Belastinggeld al terug?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jestop

Re: Belastinggeld al terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:06

Ik heb vanmorgen om 8.30 meteen gebeld en kwam er gelijk doorheen. Er werd mij verteld dat ik op 17 juli (?) een brief krijg waarin staat dat ik op 0 uitkom. Dus ik hoef gelukkig niks te betalen maar krijg ook niks terug. Beetje raar dat die brief nog zolang duurt maar ja ....

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:07

Knap dat ze je dus kunnen vertellen dat je op de 17e je brief krijgt. Als het toch allemaal al bekend is, dan kan ze toch gelijk de brief sturen?

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:15

bedankt voor het nummer ga het vandaag ook maar eens proberen....kijken wat ze mij te vertellen hebben.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:38

Wij hebben jammer genoeg ook nog steeds niks gekregen... Hebben vorig jaar een huis gekocht dus zouden een leuk bedrag terug krijgen... Wat we erg goed konden gebruiken...
Maar tot op de dag van vandaag alleen nog maar een brief gekregen hoeveel we terug zouden krijgen maar nog geen geld gezien....

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:45

Ook nog steeds niks ontvangen. Ga vanavond bellen. Kan tot 20u. Ben benieuwd...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:18

Als ik het goed begrijp krijg je toch een brief waarin staat hoeveel je terug krijgt?? Ik was te laat met aangifte doen, is het dan normaal dat ik nog geen brief heb gehad? Ik vraag me af of er misschien iets fout is gegaan.. Ik had namelijk geen digid, en die moest ik eerst aanvragen. Dat heb ik gedaan en dan kirijg je gelijk een tijdelijke, en dan kan je de echte later activeren. Dat heb ik dus gedaan, maar er stond met de tijdelijke al wel dat mijn aangifte verstuurd was.. (geloof ik, ik twijfel er aan omdat ik nog nergens bericht van heb gehad)

Iemand die hier iets van weet?

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:39

ik heb ook nog geen brief gehad en geen geld.. ik probeerde net te bellen maar ik kwam er niet uit met dat keuze menu ksnap er niks van Bloos weet iemand misschien welke je moet hebben? nr 1/2/3 of 4 ? Lachen

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:42

zorro schreef:
Als ik het goed begrijp krijg je toch een brief waarin staat hoeveel je terug krijgt?? Ik was te laat met aangifte doen, is het dan normaal dat ik nog geen brief heb gehad? Ik vraag me af of er misschien iets fout is gegaan..

Je krijgt inderdaad eerst een aanslag waarop staat hoeveel je terug krijgt. Als je de aangifte niet voor 1 april hebt ingediend kan het nog wel even duren. Als de aangifte wel voor 1 april is ingediend zou je voor 1 juli bericht moeten hebben gekregen.

zorro schreef:
Ik had namelijk geen digid, en die moest ik eerst aanvragen. Dat heb ik gedaan en dan kirijg je gelijk een tijdelijke, en dan kan je de echte later activeren. Dat heb ik dus gedaan, maar er stond met de tijdelijke al wel dat mijn aangifte verstuurd was.. (geloof ik, ik twijfel er aan omdat ik nog nergens bericht van heb gehad)

Iemand die hier iets van weet?

Hoe dat met die digid zit wee ik niet, misschien kun je even met de Belastingdienst bellen om te vragen of je aangifte al binnen is.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:43

chesty schreef:
ik heb ook nog geen brief gehad en geen geld.. ik probeerde net te bellen maar ik kwam er niet uit met dat keuze menu ksnap er niks van Bloos weet iemand misschien welke je moet hebben? nr 1/2/3 of 4 ? Lachen

Er zijn toch maar 3 opties als je 0800-0543 belt?
Dan moet je optie 3 hebben, overige vragen.
Want je hebt geen vraag over toeslagen en je bent geen ondernemer.

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:56

loveyoutoo schreef:
chesty schreef:

Er zijn toch maar 3 opties als je 0800-0543 belt?
Dan moet je optie 3 hebben, overige vragen.
Want je hebt geen vraag over toeslagen en je bent geen ondernemer.

ojah dat klopt! Lachen dankjewel Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:15

Geen brief ontvangen, maar wel het geld Nagelbijten / Gniffelen
20 of 26 juni al Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:15

Heb een voorlopige teruggaaf gehad per brief ong. 3 a 4 weken geleden, tot op heden niks ontvangen, ik blijf nog maar braaf in volle spanning mn bankrekening checken haha.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:19

hier ook nog steeds nix. is ook al n hele tijd geleden dat ik hem gekregen heb Scheve mond

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:01

Ik heb de brief vanochtend ontvangen! Was nog van plan om ze te bellen, maar nu komt het goed Lachen .
Krijg minder terug als verwacht, maar alle beetjes helpen Haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:04

Net een brief via de post gehad, ik krijg 1128,- terur, en dat terwijl de boekhouder zo'n €500,- had uitgerekend.
Moet alleen nog een rekeningnummer doorgeven en daarvoor moet ik nog op een volgende brief wachten.
Dit was de voorlopige aanslag 2006 met als dagtekening 11 juli, en dat terwijl het vandaag 10 juli is.

Geef het als het binnen is nog maar niet uit, stel dat het niet klopt.

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:22

heb de brief binnen Go jij! Go jij! ...het klopt precies...en nu maar hopen dat de centjes gauw op de bank staan Haha!

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:43

jeej heb me geld Haha! Haha! Haha!

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:46

Ook ik heb het al ontvangen en ondertussen ook al weer uitgegeven Clown

Maar ik heb nu wel een hele mooie keuken Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:33

Hier weer een up-date over de belasting ellende bij ons Boos! .
We zijn nu weer een week of 5 verder en nog steeds is er nog niks goed. Dus fout op fout op fout op fout op fout enz enz enz.
Ach, we zijn pas 2 jaar bezig om bekend te worden bij de afdeling uitbetalen toeslagen en voorlopige toeslagen. Oja, de afdeling BTW betalen ken ons heel goed. Een dag of 2 te laat en je heb meteen een boete aan je kont hangen.
Het bedrag loopt aardig op zo! Elke dag dat ze niet hebben uitbetaald zijn rente dagen in het nadeel van de BD.
Het zijn echt een stel sukkels in Roermond en Heerlen Hamer !!! Ons geduld raakt nu wel op Stoom uit je oren . Het geduld van onze boekhouder is al helemaal op na al die honderden telefoontjes, tientallen brieven en een hoop bezwaarschriften. Boos!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:12

ik heb geld gestort gekregen van de belastingdienst.. en dit stond er bij internet bankieren bij: BELASTINGDIENST GVS UITBET
ALING.

is dit de belasting teruggave van mijn jaaropgave?
het is namelijk een perfect rond bedrag.. en bij het uitrekenen was dat het niet...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:32

Als het goed is rond de BD altijd op de euro af. Als het goed is staat het op je formulier.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:38

Mistic schreef:
Als het goed is rond de BD altijd op de euro af. Als het goed is staat het op je formulier.

heb het formulier nog niet gezien.. misschien staat het daar wel op maar woon op een ander adres als waar ik ingeschreven sta..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:40

PhiaBink schreef:
Hier weer een up-date over de belasting ellende bij ons Boos! .
We zijn nu weer een week of 5 verder en nog steeds is er nog niks goed. Dus fout op fout op fout op fout op fout enz enz enz.
Ach, we zijn pas 2 jaar bezig om bekend te worden bij de afdeling uitbetalen toeslagen en voorlopige toeslagen. Oja, de afdeling BTW betalen ken ons heel goed. Een dag of 2 te laat en je heb meteen een boete aan je kont hangen.
Het bedrag loopt aardig op zo! Elke dag dat ze niet hebben uitbetaald zijn rente dagen in het nadeel van de BD.
Het zijn echt een stel sukkels in Roermond en Heerlen Hamer !!! Ons geduld raakt nu wel op Stoom uit je oren . Het geduld van onze boekhouder is al helemaal op na al die honderden telefoontjes, tientallen brieven en een hoop bezwaarschriften. Boos!

je zou toch bijna naar het BD kantoor gaan en daar net zo lang blijven totdat het geregeld is.. Wat een stelletje prutsers zijn t ook af en toe..

L0SKE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:09

Joepie vandaag eindelijk de brief gekregen. Haha!
Maar nog geen geld. Boos! Huilen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:12

Ik heb het nu ongeveer twee weken binnen. Nadat ik de brief kreeg duurde het drie dagen voordat het op mijn rekening stond.