wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:03

Ik vind het Super dat het verboden is Bloos
Maar dat komt meer omdat ik echt een kantine/cafe uitmoet als er gerookt word (kan er namelijk niet tegen Knipoog)
Op de manege zit ik vaak een uur niks te doen en dan ga k dus wat drinken halen, maar dat moet k dan snel opdrinken omdat het anders niet echt goed gaan :} (k heb zwakke longen vandaar dat k er heel veel last van heb)

als k er wel tegen zou kunnen had k het niet zo'n probleem gevonden als er geen verbod was Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:03

Omdat het veel logischer is een beschermde werkomgeving te geven, dan een verslaving van klasse a voorrang te geven.
Het gaat als je gelezen hebt niet om cafe bezoekers...
Daar moet je niet veel voor nadenken Lachen sommige toch....
Laatst bijgewerkt door lesilla op 29-06-08 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:04

Sammie schreef:
Blijft mijn vraag staan. In elk andere branche zijn er allerlei veiligheidsmaatregelen getroffen zodat je je werk veilig en gezond kon blijven doen. Waarom zou dat voor de horeca niet mogen gelden?

En dan nog: vroeger was het ookgewoon dat er op kantoor gerookt werd. Daar heeft de rest ook nooit om gevraagd, maar zaten ook in de walmlucht. Dat dat verboden werd is dan wel oké, maar in de horeca moet je dan maar ander werk gaan zoeken Rolleyes

He Sammie, lees nou ff...! Knipoog
Het WAS gewoon. Nu niet meer.
Iedereen heeft het recht om rookvrij te kunnen werken, dus ook horeca. Laat dat nou net de branche zijn waar rokers ook gewoon hun ding mochten doen: roken en drinken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:05

Inderdaad, katiavl. Sommige mensen draaien de boel echt om en willen/kunnen dat niet inzien. Jammer. Helaas voor hen gaat de regel toch echt in deze week. Go jij! Go jij!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:05

Ik vind het dom dat je niet in een kroeg mag roken. Ik zie een kroeg meestal als roken en drank. En nu mag het opeens niet meer. Is alleen maar goed voor gezondheid. Maar als je er niet tegen kan ga je toch niet naar een kroeg. Doe moeilijk.

Maar nu opeens is het een probleem voor de werknemers? Ze wisten wel dat er gerookt wordt in een kroeg dus dat was geen probleem.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:07

Vind zo raar dat als je er niet tegen kan ga dan niet, maar owee Dromen als ze afkomen met als je naar het cafe wilt rook dan even niet.

Egoïsme ten top...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:09

Bokkiej, er zijn ook mensen die er op zich wel tegen kunnen, maar die gewoon balen dat ze avond in avond uit in de smerige, ongezonde rook moeten staan of dansen. Laat staan als je er met je band op moet treden bijvoorbeeld.
Dat jij dat niet wil snappen, tja........ Gelukkig valt er weinig te snappen Haha! .

De regel gaat in en leer er maar mee te leven. Zo hebben wij jarenlang in de rook moeten leven en die terreur is nu eindelijk voorbij. Lachen

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:30

katiavl schreef:
Omdat het veel logischer is een beschermde werkomgeving te geven, dan een verslaving van klasse a voorrang te geven.

Ik neem aan dat deze voor mij bedoeld was.

Op de werkvloer vindt ik het prima dat er niet gerookt mag worden, dat zijn kleinere groepen en daar kan wel een oplossing voor gevonden worden.

Het gaat nu over de horeca, zie titel, staat nergens in de beginpost dat het alleen over werkomgeving gaat.
(goh ik heb gelezen Bloos )

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:15

Bokkiej schreef:
Ik vind het dom dat je niet in een kroeg mag roken. Ik zie een kroeg meestal als roken en drank. En nu mag het opeens niet meer. Is alleen maar goed voor gezondheid. Maar als je er niet tegen kan ga je toch niet naar een kroeg. Doe moeilijk.

Maar nu opeens is het een probleem voor de werknemers? Ze wisten wel dat er gerookt wordt in een kroeg dus dat was geen probleem.

Ik wil niet veel zeggen, maar officieel MAG jij nog nieteens roken Knipoog

Nog een paar dagen mensen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:18

Ja en ze mag eigenlijk ook niet drinken Clown

Maar waar zie jij staan dat zij rookt dan? Niet op deze pagina iig?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:06

areke schreef:
katiavl schreef:

Ik neem aan dat deze voor mij bedoeld was.

Op de werkvloer vindt ik het prima dat er niet gerookt mag worden, dat zijn kleinere groepen en daar kan wel een oplossing voor gevonden worden.

Het gaat nu over de horeca, zie titel, staat nergens in de beginpost dat het alleen over werkomgeving gaat.
(goh ik heb gelezen Bloos )

Als je een beetje verdiept in het rookverbod weet je waarom het rookverbod ingevoerd wordt Vork

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:12

yup, nog een paar dagen, kan ik eindelijk eens in het restaurant wat anders eten als rookvlees Clown

In de kroeg... Tja.. Biertje en peukje horen wel een beetje bij mekaar vind ik.. Maar kan ook gemakkelijk zonder peukje erbij.

Bij mij op het werk (ziekenhuis) is in 2002 al het rookverbod ingegaan, een jaar later bij de spoorwegen, waar nu de beruchte rookpaal staat. Vind het echt terecht dat mensen hierdoor rookvrij kunnen werken. Zelfs in het café.

Wat ik alleen jammer vindt, is dat de eenmanszaakjes ook op de strop gaan qua roken, terwijl de cafébaas zelf ook rookt.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:39

MISTRAL94 schreef:
Als je een beetje verdiept in het rookverbod weet je waarom het rookverbod ingevoerd wordt Vork

Ik kijk wel uit, ik ga me daar niet in verdiepen.
Ik rook zelf niet maar ga het een ander ook niet verbieden, iedereen zn eigen ding.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:41

areke schreef:
MISTRAL94 schreef:

Ik kijk wel uit, ik ga me daar niet in verdiepen.
Ik rook zelf niet maar ga het een ander ook niet verbieden, iedereen zn eigen ding.

Maar je verplicht de werknemers wel passief te roken Lachen is nog erger.
Want hier verbied niemand iets, hebben bokkers de macht niet voor

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:46

Ze kiezen er toch zelf voor, het is nooit anders geweest, dus ze worden niet verplicht.
Ze willen zelf dat werk doen dus stemmen dan ook in met werkomstandigheden.
Ik heb het ook niet over hier iemand iets verplichten, kan wel degelijk mensen iets verplichten, ben leidinggevende Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:47

areke schreef:
Ze kiezen er toch zelf voor, het is nooit anders geweest, dus ze worden niet verplicht.
Ze willen zelf dat werk doen dus stemmen dan ook in met werkomstandigheden.
Ik heb het ook niet over hier iemand iets verplichten, kan wel degelijk mensen iets verplichten, ben leidinggevende Knipoog

Jij kiest om te roken waar iemand werkt, de werknemer niet. Als jij passie voor het vak hebt, of het geld nodig hebt zijn mensen gewoon verplicht om het te doen.

Werkomgeving moet veilig zijn Lachen

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:48

Ik kies niet om te roken waar iemand werkt, ik rook NIET.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:57

Dat de stank zal verdwijnen in kroegen e.d vind ik echt de domste smoes ooit ! Wat denk je van al het zweet van alle mensen, mensen die geen deo opdoen ofzo, alcohollucht als je iets over je heen krijgt of als het om gaat.. Dat ruikt lekker fris zeg, sjonge jonge..
Rookvrije werkplekken zoals kantoor e.d kan ik me zeker in vinden, rookpalen op treinstations vind ik ook bullsh*t. 9 van de 10 keer sta je gewoon buiten met alleen een dak erboven.
Maar rookvrije werkplek in de horeca, kom op zeg, mensen die de horeca inwillen weten dat er gerookt wordt/ werd.
Dat er in restaurants rookvrije plekken zijn, ook goed. Snap best dat je geen rook om je heen wilt als je eet.
Maar de verdere horeca, het uitgaansleven ? Nee, dat gaat zeker problemen opleveren al is het maar in het begin.
Mensen gaan buiten staan, daar komt ruzie, overlast e.d Nee daar zal iedereen blij mee zijn. Want ja, ze roken toch niet binnen ?
Echt dikke onzin vind ik het. En de mensen die er voor zijn, prima dat is hun mening, en dit de mijne Lachen

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:59

kaill87 schreef:
Dat de stank zal verdwijnen in kroegen e.d vind ik echt de domste smoes ooit ! Wat denk je van al het zweet van alle mensen, mensen die geen deo opdoen ofzo, alcohollucht als je iets over je heen krijgt of als het om gaat.. Dat ruikt lekker fris zeg, sjonge jonge..

Heb je zelf wel eens in rookvrije kroegen gestaan? Of denk je het alleen.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:02

kaill87 schreef:
Rookvrije werkplekken zoals kantoor e.d kan ik me zeker in vinden, rookpalen op treinstations vind ik ook bullsh*t. 9 van de 10 keer sta je gewoon buiten met alleen een dak erboven.
Maar rookvrije werkplek in de horeca, kom op zeg, mensen die de horeca inwillen weten dat er gerookt wordt/ werd.
Dat er in restaurants rookvrije plekken zijn, ook goed. Snap best dat je geen rook om je heen wilt als je eet.
Maar de verdere horeca, het uitgaansleven ? Nee, dat gaat zeker problemen opleveren al is het maar in het begin.
Mensen gaan buiten staan, daar komt ruzie, overlast e.d Nee daar zal iedereen blij mee zijn. Want ja, ze roken toch niet binnen ?
Echt dikke onzin vind ik het. En de mensen die er voor zijn, prima dat is hun mening, en dit de mijne Lachen

Ben ik toch niet de enige die er zo over denkt.
Alleen mag je dat hier niet zeggen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:04

Dus omdat sommige mensen dom doen, moeten andere maar het risico nemen om te sterven aan passief roken. Want daar teken je wel half voor Lachen

Als je dj droom hebt moet je dat allemaal maar opgeven, want zo sociaal is roken Lachen

Ik ga vaak uit in noorwegen, heb nog nooit geroken zoals jullie het hier typen hoor...

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:05

@ furious : Nou in de niet rookvrije kroegen rook ik af en toe al walgelijke zweetluchten dus ik weet wel zeker dat niet alle stank weg zal gaan hoor. En de alcohol blijven ze ook schenken, dus ja die lucht zal ook niet weggaan.
Of denk jij dat alles naar bloemetjes zal gaan ruiken als er niet meer gerookt mag worden ?

Ik ben een aantal maanden terug in een cafe in Belgie geweest waar het rookverbod al in was gegaan. En ja, het rook er nog steeds niet fris hoor.

Dus als antwoord op je vraag : ik denk het niet alleen.

@ Areke : iedereen mag hier zijn/ haar mening uiten, daar wordt uiteindelijk om gevraagd. En mijn mening is wel duidelijk he Knipoog

@ katiavl : roken is ook echt het enige in de maatschappij waar je dood aan kan gaan he. Alsof de buitenlucht zo lekker gezond is op bepaalde plaatsen..

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:07

En wat ieders mening ook is, het rookverbod gaat in of ik dat nou wil of niet.
Maar ik blijf toch wel roken Lachen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:10

maar dan buiten Clown

En dàt vind ik nou geen pan.. Ik werk in een ziekenhuis en alle verpleegkundigen en artsen staan voor de hoofdingang te paffen.. Omdat het in het ziekenhuis niet mag.. Vroeger hadden we een speciale rookkamer, was hartstikke gezellig ook nog.. Kwamen ook geen NIET-rokers..

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:13

Idd kaill87 heel duidelijk en sluit mooi aan bij de mijne.
Ik denk dat we met zn allen maar weer moeten gaan lopen, fabrieken sluiten al het eten wat slecht is gaan verbieden, geen drank meer produceren noem maar op.
Ik hoef niet te stoppen omdat ik toch al niet rook maar het lijkt me toch moeilijk om er mee te stoppen.