Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:47

Leuk Misshorse :j Naar wat voor persoon heb je geschreven?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:52

Hij heeft me gebelt :):)

David (de gangster) klonk zo normaal aan de telefoon
hahahaha en hij zei dat mn engels perfect was.....slijmbal!

SteffiiY

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:09

Ahh wat leuk Shilady! was het een leuke ervaring?

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:16

@ Mavelle, een jongen van 24, van mijn leeftijd dus. Ik vond dat hij wel een leuk verhaaltje had geschreven! Aan de hand van zijn leeftijd en verhaaltje dus besloten te schrijven. Een stukje:

I’ve been incarcerated for a little over a year now and the monotony and boredom are starting to set in.
So, I have joined this site in hopes of finding new and interesting people. In all honesty it would just be nice to talk to someone who isn’t a criminal. I’m not that picky either. I’m really not looking for anyone in particular, just something fun, casual, and light-hearted, to keep the spirits up. I would like however to point out that I’m in an all-male environment, so anyone female is a plus.

I can’t tell you that you’ll love writing to me, or that I’m someone you need to know. Though, I can tell you that I like to meet new people. I can also tell you that I’m willing and able to have any sort of conversation about just about anything. I am a very easygoing and laid-back person. I’m also an introvert, but that has never really held me back.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:40

Leuk zeg Misshorse! welkom :D

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:30

Dankjewel! Ik begin nu alleen te twijfelen nu ik heb gegoogled heb.. Hij is veroodeeld voor seksueel misbruik met minderjarige ( lees 12 jaar) Ik probeer niet te oordelen, maar het is wel rot dat ik dit net even gemist heb..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:34

Ja het is altijd even handig(zeker als je een voorkeur hebt) om eerst even wat info op te doen voordat je gaat schrijven.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:37

SteffiiY schreef:
Ahh wat leuk Shilady! was het een leuke ervaring?

super leuk!

Ik heb er heel lang nee tegen gezegt :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:38

miisshOrse schreef:
Dankjewel! Ik begin nu alleen te twijfelen nu ik heb gegoogled heb.. Hij is veroodeeld voor seksueel misbruik met minderjarige ( lees 12 jaar) Ik probeer niet te oordelen, maar het is wel rot dat ik dit net even gemist heb..

Tja eigenlijk moet je googlen voor je een mail schrijft....

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:52

Ja, dit is de eerste keer, dus ik ken de procedure verder niet. Maar ik kijk het even aan. Denk dat ik wel gewoon blijf schrijven. Ik vind het verhaal over Jamie ook best heftig, maar toch ook heel mooi.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:55

Ja is ook zo, als je er altijd een ''naar''gevoel over krijgt kun je jezelf altijd nog terugtrekken toch :)

@Shilady: vind het knap dat je met een gevagene gebeld hebt, ik zelf zou dat nooit durven/doen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:34

Ja eigenlijk durfde ik het ook niet hoor en ik wou het ook niet maar hij bleef zo aandringen enz..
Nu vind ik het toch heel leuk :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:11

miisshOrse schreef:
@ Mavelle, een jongen van 24, van mijn leeftijd dus. Ik vond dat hij wel een leuk verhaaltje had geschreven! Aan de hand van zijn leeftijd en verhaaltje dus besloten te schrijven. Een stukje:

I’ve been incarcerated for a little over a year now and the monotony and boredom are starting to set in.
So, I have joined this site in hopes of finding new and interesting people. In all honesty it would just be nice to talk to someone who isn’t a criminal. I’m not that picky either. I’m really not looking for anyone in particular, just something fun, casual, and light-hearted, to keep the spirits up. I would like however to point out that I’m in an all-male environment, so anyone female is a plus.

I can’t tell you that you’ll love writing to me, or that I’m someone you need to know. Though, I can tell you that I like to meet new people. I can also tell you that I’m willing and able to have any sort of conversation about just about anything. I am a very easygoing and laid-back person. I’m also an introvert, but that has never really held me back.

Klinkt wel heel aardig en normaal :) Verder weet je het verhaal van die 12-jarige niet he. Ze kan er wel uit hebben gezien als 16 en gezegd hebben dat ze ouder is en zich er achteraf helemaal niet prettig bij hebben gevoeld. Ze zal vast niet de eerste wezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:25

Hallo,
Tijdje meegelezen en wil toch even reageren.
Ik snap niet, mavelle, dat je zoiets kunt schrijven.
Natuurlijk zit niet iedereen terecht vast, maar hoe jij dit hier neerzet kan echt kwetsend overkomen bij mensen die zoiets meegemaakt hebben.
Omdat iemand 'aardig en normaal klinkt' ...
Het valt me op dat hier soms de realiteit echt uit het oog word verloren, althans, dat lijkt zo, en dat de gruwelijkste dingen worden goedgepraat.

Dat is wat anders dan schrijven met een gevangene wetend dat deze fouten heeft gemaakt.. Want dat snap ik nog..

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:03

VivaLaVida schreef:
Hallo,
Natuurlijk zit niet iedereen terecht vast, maar hoe jij dit hier neerzet kan echt kwetsend overkomen bij mensen die zoiets meegemaakt hebben.
Het valt me op dat hier soms de realiteit echt uit het oog word verloren, althans, dat lijkt zo, en dat de gruwelijkste dingen worden goedgepraat.

Dat is wat anders dan schrijven met een gevangene wetend dat deze fouten heeft gemaakt.. Want dat snap ik nog..

Inderdaad, ik verbaas me over hoe makkelijk er over heen gestapt wordt.
Wat zo iemand anders maakt? Dat hij BEWUST in volle 100 % iemand heeft vermoord/ verkracht/ etc, of erger nog, kleine kindjes heeft misbruikt/ vermoord.
Dus dat zo iemand andermans leven heeft verwoest, praat je hupsekee zo even goed, omdat hij maar een fout heeft gemaakt? Want iedereen maakt fouten?
Sorry maar het gaat over niet over foutjes als verkeers overtredingen... Ze hebben echt heel heel erge dingen gedaan.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:15

mavelle daar ben ik het niet mee eens.... ookal zou die 12 jarige meid zich prettig hebben gevoeld(voor zover je dat kan als 12jarige in een sexuele relatie) De volwassene moet gewoon zoiets hebben van nee het is gewoon nog een kind daar blijf ik vanaf maakt niet uit hoe erg ze me ook probeert te verleiden.....

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:39

Mensen alsjeblieft, dit is geen discussie topic of het nou wel of niet goed is dat er met gevangene geschreven word.
Laat iedereen in ze waarde, en laat ze doen wat ze willen.
Een discussie of het belachelijk is of niet om met een gedetineerde te schrijven hoort in dit topic niet thuis.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:05

VivaLaVida schreef:
Hallo,

Over welk bericht heb je het nu?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:13

Mavelle schreef:
VivaLaVida schreef:
Hallo,

Over welk bericht heb je het nu?

@shilady, dan moet hij wel hebben geweten dat ze twaalf was, maar dat lees ik nergens. Vergis je niet, die jonge meiden zien er soms veel ouder uit dan ze in werkelijkheid zijn. Bovendien zeg ik het niet omdat ik denk dat het zo is, maar om een ander licht op de situatie te werpen. Natuurlijk kan hij ook geweten hebben dat ze twaalf was, maar dat lees ik nergens. Mocht hij het wel geweten hebben dan is dat natuurlijk heel erg om op zo'n manier misbruik te maken van zo'n meisje. Ik probeer me gewoon voor te stellen wat zo iemand motiveert. Als je een paar pagina's terug leest, lees je mijn reactie op het verhaal van Cobb. En volgens mij lees je in die reactie ook duidelijk terug dat ik wel degelijk besef wat sommige mensen kapot maken, en dat dat zelfs mij als buitenstaander raakt.

Ik quote mezelf maar het moest een edit zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:20

Die boven mijn eerste reactie.

Ik vind het niet belachelijk om met een gevangene te schrijven, begrijp best waarom mensen dat doen, zelfs een relatie krijgen met een gevangene, kan ik me nog iets bij voorstellen. wetende dat de gevangenen flinke fouten hebben gemaakt.
Ik snap alleen niet waarom de misdaad goedgepraat word... Dat vind ik wat heel anders!!Dat je de kant kiest van iemand die veroordeeld is, en dan denkt: oh maar misschien heeft zij het wel uitgelokt (bij verkrachting)
Dat kan ook echt heel kwetsend over komen.

En ik kan me zo voorstellen dat je na een tijdje schrijven, graag WIL dat een gevangene onschuldig is. Misschien als je er zo intensief mee bezig bent, je de dingen een beetje gaat vergoeilijken. En daar wil ik voor waarschuwen.
Kruip nu weer in mee lees modus :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:21

Bij deze: sorry, het was niet kwetsend bedoeld.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:56

geen probleem hoor :)

Maarja tis aan misshorse of ze wel of niet met hem wil schrijven wij gaan daar niet over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:57

Ok :) het is ook niet zo dat ik vind dat je sorry tegen mij persoonlijk moet zeggen (maar dat je het doet vind ik echt top!) Maar meer in het algemeen (dus niet alleen jou) van het is mooi dat "jullie" het goede van de mens proberen te zien.. Maar soms is het zoals het is en dan kan je anderen kwetsen met zulke dingen (dat het lijkt alsof je het bagatelliseert..)
Kan het niet zo duidelijk opschrijven, wil niet dat het bot overkomt, is soms zo anders als je het opschrijft in plaats van irl uit te leggen :)
Nou laat ik jullie met rust en ben ik echt weg hoor!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:13

niet iedereen hoeft zoiets te hebben gedaan. Mijn inmate zit voor bezit / smokkel van mariuhana. Er zitten ook mensen voor witwassen van geld, iets met politieke hupeldepup, in het bezit zijn van een wapen zonder vergunning (volgensmij heeft bijna iedere amerikaan een wapen al dan niet met vergunning)

Niet dat ik dit goedkeur maar kijk om je heen! Ik ken zat mensen die geld witwassen. Mijn inmate geloofde niet dat wiet hier legaal is (in zekere hoeveelheid en gedoogd) hij heeft hier 25 jaar voor gezeten.
Hij is met een (paar?) joint de grens over gegaan, suffie!! Nou zie je het voor je dat alle duitsers, Belgen en drugstoeristen hiervoor 25 jaar moeten brommen? Ik niet.

Ik vind de reacties van "ik snap niet dat jullie dit doen" ook kwetsend en dit zijn ook vooroordelen.
Je mag best je mening delen, maar hoe vaak er niet iemand komt binnenvallen met zo'n zelfde opmerking. Doe eerst research voor je dingen gaat roepen en mensen veroordeeld.

Ik google mijn inmate eerst en zou zelf niet met een pedofiel schrijven, of hij het nou wel of niet wist.
Ik heb ook bewust gekozen om niet met een moordenaar te schrijven de eerste keer, ik vind het lastig om hier iemand uit te kiezen en krijg denk nachtmerries. (ben nogal gevoelig hiervoor)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:32

netjes verwoord nant!