 1 ding. Maar geloof niet dat ze daardoor ook niets "kunnen" zien wat er naast hun gebeurd.

Het is een feit dat vrouwen een breder gezichtsveld hebben dan mannen.
Hoe dat komt, weet ik niet, maar bovenstaande is wel gewoon bewezen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:02

Kentaro schreef:
Ik vraag me serieus af hóe vaak mensen nog gewaarschuwd moeten worden om geen honden in de auto te laten met deze temperaturen..... -O- :(

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/aanbevo ... lsignoutmd

Ik had niet op die link moeten klikken. Ik heb serieus ff zitten janken om die foto ;(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:13

%) Ik kan er gewoon echt niet over uit!! Zelf wordt je al naar als je alleen maar in je auto stapt.... Hóe kom je er dan op om zo'n dier (en het is er ook niet eentje waar je zo overheen kijkt...) mee te nemen en op je gemak te gaan shoppen.... :r

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:40

Mayling27 schreef:
Ik was gisteravond de planten aan het water geven en had de gieter in mijn hand en kwam meteen weer achter dat ik altijd mezelf dezelfde vraag stel als ik die gieter in me handen heb..

Waarom zit er tussen handvat en de "slurf" (waar het water door komt) een extra uitsteekseltje van 10 cm, die gewoon dicht is....

[ Afbeelding ]

Hier voor;

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:43

Ergens ziet het er zo fout uit _O-

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:52

Hahaha Indd..

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:04

dondeyne schreef:
Nicolien schreef:
Ik schop mijn eigen vraag nog even omhoog:
Ik zie tegenwoordig weer allemaal linten om bomen heen die je waarschuwen voor de eikenprocessierups. Waarom zijn er vijf bomen "besmet", dan eentje niet en dan wel weer vier?
Waarom hebben de rupsen die ene boom overgeslagen?

Het is niet zo dat het lintje er gewoon vanaf gevallen is? :') :Y)

Haha nee het lintje is er echt niet afgevallen.
Ik vind het apart, de zwaar beschadigde boom n.a.v. een auto-ongeluk zitten ze wel op en op deze op het oog gezond uitziende boom niet.

Nog 2 vragen:
Waarom vindt de ene het om 12:00 al middag en de andere vindt dat pas om 13:00?
Hetzelfde met 's avonds en 's nachts. Wanneer begint de dag? En wanneer is de morgen, middag, avond afgelopen?

De lucht is nu strakblauw, maar toch lijkt de lucht dichtbij de horizon lichter dan de lucht boven je hoofd, die lijkt dieper blauw. Hoe kan dat?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:07

Op vraag 1: Volgens mij is de dag officieel verdeeld in 4 delen van 6 uur.
Van 12 tot 6 am = nacht
van 6 tot 12 am = ochtend
van 12 tot 6 pm = middag
en van 6 tot 12 pm = avond.
Geloof ik, niet zeker hoor!

Vraag 2 weet ik eigenlijk niet, misschien omdat dat ook echt dieper is? Want ja.. het is oneindig daarboven haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:17

De lucht is blauw omdat de zon wit licht afgeeft en hiervoor door de atmosfeer moet komen. De kleur blauw wordt slecht afgebroken en daarom zien we deze kleur. Wellicht dat het kleurverschil te maken heeft met de afstand?

edit: nee dat slaat nergens op. De aarde is zo goed als rond _O- Ik weet het niet :')

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:43

Voor zover ik weet wel met de bolling van de aarde en de brekingsindex van de atmosfeer.
Omdat het licht boven je op een andere hoek door de atmosfeer komt als het licht dat je aan de horizon ziet, heeft het een andere brekingsindex en kunnen daarom verschillen in waarneming optreden.

Heb ff snel gegoogled maar ik kan geen bevestiging hiervan vinden, of een plaatje wat het lekker uitlegt.

i.p.v. te werken heb ik verder gezocht :o en ben nu van mening dat het niet om de breking van het licht gaan maar om de verstrooiing.

Een relatief ingewikkeld stuk hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Rayleighverstrooiing
En hier ook info: http://jansimons.nl/levoland/wereldorienterendedossiers/kleurenlicht/kleurenlicht.htm#avondrood

Licht dat vanaf de horizon moet komen heeft een langere weg naar je oog af te leggen en kan onderweg meer verstrooit raken (hoewel het me uit de verschillende stukken onduidelijk is of dat nu zorgt voor meer of minder waargenomen kleur), hierdoor neemt je oog aan de horizon iig een *andere* kleur waar dan recht boven je.

+ woot, ik had gelijk over de gieter \O/

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:13

Kentaro schreef:
Ik vraag me serieus af hóe vaak mensen nog gewaarschuwd moeten worden om geen honden in de auto te laten met deze temperaturen..... -O- :(

Of dat er nog idioten zijn die met hun hond gaan fietsen. Zag vanmiddag nog weer 1.. Heb hem gevraagd of hij wel goed bij zijn hoofd was. 'Ach, ze kunnen heus wel tegen een stootje'...

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:18

Leffroi schreef:
Kentaro schreef:

Of dat er nog idioten zijn die met hun hond gaan fietsen. Zag vanmiddag nog weer 1.. Heb hem gevraagd of hij wel goed bij zijn hoofd was. 'Ach, ze kunnen heus wel tegen een stootje'...

Ja, totdat dat arme beest straks doodgaat... Triest.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:39

Ik ben lekker met mijn hond gaan zwemmen vanmiddag *\o/*

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:51

Hoe kan het dat ik de ene muziekstijl wel leuk vind en de andere niet, en dat bij een ander persoon weer totaal anders kan zijn?

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:07

_Laura_ schreef:
Hoe kan het dat ik de ene muziekstijl wel leuk vind en de andere niet, en dat bij een ander persoon weer totaal anders kan zijn?

dan heb ik er ook nog 1: waarom vinden mensen verschillende dingen lekker/vies?

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:27

Ik weet niet of ik het goed uitleg maar daar gaat die.
Als ik (bijv) in de auto zit en de zon schijnt vel, dan zie je vaak een plaswater maar als je dan dichterbij komt is het weg. Hoe komt het dat je dat ziet?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:28

Kunnen paarden ook vieze dingen ruiken zoals wij dat doen? Bijvoorbeeld als er weiland gemest is, zullen paarden ook ruiken?