Ik vertrouw al helemaal niet meer op BR. Hoe vaak er wel geen onweer etc in Friesland zou moeten zijn, wat vervolgens gewoon oploste. Neh, ik vertrouw op buienalarm zo'n 2 uur vooruit.
Magda, daarom kijk ik niet vooruit, maar juist naar wat geweest is. Je ziet dan een beetje de ontwikkeling van de bui en kunt dan een beetje een inschatting maken van wat er komen gaat.
Die ontwikkeling boven Noord Frankrijk is aan het groeien en gaat eigenlijk best snel. Het kán dat deze in België helemaal "leeg" regent of weer verdwijnt voor hij hier is, maar ik houd het in de gaten!
Wij krijgeb straks een bui van 4,9 mm/u Zit volgens mij geen onweer bij. Ik kijk ook via buienalarm
DrawnHorse
Geplaatst: 05-05-15 11:25
Wat er voorspelt wordt bij ons is tussen twee en drie enorm veel regen en onweer. Het is hier nu lekker warm(benauwd zelfs) en een lekker stevig windje! Niet verkeerd als alles zo overwaait.
Zit nu overigens heerlijk in het zonnetje met wek veel wolken maar die waaien snel over.
Hebben hier ook een optocht die er door verplaatst is.
Ontstaat nu van alles, is boven hengelo al een schitrterende bui te zien, fotos op fb bliksemdetectie.
Agossie
Geplaatst: 05-05-15 11:32
Ik houd het even goed in de gaten. Het ontwikkelt razendsnel, maar zit nu nog boven Zeeland. Ik wil op stal zijn voor het hier is, zodat paard binnen kan staan en ik misschien nog wat kan fotograferen. Al ziet het er nu nog niet zo indrukwekkend uit...
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 05-05-15 11:34
De luchten waren mooi vanmorgen veel onbetrouwbaar ogende wolkenpartijen die overduidelijk slecht weer voorspellen. Alleen de dreiging was er hier maar uiteindelijk op een windvlaag na lekker de honden kunnen uitlaten. We durfden niet heel lang maar had dus wel gekund. Nu hier wisseling blauw met witte dikke wolken. Geen echte onweersdingen meer.
Er zullen denk ik veel mooie fotos gemaakt kunnen worden. Echt stormjaagweer vandaag.
130 inslagen per minuut dat is niet grappig meer. Jakkes.
Hier nog steeds wolkerig, winderig maar stikbenauwd. Luchtdruk was vannacht al gekelderd naar 980. Nu temperatuur 22,4 graden en vochtigheid Was net 68 % niet heel erg dus. Het voelt veel vochtiger aan.
De wolken ogen hier eerder regen dan onweer.
Mooie foto hierboven maar geen lucht om fijn lang buiten bezig te zijn zonder schuil.
Hier in de kop van Noord Holland vanmorgen wat regen, maar was net straatje nat. Nu broeierig warm, net om ff voor 12 uur weer wat spetters gehad. Zon schijnt.
Hoop dat het verder mee blijft vallen jongste is met een neef van ons mee op de vrachtwagen naar Friesland.