Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:14

:D en iemand erg blij gemaakt met je bureau, altijd superleuk!

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:15

Wolken schreef:
Gisteren toch nog maar gemaild voor het bureau dat ze die nog af kon halen en ze stonden netjes om 8 uur op de stoep. Maar wat was er nou: mevrouw heeft last van claustofobie en durfde niet met de lift! En ik woon op 7 hoog.... Mens dus helemaal met de trap en heeft 10 minuten in mijn woonkamer staan uit te hijgen :D . Maar ze was er verder wel erg blij mee.

Haha xd en heeft ze het bureau ook met de trap meegenomen?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:45

Hahaha nee, haar man ging met de lift en zij is weer met de trap naar beneden gegaan. Gelukkig zaten er wielen onder dus ze konden hem zo de lift in schuiven.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:14

Pfff...
Heb beenbeschermers op MP staan nieuw met 50% korting.
Krijg ik de vraag of als er 4 paar gekocht wordt er nog meer korting op kan...
Dingen kosten nog maar 4,95... :\

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:15

HTM schreef:
Pfff...

Ze proberen ook altijd voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.. :n :=

4,95 is al heel weinig!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:55

HTM schreef:
Pfff...

Nee is ook een antwoord! :D haha!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:21

In mijn geval is geen antwoord ook een antwoord, daar zou ik niet eens meer op reageren.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:31

staroo schreef:
In mijn geval is geen antwoord ook een antwoord, daar zou ik niet eens meer op reageren.

Ik antwoord altijd, zou zelf ook balen als iemand niet terug mailt.
Maar vraag me soms af waar mensen het lef vandaan halen.

Maat t antwoord was idd nee, want ik heb geen 4 sets meer :') en vond ze al goedkoop genoeg.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:35

Eerlijk gezegd vind ik het een hele normale vraag... zo werkt het heel vaak, meer artikelen, meer korting. Oók bij al afgeprijsde artikelen. Het zou wat anders zijn als ze het "eisen", maar een normale vraag.. ach, wat is het voor moeite om je daar niet druk om te maken en gewoon even een antwoord terug te sturen?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:55

heb ik ook gedaan, maar als je bij een winkel al 50% korting krijgt, dan om nog meer vragen...
doe je in een normale winkel toch ook niet of wel?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:58

Oh, dat gebeurt zo vaak in normale winkels! Als het om goederen gaat, bij supermarkten e.d. heb ik het nog niet meegemaakt. :)
Ach, en sommige mensen zijn via mail gewoon wat dapperder om zoiets te vragen, nee heb je en ja kun je krijgen toch? Als jij je waren voor 50% aanbiedt, moet je er misschien wel vlot vanaf. Zo lang die mensen het netjes vragen, lijkt het me toch geen probleem?

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:20

Ik snap wat je bedoeld HTM. Kom het ook dagelijks tegen, en je word er zo nu en dan moedeloos van. Dat je denk van wat willen mensen nou toch. En het gebeurd inderdaad bijna overal. Maar ik vind het schandalig!!!
In de supermarkt niet nee, omdat we het allemaal nodig hebben. En als we het bij de AH te duur vinden gaan we naar de Aldi.
Mensen vinden het in een winkel te duur dus gaan ze kijken op internet of het toch goedkoper kan.

50% korting, als ik meer neem krijg ik dan nog meer korting?

Twee flessen robijn: 2 halen 1 betalen. Vragen we toch ook niet als ik 3 flessen neem mag ik dan de derde voor de halve prijs.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:43

Pfff, ik kwam het ook regelmatig tegen in de winkel, om gek van te worden! Ik werkte in een luxe lingeriezaak en dan vroegen mensen "Als ik de BH koop, krijg ik dan korting op het broekje?" of "Als ik een BH en een broekje koop, krijg ik het 2e broekje dan gratis?" Tuuuurlijk joh, je krijgt een broekje van €150,- van een gloednieuwe collectie gewoon cadeau *koekoek* Klanten kregen al standaard 10% korting op nieuwe collectie, dan mag je je toch al in je handjes knijpen... En vooral de "Gooise dames" met hun dure tassen, die voor kwamen rijden in hun luxe wagens, waren het ergst. Hoe meer ze uitstraalden dat ze geld hadden, hoe harder ze (soms letterlijk) schreeuwden om korting.

Of we hadden een keer een mega sale, mensen konden setjes kopen (dus bh en broekje) vanaf €15,- tot €60,- (voor setjes die normaal tussen de €120,- en €400,- waren) en de Wolford collectie (ook de basis, de nooit in de sale gaat) met 60% korting. Bleven de mensen ook maar zeuren om nog meer korting, of om gratis artikelen en dan geirriteerd raken als ze hun zin niet krijgen. Hallo zeg, zie het ergens anders eens tegen die prijs te krijgen! Onze dure lingerie werd verkocht tegen Hunkemoller prijzen, dit onder de inkoopprijs en dan nog is het dan niet goed genoeg. Ik heb tegen sommige mensen ook heel vriendelijk gezegd dat als ze iets goedkopers zochten dan €15,- voor een setje, dat ze dan beter even langs de V&D of Zeeman konden gaan.

Bulk korting krijg je overigens bijna nergens, tenzij het echt om mega aantallen gaat.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:31

joyce2 schreef:
Pfff, ik kwam het ook regelmatig tegen in de winkel, om gek van te worden! Ik werkte in een luxe lingeriezaak en dan vroegen mensen "Als ik de BH koop, krijg ik dan korting op het broekje?" of "Als ik een BH en een broekje koop, krijg ik het 2e broekje dan gratis?" Tuuuurlijk joh, je krijgt een broekje van €150,- van een gloednieuwe collectie gewoon cadeau *koekoek* Klanten kregen al standaard 10% korting op nieuwe collectie, dan mag je je toch al in je handjes knijpen... En vooral de "Gooise dames" met hun dure tassen, die voor kwamen rijden in hun luxe wagens, waren het ergst. Hoe meer ze uitstraalden dat ze geld hadden, hoe harder ze (soms letterlijk) schreeuwden om korting.

Of we hadden een keer een mega sale, mensen konden setjes kopen (dus bh en broekje) vanaf €15,- tot €60,- (voor setjes die normaal tussen de €120,- en €400,- waren) en de Wolford collectie (ook de basis, de nooit in de sale gaat) met 60% korting. Bleven de mensen ook maar zeuren om nog meer korting, of om gratis artikelen en dan geirriteerd raken als ze hun zin niet krijgen. Hallo zeg, zie het ergens anders eens tegen die prijs te krijgen! Onze dure lingerie werd verkocht tegen Hunkemoller prijzen, dit onder de inkoopprijs en dan nog is het dan niet goed genoeg. Ik heb tegen sommige mensen ook heel vriendelijk gezegd dat als ze iets goedkopers zochten dan €15,- voor een setje, dat ze dan beter even langs de V&D of Zeeman konden gaan.

Bulk korting krijg je overigens bijna nergens, tenzij het echt om mega aantallen gaat.

Fijn, eindelijk iemand die het begrijpt, het gaat ook om fatsoen en als je bij 50% korting nog het onfatsoen hebt om nog meer te vragen, ja wil je dan: ook nog fatsoenlijk antwoord? Nee dan heb ik een zo je doet, zo je ontmoet houding en ga ik daar geen grammetje energie insteken. Gelukkig komt het weinig voor dat mensen tot het gaatje gaan, er zijn ook nog leuke contacten met kopers, die maken de dag weer goed.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:38

Maar staroo, je zegt het precies goed: fatsoen. Maar wat jij onder fatsoenlijk en onder onfatsoenlijk verstaat, kan voor andere mensen heel anders liggen. Daar is geen vaste grens voor, dat is per persoon verschillend. En ik vind het heel fatsoenlijk van die mensen dat ze het netjes gevraagd hebben in een mailtje. Er zijn (in mijn ogen dus :D ) ook mensen die onfatsoenlijk "eisen" of "melden" of er gewoon van uitgaan dat ze dan meer korting krijgen.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:32

Ik moest wel erg lachen om de reactie van mijn man toen ik voor las of er mogelijk nog extra korting gegeven kon worden op de 50 %, maar natuurlijk zei hij: dan wordt het 51 % :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:26

En vooral de "Gooise dames" met hun dure tassen, die voor kwamen rijden in hun luxe wagens, waren het ergst. Hoe meer ze uitstraalden dat ze geld hadden, hoe harder ze (soms letterlijk) schreeuwden om korting.

Inderdaad, dat was bij de juwelier waar ik werkte ook zo.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:04

Oke, ik meld mij nu ook :')
Heb een dekje te koop staan voor 10 euro excl. verzenden. Krijg ik een mail van .........

Beste Marit,
15 incl verzendksoten

.........

Stuur ik terug:

Hallo!

Ik ga akkoord met uw bod, u kunt het overmaken op ******* tnv * * * *** ** ****
Naar welk adres kan ik het verzenden?

Mvg

Paar dagen niks gehoord dus ik stuur:

Hallo!

Heeft u nog intresse in het dekje?

Mvg

Krijg ik terug:

Jazeker nog intresse

Ik heb dus totaal geen idee of die m nou wel of niet wil hebben :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:26

lifeofmarit schreef:
Oke, ik meld mij nu ook :')
Heb een dekje te koop staan voor 10 euro excl. verzenden. Krijg ik een mail van .........

Beste Marit,
15 incl verzendksoten

.........

Stuur ik terug:

Hallo!

Ik ga akkoord met uw bod, u kunt het overmaken op ******* tnv * * * *** ** ****
Naar welk adres kan ik het verzenden?

Mvg

Paar dagen niks gehoord dus ik stuur:

Hallo!

Heeft u nog intresse in het dekje?

Mvg

Krijg ik terug:

Jazeker nog intresse

Ik heb dus totaal geen idee of die m nou wel of niet wil hebben :+

Dat gebeurt heel veel op MP, en dan zeggen ze iedere keer zal het gelijk overmaken. En als mensen een bod via de site gedaan hebben haal ik die du ook gewoon weg. Met omschrijving "u reageert niet meer op mijn mails". Sommige mensen zijn dan boos en een ander hoor je nooit meer wat van.

Het afdingen is in sommige gevallen gewoon weg niet realistisch. En ik vraag me soms wel eens af of die mensen dat express doen of gewoon al te slim zijn... En dan praat ik ook over mensen die een bod doen van €5,- incl. verenden, maar is wel pakketpost.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 23:28

stuur dan terug
ik heb je adress nodig dan stuur ik het op als ik het geld op staan :)

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 00:46

Ik heb een vzh zadel te koop staan, al voor een koopje van 55,-, vind ik zelf!
Soortgelijke zadels vragen ze makkelijk rond de 120 voor, en mijne is ZGAN.

Wil er dus ook 55 exl verzenden voor hebben.
Krijg ik een pb:
Ik bied 30 euro incl. verzenden voor het zadel
En ze wou ook wel anders 2 dekjes geven ipv 30 incl.

Ja daaag..... Als je een zadel voor 30euro koopt, is het vaak al een veroudert zadel wat vaak niet meer geschikt is voor zo'n geld...
Vind 55,- een mooie prijs!

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:30

Ik heb een hoogslaper op MP staan. Dingen staan er voor 50 euro op en wat krijg ik...een bod van 5 euro.

Ik wil haast terugmailen: Grapje zeker? Nulletje vergeten?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:38

Wat een leuk topic is dit topic :D

Heb 2 dekjes op marktplaats staan sinds vandaag, waaronder een eurostar peacock. Krijg ik als beginbod 15 euro... :+ Heb maar teruggemaild dat onzinbiedingen verwijderd worden :Y) Uiteindelijk heb ik beide dekjes verkocht via bokt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:35

Ik heb van de week weer een goede ervaring gehad met MP! Ik wou graag een houten kistje voor mijn vriend kopen, waar hij zijn piercings in kan bewaren. Had een leuk handgemaakt Indonesisch kistje gezien en daar maar eens 5 euro op geboden. Ik kreeg gelijk mail terug, hij ging akkoord met het bod, of ik het op wou komen halen of wou laten versturen. Eerst had ik nog wat vragen gesteld over het kistje en toen ik daar een goed gevoel over had, heb ik het geld overgemaakt. Ik kreeg keurig een mailtje dat het geld binnen was en dat hij het de volgende dag zou versturen. De volgende dag zoals afgesproken het Track&Trace nummer gehad en hij vroeg of ik ook nog even een berichtje kon sturen als ik het pakketje ontvangen had. Een dag later had ik het in huis! Het was helemaal keurig ingepakt in een stevige doos met piepschuim vul materiaal en met bubbeltjesplastic en stevig bruin papier om het kistje. Er zat zelfs nog een uitdraai bij van de advertentie. Ik heb de man vriendelijk bedankt voor de prettige koop en het fijne tussentijdse contact.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 11:51

Wauw ik heb een mooie MP-week.
Vorige week eerst 2 paar leren rijlaarzen verkocht die al tijdenlang op MP te koop stonden.
En vandaag heb ik 2 Desigualjurkjes verkocht die inmiddels ook al een aardig tijdje te koop stonden.
Snelle communicatie, geen gedoe. Da's ook wel eens fijn :)