In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:58

Ik heb er een jaar over nagedacht en uiteindelijk in augustus 2013 mijn haar laten knippen.

Nog met lang haar
Bij de kapper

Had er veel minder moeite mee dan ik dacht.
Ben ze nu weer aan het laten groeien, en waarschijnlijk gaan ze er daarna weer af voor het goede doel :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:11

Ik ga het volgende maand laten knippen, in de maand dat het een jaar geleden is dat mijn opa is overleden aan kanker. Mijn vriend denkt nog steeds dat ik twijfel, maar het enige waar ik over twijfel is hoe kort ik het ga laten knippen :D Aan de ene kant wil ik best wel wat "extreems", zoals dit:

Afbeelding

Maar ik vraag me echt af of dat mij staat... En ik weet ook niet hoe mijn haar gaat vallen, want mijn haar krult, vooral in mijn nek en al helemaal als het kort wordt geknipt. Als de kapper zoiets af zou raden, zou ik iets een leuke, speelse bob willen, waar m'n krul een beetje leuk tot z'n recht komt.

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:41

Shivatjuh01 schreef:
Gaaf topic dit!

Ik zou het nog niet durven. Als ik er 30 cm af moet doen hou ik een boblijntje over. Zo kort zijn ze nog nooit geweest haha. Dus nog ff sparen, zodat er iets meer overblijf. Heb wel altijd gezegd, als, dan gaat het daar naar toe :)

Er zijn ook stichtingen die al blij zijn met 10 cm :D

joyce2

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:44

Aan welke stichting hebben jullie je haar geschonken, of zouden jullie je haar willen schenken en waarom?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:48

Ik heb mijn haar opgestuurd naar stichting Haarwensen.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:31

joyce2 schreef:
Maar ik vraag me echt af of dat mij staat... En ik weet ook niet hoe mijn haar gaat vallen, want mijn haar krult, vooral in mijn nek en al helemaal als het kort wordt geknipt. Als de kapper zoiets af zou raden, zou ik iets een leuke, speelse bob willen, waar m'n krul een beetje leuk tot z'n recht komt.

Mijn haar krult ook, mits het er zin in heeft. Kapper ging het extra kort doen ivm met die krul. Achteraf bleek het mee te vallen en is mijn haar nu op de lengte die ik wilde (nu is het nog iets korter maar het komt in de buurt) alleen aan het krullen ivm de kraag waar het tegenaan zit ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:58

Ik vandaag naar de kapper om op te laten meten of mijn haar al lang genoeg was en om te kijken of de kwaliteit van mijn haar goed genoeg was, stellen ze opeens hele andere eisen dan op de site vermeld staat! Op de site van Haarwensen staat dat het haar, los gemeten, 25cm moet zijn. En ik had ook ergens gelezen dat het ook in meerdere vlakken verdeeld mocht worden (dus bijv. 3 vlechten maken) zodat je zoveel mogelijk lengte zou kunnen doneren. Bij de kapsalon zeiden ze tegen me dat het 1 vlecht moest zijn, van minimaal 25cm. Ik uitgelegd dat ze het ook los mochten meten en dat het vlechten nodig was voor het opsturen en dat ze ook 3 vlechten mochten maken. Maar volgens hen kon dat echt niet!

Nu dus maar even een mail gestuurd aan Haarwensen, om te vragen wat nou écht de criteria zijn...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:40

Vandaag mijn haar laten knippen. Vlecht is 30cm en ik kan mijn haar nog in mini staartje!
Behalve een vlecht voor een pruik heb ik er nog iemand mee geholpen :j!
Kreeg gister appje van een vriendin. Vriendin van haar zocht nog een model voor een kapperscursus, iemand die van lang naar kort wilde. Mijn 'eisen' (in vlecht afknippen en rest moet nog in staartje kunnen),waren gelukkig geen probleem!
Volgens mij vond zij het knippen van de vlecht nog het meest spannend!

Foto's volgen zodra ik ze heb...

Ben benieuwd naar de reacties, want niemand weet dat ik vandaag naar kapper ben geweest!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:43

Oeeeh! Goed bezig geweest vandaag *D!
Ik ben benieuwd na de foto's.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:53

Ik heb ook vandaag mijn haar laten knippen! Het was nog een heel gedoe om een kapsalon te vinden die wou knippen (de meesten wilden alleen 1 lange vlecht knippen en de vlecht moest 25cm zijn, maar ik wou zoveel mogelijk haar doneren en mijn haar dus onderverdelen in 3 of 4 vlechten). Dit is het eindresultaat:

Afbeelding

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:55

Wauw :D!! Daar is echt veel van af, en wat heb je het nu kort!
Kun jij prima hebben vind ik. Top *\o/* *\o/*

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:55

Wauw, staat je heel goed Joyce :j

Ik heb besloten om weer te gaan sparen :)
Op welke termijn ik weer ga doneren, heb ik nog niet besloten.
Mijn haar komt nu net nog boven mijn bh bandje.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:02

Haha ja er is echt heeeel veel vanaf! De meiden in de kapsalon konden bijna niet geloven dat ik het echt zo kort wou laten knippen. Ze hebben echt wel 2 of 3 keer gevraagd of ik het echt heel zeker wist, maar als ik iets doe, doe ik het liever gelijk goed ;) Zoveel mogelijk voor Stichting Haarwensen! Toen de eerste vlecht geknipt werd kreeg ik het wel even warm (is toch wel spannend) en daarna kon ik gelukkig ontspannen zitten.

Het is heel erg wennen, heb nog nooit zulk kort haar gehad en de zijkant is zelfs helemaal opgeschoren, maar het staat me gelukkig beter dan ik dacht. Dus dat is dan wel weer een opluchting :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:35

Well done ladies!!

En Joyce het ziet er super uit!! Fierce!! :))

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:37

Gaaf kapsel!
Maarre, hoe kan het dat je meer doneert in meerdere vlechten? Uiteindelijk is het toch dezelfde hoeveelheid haar? Je krijgt niet in eens meer haar door meerdere vlechten??? Of ben ik nu zo blond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:50

Gaaf man Joyce!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:59

1 dikke(re) vlecht levert volgens mij minder lengte op dan meerdere dunnere vlechten. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:41

Klopt lor1! Als ze alles naar achteren trekken en 1 vlecht in je nek maken, blijft er heel veel haar aan de zijkant van je hoofd over en pak je niet de maximale lengte. Door op 4 plekken (links boven, links onder, rechts boven en rechts onder) te vlechten, pak je veel meer haar mee en zijn de vlechten ook langer.

Mijn haar was in lagen geknipt en als je 1 vlecht zou maken, zou de bovenste laag niet bruikbaar zijn. Doordat ze ook de bovenste laag links en rechts hebben gevlochten (los gemeten bijna 30 centimeter, terwijl de kortste lagen minimaal 20 centimeter moesten zijn), had ik opeens 4 nagenoeg even lange vlechten! Terwijl ze bij de andere kapsalon dus een vlecht in je nek maakten, deze vlecht gingen opmeten (in mijn geval was de vlecht dan 16 centimeter en ze wilden daar alleen vlechten van 25 centimeter knippen) en mijn lagen zouden ze dan weggooien.

Wanneer je heel lang haar hebt en je laat dit afknippen tot schouderlengte, dan maakt het overigens niet uit als ze maar 1 vlecht maken, omdat het haar daar toch allemaal op 1 lengte is en je niet rond het hoofd af hoeft te knippen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:45

Dat vd lengte die niet uitmaakt ligt er een beetje aan hoe lang je haar al is natuurlijk. :)
Ik kan m'n haar tot op m'n kont hebben hangen en het in 1 vlecht van 30cm weg laten halen, dan heb ik het tot net over de schouder hangen.
Doe ik dat met 2 of meer dunnere vlechten dan hou ik ineens veel meer lengte over.
Hier dus het besluit genomen om het tegen die tijd in minimaal 2 vlechten aan te bieden. ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:28

Ik was een beetje klaar met m'n lange haar, dus vanochtend bedacht dat het er weer af ging. Kapper gebeld en kon vanmiddag nog langskomen. Er is nu voor de derde keer een vlecht onderweg naar Haarwensen!

Afbeelding

Lekker kort, heerlijk. Ik doneer elke 1,5 tot 2 jaar 25 cm. Dan ben ik m'n lange haar zat en is het mooi lang genoeg om te doneren en ook daadwerkelijk nog wat over te houden :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:42

Wat goed zeg! Bij mij zal het wel weer ietsje langer duren voor ik weer wat kan doneren :+ :D

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:44

Staat je goed, Warboel!
En bij jou ook zeg, jocye2!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:45

Netjes Warboel!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:58

Ziet er goed uit Warboel! *D

Mijn haar groeit niet zo hard na mijn idee, heb nu eindelijk weer wat haar in mijn nek hangen :Y)

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:16

goed hoor, knap dat jullie dat durven. ik vind elke afspraak bij de kapper al verschrikkelijk. en dan laat ik alleen de puntjes doen :+