Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jaleesa89

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:41

Melisssx leuke lijst, er staan echt goede en ook grappige doelen tussen. Als ik dit zo lees ben jij net zo'n rommelkont op je kamer als ik vroeger, het komt uiteindelijk goed hoor als je op jezelf gaat :P

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:55

Leuke doelen en vorderingen allemaal om te lezen! :D

Ik heb alweer heel lang niet meer in dit topic gepost, maar ik ben ondertussen nog druk bezig! :j
  • Ik heb een kleine start gemaakt met leren programmeren.
  • Ik vier zondag mijn verjaardag met een high tea, dat zijn twee doelen in één!
  • Ik heb mijn (grote!) haakproject dat ik voor het DZP wil afmaken weer opgepakt.
  • Ik ben momenteel drie boeken aan het lezen, waarvan twee non-fictie (doelen: totaal 50 boeken, 7 non-fictie).
  • Ik zit op 1/4e van een maand van niet de afwas laten verslonzen (da's pas een uitdaging! :o).
  • Ik ben aardig wat nieuwe dingen aan het leren voor mijn 'verdiep je in 5 nieuwe onderwerpen'.
  • Ik ga hopelijk vrijdag weer uit eten in een restaurant waar ik nog nooit heb gegeten.
  • Ik ben (nuttige) kilometers aan het rijden in de auto (moet totaal 250, om te zorgen dat ik het niet verleer).
  • Ik ben naar 'algemene uren' aan het gaan van de ACLO (sportcentrum van de RUG).
  • Ik ben 'zomaar' kaartjes naar mensen aan het sturen (totaal moeten 't er 1 worden).

Ondertussen mislukken er ook nog andere doelen, niet alles gaat zo succesvol :+ (Vooral de 'volhouddoelen' zijn lastiger, haha) Maar 't lijkt best lekker te gaan!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:32

Hier gisteren weer een doel behaald: Maak zelf warme chocolademelk.
Dat wil zeggen: pan, vuur, melk, cacao en een beetje suiker.
En eigenlijk veel lekkerder dan uit een pak :) zeker als je er mini marshmallows in doet :D

Ondertussen ben ik bezig mijn een sjaal te haken! Gaat lekker vlot en er zijn verschillende mensen die m nu al leuk vinden. Dus dan kan het doel: 'haak een sjaal voor iemand anders' ook snel behaald worden :)

Ik vind die langere volhoud doelen ook erg moeilijk! Ik had er eentje tussen zitten dat ik een week niet snoep... geen koekjes, chips, chocolade en taart. Maar die stel ik gewoon steeds uit :') oh deze week iemand jarig? Ja dan volgende week maar...
Heeft iemand nog leuke boekentips? :) anders kom ik nooit aan mijn 14 boeken lezen. Mag ook per pb :) .

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:57

Wat voor boeken hou je van? Ik ben zelf een groot fan van De grijze jager-serie. Of in het engels: Ranger's Apprentice. Het enige goede Nederlandse literatuurboek dat ik ooit gelezen heb is Hersenschimmen van Bernlef geweest.

The maze runner vond ik ook erg goed. En ik kreeg het boek "Dead witch walking" aangeraden van een vriendin van me (eerste deel van een serie). Voor ons allebei niet bepaald ons standaard genre, maar hij is verbazingwekkend leuk.

Klinkt lekker die eigen warme chocolademelk. Ik ben bezig met nanowrimo, die had ik er ook als doel op staan. En mogelijk gaat er vrijdag toch nog iets lukken, al is dat officieel geen doel. Maar het is wel door een doel in gang gezet.

Edit: typo en het verkeerde deel van de serie opgeschreven.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 04-11-14 22:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:17

The Golden Compass en de boeken van Tolkien <3

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:25

Mmm, zelfgemaakte chocomel :9

Ik lees vooral (jeugd)thrillers.
Tess Gerritsen, Helen Vreeswijk, Mel wallis de vries, Harlan Coben.

De boeken van chantal van gastel zijn ook leuk! Van die heerlijke zwijmel weglees boeken. Heb de serie van 'zwaar' met een lach gelezen :)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:26

Hey!

Jullie gaan goed met jullie doelen, bij mij gaat het niet zo goed. Doe er niet veel aan..
ik lees nog wel mee :j

Sanne, gereageerd en getemd voor uitgelicht!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:27

_Selena schreef:
Hey!

Jullie gaan goed met jullie doelen, bij mij gaat het niet zo goed. Doe er niet veel aan..
ik lees nog wel mee :j

Sanne, gereageerd en getemd voor uitgelicht!

Thanks meis!

En jouw tijd komt wel weer. Je hebt nog heel lang de tijd he?
Je had toch een vliegende start gemaakt!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:15

Iedereen heeft soms een periode waarin ze wat minder actief zijn, hoor :j Komt vast goed!

En qua boeken: inderdaad, waar hou je van? Qua genre, maar ook qua taal (ikzelf lees bijna alleen Engels) en qua 'moeilijkheid'..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 23:50

Ik ben nog steeds bezig met mijn lijst :=
Voor wat ik heb, kan ik in ieder geval al 1 afstrepen! Op de radio komen. :Y)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:52

Ik lees eigenlijk alleen in het Nederlands. Ik ben wel van de thrillers, nederlandstalige schrijvers en het moet niet te moeilijk lezen. Af en toe een moeilijkere is zeker niet erg, maar dan moet het boek me wel erg aanspreken. En dikke boeken hebben een streepje voor :P ik vind t altijd heel jammer als een boek uit is.
Hersenschimmen heb ik hier nog staan om ooit eens te lezen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:56

Dan vind je Tami Hoag misschien wel leuk.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 23:57

renskep schreef:
Ik lees eigenlijk alleen in het Nederlands. Ik ben wel van de thrillers, nederlandstalige schrijvers en het moet niet te moeilijk lezen. Af en toe een moeilijkere is zeker niet erg, maar dan moet het boek me wel erg aanspreken. En dikke boeken hebben een streepje voor :P ik vind t altijd heel jammer als een boek uit is.

Hersenschimmen is een geweldig boek. Zeker een aanrader.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:15

Eeh.. boeken: alles van Dan Brown, David Baldacci en Karin Slaughter. Laura Hillenbrand - seabiscuit en de game of thrones boeken zijn ook heel tof.
Heb laatst ook een boek gelezen van een Nederlandse schrijfster, zal morgen ff zoeken maar die is zo gaaf en f*cked gewoon met je mind.
De rest goed bezig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 08:10

renskep schreef:

Dan zeg ik Tess Gerritsen!
Amerikaans-chinese auteur.. Maar de boeken zijn naar NL vertaald :)
Vaak zit er ook een begrippenlijst achterin met de lastige medische begrippen die in het boek voorkomen :P

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 08:18

Haha dankjewel allemaal voor de tips!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:45

Ik heb als doel dat ik over al mijn doelen moet bloggen. Daar heb ik nu het onderstaande van online staan. Leest het een beetje? Ik zie wel dat ik tussen de 5 en 10 unieke bezoekers per dag heb, maar krijg vrij wel geen reacties.

DZP | | 001 | | Bedenk 101 doelen
DZP | | 039 | | Doe 15 keer mee aan een prijsvraag
DZP | | 026 | | Beantwoord de vragenlijst ’50 Questions That Will Free Your Mind’ | | Deel 1
DZP | | 047 | | Bekijk alle films uit de top 100 beste films ooit volgens IMDb
DZP | | 061 | | Maak samen het fotoalbum van de vakantie in Barcelona af

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:52

WiancaR: ik heb net ff gekeken en ziet er goed uit hoor, ik vind het makkelijk lezen. Je gebruikt heldere taal en goed geformuleerde zinnen.

Hihi ik heb vandaag een major doel behaald.
Ik heb werk gevonden :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:56

Gefeliciteerd zeg! Wat voor werk ga je doen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:57

Je schrijft op zich leuk, maar ik zou over het algemeen ook niet zo snel reactie plaatsen. Alleen die laatste geeft echt het wauw-gevoel, waarbij, als het een bokt-post zou zijn, ik zou zeggen dat het me daar prachtig lijkt en je mooie foto's heb gemaakt. Voor de rest is het meer stil genieten.

Ik krijg ook niet veel reacties. Tot nu toe 2 in totaal. En ik zat afgelopen maand op 300 bezoekers. Zelfs berichten waar een reactie uitgelokt wordt, geven tot nu toe geen reacties. Ik geniet dus maar van de statistieken (ik ben wel een beetje een nummertjespersoon).

@jaleesa89: toppie! Wat fijn voor je.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:15

WiancaR: ik ga weer de paardensport in, ga als groom werken op een springstal. Ben er 2 jaar uitgeweest en in een winkel gewerkt maar ga nu weer gillend terug :D

Mizora: wat je zegt, ik verwacht eigenlijk ook niet echt reacties maar vind het wel kei leuk als ik zie dat ik een bepaalde dag zus en zo veel bezoekers heb gehad.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:15

Jaleesa wat goed! Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:56

Jaleesa gefeliciteerd! Klinkt als een leuke baan! *\o/*

Hersenschimmen wil ik ook altijd nog een keer lezen. Ik heb nog een boekenbon thuis liggen, dus wie weet! Ik heb alleen altijd een waslijst aan boeken die ik ooit nog eens wil gaan lezen.
NaNoWriMo gaat bij mij niet zo best haha, ik moet daar echt tijd voor maken en er even voor gaan zitten.

Renske: lekker warme choco! Ik ben wel benieuwd naar je sjaal, ik wil dat ook nog eens gaan haken, maar moet even de goede garen/wol (wat is het?) vinden. Ik heb nu alleen maar van dat hele dunne liggen, niet echt geschikt voor een sjaal. Wat gebruik jij daar voor?

Nayomi; wat leuk! Waarmee ben je op de radio gekomen?

WiancaR: ik heb hetzelfde hoor, maar vind het al leuk dat er zoveel mensen komen kijken zonder te reageren. Bij mij is het probleem vooral een beetje dat ik niet heel vaak iets post en dat ik het een beetje spannend vind om mijn blog overal te delen (op Facebook bijvoorbeeld), dus dat doe ik ook niet. Misschien is dit topic iets voor je: [LZP] Bloggers/Vloggers op Bokt? (mocht je die nog niet gevonden hebben)
Qua vorm en taalgebruik vind ik jouw blog heel overzichtelijk, niets mis mee :j.
Edit: misschien is het ook leuk om het delen van je blog te koppelen aan het DZP. Ik heb ooit een keer als doel gesteld om 5 boeken los te laten in het wild, daar kun je dan een briefje in doen met een kort berichtje en de link naar je blog. Of overal stickynotes met een boodschap (+link naar je blog) verspreiden bijvoorbeeld.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:55

Ik had ook alleen maar fijn garen. Maar ik hebnu heel grof garen gehaald. Met een erg dikke naald. Ik heb me in zo'n hobby winjel een beetje laten informeren want ik wist niet wat ik nodig had. Ik heb nu garen wat half wol, half acryl is en een haaknaald nummer 12. (Op internet kun je vaak haakgaren zoeken op dikte van je haaknaald! Heel handig!) :)

Gefeliciteerd Jaleesa!! Veel plezier net je nieuwe baan! :)

Mizora; nummertjes zijn ook erg fijn :o