Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:28

Ik vind dat niet zo heel vreemd hoor, bieden boven de "bieden vanaf" prijs. Bieden vanaf is in mijn ogen de absolute bodem van wat je er minstens voor denkt te kunnen krijgen, maar je hoopt dat mensen tegen elkaar op gaan bieden. Wanneer iemand daar geen zin in heeft kan ik me voorstellen dat hij wat hoger biedt en hoopt dat de verkoper daardoor besluit meteen te verkopen ipv af te wachten of er nog hogere biedingen komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:30

Mo_86 schreef:
Hmm, heb nu ook zoiets: heb een paar Adidas gympen te koop staan en erbij gezet: bieden vanaf 35 euro. Is het eerste bod meteen 55 euro. Ik vertrouw dat nooit zo. Wie biedt er nou twintig euro meer dan er gevraagd wordt? Wat vinden jullie hiervan?

Het komt vaak voor dat sommige items gewoon meerdere keren te koop staan (zoals bepaalde gympen).
Meerdere mensen bieden er dan op, en het eindigt meestal met een prijs rond, bijvoorbeeld, de 70 euro.

Nu kom jij met precies de goede gympen, en je vraagprijs is 35 euro.
De eerste bieder weet wat er gaat gebeuren als je advertentie er te lang op staat (de prijs gaat naar de 70 euro) dus hij/zij doet meteen een bod van 55 euro.
Dat lijkt 20 euro te hoog voor jou, maar voor hem/haar is het 15 euro te goedkoop.

En het komt redelijk vaak voor dat mensen geen idee hebben wat de waarde van iets is.
Misschien zijn die gympen onwijs populair bij een bepaalde doelgroep en was jouw vraagprijs van 35 euro gewoon veel te laag.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:45

Heb net een reactie, met de vraag of ik een filmpje wil maken dat ik met de schoenen in het gras sta en dan het gras sta te vertrappen :? . Omdat ze ze daar ook voor gaat gebruiken. Goed, das dus iemand die zich verveelt... :evaw:
Dat ga ik dus niet doen :')

@ Enzino: Maar als iemand 35 euro vraagt ben je toch een dief van je eigen portemonnee als je 20 euro hoger dan dat gaat bieden? Heb even rondgekeken en 35 euro is wel een realistische prijs :).
Laatst bijgewerkt door Mo_86 op 08-02-12 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:47

_O-
Dan moet je maar een mailtje terug sturen dat je dat graag had gedaan, maar i.v.m. de sneeuw het niet gaat lukken.................... :+

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:49

Haha inderdaad. Maar nee, ga er geen moeite meer aan verspillen. Dagdag! :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:50

Jammer.... }>

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:54

Heb dit teruggestuurd:
Ja sorry, maar ik kan dit echt niet serieus nemen. Succes met de verdere zoektocht, misschien dat iemand zo gek is je te voorzien van een filmpje.

Ben benieuwd of ze het voor elkaar gaat krijgen :Y)

En heb het bod verwijderd, nu kunnen tenminste serieuze bieders een normaal bod plaatsen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:55

Ben héél benieuwd of ze nog wat terug sturen!!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:13

Kreeg inderdaad nog een reactie: sorry ik bedoel dit serieus hoor het is het enige dat ik nog wil zien
Ja. tuuuurlijk. En dan daarna zeggen: is toch niet helemaal wat ik zoek. Voor dat geld heb je nu in de uitverkoop hele leuke gympen die je kunt aftrappen in het gras (of nu in de sneeuw) :')
Ga er dus ook niet meer op reageren :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:14

:D Zou ik nu ook zeker niet meer doen!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:27

Betaal gegevens door mailen en als ze betalen opsturen met een polletje gras erbij en veel plezier ermee wensen :+
Mensen bezig houden is ook een kunst.... 8)7

Zag net een partij zinken teilen op mp staan,''Zo goed als nieuw''
Kijk je naar de foto.....
Dikke roestplekken,groen van het gras/liggen. Mensen zijn echt gek :))

Net wel weer wat verkocht via mp,ingepakt met oude kranten van zolder (1971/1973) kreeg ik nog een mailtje dat hij het goed had ontvangen maar euhm die kranten waren wel heeeel oud vond hij!
Hihi wel leuk zo'n lollige reactie van de koper.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:29

Wat grappig dat je die nog hebt!!
(heb je die nog van 28-7-73?? M'n geboortedag..... :D )

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:32

@Dav;
net zoiets als dit dus (even gepikt van het miniforum) http://link.marktplaats.nl/527960537
Nooit mee gereden,roest is er zo vanaf te vegen :')
Leukste is....voor 230 euro heb je een nieuwe :+

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:40

Alwiene schreef:
Ik vind dat niet zo heel vreemd hoor, bieden boven de "bieden vanaf" prijs.

Ik ook niet !
Ik heb het met de boeken eigenlijk best vaak !
Dat geeft aan dat ze het heel graag willen hebben !

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:47

Mo_86 schreef:
Heb net een reactie, met de vraag of ik een filmpje wil maken dat ik met de schoenen in het gras sta en dan het gras sta te vertrappen :? . Omdat ze ze daar ook voor gaat gebruiken. Goed, das dus iemand die zich verveelt... :evaw:
Dat ga ik dus niet doen :')

@ Enzino: Maar als iemand 35 euro vraagt ben je toch een dief van je eigen portemonnee als je 20 euro hoger dan dat gaat bieden? Heb even rondgekeken en 35 euro is wel een realistische prijs :).

Ik gok dat wij dezelfde persoon hebben gehad :P Ik had ook 3 paar gympen op marktplaats staan (waaronder een adidas paar) op alle 3 werd 20 euro meer dan de vraagprijs geboden. Ik vond het vreemd heb de persoon gemaild en hij vroeg of ik foto's wilde maken dat ik de schoenen aan had e.d.
Was het bij jou ook een man?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:51

nientje78 schreef:

Dan denk je toch''veeg het eraf??!'' duhh dit lijkt mij echt niet zo af te vegen :roll: Mensen maken het steeds mooier en die prijs, _O- Helmaal geweldig!

Kentaro schreef:
(heb je die nog van 28-7-73?? M'n geboortedag..... :D )

Zal het in de gaten houden....Miss krijg je'm dan in muizenstukje's of als je gelukt hebt een heel blad want zelfs het ouwe bestek in ingewikkeld in kranten! >;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:05

nientje78 schreef:
@Dav;
net zoiets als dit dus (even gepikt van het miniforum) http://link.marktplaats.nl/527960537
Leukste is....voor 230 euro heb je een nieuwe :+

:')

Vind het ook altijd zo vreselijk als mensen over de np liegen.. Zo kwam ik laatst iets tegen, waarbij de verkopen zei dat de np ongeveer 80 euro was, terwijl ik weet dat het 53 is, beetje jammer is dat!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:07

Dav schreef:
nientje78 schreef:

Dan denk je toch''veeg het eraf??!'' duhh dit lijkt mij echt niet zo af te vegen :roll: Mensen maken het steeds mooier en die prijs, _O- Helmaal geweldig!

Met een staalborstel is alles er vanaf te vegen :7

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:26

Mijn mailtje van die rare man heft nog een staartje gekregen :')
*knip*
Laatst bijgewerkt door Mri op 08-02-12 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:28

Dat meen je niet???????
Onvoorstelbaar wat een rare mensen je hebt..............

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:34

Mri schreef:
meneer heeft aangifte gedaan bij de politie (zegt die, hij had immers ook mn adres...)
....

Dat kan niet eens want, zelfs al zou hij gelijk hebben, dan nog heeft de politie hier niets mee te maken.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:36

Ik ken het ook, had voor me ouders de oude spullen op internet gezet. Dan wilt de mogelijke koper dat jij hem/haar even op belt. Als jij intresse in iets hebt, dan bel je toch zelf even? Dus de meeste belde niet eens meer op.
Zo ook met andere spullen, vaste prijs/bieden vanaf 200 euro, geven ze er maar 100 euro voor en als ik even een reactie wilt geven. Dan ben ik heel makkelijk, dan geef ik geen eens meer een reactie. Spullen staan niet in de weg, staan heerlijk in de schuur en als het niet verkocht word, hebben we er straks wel iemand voor die het huis uit gaat.

Ik heb diverse nieuwe paarden spullen te koop (jasjes/dekjes/handschoenen/sokken), ligt ook niet in de weg, maar ga niet heel ver onder de nieuw prijs zitten. Willen mensen er iets minder voor bieden zijn ze daar welkom in en krijgen ze ook netjes een bericht terug als ik er mee akkoord ga of dat mijn vraagprijs toch iets hoger ligt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:37

dacht ik inderdaad ook :) beetje loos dreigen om proberen alsnog een bureau te krijgen
maar kan er niet wakker om liggen, had hij zich maar ana de afspraken moeten houden!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:38

Op marktplaats had ik een keer zoiets mee gemaakt ja :')
Ik had een advertentie paardenspullen erop staan, met een foto van google, een heel onbekende foto.
De titel van mijn adv was: Gezocht,paardenspullen voor een meeneemprijs.
Kreeg ik ineens een mail van een man:

"Ben je helemaal gek geworden? Een foto van google afhalen die van mij is? Ooit gehoord van privacy rechten?"
Ik reageer:
"menner sorry hoor, ik ben een kind van elf , weet ik veel waar je de privacy rechten lezen kunt :+ sjezuss.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:45

lageveld schreef:
Mri schreef:
meneer heeft aangifte gedaan bij de politie (zegt die, hij had immers ook mn adres...)
....

Dat kan niet eens want, zelfs al zou hij gelijk hebben, dan nog heeft de politie hier niets mee te maken.

Lijkt mij ook een raar verhaal.

Maar misschien leuk om een geintje met hem uit te halen, vertel hem bijvoorbeeld dat je broer bij de politie werkt en dat hij wil weten onder welke code de aangifte in het systeem zit omdat hij dit echt niet vind kunnen. Bovendien zijn er natuurlijk al stappen ondernomen om zijn adres te verkrijgen bij zijn internet provider maar als hij nu meewerkt dan zal zullen zijn "bedreigingen" wat coulanter worden aangepakt.