Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:32

MarrieLeen schreef:
Alweer joh? En waartussen dan? Want tussen Utrecht en Rotterdam rijden er 4..
En Schiphol is niet mega erg om te wachten toch? Even rondje lopen boven.

NEE dat mag ik niet meer van mezelf elke keer als ik daar wegga ben ik eurooooos armer. :$

en waar tussen precies weet ik niet maar naar Rotterdam reden ze iig eventjes niet meer en naar denhaag NATUURLIJK weer wel (ALTIJD waar ik heen moet rijden ze niet.. AAAAAAAAAAAAAAAAAH gefrusteerd :P )

Pinootje

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:24

OJA! Is morgen OV geldig of niet omdat goede vrijdag een feestdag is? Ik weet niet eens of Goede Vrijdag een feestdag omdat het niet verplicht is dat iedereen vrij is, toch??

Als OV niet geldig is, dan moet ik ff kaartje kopen (gelukkig niet zoveel).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:27

Pinootje schreef:
OJA! Is morgen OV geldig of niet omdat goede vrijdag een feestdag is? Ik weet niet eens of Goede Vrijdag een feestdag omdat het niet verplicht is dat iedereen vrij is, toch??

Als OV niet geldig is, dan moet ik ff kaartje kopen (gelukkig niet zoveel).

Nee OV is niet geldig. Alleen weekend OV. Riepen ze vanochtend namelijk nog om op station Breda.
Het staat namelijk ook op je kaart bij uitgezonderde data's. ;)

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:29

Dan weet ik dat effe! :D
Maar ik vind t wel beetje vaag, want Goede Vrijdag is geen officiele feestdag omdat niet iedereen vrije dag krijgt. Mja.. ik lekker wel O:)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:31

Ik moet morgen werken, maar dat is vrijwillig ;)
Heb zelf een voordeelurenkaart, die kreeg ik gratis van de NS :D (bij het inleveren van mijn OV.)
Laatst bijgewerkt door Lous op 09-04-09 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:31

staat inderdaad op je kaart :j

ik vandaag in denbosch kéihard gelopen van school naar het station
zou hem nét gehaald hebben!
heeft dat kreng +5 min :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:32

Naaltje schreef:
staat inderdaad op je kaart :j

ik vandaag in denbosch kéihard gelopen van school naar het station
zou hem nét gehaald hebben!
heeft dat kreng +5 min :+

Dat zal je net zien. Heb ik ook vaak genoeg meegemaakt. Dan kun je je soms best banketstaaf voelen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:34

sta je daar al hijgend he _O-
naja :))
had in elk geval m'n conditietraining _O-

tussen Denbosch en utrecht stond een kapotte goederentrein ofzo, dus was veel vertraging overal..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:36

Lekker weer.
Vorige week had ik me verslapen en toen was er ook nog eens een sein en wisselstoring tussen Breda en Rotterdam. Was 2,5 uur :( te laat op mijn werk.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:37

oef :=

ik moet afkloppen, op een bijna gemist tentamen na (zijn met de auto gaan crossen toen := ) heb ik nog niet veel gehad..
ja een keer vastgezeten op gilze rijen.. geen treinen meer en de laatste bus daar rijdt om half 6 ofzo :+

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:58

Ik zit op dit moment in de trein van zwolle naar wolvega,, kom uit Apeldoorn, Moet zeggen dat ze me wel even mogen komen controleren anders heb ik het idee dat ik voor niks een kaartje heb gekocht.
Zondagavond weer terug naar Apeldoorn, kost me weer 9.40 |(

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:05

Is altijd zo, koop je een kaartje, word je zelden gecontroleerd, heb je geen kaartje, word je wel gecontroleerd. :P
Is toch niet raar dat je een kaartje moet kopen voor reizen in de trein..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:13

vivalavida_ schreef:
Ik zit op dit moment in de trein van zwolle naar wolvega,, kom uit Apeldoorn, Moet zeggen dat ze me wel even mogen komen controleren anders heb ik het idee dat ik voor niks een kaartje heb gekocht.
Zondagavond weer terug naar Apeldoorn, kost me weer 9.40 |(

doe je ook alleen je gordel aan in de auto omdat ze daarop komen controleren? :))

overigens, gisterenochtend in de trein, half 8 vertrokken in ettenleur naar zwolle
bij station breda werd omgeroepen
''..... eindstation zwolle. Denkt u bij het uitstappen van deze trein om uw bagage.. -... en neem 'm dan ook vooral mee!''
_O- je kon me opvegen :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 00:44

Een kaartje koop je omdat je van A naar B vervoerd wordt, niet voor de controleur - voor niets gaat tenslotte alleen de zon op. ;)

Vanavond toch weer met de auto naar Nijmegen geweest - erg verstandig, want de laatste trein terug had ik nooit gehaald. Denk dat het pas eind van de maand wordt (Koninginnenacht/-dag) dat ik weer de trein in duik.

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:24

Ik koop ook heus altijd braaf een kaartje maar ik zei alleen maar dat ik het idee had dat je voor niks één hebt gekocht. Ik weet ook heus wel dat ik mijn kaartje niet koop voor de controle maar om je te vervoeren.

Morgen aan het eind van de middag mag ik weer terug en dan woensdagavond weer naar huis en vrijdagmorgen weer heen en 's avonds weer terug

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:46

Ik was gisteren een dagje naar de Efteling met een stel vrienden, dus toen we in de trein zaten en bij een station stonden (geen idee welke.. vlakbij Den Bosch iig) werd opeens omgeroepen;

In deze trein zijn meerdere instappunten. Het is dus nogal dom om allemaal op 1 punt in te gaan stappen. Dankzij u hebben wij vertraging opgelopen

:+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:48

_O- dat hebben wij ook eens gehad :=
op tilburg in de spits toen :))

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:48

Ik vond hem wel érg leuk. :))
Wij lagen helemaal dubbel en de rest van de reizigers werden alleen maar pissig :+

Het sarcasme droop er ook van af _O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:55

wij moesten er toen ook om lachen inderdaad _O-

ik ben ook eens herkend door een conducteur..
op dag 1 zag hij me middenin een geruisloze lachstuip op een klasgenote die naast me commentaar leverde op de krant
hij leverde een opmerking ''je lacht me niet uit toch?''
>''neenee meneer ik ben gewoon vrolijk''
:')

en 2 dagen later dezelfde man, ik zag hem en schoot meteen weer in een stuip _O-

''ah, mensen worden vrolijk als ze me zien'' zei die toen :D :))

(hij kon er ook echt wel mee lachen verder hoor, niet dat ik zo'n conducteurpestende trein-hooligan ben := :P )

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:33

Haha, mooie opmerking in de trein!

Maar sommige mensen zijn ook echt gewoon te dom.. Allemaal instappen in een stuk net bij de trappen, waar het al enorm druk is,
terwijl als je iets verder doorloopt naar voren of naar achteren er vaak plek zat is, en je makkelijk in kunt stappen. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:26

Een conducteur tegen mij: Oh nee.. Daar heb je haar ook weer :')

En gisteren broertje reed mee met korting.. Dus ik tegen de conducteur hij hoort bij mij. Conducteur: is dat wel gezellig dan? Ik: zit al 18 jaar met hem opgescheept.. Het went.

Je kon de conducteur opvegen en mn broertje heeft er door zn ipod niets van gehoord :')

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:51

:))

vandaag een hele leuke conducteur in trein, maakte met iedereen een babbeltje en maakte een opmerking over een knuffel van 50 cm groot.. (iedereen stond op om te kijken :)) )
Alleen jammer dat ik niet kon verstaan wat ie zei..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:46

Ook een gehad tijdens mijn stage, ik met de trein naar Leiden en voorin in stappen, zodat ik snel over kon stappen op de bus en die nog net kon halen. Komt de conducteur gezellig er bij staan in de hal gepropt, waarom we allemaal voorin staan, terwijl het achterin leeg is. Ehh tja, ik wil de bus halen en dat scheelt toch weer paar minuten als je niet de hele trein langs hoeft en als je met de eerste mensen die ook snel willen overstappen naar de goede kant loopt, soms is het echt hopeloos over hele perron mensen die zeer traag lopen, als je haast hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:47

Uhuh, dat heb ik hier bij de metro altijd :=

Vandaag weer van Dieren naar Rotterdam gegaan, ging voorspoedig, lekker geslapen :z :+

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:48

Gutgut, vanmorgen net niet aansluiting gemist op Utrecht.
Rotterdam-Utrecht-Bunnik, heb gewoonlijk 5 min overstaptijd.. maar zoals altijd staat de trein voor Utrecht CS altijd stil zodat het maar 1 of 2 minuten is.. Elke week ren ik me rot.