Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
christel1857 schreef:Vind twijfel over het bestaan van een god wel de meest gepaste houding om aan te nemen bij dit soort zaken.
Zeker weten dat ie er is = arrogant tov je medemens
Zeker weten dat ie er niet is = arrogant tov je medemens
Hou het bescheiden, twijfel
christel1857 schreef:Ik blijf het vreemd vinden dat God de overgrote meerderheid van de mensen op deze wereld laat creperen, en mensen in nederland,die eigenlijk helemaal niks te zeuren hebben als je dat in vergelijking stelt met kinderen in andere landen, die krijgen wel wat ze zelf vinden dat ze verdienen. Ik weet niet hoe vaak jullie een kind in de ogen hebben gekeken hier in nederland, en dat je niets meer ziet dan absolute wanhoop? Ben zelf zowel in afrika werkzaam geweest als vrijwilliger (engelse les), en in Cambodja (engelse les & housekeeping les), en ik begrijp niet dat er mensen zijn die god nog rechtvaardigen door met bijbelteksten te gooien en de vrije wil aan te kaarten. En dan noemen jullie mij respectloos? Het feit dat er al een poging wordt gedaan om dit goed te praten is IMO respectloos tegenover de ellende in de wereld. Komt op mij over alsof er een hoop mensen zijn die daarvoor hun ogen simpelweg sluiten ipv er actief iets aan te doen.
ismy schreef:Marloez schreef:Ik geloof zelf nergens in, maar sluit niets uit. Ik heb geen idee wat ik moet geloven, hoe alles in elkaar zit. Ik weet ook niet of het zinvol is om te weten.
Geloof is zeker zinvol en het bied mij zekerheid![]()
vooral om te weten wat er na de dood gebeurd
christel1857 schreef:ismy schreef:
Geloof is zeker zinvol en het bied mij zekerheid![]()
vooral om te weten wat er na de dood gebeurd
Dat weet je toch niet zeker, dus zekerheid is het sowieso niet. Je kunt ergens wel overtuigd van zijn, maar je kunt het niet zeker weten. Tenzij je natuurlijk in de toekomst kunt kijken, of al een keer eerder dood bent geweest en dus uit ervaring kunt zeggen dat het goed is. Maar tot die tijd, weet je eigenlijk maar heel weinig zeker in het levenIMO dan he