Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nanno_123

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:23

Ik heb wel een droger maar ik gooi niet alles in de droger dus wij hebben gewoon zo'n groot droogrek.. en als het droog is kan die buiten op het balkon en anders gewoon gezellig midden in de woonkamer :')

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:24

Ik droog mijn was op een uitklapbaar droogrek, heb voorlopig ook nog geen droger en dit gaat prima :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:37

Oh ja, drogen..... Haha, dat moet ik ook hangend gaan doen. Droger komt er voorlopig nog niet in. In mijn tuintje hangen een aantal lijnen, dat is wel fijn! Maar ja, voor de winter moet ik wel wat verzinnen :+

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:08

Hier komt ook geen droger hoor. Maar ik heb beschikking over een zolder. Sus daar komen draadjes. En heel handig: daar zit ook de aansluiting van de wasmachine.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:10

Onze wasmachine, koelkast en vriezer zitten in een soort bijkeukentje. Voor een droger bestaat wel nog een aansluiting en een aparte stroomgroep, maar waar ik hem zou moeten laten weet ik niet :')
Ze gingen er denk ik vanuit dat je hem bovenop je wasmachine zou zetten, maar de wasmachine staat onder de (enorme) ketel, dus dat kan helemaal niet. :+
Onze buren drogen de was beneden in hun schuurtje, maar daar kunnen wij het ook niet kwijt, er staat al zo veel.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:47

Hier ook geen droger. Had m toen ik op kamers woonde ook niet. Dus ik denk dat het uithangen over de kasten wordt. Best leuk zo'n 'tent' in je huis.

Het huis schiet hier op. Zaterdag verhuizen! :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:49

Ik heb in mn uppie 4 slaapkamers en een ruime zolder dus ik heb van 1 slaapkamer mn washok gemaakt.. Leidingen erheen gelegd et voila :D

Daar staat mn wasmachine en wasdroger en wasrek. Want alleen handdoeken en hete was en beddengoed gaan in de wasdroger :+

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:26

Liedje_ schreef:
liiza schreef:
:wave:
Ik mag maandag gaan kijken in een 3-kamer appartement.
Sta op nummer 7, maar ik hoop zo dat ik het kan gaan huren!

En? Gelukt? :D

Ik ben gisteren wezen kijken, perfect appartement voor mij alleen.
Er staat sinds gisteren op de site dat de woning mij wordt aangeboden, maar ik heb nog niks gehoord.
Stiekem komt nu ook de angst, kan ik het echt wel allemaal betalen etc. Hebben jullie wel eens een proefberekening gemaakt voor huurtoeslag, en klopt dat ongeveer?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:29

Ik heb een proefberekening gemaakt.. Ik krijg geen cent :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:54

Hier ook geen cent helaas. Maar ken je gevoel wel hoor, ik zit ook in de rats of ik het wel kan betalen. Maar het moet te doen zijn.... Heb alleen nog niet een heel net kasboekje ofzo, moet ik wel aan beginnen :+

Leuk Milatje!! Ik hoop van het weekend ook de grote meubels over te zetten, van de week hopelijk al een aantal dozen. Wha, spannend :D Echte datum heb ik nog niet. Denk dan het weekend erop.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:30

Ja ik maak me daar ook wel druk om hoor. Berekening zegt dat het gaat lukken, niet heel ruim maar moet haalbaar zijn. Nu nog maar zien hoe het in de praktijk gaat.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:46

Vind het vooral eng met de beesten en DA kosten. Ik heb wel een spaarpot, maar die wil ik niet hoeven aan te spreken voor 'simpele' DA kosten.
En mijn baan is maar tot 1 juli....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:08

Ik heb wel huurtoeslag , da kosten voor de konijnen betalen ouders eerst en dan betaal ik hun af.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:33

Wij krijgen helemaal niets, ons huis is sowieso te duur, we verdienen samen net iets meer dan mag om in aanmerking te komen en we zijn allebei onder de 23. Ik heb wel een hele tijd meegedaan in de lotingen om goedkopere huisjes, maar het duurde gewoon veel te lang, dus we huren nu particulier.
Voordeel is wel dat het niet uitgeleefd is, ik ben wel eens op bezichtigingen geweest in huizen die ik echt alleen zou accepteren als de enige andere optie een doos onder een brug was. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:04

Moet je op senioren woningen gaan reageren. De mooiste huisjes waar je zo in kan trekken.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:04

Daar mag je toch alleen in als je 'senior' bent?

Ik heb mijn paard verkocht afgelopen maand, met die financiële onzekerheid erbij had ik het zeker niet gekund en gedurfd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:24

Ja hier ook , 55+ heeft voorrang staat er dan

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:27

Ik kon op diverse woningen reageren in een seniorencomplex.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:42

Ik heb een droger en een klein wasrekje voor aan de deur.
Dekbedden hang ik over de reling in het trapgat of over de deur, de rest gaat zo veel mogelijk de droger in, tenzij het kwetsbaar is.
Dierenartskosten betaal ik van m'n spaargeld, ik zet maandelijks €200,- opzij voor dierenartskosten, vervanging meubilair, voordeelurenabonnement ov, inrichting huis, vakantie, nieuwe laptop en noem maar op.
Wekelijks heb ik €45,- voor de boodschappen, reiskosten, cadeautjes en onderhoud katten.
Op zich goed te doen als je uitgaat van €30,- boodschappengeld en €15,- voor de rest.
Voer en grit koop ik meestal groot in, scheelt ook aardig wat op de kiloprijs.
Eten kook ik meestal ook meerdere porties van, is verhoudingsgewijs goedkoper dan eenpersoonsmaaltijden koken, wat over is doe ik in de vriezer.
Magnetronmaaltijden haal ik bij Aldi/Lidl (de lasagne van Mama Mascini ofzo is erg lekker :9), verder alleen wanneer ze in de aanbieding zijn.
Blikken croissantdeeg haal ik altijd bij de Aldi, daar kosten ze ong €1,10 terwijl ze van Danerolle algauw €3,50 zijn. :wow:

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:07

Ik heb het huis *\o/*

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:16

Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Wanneer krijg je de sleutel ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:20

Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:05

€30 boodschappengeld per maand?! Daar kom ik écht niet mee toe :oo Bij mij is het eerder €30 per week, en ik koop niet heel veel of heel duur en kook ook grote porties die ik dan invries enz. Respect als je het voor dat bedrag per maand kan redden met boodschappen, mij zou het echt niet lukken.

Ik heb als vaste lasten €545 huur + water + verwarming, €50 internet en tv, €25 elektriciteit. Benzine ben ik maandelijks zo'n €120 aan kwijt waarvan ik ongeveer €70 vergoed krijg van het werk. Telefoon wordt ook door het werk betaald. Qua boodschappen zit ik gemakkelijk aan €40-50 per week voor mezelf (en soms mijn vriend als die mee-eet). Ik probeer ook maandelijks minstens €200 (liefst €300) opzij te zetten voor vakanties enz. Hoeveel ik dan overhoud zullen we zien over een maand, want ik zit nog maar net in m'n appartement en ben begin deze maand met een nieuwe job begonnen dus ik weet wel ruwweg wat ik netto verdien maar niet exact :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:07

Nee per week. ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:15

Huur 457
Essent 95
ziektekosten 90
Ziggo (tv, internet, vaste telefoon en mobiele telefoon ) 60
Wegenbelasting 16
Water 11
Boodschappen per maand 125
Tanken 200 ( krijg er 180 vergoed )
Gemeentelijke belastingen 25 per maand schat ik voor 10 maanden
Dieren 75
Sportschool 50

Ik spaar nu rond de 500 per maand. En dan houdt ik rond de 75 per week over om "leuke" dingen van te doen.