Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:30

Jolynn schreef:
Toen ik klein was had ik eens een soort lieveheersbeestje gevonden, maar hij was geel van kleur.
Toen zei ik, die is nog niet rijp!!!

Ik moet echt goed me best doen hier op me werk om niet in lachen uit te barsten :Y)

Geweldig!!!!

NatasjavE

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:41

Die is inderdaad heel leuk...nog niet rijp.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:50

Vandaag had mijn 3 jarige dochter ook een leuke opmerking.
Het lievelingsnichtje heet Sanne. Haar Shetje moest ook perse Sanne heten.
Nu zei ze deze morgen: De Sanne die kan praten heeft ook zo'n jas als jou mama. Niet Sanne het paard.
Ik heb er smakelijk om moeten lachen.
En over mijn borsten: ik stond een keer een beetje voorover gebukt. Kijk mama je borsten, die hangen!
Whahaha
En mama, oma heeft wel een lelijke buik, jij niet he?........oeps......
En tegen mij: mama, papa heeft wel altijd zijn broek uit op de bank he? :o Oeps, papa en mama waren een paar keer aan het "knuffelen" op de bank toen Natasha riep. Ja wat doe je dan? Gewoon in onderbroek naar boven }>
EN mama, jij lacht precies een paard :( Die was minder geslaagd, hahaha

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:01

Zoezi schreef:
Vandaag had mijn 3 jarige dochter ook een leuke opmerking.
Het lievelingsnichtje heet Sanne. Haar Shetje moest ook perse Sanne heten.
Nu zei ze deze morgen: De Sanne die kan praten heeft ook zo'n jas als jou mama. Niet Sanne het paard.
Ik heb er smakelijk om moeten lachen.
En over mijn borsten: ik stond een keer een beetje voorover gebukt. Kijk mama je borsten, die hangen!
Whahaha
En mama, oma heeft wel een lelijke buik, jij niet he?........oeps......
En tegen mij: mama, papa heeft wel altijd zijn broek uit op de bank he? :o Oeps, papa en mama waren een paar keer aan het "knuffelen" op de bank toen Natasha riep. Ja wat doe je dan? Gewoon in onderbroek naar boven }>
EN mama, jij lacht precies een paard :( Die was minder geslaagd, hahaha

hahaha hier kan ik smakelijk om lachen! :=
Om alles trouwens hoor wat hier gezegt wordt! Ik kan er zelf even geen één voor de geest halen, maar als ik wat hoor dan schrijf ik het meteen op!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:00

Mijn zus vertelde een leuke gister van haar werk.
Ze hadden het over pasen.
Kindje zo: Vandaag is het witte donderdag morgen is het goede vrijdag dan is het maandag ROZE maandag.

Ik kwam niet meer bij van het lachen _O-

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 10:47

zoontje van vriend van ons stond te kijken terwijl mijn paard stond te poepen,
roept hij inneens " hey jou paard heeft hersens in zijn kont!!" :+

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:11

Gisteren naar een verjaardag en daar hadden ze een cavia in de tuin lopen.
Mijn zoontje loopt er langs en zecht: Kijk mama een africa.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:33

Haha weer iets wat in de AH is gebeurd. :+ Gister moest ik even mandjes halen en er stond ook een stapel mandjes bij het kinderhoekje, waar net heel veel kinderen zaten. Dus ik zit op mijn hurken de onderste mandjes te pakken, zegt er zo'n jongetje van een jaar of 3: Hé, moet je eens kijken wie daar is!. Ik kende hem niet, dus lachte maar even naar hem. Zegt ie: Het is de kassa! _O-
Loop ik weg, hoor ik nog een meisje tegen hem zeggen: Nee dat heet de kassamevrouw!

Maak trouwens ook nogal eens mee dat kinderen die iets aan je willen vragen kassa naar je roepen. :+

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:38

Mijn omaatje is pas overleden. Mijn zus wilde dat op een beetje vriendelijke manier aan haar zoontje vertellen, dus zegt ze:

Super-oma is naar de sterren. Waarop neefje lief zegt: Oh cool, is ze met een raket?

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:38

NatasjavE schreef:
celticpony schreef:
Om me voor te schamen; zegt oma tegen mijn dochtertje van 6, " moet jij zo niet even in bad"?! Zegt mevrouw bijdehand: nee hoor oma, want bij ons krijgen de plantjes ook pas water, als ze slap hangen.........

:')

Nou dat scheelt een hoop water.

:')

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:05

Niffie schreef:
Mijn omaatje is pas overleden. Mijn zus wilde dat op een beetje vriendelijke manier aan haar zoontje vertellen, dus zegt ze:

Super-oma is naar de sterren. Waarop neefje lief zegt: Oh cool, is ze met een raket?

Wat leuk! :D Zo zie je maar dat kinderen dat heel anders opvatten dan volwassenen. Mooi hoor :)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:11

Hihi, toen mijn moeder mij (toen een jaar of 8) vertelde dat mijn oma was overleden, was mijn eerste reactie "Weet Christiaan (mijn neef van toen 9) het al?" Mijn moeder enigzins verbaasd "Uh, ja, ik denk het wel."
"Ok, dan is het goed."

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:15

Mijn dochter van vijf eet de laatste tijd braaf alle groentes op (lang leve de groente-cd!). Zo aten we maandag op haar verzoek spruitjes. Ze at er keurig vijf stuks op! Mijn man en ik waren erg trots op haar.
Woensdag kwam ze hierop terug en zei tegen ons dat ze nu wel volwassen kon worden, want ze lustte tenslotte spruitjes!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:10

Aww, afgelopen week de stalkindjes ook weer, zó schattig. Ik had vrij intensief gereden en het schuim stond op de mond van mijn paard, zegt het meisje.. 'Fleur? Je paard lekt!" Aaaah :) .

En een tijdje later liepen we (2 stalkindjes en ik) langs de nieuwe kippen die voortaan bij ons op stal wonen. Er zit een haan bij en er zijn eieren gelegd, dus worden er binnenkort kuikens verwacht. Loopt de jongste langs het hok, hapt naar adem en zegt in zijn opwinding: "Fleur, Fleur! Wij krijgen straks kippenveulens!" Aah, zo schattig. Echt verpaard noem ik dat ;)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:14

Whahahahahaha, kippenveulens
Geweldig! _O- :')

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 01:48

Super leuk topic!

Het dochtertje van mijn neef heeft ook een grote fantasie. (3 jaar)

Ik kom daar vaak en de laatste keer was mijn vriend niet mee, maar kwam mij wel ophalen om weer naar huis te gaan. Ze is altijd erg onder de indruk van hem en vraagt altijd waar hij is en heeft altijd grote verhalen over hem en bv zijn auto, maar als hij er is komt er geen woord meer uit en is ze erg verlegen naar hem toe.
Maargoed hij kwam mij halen en we dronken nog even snel wat voor we naar huis gingen. Ze was inmiddels al weer op mijn schoot gekropen en telkens als mijn vriend wat zei verstopte ze zich in mijn nek.
Toen mijn neef, zijn vriendin en mijn vriend in een druk gesprek waren hoorde ik ineens wat fluisteren in mijn oor.. Dave is een tieserik! Dus ik fluisterde terug.. Wat zei je nou? Zij weer Dave is een tieserik..
Dus ik fluisterend in haar oor, hoezo dan? Dave heb inne broek gepoept en plast!

Nu ik dit typ schiet me gelijk een ander verhaal binnen.
Weer toen mijn vriend niet mee was op visite beweerde ze dat Dave op haar gepuugt had.. Dus ik zei, Neeeeee dat meen je niet! En zij druk knikkend met het koppie, ja hoor! Op chool! (peuterspeelzaal)

Ze is stiekem erg verlieft op hem :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:48

Alet74 schreef:
Mijn dochter van vijf eet de laatste tijd braaf alle groentes op (lang leve de groente-cd!). Zo aten we maandag op haar verzoek spruitjes. Ze at er keurig vijf stuks op! Mijn man en ik waren erg trots op haar.
Woensdag kwam ze hierop terug en zei tegen ons dat ze nu wel volwassen kon worden, want ze lustte tenslotte spruitjes!

Hahaha..die is ook goed.

Bij ons wordt sla inmiddels erg goed gegeten. Maar bij ons komt dat door een dinosaurusboek wat ook geluid maakt.
De Brontosaurus die eet een blaadje en je hoort een soort gebrul en gekouw als je op het knopje drukt...
Ook boontjes en brocolli staan wordenvolgens ons door dino's gegeten ;) :D

De groente is niet aan te slepen.

Voor de wanhopige moeders onder ons het boekje is verkrijbaar bij de HEMA.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:55

"Juf, wil jij mijn pony even vasthouden, ik moet plassen". Dus ik zeg: "Ben je dan voor de les niet meer geweest?" Kind: "Ja, maar toen heb ik gepoept en niet geplast, dus nu moet ik plassen". Hoe bedoel je iets meer info dan nodig? :-s

Mutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:10

Donderdag was ik met mijn oppaskindjes bij mijn dochter op de koffie. De tv stond aan op MTV. Ik swingde dus een beetje mee op de muziek, zegt Justin(3):"Joke, niet doen. Jij bent toch geen mens van de televisie." :P

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:16

toen ik op een kinderdagverblijf werkten
was er een kindje van 2,5..
we aten die dag kaas met een beetje sla..
(als ze het niet wusten hoefde ze niet te eten hoor ;) )
en dat kindje krijgt van mij zijn boterham met kaas,sla, komkommer en tomaat..
hij neemt een hapt en zegt: wennie ik lust niette plantjes!!!!

andere leuke opmerking:
er werd als activiteit tuinkers in een danoontje bakje gedaan..
toen het klaar was met groeien deden we het op een beschuitje..
zegt er een jongetje van bijna 4: Wendy ik lust geen struik op mijn beschuit!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:08

leuke uitspraken allemaal

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:13

Vroeger zei mijn broer altijd ''mijkebout'' in plaats van mountainbike. Of soepbal ipv voetbal. :Y)

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:50

_O- Haha, er zitten echt leuke bij!

Mijn nichtje is van de onmogelijke vragen. Zo vroeg ze vandaag; Patries, hoe besta jij?
Euh.. tsja :Y) .

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:52

Vandaag loop ik langs 2 kindjes die met takjes aan het gooien waren ofzo :P Dat meisje gooit het takje van het trapje af, loopt er naartoe, en zegt tegen het jongetje: 'kijk, ik heb 'm tot hier gekatapult'.
Dus dat meisje loopt het trapje weer op, en zegt: 'Zo, en nu gaan we een biertje drinken' :') (het was iets van appelsap ofzo xD)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:47

Vandaag was er zo'n grappig jochie bij ons in de winkel (4 jaar) en die begint opeens druk te vertellen dat zijn vriendje van 5 een mega grote super Mario tegen was gekomen en dat ie er toen op is gaan staan en toen was Mario zo plat als een pannekoek. Maar daarna kwam Mario weer terug tot leven en was hij weer zo plat als een mens. Dus ik vroeg of dat een spelletje op de computer was, of dat het in het echt was. "In het echt, want mn vriendje is al 5!" Jaaa.... Echte kinderlogica ;)

Later zegt dat kind: Enne, ik kan al tot 100 tellen. Dus ik dacht echt van, sure, het zal wel, je bent net 4! Vroeg ik hem of hij kon laten horen dat hij dat kon, nou, binnen no time had hij van 1 tot 100 geteld, helemaal foutloos! Echt super grappig.