Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

colinneke

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:44

Ik werk ook bij een duits berijf (Schlecker) maar ronden ook af hoor.
Wij nemen ze nog wel aan, maar geven ze niet meer terug. Of het moet zijn dan dat de 5 centjes op zijn; dan geef ik ze wel met de uitleg erbij dat ik geen 5 centen heb en dat we dit normaal niet doen.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:51

Ik werk 2 jaar bij de zeeman en sinds deze week als Assisten Filiaalbeheerd.
Een klant had een klacht en wou de baas spreken. Nou ik zeg heel vriendelijk dat de baas er niet is maar ik ben assistent dus ben nu de baas dus kan ze ook de klacht bij mij indienen.
Kijkt ze mij met grote ogen aan en zegt: "Jij baas? En zo klein?! " :wow:

Nou ook niet erg aardig :P Ben 1.65

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:53

zap schreef:
Ik had gister een boze klant, omdat ze geen ID bij zich had en nog geen 20 was. Ze was wel 19 zei ze en ze zag er ook wel ouder uit dan 16.... maar toch. 20 = 20 en onder de 20 = ID laten zien.
Kon ze niet waarderen :n

Beetje banketstaaf he...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:59

L.ullig? Waarom. Regels zijn regels. Punt uit. En wat maakt het uit om je ID even te laten zien! :) Alleen maar goed.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:08

Ik heb er ook nog een. Komt een vrouw de winkel in die een koffiezetapparaat wil terug brengen. Heeft u het bonnetje nog? Die had ze nog wel. Nou wij het koffiezetapparaat uit de verpakking halen. Zegt die mevrouw: '' Ik heb hem er echt niet uit gehad hoor mevrouw ''. We zagen dat er al geschreven was op de gebruiksaanwijzing. En toen wij het koffiezetapparaat eruit haalden zat er gewoon nog water in de kan :Y) . Dus die vrouw: '' Nou ik heb hem er echt niet uit gehaald hoor''. Dus wij zeiden tegen die mevrouw: '' Wij kunnen dit echt niet aannemen, dit koffiezetapparaat is duidelijk al gebruikt. De vrouw pakte snel haar spul en liep met een rood hoofd weg :Y)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:11

Iney schreef:
zap schreef:
Ik had gister een boze klant, omdat ze geen ID bij zich had en nog geen 20 was. Ze was wel 19 zei ze en ze zag er ook wel ouder uit dan 16.... maar toch. 20 = 20 en onder de 20 = ID laten zien.
Kon ze niet waarderen :n

Beetje banketstaaf he...

Hoezo?

Is het nog zo banketstaaf als wij onze drank/rookwaren niet meer mogen verkopen omdat wij als cassieres zo dom zijn om geen ID te vragen? Er hoeft maar één persoon van de 'keuring' tussen te zitten en wij zijn de sjaak..... Sorry, ik kan je uitspraak zeker niet waarderen :n

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:24

pas geleden bij de ah stond er een man van 26 voor me gaat ze om id vragen domme doos _O- :o?
echt hij zegt zo doe is normaal ik had je vader kunnen zijn, nou als je dat gezicht zag :o

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:29

Ik ben 22 maar wordt ook standaart om ID gevraagt.. Tja laat 'm altijd maar gewoon zien. Die mensen doen ook gewoon hun werk en de een lijkt nu eenmaal jonger dan de ander. ;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:32

Nathalie schreef:
Ik ben 22 maar wordt ook standaart om ID gevraagt.. Tja laat 'm altijd maar gewoon zien. Die mensen doen ook gewoon hun werk en de een lijkt nu eenmaal jonger dan de ander. ;)

haha als dat over 30 jaar ook nog is haha, moet je zeggen ow dan haal ik even me rijbewijs uit de auto van gaat t hier altijd van oow ow sorry en dan krijg je t wel, heb jij ook dat je echt 5x door de zelfde om je ID gevraagt word, terwijl je er dagelijks komt?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:03

Ja ik laat ook altijd mijn rijbewijs zien. En als ik die vergeten ben (doordat ik ff snel ga) dan show ik mn autosleutel. :+ Het valt de laatste tijd wel mee eigenlijk, maar goed ik haal ook nooit meer alcohol ofzo.. :+ Heel soms sigaretten, en dan wordt ik misschien 1 op de 3/4 keer gevraagt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:04

De eerste keer dat ik legaal drank ging kopen had ik me ID al in me hand, denk daar gaat ze wel om vragen want ik zie er absoluut niet 16 uit (toendertijd), vraagt ze er helemaal niet naar! Ik had zoiets van oke, maar er hangt een grote sticker dat er onder de 16 geen alcohol wordt verkocht en dan vraag je niet aan iemand die er niet zo oud uit ziet en wel met een paar flinke flessen drank aan komt zetten? Nou ik had me ID gewoon weer teruggestopt, laat dan maar zitten. ;)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:31

roybrit schreef:
haha als dat over 30 jaar ook nog is haha, moet je zeggen ow dan haal ik even me rijbewijs uit de auto van gaat t hier altijd van oow ow sorry en dan krijg je t wel, heb jij ook dat je echt 5x door de zelfde om je ID gevraagt word, terwijl je er dagelijks komt?

Zo eentje ben ik ook als ik aan 't werk ben ;) Wat net al genoemd werdt; Ik weet dondersgoed nog van gister dat jij boven de 16 bent, maar de keuringspersoon die wss alleen die dag er is niet. En die weet niet dat jij gister ookal zoiets kwam kopen dus krijgt m'n baas de boete dan.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:36

Ellee schreef:
roybrit schreef:

Zo eentje ben ik ook als ik aan 't werk ben ;) Wat net al genoemd werdt; Ik weet dondersgoed nog van gister dat jij boven de 16 bent, maar de keuringspersoon die wss alleen die dag er is niet. En die weet niet dat jij gister ookal zoiets kwam kopen dus krijgt m'n baas de boete dan.

Natuurlijk niet? Als jij boven de 16 ben krijgt hij toch geen boete, als bijv jou broertje van 18 een pakje peuken komt halen, ga je toch ook niet om zijn ID vragen omdat die keurings persoon er staat? Of ben ik nou echt heel blond? ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:38

roybrit, het gaat erom dat je onder de 20 (!) je ID moet laten zien :). Al ben je 16 of al ben je 19, dat maakt niet uit :). Kan je geen ID tonen, dan heb je pech.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:40

Je moet iedereen ook bekende om id vragen dus ook je broer ;) Die keuringspersoon kan toch niet weten dat dat je broer is. En jij weet niet wie die keuringspersoon is want die heeft geen bordje of iets op hoor met: Ik ben het.
Ziet er uit als een doodnormale klant waarvan je er genoeg op 1 dag ziet..

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:09

Paula schreef:
hazira schreef:
was vorig jaar denk ik, ik werkte pas in de hoogvliet op de slagerij.
en een vroeg om mergpijpen, dus ik denk ohh die koekjes?
zegt ze nee voor in de soep.
dus zeg ik zoo; ik weet niet wat U bedoelt
waarop de klant zegt; ah jullie weten ook niks hierzo, ik wil de bedrijfsleider spreken, die was op dat moment gelukkig al weg!
dus mevrouw liep verontwaardigd weg.
en ik nog beleefd; een fijne dag verder mevrouw!

je hebt er rare figuurtjes tussen zitten, maar ook leuke aardige vaste klanten die ik nu ken, en een praatje mee maak als ze er zijn :)

Mergpijpen zijn inderdaad ook gewoon botten met het merg erin, dus ik vind weinig raars aan de klant. Denk dat je je slagers kennis nog wat moet bijschaven. :D

zoals mirjamalvaro al een foto postte, dat zijn ook mergpijpen ! :) daar dacht ik toen aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:18

krijgen we die discussie weer? als je weet dat diegene oud genoeg is hoef je het niet te vragen.

iedereen die bij mij komt en jonger is of lijkt dan 20 moet die ook zijn of haar ID laten zien, weet ik dat ze oud genoeg zijn dan hoeft het niet. het gaat erom of diegene oud genoeg is, is diegene 19 en die koopt een pakje sigaretten, en jij weet dat diegene 19 is dan is er geen probleem, denk je dat diegene oud genoeg is, maar blijkt hij/zij bijv. 15 te zijn dán heb je een probleem.. dan kan je je baantje wel gedag zeggen denk ik.. daarom boeit het me ook niet dat iemand boos wordt als ik het vraag, ik zet mijn baan er niet voor op het spel..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:23

Een vriend van mij (26) werd bij ingang van het cafe om ID gevraagd... Hij laat zijn RIJBEWIJS zien.
Zegt de uitsmijter: Jongen, je bent 17 !
Jongen: EHM !, dat is mijn rijbewijs !!

Tja, niet eerg slimme actie van de uitsmijter, igg geen rekenwonder ;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:05

renee16 schreef:
Een vriend van mij (26) werd bij ingang van het cafe om ID gevraagd... Hij laat zijn RIJBEWIJS zien.
Zegt de uitsmijter: Jongen, je bent 17 !
Jongen: EHM !, dat is mijn rijbewijs !!

Tja, niet eerg slimme actie van de uitsmijter, igg geen rekenwonder ;)

Haha dat is dom. Als uitsmijter moet je toch sowieso een beetje mensenkennis hebben en zie je toch wel of iemand ruim over de 18 is of niet.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:14

annepaardoes schreef:
Haha dat is dom. Als uitsmijter moet je toch sowieso een beetje mensenkennis hebben en zie je toch wel of iemand ruim over de 18 is of niet.

Die jongen ziet er wel echt jong uit.. maar 17 is iets of wat overdreven ;)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:02

dees_daan schreef:
krijgen we die discussie weer? als je weet dat diegene oud genoeg is hoef je het niet te vragen.

iedereen die bij mij komt en jonger is of lijkt dan 20 moet die ook zijn of haar ID laten zien, weet ik dat ze oud genoeg zijn dan hoeft het niet. het gaat erom of diegene oud genoeg is, is diegene 19 en die koopt een pakje sigaretten, en jij weet dat diegene 19 is dan is er geen probleem, denk je dat diegene oud genoeg is, maar blijkt hij/zij bijv. 15 te zijn dán heb je een probleem.. dan kan je je baantje wel gedag zeggen denk ik.. daarom boeit het me ook niet dat iemand boos wordt als ik het vraag, ik zet mijn baan er niet voor op het spel..

Het interesseert mij ook weinig.
Had een keer een vrouw van 21 (bleek later) aangezien voor een meisje van 15. Tja sommige mensen zien er gewoon jong uit en ik kan geen leeftijden schatten, twijfelgeval dus :')

Ik vroeg om haar ID-bewijs en ze kaatste meteen terug:" Mag ik de jouwe ook zien dan?"
Nee, natuurlijk niet, dus ik legde haar de regels uit.
Ze stampvoette de winkel uit.

De mensen achter haar in de rij (die mee zaten te smullen van het voorval) gaven mij wel gelijk, want ze zag er gewoon jong uit.
Oke, ze had wel een kinderwagen bij zich, maar dat kan ook een oppaskind zijn.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:52

Er komen serieus nu nog mensen vragen om vakantiewerk :P. Ik zeg dan altijd: de vakantie is bijna afgelopen hoor :P. Dan willen ze toch nog voor die laatste 2 weekjes vakantiewerk...... tja...

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:11

Ik had laatst ook een gezin aan de kassa. Ik was gewoon bezig met scannen en een ongeveer 10 jaar oud jongentje ging op het schermpje meelezen hoe duur alles was..
Op gegeven moment komen er condooms voorbij, zegt dat jongentje: Wow die is duur! Waarop die moeder zegt: Ja, maar dan heb je ook wat :D.
Moest heel erg veel moeite doen om mijn lach in te houden :P.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:16

Ik ben zelf 20 nu en zie er (vind ik zelf) toch niet uit als nog een jong poppemieke, maar ik heb het ook al een paar keer gehad dat een klant tegen mij zei dat hij iemand wou spreken die 'vast in dienst' was ipv een jobstudentje :+

'excuseer meneer, ik werk hier al 2.5jaar vast in dienst hoor :+'

Mijn manager is een vrouw, en je ziet het héél vaak dat mannelijke klanten met problemen ivm een toestel niet graag nee horen van een vrouw. Daar kunnen ze echt heibel om maken zeg!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:04

Ik moest eventjes de rol van de bonnen zeg maar verwisselen. Kreeg ik van een meneer de opmerking: "Ja ik had het ook nog wel met die oude rol willen doen hoor! Maar thuis niet, die gebruik ik niet twee keer.. "