Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:41

Heino schreef:
Er gaan nu weer geruchten dat de VVD niet met de PVV wil... Maar misschien is dat wel een gerucht dat de PVV de wereld in geholpen heeft zodat men weer terug naar de PVV gaat :P

Dat zou wel slim zijn :P

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:42

Ik denk dat Wilders gewoon wil dat het geen moslimland of iets dergelijks word.
Want zoals het er nu uitziet is het een grote puinhoop, dat is tenminste mijn mening.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:43

Krips schreef:
Ik vind het echt heel bijzonder dat Wilders het Eenvandaag debat won terwijl hij amper wat gezegd heeft. Dat is voor mij weer een bevestiging dat de inhoud er totaal niet meer toe doet. Mensen, het zijn geen popsterren. We zitten hier niet naar een soort van geevolueerde X-factors te kijken.

Haha, bij mij op het werk hadden we het er gekscherend over dat we maar over moeten gaan op stemmen per sms.... ;)

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:43

Volgens mij staan naast CDA en VVD ook SGP en CU en kleinere partijen als TON wel open voor de PVV.. Oftewel, de rechtsere partijen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:44

BasiNami schreef:
Ik schrik van het aantal PVV stemmers hier..! Vreemd dat zoveel mensen vallen voor het 'durven zeggen van dingen'. Zo kan iedereen wel roepen wat er anders en beter moet.
Ik ga zelf liever voor een politicus die minder 'roept' maar wel een uitgedacht uitvoerbaar plan achter zijn opmerkingen heeft.

Amen, helemaal mee eens! Ik ga voor Sp of PvdA. Ik neig naar PvdA, omdat ik perse die enge Wilders niet aan de macht wil, brrr.

Tallie1979

Eefske schreef:
Maar of je graag een MP wil die bij Berlusconi past.. ;)

Ga je mij waarschijnlijk niet wijs vinden, maar ik lach me kapot om die man! Hij is echt een driftkop en een narcist! _O-

Maar, hij heeft wel al heel erg veel gedaan voor Italie.. Oke, oke, en aardig wat mensen beledigd.. ( heb helemaal slap gelegen toen hij een Duitse politicus een kampcommandant noemde, heel Europa stond op zijn achterste benen! :)) )

Sarkozy ging ook grote schoonmaak houden in Frankrijk.. Toevallig ook flink het immigrantenbeleid aanscherpen.. Kreeg ook veel kritiek, maar toch de meeste stemmen..

Belgie kreeg Vlaams belang, ook al een partij die een verschil wilde maken waar veel mensen over hun nek van gingen.. Ook Vlaams belang is gehoord..

En nu PVV/Geert Wilders.. Let op mijn woorden, zijn partij wordt groot, hij gaat veranderingen brengen.. En het werd verdeurie tijd ook! :P

take_one

TON volgensmij ook ja, en VVD.
Zijn opzich ook geen verkeerde partijen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:45

CU ook? Die zijn voor een christelijke partij vrij links.

Yucca

take_one schreef:
Ik denk dat Wilders gewoon wil dat het geen moslimland of iets dergelijks word.
Want zoals het er nu uitziet is het een grote puinhoop, dat is tenminste mijn mening.

Ik wil zelf ook niet dat NL een moslimland wordt, maar dit gaat naar mijn inzien ook niet gebeuren.
Mag ik jou vragen wat je precies een puinhoop vindt aan NL?

Riddershow

Eefske schreef:
Wat bedoel je met de andere landen moeten ook gewoon? Als een klein landje als Nederland met wilde plannen komt worden we gewoon omver gelopen hoor.

Ik bedoel dag gewoon contacten onderhouden en overleggen. Die wilde plannen waar jij het over hebt zullen niet zo wild zijn hoor. Maar hopenlijk bereiken we een keer wel iets ten positieve voor NL ipv achter amerika aan te waggelen.

Even afgezien daarvan wordt er nu al opgemerkt dat zijn taalgebruik netter aan het worden is :) Tis nogsteeds niet volgens de beschaafde normen en waarden, maar ;)

BasiNami

Daarover verschillen de meningen take_one ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:46

chevax schreef:
8nnemiek schreef:
Ach, ik denk dat Wilders zich wel een beetje gedeisd zou houden als ie MP zou worden :j Dat roepen is meer aandacht trekken, want zeg nou zelf, zonder die uitspraken was hij nooit zo bekend geworden, en kreeg hij dus ook lang niet zo veel stemmen.

Dus weet niemand waar Wilders nu voor staat en wat hij als MP zou gaan doen...

PVV is toch nooit en te nimmer groot genoeg om 1e te worden?? :? Of ben ik daar nou verkeerd geinformeerd?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:46

Maar in deze puinhoop hebben we toch nog maar mooi de vrijheid om te zeggen wat we willen, terwijl Wilders toch wel een eenzijdige opvatting van vrijheid van meningsuiting heeft.
take_one: wat vind je nu precies een grote puinhoop? Er zijn inderdaad een heleboel dingen die anders en beter kunnen, maar verwacht jij dat de problemen met Wilders uit de wereld zijn? Ik denk zelf dat het er in Nederland niet echt gezelliger op zou worden. Minder tolerantie, een vrijbrief om mensen met een andere religie te beledigen, minder of geen integratie, ...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:47

Tallie1979 schreef:
chevax schreef:
8nnemiek schreef:
Ach, ik denk dat Wilders zich wel een beetje gedeisd zou houden als ie MP zou worden :j Dat roepen is meer aandacht trekken, want zeg nou zelf, zonder die uitspraken was hij nooit zo bekend geworden, en kreeg hij dus ook lang niet zo veel stemmen.

Dus weet niemand waar Wilders nu voor staat en wat hij als MP zou gaan doen...

PVV is toch nooit en te nimmer groot genoeg om 1e te worden?? :? Of ben ik daar nou verkeerd geinformeerd?

Nee hoor, je bent prima geïnformeerd! :-)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:47

Krips schreef:
Wat ik me afvraag is waarom mensen Halsema 'verschrikkelijk' vinden. Ik krijg er een beetje Bos visioenen van. Mensen vonden hem verschrikkelijk. Waarom? Alleen omdat hij niet aangenaam over kwam qua uiterlijk ofzo. Vinden jullie Halsema verschrikkelijk als persoon of als politica. Dat maakt nog al een verschil. Ik vind het namelijk geen goed idee om alleen maar te kijken naar in welke mate je een politicus er leuk uit vind zien. Ik ben wel eens bang dat het helemaal niet meer om de inhoud gaat. Lang leve het populisme.

Ik vind Bos wel een schatje qua uiterlijk, zou het er wel op kunnen :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:48

GroenLinks sluit niemand uit, Krips :)

Pietnhoes

Interessant topic!
Ook ik vind het zo ontzettend moeilijk dit jaar!

Echt vreselijk!

Ben het met geen enkele partij helemaal eens..
En denk dat velen dat niet zijn.

Weet al dat ik niet op de partijen als SGP, Christenunie en CDA ga stemmen, omdat die m.i. nog teveel wegens geloofsovertuigingen denken. Bijvoorbeeld het tegen euthenasie legaliseren zijn, en dat vind ik juist een heel belangrijk punt.

Ik ga ook geen VVD stemmen, en dat komt vooral doordat zij op mensen die in de bijstand zitten... en dus al bijna niet rond kunnen komen, nog eens 100!!! euro per maand willen bezuinigen! En dat vind ik ronduit mensonterend. (CDA wil dit volgens mij ook trouwens)
Laat dan toch in vredesnaam ergens anders op bezuinigd worden!

En de rest.. blijft moeilijk.. maar ik heb nog een dag :)

take_one

Het spijt me zeer, maar als het ooit zover mocht komen dat alle buitenlandse mensen ook mogen stemmen.. en er komt een moslimpartij of iets in die trant, dan kunnen we het wel vergeten.

Ik heb totaal niets tegen buitenlandse mensen zoals ik al vaker vermeld heb, mijn vriend heeft veel van dat soort vrienden, maar ze zijn zo verschillend en vaker onbeschoft.
Ik kan niet eens normaal door de stad lopen en ik ben het spuugzat, wou dat ze iets meer respect hadden.
En Wilders heeft zelfs niets tegen buitenlanders, hij zet ze alleen het land uit als ze iets fout doen, what's the problem? :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:50

take_one schreef:
Het spijt me zeer, maar als het ooit zover mocht komen dat alle buitenlandse mensen ook mogen stemmen.. en er komt een moslimpartij of iets in die trant, dan kunnen we het wel vergeten.

Ik heb totaal niets tegen buitenlandse mensen zoals ik al vaker vermeld heb, mijn vriend heeft veel van dat soort vrienden, maar ze zijn zo verschillend en vaker onbeschoft.Ik kan niet eens normaal door de stad lopen en ik ben het spuugzat, wou dat ze iets meer respect hadden.
En Wilders heeft zelfs niets tegen buitenlanders, hij zet ze alleen het land uit als ze iets fout doen, what's the problem? :)

Wat voor soort? De menselijke?

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:51

VVD, Nederland is failliet en daar moet wat aan gedaan worden. Ik vind dat VVD hier het meeste aan doet, we moeten gaan bezuinigen en redden wat er nog te redden valt. Of je t nu wilt of niet, over een aantal jaar zul je toch moeten bezuinigen want dan is er gewoon helemaal geen geld meer. Dan liever nu, zodat je nog wat dingen kunt redden.

PVV heeft ook sterkte punten. dat wordt ienemiene mutte morgen in t stemhok :+
Laatst bijgewerkt door Eva_Arno op 08-06-10 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:51

take_one schreef:

Waarom wil hij dan voorkomen dat ze hun geloof kunnen belijden? En dat ze koran lessen kunnen volgen? En dat buitenlanders uit bepaalde landen ons land niet meer in mogen?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:52

take_one schreef:

Ik heb totaal niets tegen buitenlandse mensen zoals ik al vaker vermeld heb, mijn vriend heeft veel van dat soort vrienden, maar ze zijn zo verschillend en vaker onbeschoft.
Ik kan niet eens normaal door de stad lopen en ik ben het spuugzat, wou dat ze iets meer respect hadden.

take_one, lees nu je eigen post eens: "veel van dat soort vrienden"... Ik vind dat nu niet echt vriendelijk overkomen. Buitenlandse mensen die mogen stemmen... Je bedoelt waarschijnlijk Nederlandse Turken, Marokkanen of andere bevolkingsgroepen?

Het probleem is dat Wilders gaat bepalen wanneer iemand het land uit wordt gezet: jouw of mijn definitie van "iets verkeerd doen" kan namelijk nogal anders zijn dan die van Wilders.

Wat kun je wel vergeten als er een Moslimpartij komt? Je denkt dat die een meerderheid krijgt?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:52

take_one schreef:

Dat soort partijen hoeven er voor mij ook niet te komen... Dat hoort niet in nederland vind ik.
Vind alleen niet dat je kunt stellen dat ze onbeschoft zijn. Wel dat ze verschillend zijn. Maar wat doe je met Nederlanders die dezelfde fouten maken? Zet je die op schiermonnikoog ofzo?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:53

Heino schreef:
take_one schreef:

Waarom wil hij dan voorkomen dat ze hun geloof kunnen belijden? En dat ze koran lessen kunnen volgen? En dat buitenlanders uit bepaalde landen ons land niet meer in mogen?

Omdat het hier Nederland is en geen mixland ???

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:53

Die eenzijdige opvatting pver vrijheid van meningsuitingwas mij ook al opgevallen. Hij mag werkelijk waar alles roepen over iedereen. Neem nou Cohen. Hij zegt de meest extreme dingen over die man. Zegt Cohen dat de PVV een gevaar vormt voor de rechtstaat en Wilders staat op zijn achterste benen. Dit vind ik zo hypocriet. Zeker omdat Cohen zijn opmerking ook nog eens onderbouwt.

Heino, GL sluit de PVV weldegelijk uit. Omdat ze het fundamenteel met hem oneens is. Bovendien is GL uitgesloten door de PVV. Volgens mij zij Femke gister nog dat ze niet met de PVV in zee gaat.

Allochtonen mogen nu al stemmen. En er is al een islamitische partij. Die heeft alleen geen zetels. Dus wat betreft de islamisering valt het wel mee. Bovendien vind ik het discriminatie om een Christelijke partij wel te accepteren en een islamitische niet.

Wilders pakt wel degelijk alle moslims. Ze mogen als het hem ligt namelijk geen hoofddoek meer dragen, de koran niet meer lezen, hun kinderen niet meer op een islamitische school laten zitten enz. Hij raakt wel degelijk alle moslims.