Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:29

dees_daan schreef:
Als je uit een dorpswinkel komt dan is een groter/drukker filiaal wel anders. Ik heb hetzelfde gehad.. Ik zit alleen niet bij een ministerie en het zijn geen kakkers maar de houding over het algemeen van klanten is gewoon anders, ik moest ook wennen in het begin. Nu zit ik wel op m'n plek en mijn eigen houding is ook veranderd, ik schrik niet meer zo snel van een 'nare' houding.
Echt een nare houding hebben ze over het algemeen gelukkig niet en de meeste klanten zijn gewoon netjes en vriendelijk maar het is gewoon anders dan in een dorpswinkel.

En - zoals je zelf ook al aangeeft - is je eigen houding ook heel belangrijk. Zelf vond ik het (en op mijn huidige werk, waar ik ook rechtstreeks met klanten te maken heb nog steeds) een uitdaging om de mensen toch op een nette manier, maar vooral ook ontspannen manier te helpen. Stugge mensen met een glimlach de deur uit helpen, dat is mijn missie. Ben er op straat ook nog steeds mee bezig. Ik weet dat er een paar heel stugge personen in de buurt wonen en elke keer als ik die zie, zeg ik steevast vriendelijk (en met een glimlach) gedag. Het is gewoon een sport om te kijken hoe lang het duurt voor diezelfde mensen ook gedag terug zeggen. En het is helemaal kicken als ze er zelfs bij gaan glimlachen. :D Dat soort dingen doet mij goed en - naar het blijkt - de andere ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:07

Klopt, dat is het ook.
Ik groet iedereen met goedemorgen/middag, ook als ze iets vragen zonder te groeten, (één *product*!) ik zeg het 1x op een vrolijke manier maar als ze dan niet terug (willen) groeten dan help ik ze gewoon verder, sommige mensen hebben het ook niet door en zeggen dan inderdaad vriendelijk goedemorgen of middag terug.
Netjes blijven is gewoon heel belangrijk, zolang ze de grens niet overgaan zal ik dat ook altijd zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:11

Precies! :D

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:19

Ik pak ook werkelijk áltijd de verkeerde rij..
Gisteren voor mij een meneer met een enkele boodschap en een flessenbon, die bon was meer waard dan zijn boodschappen kostten, maar het was een pinkassa, dus geen contant geld in kas..., er volgde een discussie aangezien die meneer niet direct begreep dat hij heus zijn geld wel kreeg, maar niet bij deze kassa.
Vervolgens kwam er een man met een arm vol blikjes bier, of hij even snel voor mocht..., nou dan ben ik gelijk geneigd om nee te zeggen, maar na een keer inademen toch vriendelijk ingestemd.., kosten €4,90
Hij geeft de kassière 5 euro..., uhm meneer, dit is een pinkassa...
Hele discussie met een mede kassière die zich er mee moest bemoeien
Maar ach, uiteindelijk toch vriendelijk geholpen :')

purny

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:26

Ik vraag altijd om de 3 a 4 klanten of ze gaan pinnen. Meestal kijken ze me dan raar aan maar nooit eigenlijk problemen gehad met contante betalers. Maar idd soms heb je van die mensen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:44

luxje schreef:
Gisteren voor mij een meneer met een enkele boodschap en een flessenbon, die bon was meer waard dan zijn boodschappen kostten, maar het was een pinkassa, dus geen contant geld in kas..., er volgde een discussie aangezien die meneer niet direct begreep dat hij heus zijn geld wel kreeg, maar niet bij deze kassa.
Vervolgens kwam er een man met een arm vol blikjes bier, of hij even snel voor mocht..., nou dan ben ik gelijk geneigd om nee te zeggen, maar na een keer inademen toch vriendelijk ingestemd.., kosten €4,90

Bordjes lezen is voor veel mensen inderdaad niet makkelijk en dan is het op een gegeven moment lastig om iemand daar nog eens op een vriendelijke manier op te wijzen. Toch knap dat je vriendelijk bleef! :j

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:45

Sammie schreef:
Jemig.. Hoe groot is die winkel geweest?? :=

Ik vermoed, volledig eigen invulling, dat hij druk aan het zoeken was naar de juiste groenten,- en fruit bonnetjes op een weegapparaat. Aangezien hij met veel zakjes aankwam zetten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:49

purny schreef:
Ik vraag altijd om de 3 a 4 klanten of ze gaan pinnen. Meestal kijken ze me dan raar aan maar nooit eigenlijk problemen gehad met contante betalers. Maar idd soms heb je van die mensen

Bij ons kun je bij de betaalautomaat alleen met pin of muntgeld betalen, geen briefgeld. Het maakt niet uit hoe vaak je het zegt, maar mensen blijven nog steeds een biljet omhoog houden en vragen waar ze die in kunnen doen. :x
Bij mijn andere werkgever is het niet mogelijk om te pinnen. We hebben wel vaker gevraagd of we toch een pin-apparaat kunnen krijgen, maar die kosten zijn gewoon te hoog. Gelukkig werken we vlakbij een pinautomaat, maar dan nog is het voor veel mensen een onvoorstelbaar iets dat je ergens nog juist alleen met contant geld kunt betalen. Komt schijnbaar niet zoveel meer voor?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:51

Waar ik alleen bang voor ben in de (nabije) toekomst, is dat ik het punt van ergernis van andere klanten ga worden. Ik vind die nieuwe betaalmethode van een pasje naast het kastje houden een eng idee en wil dus absoluut niet van die mogelijkheid gebruik maken als ik een nieuwe betaalpas krijg. Dan word ik dus diegene waar iedereen zuchtend achter staat te wachten, omdat ik nog mijn pincode moet intoetsen. :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:51

Nee, ik ken twee bedrijven. Schoenmaker en een friettent. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:54

Pinnen is juist veiliger vind ik. Maar wat ik eigenlijk raarder vind is dat je bij de supermarkt niet met een creditcard kan betalen. Ik bedoel we hebben zoveel toeristen in ons land en die halen ook wel eens een broodje en dan zijn ze er niet op berekend dat ze alleen met pin of contant kunnen betalen. Eigenlijk heel raar toch

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:55

Haha, dat zal vast gebeuren. Ik heb nog niet eens zo een pasje, dus voorlopig doe ik nog gezellig met je mee :D

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:56

Shenavallie schreef:
Waar ik alleen bang voor ben in de (nabije) toekomst, is dat ik het punt van ergernis van andere klanten ga worden. Ik vind die nieuwe betaalmethode van een pasje naast het kastje houden een eng idee en wil dus absoluut niet van die mogelijkheid gebruik maken als ik een nieuwe betaalpas krijg. Dan word ik dus diegene waar iedereen zuchtend achter staat te wachten, omdat ik nog mijn pincode moet intoetsen. :D

Boven de €25 moet iedereen zijn pincode intoetsen hoor, dus voel je niet al te bezwaard :D

Ik vind het ideaal btw :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:57

Shenavallie schreef:

Haha ik ken het. Vanavond wilde ik even een broodje afrekenen. Nooit heb ik m'n pinpas in m'n portemonee alleen vandaag wel. Liep eerst de pinkassa voorbij met de gedachten dat ik niet kon pinnen. Deed m'n portemonee open en daar zat ie dan. En zonder WiFi dingetje

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:57

purny schreef:
Pinnen is juist veiliger vind ik. Maar wat ik eigenlijk raarder vind is dat je bij de supermarkt niet met een creditcard kan betalen. Ik bedoel we hebben zoveel toeristen in ons land en die halen ook wel eens een broodje en dan zijn ze er niet op berekend dat ze alleen met pin of contant kunnen betalen. Eigenlijk heel raar toch

Ben ik met je eens. Als ik in het buitenland ben betaal ik praktisch alles met een cc. Aan de andere kant als je naar Marqt gaat kan je alleen maar pinnen en zijn het 9 van de 10 x de toeristen die met contant geld aan komen zetten. (terwijl ik er overal staat NO cash)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:03

Bij ons in de winkel kan je wel met credit card betalen. Erg fijn voor de internationale studenten bij ons

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:42

Shenavallie schreef:
luxje schreef:

Bordjes lezen is voor veel mensen inderdaad niet makkelijk en dan is het op een gegeven moment lastig om iemand daar nog eens op een vriendelijke manier op te wijzen. Toch knap dat je vriendelijk bleef! :j

Ik kreeg, toen ik nog bij de AH werkte, dan altijd de opmerking: "Ja maar het staat ook nergens aangeven!" Tja.. :Y)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:47

Ik ergerde me op 2 januari aan mensen die hun loten kwamen inleveren, waardoor wij bijna geen wisselgeld meer in de kassa hadden. Op een gegeven moment hebben we mensen moeten vragen of ze een andere keer terug wilden komen.
Het is je goed recht, maar het gebeurd ieder jaar weer en de rest van de mensen die wel komt kopen, pint dan -O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:55

Goed dat je het zegt! Ik moet die 15 miljoen nog ff inwisselen.. }>

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:00

Sammie schreef:
Goed dat je het zegt! Ik moet die 15 miljoen nog ff inwisselen.. }>

Die grap heb ik ook heel veel gehoord :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:05

Dat vermoeden had ik al :+

Maar misschien een gek idee hoor. Als jullie weten dat dit elk jaar gebeurt is het misschien een idee om voor wat extra contant geld te zorgen? :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:17

Sammie schreef:

Maar misschien een gek idee hoor. Als jullie weten dat dit elk jaar gebeurt is het misschien een idee om voor wat extra contant geld te zorgen? :D

Dat mag niet. We zijn een kleine winkel en mogen maar met een bepaald bedrag in de kassa beginnen. We kunnen wel geld wisselen (dus muntjes voor briefjes). Maar het blijft dus lastig :P

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:35

leintje_ schreef:
Shenavallie schreef:

Ik kreeg, toen ik nog bij de AH werkte, dan altijd de opmerking: "Ja maar het staat ook nergens aangeven!" Tja.. :Y)

Ja, klopt die heb ik ook wel eens gehoord en als je de persoon er dan op wijst waar dat bordje staat dan lopen de reacties nog uiteen, maar het zet ze wel even aan het denken. Meestal komen de mensen ook op zo'n manier binnen dat ze alleen maar met hun telefoon bezig zijn. Zou eigenlijk zo'n ingebouwde pop-up moeten komen met de verwijzende teksten ("Kijk nu omhoog en zie daar: 'Alleen betalen met pin'. Kijk nu naar rechts en zie daar een betaalkassa met munt en pin."). :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:52

EskeGirl schreef:
Sammie schreef:

Dat mag niet. We zijn een kleine winkel en mogen maar met een bepaald bedrag in de kassa beginnen. We kunnen wel geld wisselen (dus muntjes voor briefjes). Maar het blijft dus lastig :P

Je kan toch ook geld uit de kluis halen en er een briefje bij leggen dat het in kassa 1 is gegaan, bijvoorbeeld? Dat is bij ons ook wel eens gebeurd :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:58

ik stond met zo'n 15 verschillende boodschappen bij de kassa, kot er achter mij een jongen staan met een tray cola. ik zeg tegen hem dat hij wel voor mag. de vrouw achter hem loopt zo door en wil achter hem aan ook voor mij gaan!!!! nou sorry hoor..... dat vind ik nou echt asociaal. heb m'n kar ertussen geduwd en haar genegeerd. pfff ze had een tas vol. maar ook al had ze met een brood gestaan...