Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:03

Oeh die fietsers, daar moet ik ook nog op letten.. Die zijn vaak niet veilig bij mij :o Al ben ik zelf wel beter op gaan letten als ik aan het fietsen ben.. Je zal maar zo'n automobilist als mij tegenkomen :+

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:04

Ik weet niet of ik mijzelf al mag toevoegen in dit topic.
Moet aankomende maandag voor me theorie examen. En heb net drie lessen gehad, dus het duurt nog wel even voor ik mag afrijden.

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:05

Mowoah schreef:
Komt goed Lindsey! :)
Je moet gewoon geluk hebben, bij mijn examinator was ik geslaagd maar bij een andere had ik ook gewoon kunnen zakken met hetzelfde ritje! Ik reed ook bijna een fietser aan, zag hem gelukkig wel op tijd maar moest wel hard remmen. Een andere examinator had hier problemen van kunnen maken!

Ik heb op 1 of andere manier moeite met "optijd klaar zijn"
en het stukje na controle + (nog) meer binnenspiegel :\

Kitty__

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:07

Natuurlijk mag jij hier ook bij! Gezellig ;)
Ik ben hier ook begonnen toen ik pas een paar lesjes had!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:07

Haha dat heb ik serieus ook. Tegenwoordig kijk ik steeds meer de zijstraatjes in en rem ik een beetje af bij onoverzichtelijke bochten enzo. Terwijl ik eerst gewoon rustig doorfietste zonder zorgen. :=

Het stomme was, ik had allang gezien dat die fietsers tegelijkertijd groen kregen met mij en ik rechtsaf moest en hun rechtdoor. Maar toen ik aanreed stond er nog geen fiets, pas toen ik nacontrole deed zag ik dat er een mountainbike hard aan kwam rijden. Lang leve de nacontroles. :P

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:09

Zijn jullie trouwens nooit bang voor het moment dat je alleen mag?
De ene keer kijk ik dr heel erg naar uit en dan weer heel erg tegen op, Als ik nu iets niet zie dan kan hij nog ingrijpen als ik een fietser over het hooft zie dalijk niet meer..

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:09

mij lijkt het wel "eng"
inderdaad gewoon het gevoel dat je het helemaal zelf moet doen en dat er niemand meer ingrijpt op het moment dat het wel zou moeten

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:11

Ik had gister ook bijna een fiets aangereden. Stoplicht werd groen en ik ging rechtsaf, komt er ineens een fietser van de verkeerde kant aangefiets :o

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:11

wemkelover schreef:
Ik weet niet of ik mijzelf al mag toevoegen in dit topic.
Moet aankomende maandag voor me theorie examen. En heb net drie lessen gehad, dus het duurt nog wel even voor ik mag afrijden.

Gezellig juist! Het is niet voor niks afrijstress en rijles topic. :D
Ik ben eigenlijk degene die moet oprotten, ik heb mijn rijbewijs sinds woensdag namelijk al. Maar ik vind het te gezellig en interessant hoe het met de rest gaat. :+

@SamSter; Ik ben echt heel erg bang voor dat moment!!! Volgende week issie binnen, ben benieuwd. Maar ik ben niet bang voor de weg, maar meer voor de koppeling :dat ie snel afslaat omdat ik nu benzine ga rijden in plaats van lesauto met diesel! Schijnt toch anders te zijn, meer afwisselen met gas en koppeling ofzo?

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:13

wie heb nog meer dat ie in theorie weet wat die fout doen, maar het in de praktijk toch fout blijft doen?

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:14

Haha, ik ben ook bang dat het mis zal gaan met die koppeling :+ vooral in het autotje waar ik dan in mag rijden is al een oud ding wat het niet altijd even goed doet.. Maar ach, een paar keer rijden en dan kun je dat ook!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:17

Ik heb dat ook nog wel want wij hebben ook een benzine auto maar ook een met een hydrolische koppeling en dat betekend dat we bij onze auto sneller en meer met gas en koppeling af te wisselen, zou ik daar niet snel genoeg mee zijn dan schijt ie er meteen mee uit en moeten we heel soms ff tot 5 tellen en dan mag ie weer starten, anders gaat er iets stuk en dat is nou ook net weer niet de bedoeling. Maja vriendlief is er al goed bekend mee maja ik niet... Dus toen vd week mn pasje gingen ophalen zei ik tegen vriendlief van dat ik de auto eerst met hem ernaast wat beterder wil leren kennen, zegt vriendlief heeeeul drooog ´´Nou loop naar de auto toe en geef hem een hand´´ :o :+

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:18

:))

ik baal, mijn ouders rijden beide een automaat..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:19

Hahaha wel humor Fiemo! :D

Ik wilde eigenlijk de auto gaan stofzuigen enzo, hij is echt vies. Maar dat betekend dat ik hem naar achter moet rijden, en dan ook nog moet omdraaien. :+ Had al helemaal bedacht waar ik dat kon doen, maar toch maar niet gedaan doe ik morgen ochtend wel want nu spelen er allemaal kindjes oorlogje ofzo op straat. Of gewoon Woensdag, hier in de wijk rijden echt veel wijkagenten rond dadelijk houden ze me aan hahaha dan ben ik echt de l'ul.....

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:22

Ja zo is vriendlief altijd al die houd wel van lekkere droge uitspraken :o :D .

En onze auto moet eigenlijk ook wel een stofzuig beurt hebben maar we hebben de aannemer ook nog hier aan het werk en die staan op de oprit en auto op parkeerplaats in ons straatje, dus dat word nog ff wachten ;) .

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:23

Kitty__ schreef:
Natuurlijk mag jij hier ook bij! Gezellig ;)
Ik ben hier ook begonnen toen ik pas een paar lesjes had!

:D ok. Altijd handig mischien vind ik wat tips.

Ik heb nu drie lessen gehad.
De eerste les, had nog nooit achter stuur gezeten, ik wist niet eens hoe ik een auto percies moest starten en in beweging brengen. Dat viel mee gelukkig. En ging op zich goed.
En nu de tweede en derde les ging echt rot. Ik schoot in de stress als ik andere bestuurders tegen kom. En dan gaat er van alles mis. Gas geven als je moet remmen :o . Ik moet dus even rustig worden tussen me oren, dan gaat volgens instructeur veel beter.
Dat is mijn grootste probleem nu om dit moment, maar dat zal na paar lessen wel weer klaar zijn hoop ik.

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:32

doordat mijn ouders automaat rijden ben ik toch opzoek naar een eigen auto :j heb al wat gezien wat ik leuk vind :D
opel astra
ford fiesta
renault clio
fiat punto :))

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:34

Ik vind een ford Ka ook wel leuk maar ik hoor van veel mensen dat die niet fijn rijd.. Dus ik weet het nog niet zo goed :P

En Wemkelover, dat zal na een paar lessen wel over zijn denk ik zo.. dan ben je ook wat gewend aan de auto zelf en dan gaat het vanzelf beter :)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:37

Lindsey, zoals als gezegd, het ligt ook echt aan de examinator. De een wil dit zien, de ander dat.. De een vind t wel erg, de ander ziet het door de vingers als je het goed oplost...
En is maar net welke situaties je tegenkomt enz...
Ik les in de nieuwste opel astra! Wel fijne auto, maar vind die hoge koppeling heel irritant! Maar dat is alleen bij de nieuwe auto's volgens mij ivm het milieu zuiniger rijden

Ik baalde ook wel dat t zoooo druk op de weg was al! Ik ben niet zo gewend in die drukte te rijden. Les altijd overdag, en nooit op vrijdag. Maar gelukkig ging het invoegen en inhalen, en van baan verwisselen wel goed in die drukte

Hoop echt dat t wel eerder kan dan 6 wk... Zou t per rijschool verschillen ook? dat sommige grote rijscholen, datums hebben ingekocht en je daar dan eerder kan ?

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:38

of ene Fiat Cinquecento :') leuke clownsautotjes, gelukkig ben ik ook klein dus dat zou wel passen haha

maar die hebben zeker geen stuurbekrachtiging?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:42

Ik les in een Toyota Auris. Dr zit een handig lampje in dat gaat branden als je moet schakelen :))
Zelf wil ik heel graag een Ford Ka, maar daar heb ik helaas geen geld voor.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:43

Oh echt een lampje als je moet schakelen! Handig:P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:43

Wij hebben een Renault Clio, echt hele fijne auto's! Zit comfortabel, rijdt comfortabel, niet te klein en niet te groot!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:44

Wij hebben een Renault RS geval ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:49

_Lindsey schreef:
wie heb nog meer dat ie in theorie weet wat die fout doen, maar het in de praktijk toch fout blijft doen?

*steekt hand op* Nouja, eigenlijk wel twee handen :')
Ik weet in theorie precies hoe ik over dat verkeersplein moet, hoe ik moet fileparkeren.. maar ik kan het niet :+