[CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:38

Vind het leuke jassen hoor, Davinia, maar ik denk dat als het -10 is, je toch echt liever een andere jas wilt :P Of als het heel erg waait.
Maar ik ben een koukleum, misschien jij wel niet :P

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:42

Ik ben ook een koukleum, daarom heb ik ook een lekkere lange wollen jas gekocht vorig jaar :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:47

Destino schreef:
Klopt, een auto kan altijd kapot gaan :j .
Vind die nieuwe polo's wel een hele stoere uitstraling hebben :j . Met die van Roy is nog niets aan de hand en dat ding is ook erg zuinig, 1/21 gemiddeld (ook korte stukjes erbij)..
Qua model zijn nieuwere auto's vaak wel mooier :j Vind ik idd ook. Nieuwe Ka's zijn ook niet zo duur..
Maargoed feit blijft wel dat hoe ouder de auto is, hoe meer slijtage er heeft plaatsgevonden natuurlijk.

Vind die jas van de h&m erg leuk! Die lijkt wel op mijn 'herfst'jas :)
Die zitten erg lekker :j

Jij wilde toch een nieuwe Ka kopen of inmiddels niet meer?
En inderdaad, hoe ouder de auto, hoe meer slijtage. Maar voor korte afstanden vind ik dat niet erg. Ik rij hier alleen maar in de buurt rond, naar familie en vrienden. Dan hoef ik geen dure bak onder m'n kont te hebben :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:50

Ik krijg de nieuwe H&M catalogus binnen :oo Dat is al snel, die was toch nog niet zo lang uit?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:51

Alweer een nieuwe? nu de winter?? :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:52

Als er geen trouwplannen waren geweest dan had ik wss wel een andere gekocht, maar geen nieuwe, 1 van 2/3 jaar oud ofzo :)
Maar dat meer omdat mijn auto nu minder wordt (heb 2 kleine roestplekjes in de deurportieren waar normaal het water van je ramen door naar beneden loopt) en mijn airco werkt niet geweldig goed meer. Motorisch is hij nog goed, nog nooit wat mee gehad :n .
Vriendlief wil alleen liever niet dat ik een andere koop zolang ik hier werk door de parkeergarage :+ . En hij heeft ook wel gelijk eigenlijk :P
Ik rijd er alleen mee naar mijn werk, 35 km per dag en verder doe ik er niets mee.. Dus ach, heb het ook niet nodig, zelfde als jij een beetje hebt :+

Huh :oo
Er was pas een heel dik boek := ?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:56

Nouja, 2 of 3 jaar oud valt bij mij in de categorie 'nieuw' :D
Maar ik snap je wel hoor. Wel lekker dat je er nooit problemen mee hebt gehad! Je zou jouw auto nog wel aardig kunnen verkopen dan, denk ik?
Maar waarom wilt hij dat niet zolang je daar werkt door een parkeergarage? Ik snap hem niet :+

Ja, ik sta ook vreemd te kijken, alweer zo'n dik boek.. Ga hem zo maar eens doorbladeren :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:58

Woehoeee, dan hoop ik dat de postbode hier snel komt! :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:05

Hmm nou door al die krassen op de bijrijderskant denk ik niet dat ie nog veel waard is.. Misschien 2000/2500 euro ofzo?
Die parkeergarage waar ik moet parkeren daar zijn kleine vakken dus vaak de deur van degene die naast je staat tegen je auto aan := Mijn huidige auto is er flink door beschadigd..

Ik hoop dat ik hem ook heb :D

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:11

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:13

Vind ik zo asociaal, dat mensen niet een beetje voorzichtig doen met het openen van een deur.

Laatst ging ik in de auto naar de AH. Wij hebben een 307 station (m'n ouders dan), en ik parkeer daar, probeer tussen de lijnen te parkeren. Maar naast mij stond een C1!!!! Schots en scheef over de lijn geparkeerd. -:(-
Zo asociaal... Die had overigens genoeg ruimte om normaal te parkeren.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:25

pffff nou, was het topic over de winterjassen kwijt, maar ik heb jullie gevonden :)
Baal wel als een stekker!
Ik las over de canadian goose jassen dat ze zo warm zijn, en ben gaan zoeken op internet (geen verkooppunt hier in de buurt) en dacht WOW wat een gave jassen! echt helemaal mijn ding! Er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan, maar ach... mijn huidige jas is ook niet de goedkoopste, en heeft t ook al zeker 3 jaar goed gedaan! (suede leren jas van mustang) maar deze is nu echt vuil en vies en niet meer als goed te dragen...

Toen ben ik verder gaan zoeken over de canadian goose jassen. Mijn zoektocht naar een goede nieuwe winterjas gaan niet over 1 nacht ijs, en zeker niet als ze zo duur zijn :p
alles leek perfect!
...... tot dat ik deze site tegen kwam:

let op!!! het filmpje wat op deze pagina staat kan door sommige als schokkend ervaren worden!!
http://www.bontkragen.nl/de-gruwelijke- ... se-jassen/

En toen viel mijn droomjas af.... ik ga niet met zoiets rond lopen :n

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:31

Chris schreef:
Davinia_ schreef:

Ik heb ze besteld!

Leuk :D Die donkere?

Destino schreef:
Hmm nou door al die krassen op de bijrijderskant denk ik niet dat ie nog veel waard is.. Misschien 2000/2500 euro ofzo?
Die parkeergarage waar ik moet parkeren daar zijn kleine vakken dus vaak de deur van degene die naast je staat tegen je auto aan := Mijn huidige auto is er flink door beschadigd..

Ik hoop dat ik hem ook heb :D

Jeetje, wat zonde zeg! Je zou toch denken dat mensen beter opletten?! :=

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:37

tinkergirl89 schreef:
pffff nou, was het topic over de winterjassen kwijt, maar ik heb jullie gevonden :)
Baal wel als een stekker!
Ik las over de canadian goose jassen dat ze zo warm zijn, en ben gaan zoeken op internet (geen verkooppunt hier in de buurt) en dacht WOW wat een gave jassen! echt helemaal mijn ding! Er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan, maar ach... mijn huidige jas is ook niet de goedkoopste, en heeft t ook al zeker 3 jaar goed gedaan! (suede leren jas van mustang) maar deze is nu echt vuil en vies en niet meer als goed te dragen...

Toen ben ik verder gaan zoeken over de canadian goose jassen. Mijn zoektocht naar een goede nieuwe winterjas gaan niet over 1 nacht ijs, en zeker niet als ze zo duur zijn :p
alles leek perfect!
...... tot dat ik deze site tegen kwam:

let op!!! het filmpje wat op deze pagina staat kan door sommige als schokkend ervaren worden!!
http://www.bontkragen.nl/de-gruwelijke- ... se-jassen/

En toen viel mijn droomjas af.... ik ga niet met zoiets rond lopen :n

Dat plaats je denk ik in het verkeerde topic, want ik ga nu heel erg offline.

Zulke jassen blijven gewoon verkocht worden. Ik vind de jassen supermooi, maar zonde geld en zou ze voor geen meter aan willen hebben. Omdat er winst op gemaakt wordt, blijven ze verkopen. Beesten zijn toch al dood als ze in de winkel hangen.

Maar de jassen van de H&M worden met kinderhandjes gemaakt. Alsof dat zo vriendelijk is :')

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:40

Ja de zwarte laarsjes :j En ik heb nu ook de H&M catalogus binnen en ik ben al verliefd op 40 dingen volgens mij :')

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:41

Tinkergirl ik vind die jassen ook prachtig! Zo zonde van dat bont :( Toen ik in Noorwegen woonde had iedereen zo'n jas, maar ze zijn ook zwaar boven mijn budget. Maar inderdaad, ik denk dat er ook wel kinderhandjes aan onze kleding hebben gezeten. Je weet gewoon niet hoe het gemaakt wordt.
En nu alweer een H&M gids? Heb een bestelling uit de oude nog niet eens binnen.. Vind het altijd heerlijk, door die gids bladeren :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:42

LETS schreef:
Tinkergirl ik vind die jassen ook prachtig! Zo zonde van dat bont :(. Toen ik in Noorwegen woonde had iedereen zo'n jas, maar ze zijn ook zwaar boven mijn budget. Maar inderdaad, ik denk dat er ook wel kinderhandjes aan onze kleding hebben gezeten. Je weet gewoon niet hoe het gemaakt wordt.
En nu alweer een H&M gids? Heb een bestelling uit de oude nog niet eens binnen.. Vind het altijd heerlijk, door die gids bladeren :)

Haha := Ik ook. Ik neem m overal mee naar toe, op de bank, tv, computer, aan tafel, toilet :o Wel 100 x blader ik dat ding door

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:44

Ik wil heel graag een winterjas van Abercrombie en fitch. Maar ik kan niet bestellen via Ebay en ik zou niet weten waar ik het ergens anders kan bestellen :(

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:49

Op de site zelf Gaitmonster? :)

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:53

eenitraM schreef:
Dat plaats je denk ik in het verkeerde topic, want ik ga nu heel erg offline.

Zulke jassen blijven gewoon verkocht worden. Ik vind de jassen supermooi, maar zonde geld en zou ze voor geen meter aan willen hebben. Omdat er winst op gemaakt wordt, blijven ze verkopen. Beesten zijn toch al dood als ze in de winkel hangen.

Maar de jassen van de H&M worden met kinderhandjes gemaakt. Alsof dat zo vriendelijk is :')

Martine, nee hoor, ik was alleen het topic over de winterjassen voor 2012 kwijt, en dat is gesloten, met een verwijzing naar dit topic! :)
Maar goed... dat die jassen gewoon verkocht blijven worden weet ik ook wel.. en het is ieders eigen keuze of ze er wel of niet in willen lopen.
Vind t alleen zo zonde dat mijn ideale jas bont heeft wat op deze wijze verkregen is... Ben ook eens op een nerstenfarm geweest, en dat is ook zielig, maar toch anders... die beestjes worden voor de pels gefokt, en deze coyotes niet... die zijn lekker hun eigen ding aan het doen in de natuur tot ze in die val lopen... zonde...

en inderdaad er zijn zat kledingstukken die door kinderhandjes geproduceerd worden... en ook dat zijn dingen waar je niet te veel over na moet denken.... maar ik probeer wel zo bewust mogelijk te zijn van wat er in en aan mijn jas/kleding zit, en hoe het is geproduceerd....
Alles weten kun je toch nooit :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:18

Ik heb ook liever dooie dieren dan kinderhandjes aan het werk. Heb ook heel lang geen H&M gekocht... Maarja... de portemonnee is zwak.

oliebol happens, als ik het mooi vind en binnen mijn budget past koop ik het.

Anti bont vind ik net zo stom als tegen slachten van dieren. Koeienhuid is heel erg mooi leer, ik denk dat ik er nu op zit. Bovendien gaat niemand er minder vlees van eten.
Nertsen worden gefokt voor hun bont, andere dieren eventueel. Zolang ze niet bedreigd zijn, vind ik het prima.

Je moet inzetten op een nettere dood. En wat is netjes? Wat mij betreft is afschieten heel netjes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:23

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:27

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:31

Die trui van de H&M heb ik gisteren ook besteld :j Gave legging trouwens!
Plus nog wat sportkleding, een truitje (ook wijnrood) en vestje (beige).
En nog sportschoenen via Zalando en een sportbroekje via andere site :o

Mooie jurkjes en jas Cayenne! Hoe komt het dat je het tweede jurkje niet meer zou passen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:34

Ho, vergeet mijn schoenen helemaal.
Passen zowel bij jurkje 1 als jurkje 2 :P hendig: http://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home- ... enen-pumps

Urselin: Ik ben de afgelopen tijd nogal wat maten afgevallen :o De tweede jurk is maat 42 en de eerste jurk heb ik vandaag maat 38 gekocht (valt wel ruim dus had misschien ook wel maat 40 kunnen wezen :+ ). De tweede jurk is al redelijk laag uitgesneden van voor en omdat hij bij mij wat ruimer valt zit ik steeds te kijken of m'n BH niet te zien is :=
Maar hij is zo leuk.