Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Iney schreef:zap schreef:Ik had gister een boze klant, omdat ze geen ID bij zich had en nog geen 20 was. Ze was wel 19 zei ze en ze zag er ook wel ouder uit dan 16.... maar toch. 20 = 20 en onder de 20 = ID laten zien.
Kon ze niet waarderen
Beetje banketstaaf he...
Nathalie schreef:Ik ben 22 maar wordt ook standaart om ID gevraagt.. Tja laat 'm altijd maar gewoon zien. Die mensen doen ook gewoon hun werk en de een lijkt nu eenmaal jonger dan de ander.
roybrit schreef:haha als dat over 30 jaar ook nog is haha, moet je zeggen ow dan haal ik even me rijbewijs uit de auto van gaat t hier altijd van oow ow sorry en dan krijg je t wel, heb jij ook dat je echt 5x door de zelfde om je ID gevraagt word, terwijl je er dagelijks komt?
Ellee schreef:roybrit schreef:haha als dat over 30 jaar ook nog is haha, moet je zeggen ow dan haal ik even me rijbewijs uit de auto van gaat t hier altijd van oow ow sorry en dan krijg je t wel, heb jij ook dat je echt 5x door de zelfde om je ID gevraagt word, terwijl je er dagelijks komt?
Zo eentje ben ik ook als ik aan 't werk benWat net al genoemd werdt; Ik weet dondersgoed nog van gister dat jij boven de 16 bent, maar de keuringspersoon die wss alleen die dag er is niet. En die weet niet dat jij gister ookal zoiets kwam kopen dus krijgt m'n baas de boete dan.
Paula schreef:hazira schreef:was vorig jaar denk ik, ik werkte pas in de hoogvliet op de slagerij.
en een vroeg om mergpijpen, dus ik denk ohh die koekjes?
zegt ze nee voor in de soep.
dus zeg ik zoo; ik weet niet wat U bedoelt
waarop de klant zegt; ah jullie weten ook niks hierzo, ik wil de bedrijfsleider spreken, die was op dat moment gelukkig al weg!
dus mevrouw liep verontwaardigd weg.
en ik nog beleefd; een fijne dag verder mevrouw!
je hebt er rare figuurtjes tussen zitten, maar ook leuke aardige vaste klanten die ik nu ken, en een praatje mee maak als ze er zijn
Mergpijpen zijn inderdaad ook gewoon botten met het merg erin, dus ik vind weinig raars aan de klant. Denk dat je je slagers kennis nog wat moet bijschaven.
renee16 schreef:Een vriend van mij (26) werd bij ingang van het cafe om ID gevraagd... Hij laat zijn RIJBEWIJS zien.
Zegt de uitsmijter: Jongen, je bent 17 !
Jongen: EHM !, dat is mijn rijbewijs !!
Tja, niet eerg slimme actie van de uitsmijter, igg geen rekenwonder
dees_daan schreef:krijgen we die discussie weer? als je weet dat diegene oud genoeg is hoef je het niet te vragen.
iedereen die bij mij komt en jonger is of lijkt dan 20 moet die ook zijn of haar ID laten zien, weet ik dat ze oud genoeg zijn dan hoeft het niet. het gaat erom of diegene oud genoeg is, is diegene 19 en die koopt een pakje sigaretten, en jij weet dat diegene 19 is dan is er geen probleem, denk je dat diegene oud genoeg is, maar blijkt hij/zij bijv. 15 te zijn dán heb je een probleem.. dan kan je je baantje wel gedag zeggen denk ik.. daarom boeit het me ook niet dat iemand boos wordt als ik het vraag, ik zet mijn baan er niet voor op het spel..