Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:46

:') En ik heb de foto al een heel stuk lichter gemaakt!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:28

Uhh laatst stond ik pas ECHT te kijken. Ik werk in een tattooshop, en ten eerste vind ik het al not done om daar je kind heen te sleuren, want daar horen gewoon geen kinderen thuis.
Nou goed, klant zat zelf in de behandelruimte, en laat het kind gewoon los rond rennen door de winkel (waar dus hele dure vitrines, incl dure inhoud staan). Kind gaat met zijn buggy door de winkel rennen, ramt in op de kopieermachine, haalt troep uit de prullenbak, brult de boel bijelkaar.... Mijn collega en ik er natuurlijk achter aan rennen, maar dat kind luisterde dus voor geen meter,

Collega doet een net verzoek aan de klant om aub haar kind bij zich te houden, want dit vond ze niet erg netjes. reactie van de klant: 'Ja maar naar mij luistert hij niet :)'

En laat mij en mijn collega daar staan als kinderoppas.
Laatst bijgewerkt door Red_Savage op 02-11-10 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:31

Dat komt omdat jij het helemaal verkeerd ziet. Op het moment dat je met je kind ergens naar binnen loopt is hij de verantwoordelijkheid van degene die werkt op die plek. Dat kan een winkel zijn, een restaurant of een museum, zodra je binnen bent is dat kind niet meer jouw verantwoordelijkheid als ouder. Hoeveel kinderen wel niet dingen slopen, ergens op klimmen waar ze levensgevaarlijk vanaf kunnen vallen, hun handjes branden aan chavingdishes en gourmetstellen is ongelofelijk...

En ja, dit is sarcastisch, en nee dit geld niet voor alle ouders...

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:35

Nou zo lijkt het vaak wel! :=
Man, ik stond werkelijk met mijn mond vol tanden. Mijn collega vroeg het ook nog eens precies op het moment waar zij de buggy vast had, en het kind zat er aan te trekken aan de andere kant, en maar krijsen.
'Jamaar naar mij luister hij niet :)'

Naast dat heb ik de wacht moeten houden voor de ingang van de andere behandelruimte, waar ze bezig waren met een grote tattoo sessie.

Nee, moeder zei er niets van. Sorry, maar als je kind dadelijk een permanente inktvlek op zijn voorhoofd heeft staan weten ze hopelijk beter.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:38

Red_Savage schreef:
Nou zo lijkt het vaak wel! :=
Man, ik stond werkelijk met mijn mond vol tanden. Mijn collega vroeg het ook nog eens precies op het moment waar zij de buggy vast had, en het kind zat er aan te trekken aan de andere kant, en maar krijsen.
'Jamaar naar mij luister hij niet :)'

Naast dat heb ik de wacht moeten houden voor de ingang van de andere behandelruimte, waar ze bezig waren met een grote tattoo sessie.

Nee, moeder zei er niets van. Sorry, maar als je kind dadelijk een permanente inktvlek op zijn voorhoofd heeft staan weten ze hopelijk beter.

Ik zou zoiemand dus verzoeken te vertrekken met het kind. Je kunt als medewerker niet permanent bewakertje spelen als iemand zijn oncontroleerbare kind meeneemt naar zo'n zaak. En zeker als je bezig bent met zoiets groots en permanent, hij hoeft maar langs je te glippen en tegen iemand op te rennen en je kunt n hele verpeste tattoo hebben...

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:01

Kinderen horen niet in tattooshops thuis.
Ik snap wel dat die vrouw een (toekomstige??) klant is en jullie dus geld brengt, maar ik had haar toch even verzocht de zaak uit te gaan..

Ik heb trouwens in het restaurant ook heel vaak dat kinderen maar door de zaak heen rennen.. De meeste kinderen vinden het leuk om op de trap te spelen. Heel leuk voor hun, maar als ik een kom soep uit mijn handen laat kletteren omdat ik over ze heen struikel of er niet langs kan, heb ik een probleem. Vaak laten ouders en kinderen ook gewoon het speelgoed over de grond slingeren. Ben een paar weken terug nog uitgegleden over een boek van Nijntje..
Ik vraag dan wel of die mensen hun kinderen gewoon bij zich kunnen houden aan tafel. We geven vaak al wel het hoofdgerecht van het kindermenuutje met de voorgerechten van de rest van de tafel mee (als de kindereen geen voorgerecht nemen). Dan zitten ze vaak wat langer op hun stoel.
Heb gelukkig nog nooit gehoord dat kinderen niet naar hun ouders luisterden.. Anders had ik toch echt gevraagd waarom ze gaan uit eten als hun kinderen niet luisteren :P

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:54

Kinderen horen er inderdaad niet thuis, maar je hebt geen idee hoe vaak ze mee worden genomen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:06

Is bij ons ook zo.. ik snap best dat onze winkel met al die bankstellen, bedden, grote trap, etc. een speelparadijs is voor kinderen, maar als ouders zijnde hou je ze toch in de gaten?
Soms zie ik ze gewoon van de trapleuning af glijden.. als ze dr af donderen liggen ze met hun rug
in de glazen vazen en kandelaars.

Soms staan er boven gewoon kinderen op de bedden te springen zonder dat de ouders daar iets
van zeggen. Naja.. onze manager is al niet zo gek op kinderen en vooral in zulke gevallen zegt hij
er echt wel wat van. En dan staan de mensen later bij mij aan de kassa: Ja en die boze meneer boven dit
en die gemene meneer dat.. :? Als je je kinderen op de bedden wilt laten springen.. doe dat dan lekker thuis.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:08

Ik snap dat ook niet. Als je er wat van zegt ben je 9 van de 10 keer de boosdoener.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:17

haha niet echt een opmerking van een klant, maar van meerdere. ik kom uit groningen en studeer nu in utrecht dus zit daar achter de kassa nu (sinds september ofzo ben ik hier).
en echt heel veel klanten noemen me wijffie. :') 'wilt u de bon mee?' 'nee hoor wijffie'. 'fijn weekend!' 'jij ook wijffie!' :')
in groningen zegt dus echt niemand dat. _O-

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:20

Nee, in Groningen zeggen ze altijd Wichtje/wicht..
tenminste..tegen mij wel _O-

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:26

haha idd. :))
de eerste keer dat iemand wijffie tegen me zei was het ook zo'n vrouw van een jaar of 50 in een panterjas, dus ik dacht dat het gewoon alleen zij was. :D maar k wist niet dat het zo erg was. _O-
zelfs oudere marokkaanse vrouwen enzo zeggen het. :))

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:39

Oh dat lijkt me echt verschrikkelijk, wijffie :')

Hier trouwens laatst een kind wat z'n arm gebroken had, toen hij van een muurtje sprong. Na 3x vragen aan de ouders of ze hun kind in de gaten wilden houden, hadden wij de hoop opgegeven. En 5 min later was er totale paniek want kind lag op sterven. We wachten nog steeds op de nota, want uiteraard was het ónze schuld.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:40

Bah.. dan is het natuurlijk weer jullie schuld. Ik snap ouders soms echt niet. :n

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:02

Ach we hebben vorig jaar ook weleens iets met een paar hotelgasten gehad, uit Duitsland. Ze hadden net uitgecheckt, en 10min kwam de hele familie (opa & oma, ouders en een kind) he-le-maal in paniek binnen, de vader met hun zoontje in z'n armen. En schreeuwen! Er moest een ambulance komen, nu meteen, want het zoontje was er echt slecht aan toe.
Nu konden wij de hele jongen niet zien, want hij werd helemaal ingesloten door zijn familie. En ondertussen de hele familie maar schreeuwen en schelden, dat de ambulance komen moest met sirene etc.
Nou goed, ik bel dus daarheen, maar die vrouw moest natuurlijk van alles weten voor ze een ambulance sturen kon. Is hij buiten bewustzijn? Geen idee. Vroeg ik het aan die oma, kwam er na 10min familiedrama uit dat hij niet buiten bewustzijn was.
Wat was er dan wel aan de hand? Geen idee, maar hij was absoluut in levensgevaar, zei oma. En terwijl ze dat schreeuwde, helemaal panisch met tranen in haar ogen, bestelde ze 2 koffie met appelgebak. MIT SAHNE JA!!

Nou uiteindelijk hoefde de ambulance niet te komen natuurlijk, want de jongen had een scheur in z'n broek en een kras op z'n hoofd (ja echt, dat was het) Het arme joch was alleen nogal overstuur geraakt door het drama wat die familie er van maakte. Na een pleister en een fristi was hij alweer beter. Familie zou weg, dus vroeg ik heel voorzichtig of ze die 2 koffie met appelgebak ook nog wouden afrekenen.. dat vonden ze wel zó ontzettend asociaal, dat ze dat moesten betalen. Ze hadden dat immers van het huis gekregen :)*

Echt een giller die familie, het leukste is nog dat ze elk jaar komen. Die moeder schaamt zich nog steeds voor die actie, de rest is nog steeds boos dat we geen ambulance lieten komen :')

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:06

Ahh nee...dat gaat echt te ver. Wat een aanstel zeg. :=

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:49

Ach, eigenlijk was het echt heel erg grappig. Vooral die oma die echt midden in alle paniek een beetje appelgebak gaat bestellen en het ook nog zsm naar binnen werkt, terwijl haar kleinzoon zo'n beetje doodgaat :')

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:53

Wat een verhalen hier :')

Ik werk bij de v&d op de herenmode en daar heb ik zo af en toe ook wel wat rare klanten, haha.

Een paar weken terug, komt er een man naar me toe met een jas in zijn hand. Zeg hij: Ies diet schweeden?
Dus ik: "Sorry meneer, wat zei u? :? :?
Meneer: "ies diet SCHWEEEEEEEEDEN????"
ik: eehhhh :o?

En toen kreeg ik een helder moment, hij bedoele suède.
Ik: "ooooooh u bedoelt suède?"
Meneer: "Ja,nou,nee, SCHWEEEEEEEEEEEDEN!!"
Dus ik pak de jas, kijk in het labeltje, "Nee sorry meneer, hij is van 100% katoen.
Meneer: "catton?"
Ik: "KATOEN"

En toen kreeg de meneer een helder moment.
Ik moet nog steeds telkens lachen als iemand het over zweden heeft, haha :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:13

Hahaha, ja, van een scheur in je broek ga je dood hoor, wist je dat nog niet? :P

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:41

Loose schreef:
haha niet echt een opmerking van een klant, maar van meerdere. ik kom uit groningen en studeer nu in utrecht dus zit daar achter de kassa nu (sinds september ofzo ben ik hier).
en echt heel veel klanten noemen me wijffie. :') 'wilt u de bon mee?' 'nee hoor wijffie'. 'fijn weekend!' 'jij ook wijffie!' :')
in groningen zegt dus echt niemand dat. _O-

Ik was laatst in Amstelveen en werd spontaan 'schat' genoemd :=
best eng, was niet zo hele aantrekkelijke JONGE man :=
Of ik nog wat chocola wilde hebben. 'Nee meneer, liever niet, dan vliegen de pondjes eraan' (zei ze met een grote zak tijgernootjes en een flesje chocomel in der handen :') )
'Oh schat, je kan het zoooo hebben'
_O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:45

En hij was hetero? :')

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:48

Hij had wel een ring om zijn linkerhand. Een simpele gouden. Had zomaar een trouw ring kunnen zijn :j

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:05

wimmus schreef:
Ach we hebben vorig jaar ook weleens iets met een paar hotelgasten gehad, uit Duitsland. Ze hadden net uitgecheckt, en 10min kwam de hele familie (opa & oma, ouders en een kind) he-le-maal in paniek binnen, de vader met hun zoontje in z'n armen. En schreeuwen! Er moest een ambulance komen, nu meteen, want het zoontje was er echt slecht aan toe.
Nu konden wij de hele jongen niet zien, want hij werd helemaal ingesloten door zijn familie. En ondertussen de hele familie maar schreeuwen en schelden, dat de ambulance komen moest met sirene etc.
Nou goed, ik bel dus daarheen, maar die vrouw moest natuurlijk van alles weten voor ze een ambulance sturen kon. Is hij buiten bewustzijn? Geen idee. Vroeg ik het aan die oma, kwam er na 10min familiedrama uit dat hij niet buiten bewustzijn was.
Wat was er dan wel aan de hand? Geen idee, maar hij was absoluut in levensgevaar, zei oma. En terwijl ze dat schreeuwde, helemaal panisch met tranen in haar ogen, bestelde ze 2 koffie met appelgebak. MIT SAHNE JA!!

Nou uiteindelijk hoefde de ambulance niet te komen natuurlijk, want de jongen had een scheur in z'n broek en een kras op z'n hoofd (ja echt, dat was het) Het arme joch was alleen nogal overstuur geraakt door het drama wat die familie er van maakte. Na een pleister en een fristi was hij alweer beter. Familie zou weg, dus vroeg ik heel voorzichtig of ze die 2 koffie met appelgebak ook nog wouden afrekenen.. dat vonden ze wel zó ontzettend asociaal, dat ze dat moesten betalen. Ze hadden dat immers van het huis gekregen :)*

Echt een giller die familie, het leukste is nog dat ze elk jaar komen. Die moeder schaamt zich nog steeds voor die actie, de rest is nog steeds boos dat we geen ambulance lieten komen :')

geweldig!
haha zo'n superdroog momentje, 'hij is er heeel erg aan toe, maar, oja mag ik trouwens appelgebak? :') '
Echt geweldig! Je kunt me opvegen hier _O-

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:18

Vanavond eentje op de drive.

Mijn collega nam de bestellingen op en ik rekende af.
Ik kon via t raam de auto's op de drive zien ,mijn collega niet.

Komt er een man, doet zn bestelling en mn collega vraagt of die meneer wil pinnen.
Nee ik betaal contant meneer .

Ondertussen hield die meneer een briefje voor de paal alsof wij dat konden zien haha.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:48

Ik vrijdag, komt een donkere jongen (gouden ketting, gouden tanden, soort dreadlocks haar) aan de kassa en komt condooms kopen.
Kijkt ie mij aan en zegt; Ey dushi, jij hebt zulke mooie ogen, zullen wij even een blokje om lopen? Ik dacht echt van := en zei nee dankje, dat vind mn vriend niet zo leuk :) Kijkt ie me nog een keer aan, zegt jammer en loopt de winkel uit.
Kon er wel om lachen haha :')