Rebel_Jits schreef:Kennis van mij heeft een dochtertje gekregen: Ælendra Sophia. Ik vind het een leuke naam. Vooral Ælendra is nogal ongewoon.
Ze komen uit Engeland trouwens, dus je moet het wel op z'n Engels uitspreken.
Hoe spreek je dat uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quidou schreef:Caroline1985 schreef:Onze dochter heet Aimèe en spreek je uit als Emee (esmèe zonder de s haha).
Met het accent die kant op op de e? Volgens mij klopt dat niet... Dan zou je het uitspreken als een korte e en niet als ee..
Najoveh schreef:Rebel_Jits schreef:Kennis van mij heeft een dochtertje gekregen: Ælendra Sophia. Ik vind het een leuke naam. Vooral Ælendra is nogal ongewoon.
Ze komen uit Engeland trouwens, dus je moet het wel op z'n Engels uitspreken.
Hoe spreek je dat uit?
Citaat:In IPA, the "aesc" or "ash" [æʃ] is officially pronounced like the "a" in /bat/ [bæt] or /cat/ [kæt]. Linguists classify [æ] as a near-open front unrounded vowel. Therefore this is the "universally recongised way" to say it.
1234 schreef:Op mijn stage was ook een medewerkster die Babs heette (of nouja.... heet) xD
Vond het ook al zown aparte naamDacht eerst dat het een afkorting was ofzow
verootjoo schreef:1234 schreef:BoeleBuurvrouw is vandaag bevallen van een zoontje, en die heeft die naam gegeven xD
Vind het een aparte naam
toch niet toevallig met boelema als achternaam he
Ik ken een Boelo Boelema...Schijnt fries te zijn, maar die friezen bedenken toch wel een partij rare namen hoor
Anneert schreef:1234 schreef:Op mijn stage was ook een medewerkster die Babs heette (of nouja.... heet) xD
Vond het ook al zown aparte naamDacht eerst dat het een afkorting was ofzow
Kan afkorting zijn van Barbara natuurlijk. Vind Babs niet echt raar, maar ook niet mooi. Heb altijd t idee dat het vooral een Vlaamse naam is. (komt omdat ik vroeger een serie keek uit België en daar zat een Babs in)